Interjú a Dungeonös verseny győztesével, Daku Gergellyel

A legfőbb követő mestere mesél.

Többen is jeleztétek felénk, hogy szívesen olvasnátok újra hagyományos interjúkat a versenyek győzteseivel. Eleget téve kéréseteknek el is készült az “első” ilyen: a szombati Dungeonös hagyományos verseny győztesével, Daku Gergellyel beszélgettünk, aki egy rendkívül érdekes A legfőbb követős koncepcióval diadalmaskodott. Gergő paklilistáját ide kattintva nézhetitek meg.

HKK Blog: Szia Gergő, gratulálunk az augusztusi Dungeonös versenyen aratott győzelmedhez! Kérlek mutatkozz be röviden a HKK Blog olvasóinak.

Daku Gergely: Sziasztok! Rövidre fogva a szót: az életkorom alulról közelíti a huszat, míg a játékkal 3 éve kezdtem el ismerkedni, egy osztálytársamnak köszönhetően. A Dungeon elég közel esett a gimnáziumhoz, így a Fazekasból délutánonként le tudtam járni. Azóta elvégeztem a gimnáziumot, a BME építőmérnöki karán vagyok elsőéves, most éppen passzív féléven.

HKK Blog: Egy nagyon érdekes négykövetős koncepcióval sikerült diadalt aratnod. Mesélj egy kicsit a pakliról. Mióta fejlesztgeted? Hogyan nyerte el jelenlegi formáját?

Daku Gergely: Körülbelül másfél éve fejlesztgetem. A második paklim, amivel elkezdtem játszani egy Timera pakli volt, de meguntam, hogy sokszor belövik a követőt – ami valljuk be, nem kerül túl nagy áldozatba -, így gondoltam megtámogatom egy ócskással, a homály urával, valamint a ganéjokkal. A tavaly februári jellemek harcán indultam vele, ahol negyedik helyezést értem el. (Az akkor paklilista megtekinthető a Beholder honlapján, így látható a változás, ami azóta végbement.)

A pakliból ezután kiszorult a Timera követő, helyet adva A mindentudónak, ugyanis a pakliban található Timerás lapokat ha nem húztam be, egy követőm tulajdonképpen hasznavehetetlenné vált, így viszont bekerült egy értékes végtelen kombó, valamint kézben lévő lapok nélkül is képes voltam az ellenfelem játékán nehezíteni. A mostani változatát a 100 pontos versenynek köszönheti, ahol használni akartam a 3 darab Szikrációt, így az ócskást Manafamiliárisra cseréltem. Sokan kérdezhetik, hogy miért jobb a Manafam, de ha végiggondoljuk, hogy majdhogynem kötelező megszűntetni, így sokkal jobban bevédi a többi követőnket.

HKK Blog: Mit érzel a paklid legerősebb elemének, tulajdonságának?

Daku Gergely: Két fő erőssége van a paklinak. Az első, hogy aki ellen még keveset játszottam, annak nehéz mind a négy követő képességét fejben tartania, nehéz sokfele figyelni annak is, akivel sokat. Versenyen könnyű elfeledkezni az apróságokról. A második: a pakliban jól elférnek egymás mellett az anti-mágiás lények, valamint a varázslatok, ettől nehezen kezelhetővé válik, gondoljunk csak a nem is olyan régi tekis csatamezőre.

HKK Blog: A jelenlegi metagame tudatában hogyan készültél a versenyre?

Daku Gergely: Elsősorban Bilincsre, Sokszinre, Csatamezőre és kontrollokra számítottam, tudtam, hogy lényes paklik ellen jó tudok lenni, így bekerült a pakliba Az igazság pillanata és a Tudati klónozás. A két Káoszsújtással együtt 5-5 volt belőlük a pakliban, nulláért kiszedni egy kántert és 1 VP-t kapni nem rossz, amennyiben van követő, míg a klónozásra reagálni sem lehet. Bilincs ellen igyekeztem a pakliban lévő erőforrásokat minimálisra csökkenteni, hogy sidenál minnél kevesebb habi lap maradjon a pakliban, ám ott csak a szerencsében bízhattam volna, de bejött: kikerültek az autók.

HKK Blog: Mesélj nekünk arról, hogy mi történt a verseny hat fordulójában. Kik voltak az ellenfeleid? Mik voltak a fő mozzanatok a meccseken?

