Próbabontás a Zénes frissen bontottra (#2)

Tovább készülünk a hétvégi megmérettetésre.

A héten már futottunk egy kört a szombati Zénes frissen bontott kapcsán: megvizsgáltunk egy virtuális bontást a 15 érintett kiskiegészítőből, és megnéztük, hogy milyen paklit lehetne építeni a lapokból. Úgy döntöttünk, hogy készítünk egy második részt is.

Íme tehát a 15 Zén, melynek mindegyikéből kiválasztottunk négy darab véletlenszerű lapot – a bontást ezúttal is a random.org támogatta.

1. Ősi tűz
Démoni kisülés, Reznagol, Tűzbéka, Tűzrituálé

2. A hatalom körei
Elmeuralom, Leah bűbája, Morgan szilánkja, Sang, a hetedik

3. A béke oázisa
Elkötelezett, Szerencsés Hopner, Timera kacsintása, Tökéletes összpontosítás

4. Zarknod ébredése
Árnyékvándor, Kontinuum szűkítés, Magányos harcos, Minotaurusz specialista

5. Manóváros
Fényrobbanás, Tökéletes rejtekhely, Vámpírdémon, Védelmező elixir

6. Letűnt civilizáció
Pokolfarkas, Sötét nagyúr, Tértorzítás, Tirik-hun gladiátor

7. Varázstárgyak
Farmolás, Ganüid paraprotektor, Ork amulett, Xenó savköpülő

8. Timera visszatér
Kreatív újjászületés, Samantha, Szerencsecsapda, Timera varázsitala

9. Emlékek
Elmefacsarás, Halálgömb, Káoszszellem, Víziósólyom

10. Krabber lázadás
Arochos, Fürge krabber, Mélyberántó krabber, Szélkötés

11. Bomtar sírja
A csata megfordítása, Bomtar vétója, Idomított trikornis, Tokozó rakshallion

12. Buborék
Királyi adó, Királyi főszakács, Nagyobb vércápa, Trikornis herceg

13. Átokmocsár
Átkozott követő, Kumulatív szimmetria, Skorpiócsípés, Szinati szerzetes

14. Enkala mauzóleuma
Goblin katapultőr, Gormug, Patkány Rénó, Porcelángólem

15. Őselemi káosz
A főnix tüze, Túltöltődés, Tűzkakas, Zu’lit

A listáról ezúttal is kapásból kihúztam néhány kártyát: azokat, amelyek túlságosan speciálisak, illetve amelyek tiltólistára kerültek. Ezzel 12 lap kapásból ki is szorult a 60-ból, ami azt jelenti, hogy további 13-at kell lehúzni a listáról, hogy elérjük a minimális 35-ös korlátot. Különösebben jól ezúttal sem sikerült a bontásunk, de hát abból kell dolgozni ami jutott – nincs mese.

Az Arochos és az Átkozott követő személyében két olyan követőt is bontottunk, melyek használatán el lehet gondolkozni. Előbbi remek védelmet nyújt ugyan, ám mivel kevés gyógyulásunk van, és nem is bontottunk semmit, amivel kombózna (Zokogó eső, Goblin füstkergető), ezért összességében nem éri meg használni. Ugyanezt gondolom az Átkozott követőről is, amely szerintem első sorban Tokozó rakshallion ellen lehetett volna jó, ám miután ez utóbbi tiltólistára került, ezért nem érzem fontosnak az esetleges Timerák és Arochosok elleni védekezést. Lehúzhatjuk tehát őket is a listáról.

Tovább 11 lapot kell még kiszednünk – ezúttal úgy döntöttem, hogy sorban végigmegyek az összes bennmaradt kártyán, egyesével döntve a sorsukról.

