Trafó – Hogyan nyerjünk Egérutat?

Vasárnap van, ez pedig azt jelenti, hogy újabb pakli esik át egy kis igazításon.

Eheti deckünk kisebb fajta UR-temető, de ettől mégsem tartozik a versenydeckek közé. Ezt pedig a kicsit kamikaze-szabálylapjának, a mára már megkopott Egérútnak, és a miatta választott rendkívül passzív játékfelfogásának köszönheti. Ennyi bevezető mostanra elég, nézzük, hogyan festett a beküldött pakli:

Az eredeti pakli

szabálylap: Egérút

3 Repro
3 Thu’zad felismerése
3 Thu’zad tanulmányútja
3 Thu’zad utazása
3 Thauglorendon
3 Így döntöttem
2 Fehér tigris
3 Ősi béklyó
3 Méonech megfigyelő
3 Cselvetés
3 Rugalmas erőforrás
3 Az idő megtorpanása
3 Elementáris fúzió
3 Deja vu
3 Bufa kódexe
3 Védekezés

47 lap

Mint láthatjuk, a pakli az Egérút ellenfelünknek nyújtott hatalmas előnyeit azzal próbálja kompenzálni, hogy a játékot körönként egy lap kijátszásra lassítja, több-kevesebb sikerrel. Sajnos szabálylapunk hátrányai akkorák, hogy jelenlegi állapotában ez inkább egy baráti játékokra alkalmas deck lesz, persze ez a jövőben még változhat. Addig mindenesetre csak nagyon vállalkozó kedvűek induljanak vele versenyeken.

Akik túl gyengének bizonyultak

Első kiesőnkön érdemes lehet elgondolkozni, én mégis inkább az elhagyása mellett döntöttem. Ez pedig Thu’zad tanulmányútja, ami elsőre ugyan kecsegtetően hangzik, a gyakorlatban mégis többször előfordulhat, hogy ötnél több lapot szorongatunk kezünkben. Egyedül a hátráltatása miatt elgondolkodtató, de ezt minden Thu’zados lap tudja. Az Elementáris fúziót hagyják el azok, akik mégis inkább neki szavaznak bizalmat.

Érdekesnek hangzik ez a mai játékkörnyezetben, de a Cselvetés mégsem olyan alap ebbe a pakliba, hiába játszunk sárgával. Csak az első két körben van igazán értelme, utána lépéshátrányt jelent számunkra a behúzása. Side-unkba persze még így is kötelező darab. Meónech megfigyelőnk csábító, de lényként sosem fogjuk kirakni. Csupán arra, hogy két lapot visszaküldjön kézbe, pedig elég gyenge, vannak nála jobb lapok.

A kék színt kis gondolkozás után inkább felváltottam a világoszölddel: a Rugalmas erőforráshoz hasonló, de sokkal jobb nála a sztárlap Szikráció, míg a sehova nem használt UR, Az idő megtorpanása innen is kiszorult, sokkal univerzálisabbnak bizonyult nála Ádám nagy kedvence, a Brutálgeddon.

Végül pedig a Védekezés szakértelmünket inkább cseréljük le +2 Bufa kódexre, jobban megéri a tárgynak bizalmat szavazni.

Akiket semmiképp ne hagyjunk ki

A már sokoldalúsága miatt említett Rhatt különítmény harmadik tagja Galaktrosz, aki szkritterünket váltja fel. Lényként nehezebben couterelhető, gyógyít rajtunk, és utolsó sorban a nyolcadik körig őrposzttorlasznak is megteszi.

Thu’zados lapokból sosem elég alapon gyorsan be is rakhatunk még kettőt a pakliba: kedvenc varázslónk merengése két lapjától szabadítja meg ellenfelünket, átforgatva pedig cantripnak bizonyul, egy kis extra gyógyítással. Természetesen ő is korlátozza ellenfelünket, sok lapunkhoz hasonlóan. Thu’zad hazaérkezése éppen ezt fogja kihasználni. Négy varázspontért két körre lebutíthatja ellenfelünket egy Ősi béklyó társaságában, míg mi szabadon garázdálkodhatunk. Egyetlen hátránya, hogy kijátszása után a Semmibe kerül.

