Az Istenek Viadala legjobb lapjai: 30-21

Immáron szokásosnak mondható toplistánk első része, az aktuális kiegészítőről.

Az új kiegészítő lapjai kisebb nagyobb mértékben mindig felkavarják a HKK állóvízét, nem véletlenül várjuk minden évben annyira a novembert. Ez tavaly a szokásosnál is jobban sikerült, hiszen a rengeteg erős új lap mellett brutálisan kemény felújított kártyák és új szabály is érkezett, valamint hasznos UR-ek, kódos lapok és követők (három részes listánk nem tartalmazza az utóbb említett lapokat, de persze róluk sem feledkeztünk meg, ezeket majd egy külön cikkben találjátok) is napvilágot láttak. Koncepcióteremtő kártyáktól kezdve a hiánypótló lapokon át a nyerstápokig akad itt minden, lássuk azonban a szerkesztőség tagjai melyeket pontozták a legelőkelőbb helyekre!

#30 – Ganüid interruptor: ganuid_interruptorListánk első alanya, bár utolsó a rangsorunkban mégsem egy lebecsülendő kártya, tekintve hogy 139 másik lapot maga mögé tudott utasítani. Képességeit elnézve ezen nincs is mit csodálkozni. A ganüid pakli feltámadása aligha neki lesz köszönhető (amennyiben ez egyáltalán megvalósul), sokkal inkább egy erős kontroll-laphoz jutottunk általa. A Rhatt szín eddig sem állt távol ettől a koncepciótól, az interrupturnak hála pedig ismét a nagyok között lesz esélye játszani. A mostanában csúcspaklinak számító Triniganos kontrollba is bőven beférhet, hiszen a körmegszakítás eddig hiányzott a deck egyébként igencsak széles repertoárjából. A kártya igazi erejét persze a védekezés ikon adja meg, hiszen általa az első körben ingyen teszi a dolgát, ami könnyen képes tempóelőnyhöz juttatni minket, míg ellenfelünk kezdése ellenére tempóhátrányba kerülhet, ha sikerül kihasználnunk a könnyen nyert kört.

#29 – A káosz hatalma: Elsőre nem tűnik erősnek, inkább csak érdekesnek ez a felújított kártya, kicsit jobban mögé nézve azonban kiderül, kivételesen erős lapról beszélünk. Gondolom felesleges is azzal kezdenem, hogy a négy manás kártyák manapság szinte csak a Lassan járj!-as koncepciókban életképesek, hiszen ez az utóbbi néhány kiegészítő óta mindenkinek egyértelmű. Az áramlása miatt egy másik négy manás lapunkat segíthet kitolni a második körben, hiszen ha az elején húzzuk be, még nem őt akarjuk majd feltétlenül kitenni. Bár egy lényünket már ekkor is az asztalra teszi, és az ellenfél kezéből dobathatunk két lapot, plusz a kijátszott reakciókat be is drágítjuk. Szerintem azonban mégis inkább a középjátékban látjuk majd szívesen, ekkor ugyanis már jó eséllyel két lényünket hozza vissza, és ha Baghar, Ouitmlen vagy éppen Kifejlett sárkánykígyó típusú lapokkal játszunk, megértjük miben is rejlik a lap ereje. Amikor ugyanis a maximumát éri el, egy lap befektetésével két dobatás mellé két leszedést tud felmutatni, és két lényt hoz az asztalra, tehát öt tiszta lapelőnyt termel.

#28 – Kronotapír: kronotapirAz előző laphoz hasonlóan szintén felújított, és szintén Lassan járj!-ba álmodott kártya ez a hasznos kis lény. Négyért aktív lényként még nem akkora sztár, sokkal inkább az tetszetős benne, amit 6 manáért képes csinálni. A középjátékban, mikor már a győzelem lebeg a szemünk előtt hasznos lehet plusz négy sebzés, és egy újabb kör, amiben ellenfelünkre támadhatunk. A tapír a harci fázis után gyógyít minket és kisemmiz pár lapot, majd újból következhetünk is. Képessége természetesen áldozásra is működik, így az Óriás pöfeteggel, esetleg egy zanszilánkos lapnak beugorva is kisülhet az a plusz kör.