  • Démoni kisülés: multifunkcionális kártya, az ilyenek pedig mindig figyelmet érdemelnek. Tud gyógyítani, sebezni, lényt adni – mint ilyen, ritkán lesz haszontalan, így mindenképpen használnám. Maradhat.
  • Reznagol: manatermelés – na ha valamiből, akkor ebből nagyon kevés van a formátumon. Ami tehát van, azt meg kell becsülni – a Reznagol ráadásul remek darab, hiszen olcsó, lény is jár mellé, és hosszú távon biztosíthatja a jobb tempót. Maradhat.
  • Tűzbéka: törékeny kis kétéltű, aki azonban jó tempóban érkezve alaposan meghízhat. Ha egyszer át tud ütni az őrposzton, akkor már nagyon jól jártunk, ráadásul A főnix tüzét is erősíti. Maradhat.
  • Morgan szilánkja: kvázi semmibe nem kerül (egy körig lemondunk egy lapunkról), hosszú távon viszont adhat jónéhány ÉP-t, és dobatás ellen is jó. Elhúzódó meccsen ugyan jöhet rossz tempóban, de így is kötelező. Maradhat.
  • Sang, a hetedik: kicsit drága a szentem, a jelzőkezelés azonban egy olyan dolog, ami bizonyos szituációkban nagyon erős lehet. Alapból nem használnám, de potenciális side-lapnak jó lehet, főleg Arochos ellen. Kiszorul.
  • Elkötelezett: hiába menthetünk meg vele lényt is (ami kvázi lapelőnyt jelent), két varázspont sok egy olyan lényért, ami csak gyógyítani tud. Kiszorul.
  • Timera kacsintása:  az egyes számú szcenárió (a visszavetetés) olykor nagyon rosszul is elsülhet, egy egyért jövő, és akár cantrip azonnali leszedést azonban semmiképp sem hagynék ki – ha pedig nyeréshez kell őrposztot pucolni, akkor mindegy mit dobunk neki. Maradhat.
  • Tökéletes összpontosítás: a lényeken kívül bármit megfog, és ha létrejön, akkor ingyen teszi. Megfontoltan kell használni, hogy valóban létrejöjjön, de így sem hagynám ki. Maradhat.
  • Kontinuum szűkítés: a második körben nagyon durva lapelőnyhöz juttathat bennünket. És bár később valószínű keveset fog csinálni, ez egy olyan lap, aminél a nagy nyereségpotenciál miatt megéri vállalni a kockázatot. Maradhat.
  • Magányos harcos: drágítani ugyan nem rossz dolog, ám a harcos sajnos ránk is hat – az ellenfél pedig lehet, hogy mosolyogva fogja nézegetni a kezében lévő varázslatokat. Kiszorul.
  • Minotaurusz specialista: permanens lény alapú leszedés és semmizés, amely még hízni is tud? Azt hiszem ez nem szorul magyarázatra. Maradhat.
  • Fényrobbanás: mivel a lapot visszaadja, ezért nagyon rosszul nem járhatunk vele soha. Az első néhány körben különösen jó lehet, de a későbbiekben is segítségünkre válhat. Maradhat.
  • Tökéletes rejtekhely: igen hatékony védelem, amely később néhány manát is megspórolhat nekünk. Mivel azonban ez utóbbi képességét nem igen fogjuk tudni kihasználni, ezért inkább csak side-ból használnám agresszívabb paklik ellen. Kiszorul.
  • Vámpírdémon: a középjátékban, amikor már viszonylag sok varázspontunk van igazi meccsfordító lap lehet, főleg akkor, ha megéri a következő kört is. Maradhat.
  • Védelmező elixir: nehezen megoldható permanens védelem, amely még hálózni is tud. Alapból mégsem használnám – mi is nehezen tudjuk eltávolítani, ha zavar, ezt pedig nem igazán szeretnénk. Kiszorul.
  • Sötét nagyúr: hagyományoson is jóféle kontroll-lény, hát még itt frissen bontotton. Hosszú távon önmagában elég lehet a győzelemhez. Maradhat.
  • Tértorzítás: miután ezúttal viszonylag kevés drágább lapot bontottunk, amit dobhatnánk neki, ezért kevesebb eséllyel fogjuk kellő hatékonysággal használni. Kiszorul.
  • Tirik-hun gladiátor: egy Dobótőr sosem rossz – hát még akkor, ha többet is tudunk gyártani. Az elhúzódó meccseket akár egyedül is megnyerheti nekünk, de az őrposzt folyamatos eltorlaszolására is remek. Maradhat.
