Top 7 manatermelés a HKK-ban

A lapok javulnak és erősödnek, de egy valami nem változik : még mindig a VP a legszűkösebb erőforrás a játékban.

A kételkedőknek csak annyit mondanék, nem véletlenül a Cselvetés a metagame egyik legerősebb kártyája jelenleg. A drágítás kegyetlen erővel csap oda, még a kevés manából eljátszó pakliknak is. Ez a helyzet régóta megfigyelhető már a HKK-ban, és a lapok drasztikus olcsóbbodása sem tudott változtatni rajta. Kiváló manatermelésekből pedig nincs hiány, lássuk a szerkesztőség kedvenceit!

#7 – Manakorong

Egy régi klasszikus, mely számos kiegészítő óta folyamatosan fel-fel bukkan a paklikban. Az áldozós lapok elterjedése különösen kedvezett a Korongnak, valamint a gyorsan induló hordák és egyéb terülős paklik egyik alapjává is vált. Kétségtelenül az első körök valamelyikében szeretnénk felhúzni, hiszen az elején lényegében duplázza a kezdésből kapott varázspontunkat. Hátránya a megfelelő kiegészítő lapokkal elhanyagolható, de pont emiatt az ellenfelek szinte sosem fogják meg, vagy szedik le, lehet ebbe buknak bele néha. Jótékony hatása viszont vitathatatlan, a zanszilánk megjelenésével különösen!

#6 – Sötétségszellem

Szintén egy első körös sztár, mely azért nagyobb hasznot hajt, mint a fentebb említett tárgy, hiszen a VP-termelésen kívül egy lényhez is jutunk, ami akár üthet, foglalhat, építhet is, ahogy a helyzet kívánja. A hordák egyik alapkelléke, az első körben nagyon csúnya dolgokra képesek segítségével mind az élőholtak, mind a Toborzóra, vagy Magirox-ra építő hordák.

#5 – Varázsköd

A ködös pakli egyik alapja, mely azonban túlmutat pusztán egy koncepción. Egy Rhattal játszó kontrollba szinte kötelezőnek érzem, hiszen megháromszorozza a befektetést, ha rosszkor jön fel, pedig lecserélhető egy alkalomhoz jobban idomuló kártyára. az elődjének tekinthető Isteni kegynél eggyel olcsóbb, de mellette szól még, hogy bármikor előrántható a második körben egy másik ködös lap árán.

#4 – Trinigan manakonzervátora

A szúnyog-deckbe ez a kártya egymagában lehelt új életet, erejét látva persze ezen nem szabad csodálkoznunk. A Terrgath-tal játszó változatokban, ha első körben behúzzuk, jó eséllyel maximum egy manába fog kerülni, és megadja azt a kezdőlökést, ami az erőforráselőny kialakításához szükséges. Hamisíthatatlan kontroll-lap. A kör végén húzott lap teszi tökéletesen ingyenessé, a kapott csontra pedig szintén építhetünk, akár zanszilánkokkal, akár egy-két masszívabb tárgy bevállalásával. A középjátékban lényeinket menthetjük meg ÉP növelő képességének hála, esetleg az utolsó sebzésmennyiséget adhatja meg.

#3 – Transzformáció

A legtekintélyesebb mértékű VP-termelés talán az egész játékban, potom 2 manáért. Hátrányai abszolút nem elhanyagolhatóak, hiszen a kör végéig az összes általa kapott manánkat fel kell élnünk, és ÉP-nket is drasztikusan megcsappantja, ha komoly befektetést teszünk. Konfigurálhatósága azonban mégis spoilerreé teszi, hiszen 3-tól (kevesebbet nem nagyon éri meg kérni) 10 manáig akármennyit adhat, az előzetes számolgatás mindig ajánlott, de az esetek nagytöbbségében maxon szokott pörögni. Azonnali mivoltából akár az ellenfél körében is elcsattanhat, csak legyen elég lapunk mellé amit ki tudunk tolni, de típusának másik előnye, hogy a második körben egy Hasonlóság keresésével, vagy Csuszpittal hamar a kezünk ügyébe kerülhet.