#27 – Arzgul: A KF-es pakli feléledéséhez és versenyképessé válásához naív dolog lenne azt hinni, hogy csak a kemény tárgyak járultak hozzá. Az őket forgató lapok legalább annyira erősre sikerültek, így nem véletlen, hogy Arzgul a listánkon is helyet kapott. Méretei önmagában még nem túl meggyőzőek, de ha néhány plusz sebzéssel és ÉP-vel felruházzuk, már tisztességes aprítást képes véghez vinni (az életjelző már csak hab a tortán). A megjelent tárgyak zöme képes is erre, és ha Arzgulra pakoljuk őket, körönként plusz két lapot nyerhetünk vele. VP-ért hozni egy tárgyat szintén hasznos lesz, főleg mikor már fogytán a csontunk, esetleg az asztalon valamilyen masszív drágítás foglal helyet.

#26 – Dorony-duda: dorony_dudaA már említett, rengeteg KF-es tárgy közül az egyik kedvencem a felújított duda, ami lényegében egy drágításba épített lapcounter. Inkább nyerstáp, mint izgalmas, újszerű kártya, ha játszunk vele minél előbb az asztalon akarjuk majd látni. Ha éppen nem rá van szükségünk a kincses képessége is segíthet minket, de ha van rá módunk, úgyis inkább kitoljuk majd. Ellenfelünk drágábban érkező lapjai (egy Erdős KF-es pakliba különösen kemény kártya) közül a leginkább zavarót pedig még meg is akadályozhatjuk, jó kezekben egymagában szállíthatja a győzelmet is.

#25 – Ködsárkány: Ismét egy 4-ért jövő kártya, ismét Lassan járj!-os tervek a lappal kapcsolatban. A második körünkben egy áramlás után már ki is tesszük, az így kapott jelző felhelyezése után pedig már mehet is az ellenfél manáját csócsálni. A második körünkben, feltételezve hogy mi kezdtünk még csak egyet nyerünk vele, a második körben már majdnem teljes kijátszási költségét visszahozza, nem mellékesen közben ellehetetleníti az ellen lapkijátszással kapcsolatos terveit, és fogyasztja ÉP-jét is. A barna, az új moák és a már meglévő VP-szipkázó dolgok miatt egyébként is gyakran megfordul a Lassan járj!-os paklik környékén, a sárkánynak hála ez még inkább így lesz a jövőben. Sárkánykövető vagy Kragoru mellé is bőven jó lehet, ilyenkor azonban le kell mondanunk az élet- vagy izomjelzőről, ami még vállalahtó hátrány egy ilyen lapnál.

#24 – Ganüid paradoxon: ganuid_paradoxonÍme a játék legkreatívabb kártyája, mely életre hívója lesz a Bilincses ganüid paklinak. Komolyra fordítva a szót, a Ganüid paradoxon egy meglehetősen kétarcú kártya, hiszen képessége irdatlan előnyöket képes biztosítani, hálója viszont nagyon rosszul jöhet a terüléseiről is ismert ganüideknek. Ha van játékban vele együtt ganüidünk, a kör eleji pörgést plusz VP-vel és lappal segítni, majd ezután vélhetően a követő képességének be fogjuk áldozni, hogy mehessen a pörgés a kör további részében. Az igazi erejét pont az adja meg, hogy az ellen körében is kitehetjük és hálójával ilyenkor megakaszthatja a nagy terüléseket, míg minket nem fog hátráltatni, ha beáldozzuk. A húzási fáziban húzott plusz lap a bilincs ellen is jó lesz, alapból rendelkezik majd a paklink egy side képességgel az ilyen deckek ellen. Összességében egy remek hátráltató lapnak tartom, ami minket nem fog zavarni, de korrekt előnyökhöz juttat, hiszen a befektetett manát és lapot vissza is kapjuk a kör elején, és a követőnek felhasználva némi pluszt is termeltünk.

#23 – Törpe hős: Arzgul méltó párja ez a szintén törpe altípusú lény, nem nagy meglepetésre szintén a KF-es vonalban fogjuk gyakran viszontlátni. Arzgul laphúzását ő egy kijátszáskori, és körönkénti kereséssel egészíti ki, valamint a rátett lapoktól erősödik is, maximalizált korlát nélkül. Igazi gyilkoló géppé válhat nagyon olcsón, az pedig hogy mindig a helyzetben megfelelő tárgyat nyerhetünk általa már csak ráadás. Ha együtt vannak az asztalon a már említett Arzgullal, akkor körönként kettőért kereshetünk, és egyért ki is tolhatunk egy tárgyat, drágítástól függetlenül tehát fixen 3 manáért tehetjük ki a legszükségesebb KF-es lapunkat az asztalra, ami jó esetben még egy izomjelzőt, vagy egy laphúzást is jelent majd.

