Olcsópakli – Lefojtós-tárgyas pakli Isteni szövetségre

Pénztárcabarát pakliötlet a hétvégi versenyre.

Isteni szövetség formátummal, vagyis kétszínű versennyel várja a játékosokat most hétvégén a Dungeon, mi pedig megkezdjük a szokásos felkészülésünket és felkészítésünket. Ezúttal első sorban utóbbit emelnénk ki, hiszen – ahogyan azt a cím is mutatja – Olcsópakli rovatunk jelentkezik egy új kiadással, vagyis első sorban a kezdőbb játékosok számára szeretnénk ajánlani egy viszonylag könnyen beszerezhető paklit a szóban forgó versenyre.

lepeselonyA koncepciót lefojtós lapok, KF-es tárgyak, na meg szabálylapunk, a Lépéselőny köré fogjuk építeni, amely biztosítani fogja, hogy minél előbb megérkezhessenek lapjaink. A legfontosabb játék eleji bónusz természetesen a szörnykomponens lesz, hiszen nagy segítség, hogy alapból rendelkezésünkre áll egy ebből az értékes erőforrásból, de összességében elmondható, hogy lényeink bármelyikét ki fogjuk tudni rakni az első körben, amely így rögtön magára is aggathat majd egy jófajta tárgyat.

Kezdjük az ismerkedést a lefojtós vonallal, hiszen ez az, amit az első körben a leginkább be szeretnénk majd húzni. Tárgyak itt is vannak, ezek azonban hagyományos darabok, nem a lényeinkre kell aggasztgatni őket, így szerencsére könnyen kirakhatjuk őket. Ezek az Elmecsapda és a Masina. Előbbi egyszerre veszi kezelésbe az ellenfél varázspont- és lapkészletét, ami hosszú távon rendkívül zavaró tud lenni, így ha ezzel tudunk nyitni, akkor hamar nagy erőforráselőnybe kerülhetünk. A moák szerkezete ezzel szemben már csak a manával foglalkozik, ráadásul a mi lehetőségeinket is szűkíti valamelyest, nagy előnye azonban, hogy a későbbiekben beválthatjuk egy Dobótőrre vagy Moa torpedóra, melyek az elhúzódó meccseken már hasznosabbak lehetnek.

kelegishA moák lényekkel is képviseltetik magukat: nem maradhat ki a buliból természetesen Kelegish, aki lényegében ugyanazt tudja, mint a Masina, csak egy lényt is kapunk mellé – utóbbi fontosabb, mint az először gondolnánk, hiszen ha ki tudunk rakni mellé valakit, akkor a tartalékból VP-t termelhet, ami mind a képessége, mind pedig szabálylapunk korlátozása mellett fontos. Az új moák legjobbja egyértelműen a rettegett Kharas-nar kínzómester, aki folyamatosan szipkázhatja az ellenfél manáját, és a második-harmadik körben is hasonlóan jó, mint az elsőben, hiszen drágítása is rendkívül zavaró tud lenni. Figyeljünk arra, hogy őt játsszuk ki utoljára, mert bennünket is drágít egy körig!

Manát pusztítani Malekish is tud, méghozzá áramlásból, így nem nagyon lehet ellene mit tenni, első sorban azonban nem emiatt fogjuk bevetni, hanem természetesen azért, mert ő is folytja az ellenfelet – csak egy körig, de barátainál komolyabb mértékben. A moa-vonal utolsó tagja pedig a Moa szerkezet, amely első pillantásra nem illeszkedik a koncepcióba, ám ha végigolvassuk, akkor láthatjuk, hogy egy Moa torpedó beáldozásával ő is tud folytani, így gyakran lesz érdemes ezt kérni vele. Ne feledjük: akár Masinával is termelhetünk mellé torpedót!

orvenykeltoEnnyi lefojtás mellé butaság lenne nem használni a moák legnagyobb cimboráját, az Örvénykeltőt. Ha önmagában nézzük, akkor ha mi kezdünk, akkor 1-ért kirakva szinte biztosan besebez egyszer 6-ot, de ennél természetesen komolyabb dolgokra is képes: ha be tudunk húzni mellé egy-két darabot a fenti lapokból, akkor önmagában eldöntheti a meccset. Az ellenfél ráadásul kétszer is meg fogja gondolni mellette, hogy elkölti-e értékes varázspontjait (ha lesz neki), bevállalva a masszív sebzést.

A lefojtás után lássuk a tárgyakat – ezekkel fogjuk felturbózni törékeny lényeinket, közben persze ügyelve arra is, hogy tovább akadályozzuk az ellenfelet. A Gyilkos pöröly nagy előnye, hogy nem csak erősíti a lényt, akire rakjuk, hanem aktivizálja is, így hamar megkezdhetjük az ellenfél csépelését, ha pedig valamilyen varázslattal próbálkozna, azt is elcsíphetjük vele. A sok lefojtás ellenére is könnyen megtörténhet, hogy megérkezik egy-egy zavaró lap az asztalra: ezeket Ryuku harci szekérrel és Fókuszpengével oldhatjuk meg – mindkettő erősíti lényünket is.