  • Farmolás: komoly kijátszási feltétele van ugyan, ám közel sem teljesíthetetlen – jó lehet azután például, hogy az ellenfél először elkezdett kipakolni. Arochos ellen is mókás. Legrosszabb esetben eláramoljuk – a plusz mana sosem rossz. Maradhat.
  • Ork amulett: ingyen nagyon nem fogjuk rátenni semmire (legfeljebb az ellenfél Korgó Szikrájára), ám egy-egy csont általában mindig hullik valahonnan. Két lapot húzni ingyen pedig mindig remek dolog. Maradhat.
  • Kreatív újjászületés: rendkívül rugalmas lap, melynek leginkább az ingyen visszavetetős képessége is erős. Ha van rá keret, akkor még lapelőnyt is termelhet, remek kártya. Maradhat.
  • Samantha: igen komoly nekronigénye van a szépségnek, na de amit tud… a meccs megfordítása azt hiszen bőven megér ennyit bárkinek. Maradhat.
  • Szerencsecsapda: végre egy olyan védelem, amit megéri berakni. Leszedni nyilván nem fog semmit, hiszen az ellenfél inkább nem is üt majd, de még ezzel is jobban járunk természetesen. Timera ellen azért vegyük ki. Maradhat.
  • Timera varázsitala: a mákmesterek kedvenc lapja lesz ez – mi bontásunk alapján nem vagyunk azok, de még így is használjuk bátran, hiszen követő nélkül is egész hatékony erőforrásnak bizonyulhat. Maradhat.
  • Elmefacsarás: ha mi kezdünk, akkor jó lehet, ha pedig tudunk neki dobni, akkor pláne brutális. Ám ehhez fel is kellene húznunk az elején. Ez összességében már annyi feltétel, hogy nem éri meg kockáztatni a későn történő felhúzását. Kiszorul.
  • Halálgömb: olcsón viszonylag nagy méretei vannak, és olykor még sebezhet is néhányat a nekronos lapok után. Na de az a nyolc lap, ami kiszáll miatta a paklinkból – Samanthával ellentétben az ő esetében már nem éri meg. Kiszorul.
  • Káoszszellem: csak ütni tud, semmi mást, ám a középjátékban, amikor a játékosoknak kevés lapja van jó nagyra nőhet. Mivel több lényt is kiszedtünk, ezért őt bennhagyjuk a buliban. Maradhat.
  • Víziósólyom: rendkívül erős vízió: ha kell, stabil nyerés, ha kell, kiüt minden körben valamit az őrposztból. Mindig be szeretnénk húzni. Maradhat.
  • Fürge krabber: az ellenfél köre végén könnyedén keresztülhúzhatjuk vele a szemben ülő számításait, hiszen egy kvázi repülő, 4-et üző lényt kapunk a személyében, aminek a hálója is jól jöhet. Mivel gyenge a bontásunk, ezért egyelőre benthagyjuk. Maradhat.
  • Mélyberántó krabber: élete van, ami sosem rossz, ám kicsi és butácska lény ahhoz, hogy helyet követeljen magának. Kiszorul.
  • Szélkötés: cantrip, így nagyon rosszul nem járhatunk vele – már csak azért sem, mert általában akkor fogjuk kirakni, amikor le akarunk szedni valamit, vagy amikor leüttetjük egy hasznos lényünket. Nem könnyű jól használni, ám komoly kombó-potenciál van benne. Maradhat.
  • A csata megfordítása: épp az előbb tárgyalt Szélkötéssel lehet jó kombó, de egy amúgyis halálra ítélt lényünket (akit épp leütnének) is nyugodt szívvel bedobhatjuk. Az áramlás pedig itt is egy rendkívül hasznos extra lehet. Maradhat.
  • Bomtar vétója: egyért varázslatcounter – azt hiszem ez magáért beszél ezen a formátumon. Alig egy-két lap van csupán, ahol kijöhet a hátránya, így különösen jó. Maradhat.
  • Idomított trikornis: sok jó képesség a korrekt lényen. Ha túléli, hamar visszahozhatja az árát, ám az igazi finomság az áldozós-sebzős képessége – ne legyenek kétségeink, valamilyen módon mindenki fog lapokat semmizni, így jókorát odacsavarhat majd. Maradhat.