Daku Gergely: Az első fordulót egy Arochos deck ellen kezdtem – az illető nevére nem emlékszem, pedig már többször találkoztunk: a névmemória nem az erősségem. (Tóth István – a szerk.) Az 1 ÉP-s kezdés garantálta a követőimet, az eredmény: aktivizált Rubint végzeturak, passzivizált bűbájok. Tudtam, elég egy lapot behúznia, amire ha nincs megoldásom, biztosan végem, de nem jött az Erdő bosszúja. Az első két meccset nyertem, az utolsóban az első körös Lélekhálót nem tudtam megoldani az ötödik körig, így kiegészült egy Goblin füstkergetővel és egy Targantulával. 2-1

A második fordulót Dömény Balázs keltetőjével vívtam, ám, hogy lényei halhatatlanok legyenek, nem engedhette meg a követő belövését. Az első két meccset nyerte a Benő, míg a harmadikban megérkezett a várva várt Grobox. Követőlövés, amely ellen megérkezett a Türkiz sárhajító. 3-0

A harmadik fordulót egy Krigis ellen játszottam – a játékos neve itt is kicsit ködös. (Király Zsolt – a szerk.) Vártam a kötelező követőlövést, ám nem érkezett meg, ellenfelem Ködóriását egyetlen IP levakarta, míg a második meccsen az első körös Ködmangó csábított, hogy körönként megtoljam. A harmadik meccset – emlékeim szerint – már a Benő hozta. 3-0

Negyedik forduló: Edralian. Földi Viktor kezd. Esélytelen vagyok, nem lesz meg a harmadik körre a három lap, húz egy Halit, gyors meccs. Harmadik kör: 6 mana, kijön a Hali – ki ne nyomta volna meg egy lapra az ellenfél kezében? A három manás Szikrációm azonban nem kapott countert, így még dobattam is, a meccs elhúzódott, de illő volt nyernem. Második meccs: kezdek. Kezdésből még nem kaptam ki Edrától ezzel a paklival, így is maradt. A harmadik meccset ismét ő kezdi, már tét nélküli, ellenfelem elvesztette a koncentráló készségét. A játék közepén belőtte a ganéjt, így 4 ÉP-ben maradt. Jött egy Türkiz sárhajító; ellenfelem kezében két leszedés: Dornodon mosolya, Végképp eltörölni. 3-0

Az ötödik fordulót Huszár Ádám Terrgathos Szúnyog-kontrollja ellen játszottam, a 18 ÉP már kevés a követőlövéshez, valamint nehéz eldönteni, hogy melyik a zavaróbb. Az elsőt hoztam, míg a másodikban megérkeztek a Pihenők (első körben). A döntő meccsen a Szikrációval sikerült counterelnem, amivel erőforrást dobattam, így nem érkezett megoldása a következő körre. 2-1

A döntö fordulót Simon Dániel lényes Bilincse ellen játszottam. Az első meccset jól kezdtem, ám hibáztam: a kisebbet ütö lényét loptam el, ellenfelem lényeit a Manafam – Mindentudó párosnak köszönhetően sikerült a tartalékban tartanom, ahonnan körökig egy sem tudott feljönni, de az elhúzódó meccs neki kedvezett. Habár hibáztam, elég hasznos volt, ellenfelem végigpörgette az egész pakliját, így látva, hogy van esélyem megjött a játékkedvem. Sikerült jól side-olnom, így egy darab habi lap nem maradt a pakliban, így bármit húztok az egyre inkább felém fordítja a mérleget. A második meccset két Türkiz sárhajítóval kezdtem, ám ellenfelem Merénylője igencsak véget vetett volna a játéknak, ha nem felejti el bedobni szk-nak – volt egy Végtelen formázás a gyűjtőjében. A következő körre már csak 1 ÉP-ben élt. Az utolsó meccs: pattanásig feszült idegek. A húzásom remek: Brutálgeddon, Bűvös spórák. Két lapját elloptam a Geddonnal, több nem volt. Ütök, jön, pörög, jövök. Lény nincs az őrposztban, 2 manája van, egy Tudati blokkolás a gyűjtőben, valamint sejtésem szerint egy Merénylő a kezében, nálam az Ében kelyhe, Árnytündér lidérce, él 12 ÉP-ben. 1-1 kör van hátra. Húzok egy Szikrációt. Dobat, leszed, semmiz; ha countereli vége: ki kellett dobatnom a Merénylőt. Sikerült. Kehely 3×3, a lény üt: 12, manára pontosan, én pedig 8-ban. 2-1

HKK Blog: Mik a terveid a pakli jövőjét illetően? Szeretnéd még csiszolgatni, vagy továbblépnél egy új deckre?