#2 – Bűvös forrás

Az egyik legnyomósabb érv a pakli építéseknél, ami a kék szín mellett szól. Lapot húzat, utána pedig csak rajtunk áll, hogy felesleges lapjainkból VP legyen, vagy gyógyulni szeretnénk. Általában az első lehetőséget szokták megragadni a játékosok, nem is véletlenül. Minden körben hajigálhatjuk neki a kezünkből feleslegessé váló kártyákat, így ha egy ilyen az asztalunkon figyel, valószínűleg a meccs végéig nem lesznek VP gondjaink. Apró kívánsággal kitehető, egyszóval minden paraméternek megfelel ahhoz, hogy tökéletesen használható lap legyen, talán csak a színe az, ami újabban visszatartó erő.

#1 – Manaregeneráció

Nem úgy, mint a dobogó legfelső fokára törő Manaregen, amely szerencsésnek mondhatja magát, hogy a Cselvetéssel egy istenhez került. Ingyen megduplázni a manánkat mindig jó üzlet, ráadásul egy hasznos áramlással is felruházták, így garantáltan sosem ragad a kezünkben. Az ellenfél körében is bejátszhatjuk, illetve a saját körünk elején is bepróbálhatjuk, helyzettől függően. Megjelenésekor általában a Cselvetéssel egy szinten állt abban a témában, hogy az esetek legnagyobb százalékában arra volt pusztán jó, hogy egy countert kicsaljon az ellenfél kezéből. Azóta változott a helyzet, mostanra inkább hagyják létrejönni, ezért most sokkal jobb, mint anno!

Bíró Tamás

12 thoughts on “Top 7 manatermelés a HKK-ban

  1. az nem manatermelés:D 3:20 (alap esetben) az esélye, hogy kapsz manát… terrgath, kijátszik egy szilánkcsapdát vagy csuszpitot, és semmi… a kör végi lap 3-ért meg nem mindig jó üzlet, a listán szereplők egyértelműen jobb manatermelések (ha lapként nem is mind jobb)

  2. Hát szerintem meg mindenki manatermelés céljából használja. Az meg hogy van egy követő,ami ha kijátszik 1-2 lapot és már nincs előny,nem jelent semmit,ettől még ingyen 3 VP laphátrány nélkül a legtöbbször,színe is jó.

  3. Én az energiadagasztást hiányolom a listából. A sötétségszellemet pl. nem is értem, mit keres itt. Annak a helyére vígan befért volna.

  4. Ha már manatermelés nálam biztosan bekerült volna a Szürke és a kétségbeesés. Bár speciálisak, de a legtöbb manát ők adják az 1-2. körben. Előbbi továbbra is jól működik, megfelelő pakliban ráadásul jobb a Trafónál.

  5. energiaital még mezőbe se fér be mostanság, olyan lassú, hogy szinte csa kelső körben jó, később olyan tempótlan, hogy szépen ki lehet belőle kapni.

  6. A manareg egyértelműen a legjobb manatremelés a játékban. 0-éer duplázni mindig jó, meg ugye ott van már a jó kis előnyös üzlet, végtelen forma stb. úgyhogy nagyon nagy pörgést tudnak biztosítani.

    Nálam a trafó lett volna a második, bár én sokszin fan vagyok 🙂

  7. szerintem az utazás a legjobb. tudom, tudom az a lap nem csak mannát termel..
    épp azért a legjobb..:)

  8. Bármilyen horda (de a fekete mindenképp) jelenleg úgy kezdődik, hogy 3 Sötétségszellem, szóval szerintem teljesen indokolt a helyezése. Az első három körben messze jobb, mint az anti-mágiázható, simán counterelhető Energiadagasztás. Én legalábbis imádtam kezdőkézre húzni, sose jött rosszul.

  9. sötétségszellem abszolút indokolt, talán még előrébb is: a többi manatermeléssel ellentétben nagyon kevés az a helyzet, amikor teljesen értelmetlen (hisz kapunk egy lényt is), illetve bilincs, járj, ellen is jónak számít

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.