Olcsópakli – Óriás deck

Itt az ideje, hogy gigászi lényekkel tipord el az ellenfeledet, melyek csak idézési költségükben számítanak drágának.

Hiába kaptak remek lapokat a Zanszilánkok kiegészítőben, valahogy nem igazán nőtt meg az érdeklődés óriások iránt az elmúlt egy évben – ki tudja miért ez az érthetetlen népszerűtlenség. Mi minden esetre nem hagyjuk cserben őket – na nem mintha az efféle gigászi teremtmények segítségre szorulnának. Mint ahogy azokat a kezdőket sem, akik velük szimpatizálnak, ha ugyanis végignézünk a kínálaton, akkor látható, hogy alig van közöttük ritka példány. Ennél jobb alkalom nincs is egy jó kis Olcsópakli összeállítására. Lássuk hát.

A lapok ismertetése

Ha óriás pakli, akkor nem is lehet kétségünk a követő felől: Melák, az óriás ugyan már jócskán benne van a korban (idősebb, mint a legfiatalabb játékosok), de a mai napig bitang erős, hiszen körönként két “speciális”, csak óriásokra elkölthető varázspontot kapni (egyszerűsítsük efféleképp a képességét) remek dolog. Pláne akkor, ha egy kis drágítással párosítjuk: a játékosok általában Bűvös erdővel (jellemzően kettővel a legjobb tempó érdekében) szoktak próbálkozni, ám a költséghatékonyság miatt mi most egy könnyedebb megoldás, a Lassan járj! mellé tettük le a voksunkat. Három lappal fogjuk tehát kezdeni a játékot.

A rendelkezésünkre álló óriás-repertoár elég széles: egész sok új (legfeljebb pár éves) van köztük, és a régebbi darabok is rendre vissza szoktak köszönni az asztalokon, hiszen az esetleges magasabb árukat jól ellensúlyozza a követő képessége – ez is jól mutatja a narancssárga lap erősségét. Az egyik legjobbról, a ritka Zanzult gigászról ugyan kénytelenek leszünk lemondani, a Zénes felhozatalból azonban ketten is visszaköszönnek majd paklinkban: ők a Mutáns hegyitroll és a Nyugodt pentadron.

A Mutáns hegyitroll jól reprezentálja az óriások legfőbb erényét: határozottan tisztességes méretekkel rendelkeznek. Ő speciel még speciális képességeivel sem szégyenkezhet: a dobatást és a lényleszedést is komoly határozottsággal végzi. A lapban rejlő igazi potenciálhoz azonban szót kell ejtenünk gigászok helyszínéről, az Óriások földjéről is, amely annyira jó, hogy kötelező lesz belőle hármat használnunk – minél előbb az asztalon akarjuk tudni. Az ellenfél hátráltatása a drágítással és a -1/-1-gyel szinte minden paklit zavar – sőt, utóbbi komplett deckeket képes összecsomagolni -, minket (és óriásainkat) pedig olcsóbbítással és aktivizálgatással kényeztet. Vegyük észre, hogy ez utóbbit bárhányszor megteszi nekünk – ha összevetjük mindezt a hegyitroll képességével, akkor hamar rájövünk, hogy bitang dolgokra képes ez a két kártya, ha egyszer egymás mellé kerülnek.

Ha pedig már drágítunk, akkor drágítsunk igazán: az említett Nyugodt pentadron épp ezt teszi – a 4 varázspontnál olcsóbb kártyákkat csúnyán a kezekbe ragasztja, a szabálylapunkkal együtt rémálomba illő élményben tudnak részesíteni egy gyors játékra berendezkedett paklit.

Vannak azért itt olcsó ütőgépek is: például a Dombi óriás, amely láthatatlanságával és büntetésével szinte fixen besebzi azt az 5 ÉP-t, amely egy esetleges követőlövés esetén maradt az ellenfélnek, így ezen probléma áthidalására paklink legjobb kártyája. Amúgy meg csak jön, megy és üt, üt és üt – vagy a középjátéktól felfelé gyógyít rajtunk egy jókorát kijátszásakor, ha esetleg éppen erre lenne szükségünk. Első sorban szintén az ellenfél csépelésére jó az Ongóliant légiós, aki szintén egyből felszaladhat az őrposztba kijátszásakor, ha kell, ha pedig felgyűlnek rajta a légiósjelzők, további óriás-cimborákat gyűjthet maga mellé.

Még náluk is egyszerűbb az Ongóliant, akivel ugyan épületeket is tudnánk dobálni, ám mivel ilyenekkel nem játszunk, ezért ezúttal kizárólag az ütés lesz a funkciója – ő a paklink legolcsóbb óriása. Azért ha az ellenfél kirak esetleg egy épületet, akkor ne felejtsük el az arcába hajítani, csak hogy egy kis stílust is vigyünk a játékba. A másik végletet az Ősminotaurusz képviseli tekintélyt parancsoló árával és méreteivel – előbbiből minden esetre lecsippenthetünk egy jókorát, ha valamelyik barátját visszaszólítjuk a kezünkbe. Nincs az a lény, akit nem tud könnyűszerrel összeroppantani.

Még mindig van miből válogatni: a Viharóriás a háromért jövő repülő óriások táborát gazdagítja. Az ő különlegessége a villámcsapása, amivel egyre nagyobbakat és nagyobbakat sebezhet az ellenfeleibe. A Halálóriás vele összehasonlítva kevésbé méretes darab, ám őt első sorban nem is ezért szeretjük: sokkal inkább stabilitása miatt, hiszen háromszor is visszaugrik az asztalra, még mielőtt végső nyugovóra térne. A sok drágítás mellett ez igen bosszantó tud lenni.