Az Ajándékcsomag kijátszáskor adja a tápot, igencsak zavaró jelenséggé változtatva valamelyik lényünket, és állandó képessége is jó, hiszen a szabálylap mellett is működő VP-, valamint az ennyi tárgy mellé igen hasznos SZK-utánpótlás cseppet sem fog rosszul jönni. A Bénító gyűrű segítségével más oldalról is erőltethetjük a korlátozást, Ősi béklyót rakva az ellenfélre – ráadásul a lényt sem könnyű kilőni alóla, így duplán fejtörést okozhat. Érdemes bevetni emellett egy darabot az Adamantit agyarból, amely első sorban lényes paklik ellen szólhat nagyot, de első sorban kivégzésként és körmegszakításként fogjuk hasznát venni.

bator_manoA sok tárgy mellé nem árt még néhány lény, hiszen mit sem érnek, ha nem tudjuk kire rárakni őket. A Goblin kutató adja magát: önmagában is erős lap, amely nyerésként és lényleszedésként is funkcionálhat, az általa termelt szörnykomponensek pedig éppen kapóra jönnek majd tárgyaink mellé. Az új Zénes sztár, a Bátor manó is a pakliba kívánkozik: akár ingyen is jöhet (bőven van lapunk, amit el tudunk neki dobni), laphúzásunk pedig eddig még nem nagyon volt, így abszolút hiánypótló, ráadásul sosem árt, ha repülő lények is vannak a paklinkban. Hasonló megfontolásból került a pakliba a Goblin fürkész is, amely szintén visszaadja a beléfektetett lapot.

Egy-két SZK-termelésünk van már, valamint tárgyaink többségén a kincs ikon is ott virít, így valahonnan általában mindig lesz csontunk, érdemes azonban biztosra menni. Éppen ezért tegyünk a pakliba néhány A kalózok kincsét is, melynek remek, sok mindenre jó passzivizálós képessége többek között erre is jó, de akár “megakincsként” is elsüthetjük, ha éppen így lenne optimális a helyzet.

Nem tudtuk megállni, hogy az utolsó fennmaradó helyekre ne tegyünk be néhány Cselvetést. Egyrészt jól jön néhány zavaró lap akkorra is, amikor már nem tudjuk eléggé lefojtani az ellenfelet (persze nem feltétlenül akarunk eljutni idáig), másrészt remek lap bevédeni egy-egy komolyabb, akár első körös terülést, hiszen ezáltal megalapozhatjuk későbbi győzelmünket.

A pakli ezzel össze is állt – lássuk, hogy miként néz ki a deck teljes egészében.

A pakli

szabálylap: Lépéselőny

ryuku_harci_szeker3 Elmecsapda
3 Masina
3 Kelegish
3 Kharas-nar kínzómester
2 Malekish
3 Moa harci gép
3 Örvénykeltő
3 Gyilkos pöröly
2 Ryuku harci szekér
2 Fókuszpenge
2 Ajándékcsomag
2 Bénító gyűrű
1 Adamantit agyar
3 Goblin kutató
3 Bátor manó
2 Goblin fürkész
2 A kalózok kincse
3 Cselvetés

45 lap

Az Olcsópakli rovat íratlan szabályainak megfelelően a gyakori és nem gyakori lapok mellett csupán a legolcsóbb ritkákból építkeztünk: 12 Zénes lap került be végül a gyak-nemgyakok mellé.

Akinek van rá lehetősége, az természetesen erősíthet a paklin: a KF-es vonalat olyan sztárokkal erősíthetjük, mint Arzgul, a Törpe hős, a Vlagyimir szekercéje vagy a Moa homokfutó, de játszhatunk Naso-thin nagyúrral is, vagy akár az anti-mágiás irányba is elmehetünk olyan lapokkal, mint az Antimágikus goblin, nem is beszélve a kiváló goblin-counterről, Solatopolkáról.

Bízok benne, hogy a kezdőknek sikerült némi segítséget nyújtani a fenti paklival: igyekeztem úgy összeállítani a decket, hogy sok mindent fel lehessen használni az Istenek viadala gyak-nemgyakjaiból (összesen 22 ilyen lap került be), ezáltal megkönnyítve a pakli beszerzését. Jó játékot és sok sikert mindenkinek, aki próbálkozik vele!

Csető Zsolt

Advertisements

6 thoughts on “Olcsópakli – Lefojtós-tárgyas pakli Isteni szövetségre

  1. egy kerdes: el meg az “egy lenyre cask egy fegyver mehet” szabaly? mert akkor agyarbol tobbet raknek,hisz kört szakit.
    Amugy lehet MokHabut fetist is berakni,ha mar targy,vagy goblin kürtös,attol kapod ingyen a manat meg a csontot.

  2. Az egy fegyveres szabály már nincs. Nem is amiatt került be csak egy, hanem mert annyira nem fontos része a paklinak.

    A fétis (amellett, hogy ritka) szerintem manapság már kicsit luxus (anti-mágián túl nem tud semmit). A kürtös nem rossz, de a mana sajnos nem jár rá, úgyhogy nem túl optimális.

  3. Lehet tharr kovetövel es akkor a legtobb targy,ami egyert jon,ingyen jon. Epp az antimagia miatt jo. En mindig hasznaltam legalabb 2-t.

  4. Fétist csak Egy Majom használ. 🙂 Ha jól vettem ki, akkor a pakli inkább azt szeretné, hogy az ellenfél ne játszon ki lapot -> mind1 mennyi van a kezében. Ebből a szempontból nem hasznos most az antimágia (sőt lehet kártékony is, mert eldobathat olyat, amiről inkább azt szeretnénk, hogy az ellenfél kezében maradjon – zajos léptek pl.).

    Lehet anti-mágiásan is építeni, akkor inkább a horda vonalat, kell erősíteni és nem a lefolytást.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s