Top 7 lassítás a HKK-ban

Rengeteg kritika éri a játékot a felgyorsult környezet miatt, íme néhány hasznos kártya: mellyel kiküszöbölhető a gyors és kíméletlen vereség, sőt…

Profi és amatőr játékosok egyaránt vallják, az utóbbi kiegészítők lapjainak köszönhetően vészesen sokat gyorsult a játék lefolyása és az egész menete. Ez elsősorban a lapok idézési költéségének csökkenésével és a pofátlanul olcsó erőforrások megjelenésével függ össze. A gyors terülésekre azonban létezik ellenszer, ha csak az előbb említett játékelemeket támadjuk, tehát pusztán drágításra és korlátozott lapkijátszásra építjük védelmünket, máris sokkal kedvezőbb pozícióban ülünk. A lassítás fogalma ugyanakkor nem csak ezekből tevődik össze, lássuk melyek találtattak a legjobbaknak.

#7 – Nezopurrafix

A tesztlistás változata elmebeteg volt megjelenéskori önmagához képest: aktívan jött, minden varázslatot kettővel drágított, és még ki tudja milyen képességek voltak anno a birtokában… A végeredmény egy jól láthatóan gyengített lap lett, ami azonban még így is képes komoly befolyással bírni a játékkörnyezetre. Az aktivizálást igénylő képességgel feltápolt lapoktól csak úgy hemzsegnek a versenyasztalok, így manapság sok babér terem annak, aki ezeket képes akár alapból is drágítani. Az ilyen tömeges drágítás képes teljesen összezavarni és hibára késztetni ellenfelünket, ami akár egy meccs megnyeréséhez is elégnek bizonyulhat.

#6 – Varkaudar merénylő

A körmegszakításnál hatékonyabb védekezést még nem találtak fel, és lássuk be, az ellenfél lassításában is tökéleteset alkotnak ezek a lapok. Egy cselekvésnyire korlátozhatjuk vele ellenfelünk körét, és a legjobb az egészben, hogy általában nincs tisztában azzal, hogy egy dologra lesz csak ideje a körben. A rutinszerű Manakorong-tappelés után pedig már érkezhet is a nehezen counterelhető, viszonylag olcsón érkező Merénylő.

#5 – Thu’zad felismerése

A hátráltatás minden trükkjét ismeri, és orvul be is veti ez a kártya. Ősmágiás, saját körös leszedésként tekintünk rá elsősorban, ami bekorlátozza ellenfelünket a következő körére, egy sikeres lapkijátszást engedve neki. Nem elhanyagolható azonban a gyógyítása és a gyűjtőből működő képessége sem, előbbi mértéke kicsinek tűnik, utóbbi pedig drágának hathat, de igazából ezektől a képességektől lesz használható és igazán zavaró ez a leszedés.

#4 – Eldüeni vándor

A lista legspeciálisabb kártyája, azonban képessége mellett lehetetlen szó nélkül elmenni. A megfelelő koncepcióban (természetesen itt a Lassan járj!-ra gondolunk) rögtön az első körben kipattanhat az asztalra, és az alapdrágítás mellé érkező plusz lassítással egyből pontot is tehet a meccs végére.

#3 – Bufa kódexe

A lap igazi erejét a maximálisan használható darabszám megemelése és az anti-mágia adja, nem véletlenül közkedvelt lassító eszköz. Drágítja a countereket, és egyetlen lapot enged kijátszani a kézből körönként, arra való tekintet nélkül, hogy sikeresen létrejött-e az adott kártya. Képességeinek egy része ugyan egy idő után elmúlik, ám ekkor egy alternatív felhasználási móddal gazdagítja magát a kódex. Közepesen erős lap lenne, ha belőle is csak hármat lehetne használni, de így hogy öt lehet belőle, és színkorlátra való tekintet nélkül bárhova beférhet, igazi erőssége a védelmeknek.