Utolsó két lapunk a mai kontrollok elmarahatatlan kelléke, A mágia létsíkja ugyanis mindig jó tud lenni számunkra, akár kétkörönként megnyomhatunk vele egy Brutálgeddont, elég nagy lockot téve ellenfelünkre. Persze más lapjainkkal is hasonlóan jól járunk, ha visszavesszük.

Az új pakli

szabálylap: Egérút

3 Repro
3 Thu’zad felismerése
3 Thu’zad merengése
3 Thu’zad hazaérkezése
3 Thu’zad utazása
3 Thauglorendon
3 Így döntöttem
3 Ősi béklyó
3 Szikráció
3 Galaktrosz
3 Brutálgeddon
3 Elementáris fúzió
3 Deja vu
5 Bufa kódexe
2 A mágia létsíkja

46 lap

Sideunkba kontrollok ellen készüljünk főleg, így jó szolgálatot tehet egy A furfang temploma vagy egy Manaevő féreg, valamint további síkok használatát is érdemes megfontolni. Jó játékot kívánok a paklihoz, ha eredményekkel nem nagyon, de élményekkel gazdagodhattok az Egérút keresése közben.

Szeretnéd, hogy jobbá varázsoljuk paklidat vagy ötletedet? Küldj egy paklilistát a hkkblog@gmail.com címre, és mi megtesszük neked!

Felizardo Dániel

12 thoughts on “Trafó – Hogyan nyerjünk Egérutat?

  1. Meónech megfigyelőnk csábító, de lényként sosem fogjuk kirakni. Csupán arra, hogy két lapot visszaküldjön kézbe, pedig elég gyenge,

    Szerintem csak elírtad, és kevered a Megfigyelőt a Száműzöttel 😀

    Am az Egérútnak akkor lenne értelme, ha: Késleltetett hatás 6: NYERTÉL! 5 kör alatt manapság bármelyik pakli tud nyerni, még akár a lassítások mellett is.

  2. Repro-t nem tennék bele ahogy Deja vu-t se.Előbbi mellett simán átütnek a 8. körtől.Utóbbi meg lehet még jobban tápolja az ellenfelet mint ahogy állt előtte.

  3. Szerintem nagyon versenyerős a pakli, csak a Reprót kivenném, mert csak az 5. 6. 7. 8. körben lesz jó behúzni, és elég nagy lapveszteség gyógyításra használni. helyette beraknék vagy 3 természet rendjét, vagy 3 térsűrítést, vagy 3 visszafogott fejlődést. esetleg még lehet gondolkodni a Boldog békén.

  4. Szerintem meg a legegyszerűbb hanyagolni vagy elégetni az egérutat, normális ellenfél ellen semmire sem jó. Ha kicsit belegondolunk még a bőség zavara is akkora előnyt ad az ellenfélnek amit nem lehet behozni.. hát még ez… Na meg úgy álatalánosságban kijelenthető , hogy ellenfelünknek nem adunk semmilyen előnyt, ez alap!

  5. ez a pakli sajnos megbukik a szabálylap választásánál. ennyire megtápolni az ellenfelet… esélytelen versenyen szerintem

  6. @Nevtelen: Nem tudom jatszottal-e mar Boseg zavaraval, de az a pakli nem arrol szol hogy az ellen huz +3 lapot es kikapunk gyorsan. Paros versenyen Boseg zavaros manakonzerves pakli nyert, de en is csinaltam mar 6/4-et Dungeonban Boseg zavaros kombopaklival.

  7. A bőség zavarával értek már el eredményt, de a sima 5 lap jobban megéri, ez nem kérdés.

    Balage: szóval megúszta az utolsó megbeszélést 🙂 ?

  8. Amúgy Elementáris fúzió vs Thu’zad tanulmányút esetén nálam az utóbbi nyerne, bár valószínűbb, hogy egyikkel se játszanék, inkább a leszólt Védekezést használnám :). Az sokkal viccesebb.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.