Ez utóbbi a Muhartalpú mamelukra is igaz, aki gondolkodás nélkül fogja betaposni az ellenfél esetlegesen megmaradt varázspontjait. A követőnkkel könnyedén lejöhet a második körben, így hamar el tudja kezdeni a másik játékos zaklatását. Utolsó óriásunk a Dranadáni kőtörő: ő az esetlegesen átütő lényeket tréfálhatja meg. Különösen jó érzés megbirizgálni vele egy maxos Vérkeszeget – egy darabnál többet minden esetre így se használjunk belőle.

Etnikumunk lényrészlege tehát ezzel kifújt (legalábbis paklink szempontjából), egy ide illő lapról azon még szót kell ejteni: ez az Ongóliant roham, mellyel hamar az asztalra pattinthatjuk legdrágább óriásainkat is. Szabálylapunk mellett is kijöhet a második körben, így hamar  szembesíthetjük azzal ellenfelünket, hogy nyugodtan választhatott volna jobb szórakozást annál, mint hogy készségesen hagyja magát megverni. Persze nem önszántából – efféle gonosz akciókkal szemben sokszor szinte lehetetlen felvenni a kesztyűn, főleg akkor, ha mi kezdünk. Mi persze ennek örülünk, nagyon is.

Tápoljuk még egy kicsit ezeket a derék óriásokat, nem elég nagyok így sem: rakjunk rájuk például Moa homokfutót. Ha megtesszük, akkor szinte bármelyikükből megállíthatatlan nyerést varázsolhatunk: a rengeteg ÉP miatt leüthetetlenné, az élet miatt pedig (egy lapból legalábbis) leszedhetetlenné válnak. A lopással fordítani próbálók arcáról is csúnyán letörli a mosolyt. Hát még az, ha szépen lassan az összes gigászunk életet kap: például egy Éltető morf által, aki először csak aktivizálni fogja a többieket, ám a későbbiekben körönkét osztogathatja az életeket, még jobban megnehezítve ezzel az ellenfél dolgát. Ha pedig egy Morgan pálcáját is rakunk paklinkba, akkor végleg felkészültünk minden ellen, hiszen ekkor már tényleg két-három próbálkozás kell egy-egy óriás elpusztításához, ami egy ilyen drága környezetben alighanem lehetetlen küldetés.

Akad hely még néhány kiegészítő lapnak: első sorban leszedéseknek, ezekből ugyanis nem sok van jelenleg. Ha a Mutáns hegyitroll nem lenne elég, akkor az Ősi halálmágiával is elcsíphetjük az ellenfél rosszban sántikáló lényeit – mindeközben lap-, és vélhetően varázspontelőnyt generálva, hiszen egy lényünket is visszahívhatjuk a játékba. Ha nincs mit leszedni, utóbbit akkor is megléphetjük – ekkor egy kevéske sebzés lesz a jutalmunk. Az esetleges olcsó, zavaró asztalon maradó lapok ellen pedig a jó öreg Megrontott trikornist vethetjük be, aki ha kell, akkor a gyűjtőből kellemetlenkedő lapokkal (például a Quwarg széltáncossal) is képes elbánni.

Paklink utolsó két helyére valami Lassan járj!-kompatibilist kerestünk – végül az Árnylordra esett a választás, amely már az első körben kijöhet (követőnknek hála szerencsére nem igen kell tartalékolnunk), a gyógyítás letiltásával pedig újabb menekülőutat zár le az ellenfél előtt.

A pakli

szabálylap: Lassan járj!
követő: Melák, az óriás

3 Mutáns hegyitroll
3 Nyugodt pentadron
3 Dombi óriás
3 Ongóliant légiós
3 Ongóliant
3 Ősminotaurusz
3 Viharóriás
3 Halálóriás
2 Muhartalpú mameluk
1 Dranadáni kőtörő
3 Ongóliant roham
3 Óriások földje
2 Moa homokfutó
2 Éltető morf
1 Morgan pálcája
2 Ősi halálmágia
3 Megrontott trikornis
2 Árnylord

45 lap

Mint látható, ezúttal is figyeltünk arra, hogy a gyakori – nem gyakori lapokon legyen a hangúly. A normál ritkákat ezúttal is mellőztük, a Zénes kártyákból pedig a szabálylapunkkal együtt 9 darab került a pakliba, eleget téve ezzel az Olcsópakli-kritériumoknak.

Egy kis plusz befektetéssel egy rendkívül versenyképes decket varázsolhatunk a fentiből: a Lassan járj! helyett Bűvös erdőket használva, és a használt lapokat ennek megfelelően kicserélve egy rendkívül kellemetlen paklit kapunk végeredményül, mely ellen sok deck meg fog szenvedni. Ez utóbbi persze jelenlegi formájára is igaz – a sok könnyen beszerezhető óriás szerencsére sokat segített.

Tanácsok a paklihoz

  • Ritkán sül ki, így könnyen megfeledkezhetünk a követőnk laphúzós képességéről. Ne tegyük.
  • A Morgan pálcáját érdemes mindig passzivizálgatni – akkor is, amikor ténylegesen semmin sem tudunk gyógyítani, hiszen ekkor nem esnek le róla az időleges hatás jelzők, mivel az előkészítő fázisban passzív.

Jó szórakozást kívánok azoknak, akik az óriások bevetése mellett döntenek – a kétszámjegyű csapások garantáltak!

Csető Zsolt

3 thoughts on “Olcsópakli – Óriás deck

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s