#2 – Ősi béklyó

A kódex nagy testvére tökélyre fejlesztve garantálja a körönkénti egy lapos lockot az ellenfélen. Működik az ötödik kör után is, és ha sikerült egy minimális terülést csinálnunk azelőtt, hogy kiraktuk, már körönként egy counterrel képesek lehetünk uralni a meccset. Asztalról működő, permanens lapokkal rendkívül jól dolgozik együtt, és bármikor bedobható a saját pörgésünk elősegítése okán.

#1 – Cselvetés

Kétségtelenül a leginkább elterjedt, legnépszerűbb akadályozó lap jelenleg a HKK-ban,hiszen azonnaliként alkalmas a saját körünk bevédésétől az ellenfél tevékenységének megakasztásáig szinte mindenre. Ingyen kijátszva is nagy fejtörést okoz ellenfelünknek, szinte minden esetben szeretné ellenfelünk megfogni ha van rá módja, innentől pedig rajtunk áll, be akarjuk/be tudjuk-e védeni. Hihetetlenül erős fegyver, ezért az egy lapért simán megéri a sárgának fenntartani egy helyet a négy lehetséges szín közül.

Bíró Tamás

5 thoughts on “Top 7 lassítás a HKK-ban

  1. Szabálylapokat direkt nem írtatok vagy ennyire ramaty a mai változó környezetes, csatamezős érában hálócsapda és a bűvös erdő, hogy még a nezopurrafix is veri?

    Amúgy a listán simán lehetne 4.-5. helyen a Kronobogár.

  2. Anno ezért hagytam abba (pedig ez már évekkel ezelőtt de már akkor is igen durvult), nem igazán élveztem az olyan “játékokat” amikor 1 Vp te jössz, utána a csávó pasziánszozik egy 3 percet majd sebez százat és köszönöm a “játékot, élveztem”…
    jó nyilván ez egy extrém húzás volt de megtörtént.
    nekem sokkal jobban tetszettek az 6-10 körös hosszabb menetek bár ez már nyilván szubjektív

  3. Vagy akár a Felfelé a lejtőn is, amit az Eldüeni vándorral ellentétben aktívan láthatunk versenyeken is.

  4. Szabálylapok direkt nincsenek.
    A Kronobogár és a Felfelé a lejtőn épp hogy lecsúsztak.

  5. Gyro: sokszor elhangzik ez a felvetés, hogy a HKK egyre gyorsul, előfordulnak 2-3 körös meccsek. A helyzet az, hogy néha valóban előfordul egy jó kezdésnél és az ellenfél gyenge húzásánál, hogy a meccs a 2-3. körben véget ér, vagy legalábbis megpecsételődik az ellenfél sorsa. Azonban ez mindig is így volt, mindig voltak gyors kezdések és gyors meccsek, de a játszmák többsége nem ilyen. Ott vagyok a behós versenyeken, látom, hogy a meccsek többsége igenis eltart 8-10 néha több körig, sok ember nem tudja a teljes kört 1 óra alatt sem lejátszani… Nemrég ment a HKK online béta tesztje, a HKK 8. kiadásával, ami 2008-ban, 4 éve jelent meg! Ott is voltak néha nagyon gyors játszmák, ha nem lőttem el a Cselvetést az 1. körben mindig megbántam utána… De emlékszem én 10 évvel ezelőtti kombó paklira is ami el tudott indulni az első körben. Szóval maga a játék nem gyorsul, hanem mindig is tudott néha gyors lenni, de tény, hogy a lapok erősödnek. Ez azért nem jár gyorsulással, mert a támadó lapokkal együtt erősödnek a védő lapok is. Hiába erősebb egy lény, ha könnyebben tudom leszedni is. Egyszerűen csak arról van szó, hogy az új lapokkal a környezet változik, és ehhez alkalmazkodni kell – de pont ez adja a játék változatosságát.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.