  • Királyi adó: vízió, méghozzá egy nagyon hasznos darab, különösen a játék elején. Különösebb okunk nincs arra, hogy ne használjuk – üres kézre persze nyilván nem a legjobb. Maradhat.
  • Királyi főszakács: az Elkötelezett “némileg” felturbózott változata, amely keményeket gyógyít és manát termel. Nagy mosollyal az arcunkon fogjuk kirakni az első körben. Maradhat.
  • Nagyobb vércápa: igazi kivégző lap, hiszen a győzelem reményében bátrabban fogunk neki lapot áldozni, de passzívan is barátságtalan társaság, hiszen ekkor drágítása okozhat kellemetlen pillanatokat. Maradhat.
  • Trikornis herceg: hosszú távú manatermelés egy viszonylag méretes lénybe építve. Ha kell, akkor az őrposztba is rögtön beszaladhat, ami remek alternatívája a lapnak. Maradhat.
  • Skorpiócsípés: cantrip kvázi-lapleszedés, ami hálóval is lassítja egy kicsit a játékot. A két képessége így kissé persze üti egymást, de ilyen olcsón egy ilyen jó képességgel rendelkező lapot nehogy ki merjünk hagyni. Maradhat.
  • Szinati szerzetes: az árához képest nem túl méretes, és védelme is igencsak esetleges. És még csak nem is végzetúr. Kiszorul.
  • Goblin katapultőr: lényeink lényegében duplán üthetnek általa, sőt, az ellenfél körében még hatékonyabb nyerésként funkcionál. Víziósólyommal különösen kemény, saját magát pedig még egy lapra is be tudja váltani – mindezt jó olcsón. Maradhat.
  • Patkány Rénó: permanensen dobatni jó dolog – jó eséllyel kellően elhúzódó meccseket fogunk vívni ahhoz, hogy korán kirakva eldöntse a javunkra meccset. Jellemzően egyet vagy kettőt érdemes neki megnevezni ha húzni is szeretnénk. Maradhat.
  • Porcelángólem: olcsón nem túl nagy lény, aminek azonban van egy egész jó kis képessége akkor, ha elhalálozik. Az ellenfél azonban jó eséllyel ügyelni fog arra, hogy optimálisan oldja meg – ha pedig nem hal meg, nem sok vizet zavar. Kiszorul.
  • A főnix tüze: víziókkal viszonylag jól el vagyunk látva – a A főnix tüze is egy egészen jó darab. Csipegetheti az ellenfél lényeit, de a nyerésben is segédkezhet jócskán. Maradhat.
  • Tűzkakas: leginkább nem-lény lapok leszedésére alkalmas, de esetenként sebezgethet is, ha nagyon szükségünk van erre. Sajnos nem bontottunk mellé semmit, amivel kombózna. Maradhat.
  • Zu’lit: stabil, kellemetlen, folyamatosan hízó nyerés, amely repül és még fújni is tud. Ennél többet ezen a formátumon nem is nagyon kívánhatunk. Maradhat.
Sikerült éppen tizenegy lapot kiszórni a maradékból, így nincs szükség továbbra szortírozásra: összeállt 35 lapos paklink, amely ugyan nem lett sajnos egetrengetően erős, de legalább néhány spoiler is található benne. Innentől minden csak a szerencsénken és a játéktudásunkon múlik.
Ahogyan a múltkor, úgy most is fontosnak tartom megjegyezni, hogy az egyes lapok megítélésekor a bontás egésze és a szubjektív vélemény is közrejátszott – sok kártya hasznossága függ a körülményektől, ahogyan az több helyen is olvasható volt. Egy lap erejének, használhatóságának megítélésekor mindig tartsuk fejben azt, hogy milyen lapokat bontottunk mellé.
Találkozunk a szombati frissen bontott versenyen – jó felkészülést kívánok rá mindenkinek!
Csető Zsolt

2 thoughts on “Próbabontás a Zénes frissen bontottra (#2)

  1. Azért az ork amulettet nem tudom megéri-e valóban.Tulajdonképpen kell neki csont,kell neki KF-es lény és tisztán csak egy lapot fog adni pluszban, A nekron képességét pedig sosem használnánk…

  2. Én szerintem beraknám a gólemet az amulett helyére. Nem olyan rossz az. Amúgy szerintem ez egész korrekt bontás volt,

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.