Daku Gergely: A Nemzetire még ezzel megyek, aztán majd meglátjuk, mit hoz az új kiegészító. Addig pedig még csiszolgatom mind a paklit, mind a játéktudásom.

HKK Blog: Nagyon szépen köszönjük az interjút, sok sikert és kreatív decket kívánunk neked a továbbiakban is!

Csető Zsolt

16 thoughts on “Interjú a Dungeonös verseny győztesével, Daku Gergellyel

  1. kisFec
    Egy IP le tud vinni egy Ködóriást, ha a kijátszójának nincsen lénye játékban 😉

  2. Ha jól értem az a kérdés, h az IP visz e életjelzős lényt, ha az IP kijátszójának nincs lénye. Erre a válasz egyértelműen nem. Tehát ha ez történt a meccsen, akkor az hibás volt.
    Amúgy iszonyat ez a deck, grat Gergő. Ősiben játszottam a 9színű verzióval, az is nagyon vicces volt. Kreatív deck, az biztos.

  3. koranyig
    Az IP leviszi az életjelzős lényt, ha az IP kijátszójának nincs lénye. Indoklás: először az ellenfél elveszti a vp-jét, célpont lapot a gyűjtőbe küldök(ami az életjelzős lény) EZUTÁN fel kell áldoznia annyi lényét, hogy ne maradjon több, mint nekem ( a lényen már nincs életjelző). Még mindig úgy gondolod, hogy nem viszi? 😉

  4. Nem viszi! A varászlat egy forrás, a hatásai vannak csak időzítve! Semmilyen életjelzőst lényt nem fog levinni egy IP. A forrás telje létrejötte után vizsgáljuk az életet. De ha nem világos, bemásolom a Beho oldalról:

    “Leszedhetek-e egy életjelzős lényt Az igazság pillanatával (új), ha az ellenfélnek nincs más lapja játékban, hiszen pl. a Déja Vu (új) esetében is a lapra írt sorrendben jönnek létre a képességek, ezen analógia alapján, Az igazság pillanatánál (új) először lelövöm a lény, leesik az életjelző, majd az ellenfélnek fel kell áldoznia. A kérdés jó, és a gondolatmenet azon része is igaz, hogy a lapok hatásai a rájuk írt sorrendben jönnek létre. Ott csúszik félre a dolog, hogy a lények és lapok csak a lap teljes hatásának létrejötte után kerülnek a gyűjtőbe, akkor vizsgáljuk le az életet is, és akkor esik le az életjelző a lényről. Tehát a kérdésre a válasz: nem szedi le az életjelzős lényt Az igazság pillanata (új). Az egyéb hatások mindig a lapra írt sorrendben jönnek létre.”

    😉 :O 😀

  5. Versenyen eddig ellenem és én is úgy játszottam, hogy leviszi, és szerintem ha megkérdeznénk pár profit nem egy lenne, aki szerint levinné.

  6. Nem tagadom, ha mindenki magába néz, akkor vannak olyan szabályok (lefaq-zott szabályok) amiket csak azért fogadunk el, mert ha már oda van írva, akkor legyen úgy, de nem igazán értünk vele egyet (legalább is néha én ezzel így vagyok). De ebben az esetben ez szerintem teljesen egyértelmű és jogos. Ha kijátszom egy lapot, akkor annak a teljes hatása után kerülnek a lények a gyűjtőbe. És itt a kényszerített áldozás és a lövés egyszerre jön létre. Ha levinné az életjelzőt ÉS még a gyűjtőbe is küldené, akkor a lap két egymás után létrejövő képessége közé “beférkőzne” egy “külső valami” (lejön az élet), holott először a lap teljes képessége kell, h létrejöjjön.

  7. Ellenfélnek csak 2 lénye van nekem 1 választom az egyik lényt, akkor az ellennek mennyi lénye marad? (választhatja azt áldozni amit én választottam lövés célpontjának) ?

  8. Az ellenfélnek továbbra is 2 lénye marad, hiszen a lény(ek) a lap teljes hatásának létrejötte után kerülnek csak a gyűjtőbe. És ezek alapján természetesen választhatja azt áldozni, amit le akarsz lőni. Szerintem.

  9. Akkor hogy marad 2 lénye ha eleve is 2 volt és én lőném az egyiket +még áldozná is?? 😀 akkor csak 1 lénye marad nem?

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.