#22 – A csontkupola ura: a_csontkupola_uraA félelmetesen gyors ütemben erősödő gyűjtőgenerálós bilincs méltó erősítést kapott a felújított nekromanta személyében, ami az eddigi legjobb lény alapú öndobatássá nőtte ki magát. Az ÉP-t, mint erőforrást eddig nélkülözte a gyűjtős bilincs, bár a Lidércúr gyógyítása miatt eddig is szívesen alkalmazták volna ezt a lehetőséget a játékosok. A csontkupola ura tehát azzal, hogy 6 ÉP-ért 12 lapot tud dobatni, egy igencsak hiányos szegmenst töltött be a pakli fejlődésében. Ráadásul ezt körönként ismételni is tudja, szóval ha egy ilyen az asztalon van, már csak ÉP-vel kell bírnunk, hogy hamarosan az egész pakli ott landoljon, ahova szánjuk: a gyűjtőnkben. Ha pedig ez teljesült, egy másik felhasználási módját kezdhetjük el alkalmazni, ugyanis képes egyszerre manát is termelni, és egy lényt a kezünkbe pattintani a hatalmasra növelt gyűjtőnkből.

#21 – Mestermágus: A gyak-nemgyak szekció előzetesen legjobban várt lapja, amely azonban idáig egy beváltatlan ígéret csupán. Lehetőség pedig bőven van benne, a nekronért cserébe történő aktivizálás páratlan dolgokat rejthet magában, pusztán meg kell találni mellé a megfelelő lapokat, amik komoly dolgot csinálnak a tappelésért cserébe. Nyugodt szívvel ajánlom például a feléledő ében íjászokhoz, illetve orglingok mellé, ahol a mágus hatásfokát képes megnövelni, de egy Szem szimbólummal is veszedelmes párosításnak tűnik. Kíváncsian várjuk vele a kapcsolatos fejleményeket, illetve azt, melyik pakli tudja majd elsőként kihasználni a vele kapcsolatos elvárásokat.

Holnap a következő etappal, és ha lehet, még ezeknél is jobb kártyákkal jelentkezünk!

Bíró Tamás

6 thoughts on “Az Istenek Viadala legjobb lapjai: 30-21

  1. A káosz hatalmát mondjuk én biztos előrébb raktam volna mint a tapírt.Kicsit erősebbnek érzem.Bár tény egyiket se láttam még működés közben,de nagyobb előnyt teremt sztem alapjáraton(persze lehetnek olyan szituk amikor pont nem) mint a tapír.
    Ganékon már sokat agyaltam,de még nem szántam rá magam, hogy összepakoljam őket pedig tetszetős amit tudnak,de lehet még mindig kevés az erő bennük összességében.

  2. A dudánál leírt Erdős Kf-es pakliról szívesen olvasnék itt a blogon valamilyen formában. Elsőre megindította a fantáziám, aztán valahogy mégse látom át, hogy lenne ehhez 45 ténylegesen hasznos lap (lehet rossz színekben gondolkozom), de a 2 Erdő+Kovács felállás nagyon lassúnak tűnik (instabilitásáról ne is beszéljünk), még erdőhöz képest is. Vagy ha valamelyik beszámolóban volt ilyen pakli, egy linket megköszönnék, mert tényleg érdekelne. Köszi

    A Mestermágus-t sajnos én nem érzem, a Fordulatot kiváltja lény mivolta miatt, de a körönkénti egyszeres korlát szerintem halálra ítéli, szerintem lehetett volna engedni minimum kétszer vagy háromszor, de így nem hiszem, hogy túl gyakran próbálkoznának vele. Íjászokhoz se használnám a szakértelem egyértelműen jobb alternatíva a mágus meg csak hígítana a paklin..

  3. Mestermagus: Tesztelesen pl. orglingos-legendas-keltetosbe hasznaltam, nagyon adta.
    De a fiam nyomta vele a KF-es targyasban is (Baghar korbaccsal pl. durvan sokat lősz, vagy eppen antimagikus goblint keltegetni) ott is jo volt.

  4. Szerintem a Ködsárkány esetén ez egy kicsit eltúlzott becslés lesz, de bizonyítsa be, hogy tévedek 🙂 Nekem a 2 Ganüidből az Interruptor indította be jobban a fantáziámat. A többivel kb. egyetértek, de a maradék 20 után látom át teljesen a listát 🙂

  5. A ködsárkányt én a kieg top10.-es listájába is simán beválogatnám.

    Kérdezzétek meg erről Bartus kollégát is 🙂

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.