Top 7 szakértelem kártya a HKK-ban

Az utóbbi időben kissé megszaporodtak a szakértelmek a játékban, van köztük hasznos és kevésbé erős is. Lássuk azonban, hogy melyek a legjobbak.

A laptípus igazi életre hívója Petúr megjelenése volt, egy csapásra ugyanis megteremtette létjogosultságukat a versenyasztalokon is. Az első körben kipattanhat ez az apró végzetúr, és már keresheti is paklink tápját, a hőn áhított Szakértelem kártyát, és ha már ott van kicsit fel is erősíti azt. Természetesen nem csak vele érdemes használni speciális erősítéseinket, de mindenképpen hasznos, hogy létezik egy ilyen lap is. A középpontban ezúttal tehát az elfeledett laptípusból újra meghatározó játékelemmé vált : szakértelmek!

#7 – Kivégzés

Megjelenésekor nagyot robbant a kivégzésre épülő horda, rengetegen próbálkoztak ezzel a gyors, azonnali és megakadályozhatatlan nyerést biztosító koncepcióval. Egyértelműen gyors volt, mert 2-3 Kivégzés szakértelem mellé már egy közepes dobás is elegendő volt némi sebzés után. A szakértelem felerősítésével, a lap lemásolásával pedig nem is volt olyan nehéz ezt megvalósítani, olcsó és nagyot ütő lényekből pedig mint tudjuk, nincs hiány a HKK-ban. Azonnali és megakadályozhatatlan mivolt pedig annak volt köszönhető, hogy a harci fázis sebzéskiosztása után kellett a kockákkal dobnunk, így ha összejött a kívánt hatás, ellenfelünk nem tudott tenni semmit a dolog ellen. Nem extra sebzséről beszélünk, amit be lehetne gyógyulni, szimplán egy nyerési változatról, ami feltételhez kötött. Manapság ritkán próbálkoznak ezzel a vonallal, pedig bőven van benne fantázia. A yetik mellé például egy alternatív nyerési formaként és alkalmasint egy könnyen áldozható lapként illeszkedik.

#6 – Páratlan affinitás

Igazi karriert még nem futott be, és valójában egyetlen hatékony paklit se láttam még épülni rá, de ereje miatt mindenképpen helye van a legjobbak között. A mostanában igencsak népszerű 0 és páros idézési költségű lapokat brutálisan bedrágítja, míg mi jó esetben csak olyan kártyákkal szerelkezünk fel, amiket nem zavar ez a lap. Testvérével, a páros affinitással szemben nem bűbájként tevékenykedik, ami sok szempontból is erősebbé teszi. Kereshető és duplázható a már említett Petúrral, illetve kijátszásakor csak a lapcounterek viszik. Egy olcsó, páratlan idézési költségű lapokkal játszó kontrollt bőven lehetne rá építeni, korlátozottabb formátumon pedig ereje csak tovább nőne, kíváncsian várom az első életképes változatát!

#5 – Taumaturgia

Az egyetlen szakértelem listánkon, melyet valószínűleg egyszer sem fogunk kijátszani HKK-s pályafutásunk során, hiszen az új Tűz síkja minden körben, ráadásul automatikusan és teljesen ingyen termel nekünk egyet. Erejéhez azonban kétség sem fér, a drágítós, vagy egyéb módon korlátozó tűz paklikban hatalmas szerep hárul rájuk, hiszen az ő olcsóbbításuk és sebzésnövelő képességük hozza meg a győzelmet a koncepciónak. Nem gyakori eset, hogy a kontrollok kétségbeesetten próbálják megsemmisíteni, jó esetben ellopni ezeket a szakértelmeket, hiszen tudják, hogy ebben rejlik a tűzvarázslatok ereje, és ha sikerül átvenni egyet-kettőt, nagyokat spórolhatunk vele.

#4 – Transzformálás

Szinte egy hatalmas piacként kezeli a rendelkezésre álló készleteinket, bármit bármire felválthatunk a segítségével. VP, SZK, izom és kézben lévő lap is beszállhat a cserébe. Természetesen a legjobban akkor járunk, ha SZK-t költünk, és a másik három lehetőség valamelyikét kérjük cserébe, de a kézben lévő felesleges lapjainkat is újakra cserélhetjük a segítségével. Első ránézésre, sokaknak nem tűnik egy használható erőforrásnak, de a megfelelő pakliban igenis képes nagyot szólni és univerzálisan viselkedni. Thargodan követő mellett például, ahol minden lény egy csonttal jutalmaz minket bátran tehetünk minden körben izmot lényeinkre, vagy húzhatjuk az utánpótlást, utóbbi megoldás pedig tárgy pakli esetén is nyerő lehet. Ne felejtsük el továbbá, hogy minden körben használható erőforrásról beszélünk, tehát ellenfelünk körében is pörgethetjük a bizniszt!

#3 – Ultraspecializáció

Az egyszínű versenyhez közeledve egyre inkább kezd előtérbe kerülni ez a lap, hiszen színtelenként bárhova beférhet, és olcsóbbítós képessége egyenértékű az isteni bűbájokéval. Hasznos képessége ugyan nincs, de egy másik lapra bármikor lecserélhető, beszorulni tehát ritkán fog a kezünkbe. Nagy előnye még továbbá, hogy laptípust is meg lehet neki nevezni, így több féle formátumon is visszaköszönhet az asztalokról.

#2 – Íjászat

A Nekrofun máglya tündöklésének idején az egyik legjobb lapnak számított mellé, ugyanis egy manáért két áldozható lapot nyertünk, valamint minden körben egy-egy újabb íjászjelzővel gazdagodtunk a szakértelemnek köszönhetően. Manapság már ritkábban használt lap, ám egy építős koncepcióba, és a feltámadás küszöbén álló Ében íjászok mellé még mindig remekül illeszkedik, körönkénti aktív lénytermelésének, és speciális aktivizálós képességének hála.

#1 – Földharc

A legnagyobb karriert kétségtelenül a passzív lényekre építő, hordázást elősegítő Földharc futotta eddig be a szakértelmek közül. A már többször említett Petúr ide szinte alapkövetelmény, hiszen jómaga is képes felépíteni, ezáltal ingyenessé tenni a szakértelmet, ami után aztán csak úgy szórhatjuk ki a kezünkben lévő lapokat. A dupla szakértelemnek hála passzívan érkező lényeink kettővel olcsóbban jöhetnek (jól összerakott koncepciónál ez azt jelenti, hogy minden lényünk egyért érkezhet), és +2/+2-vel megturbózva érkeznek, aktivizálva egyik társukat az asztalon. Keltetős vonalba is remekül illeszkedik, láttunk már rá nem is egy decket épülni.

Bíró Tamás

4 thoughts on “Top 7 szakértelem kártya a HKK-ban

  1. Csapda koncepció szerintem nem életképtelen, az új csapdakészítés szakértelmet szívesen látnám a listán.

  2. elképzelhető csak jelenleg nem annyira erős és inastabil a pakli, ráadásul sok a gyengéje. 😦 …reméljük majd az is megerősödik! B)

  3. Sziasztok,

    Kezdő HKK-s vagyok, most találtam erre az oldalra, nagyon jó! 🙂

    Az lenne a kérdésem, hogy a Kivégzés szakértelmet miért nem használják sűrűn? Van valami ellenszere? Nekem elég durvának tűnik.

  4. Alapvetően az ellenszer annyi csak, hogy kilövik “alóla” a lényt(vagy csak akadnak az örposztban és nincs mana még láthatatlanságra is) és akkor már csak 1 blank lap ami semmit sem tud magában+ott van még a random faktor is mellé(persze az timera követővel javítható,de maga a követő pedig nem tartozik az élmezőny kategóriába).

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.