Népszerű és eredményes – Bűvös erdős pakli a blogversenyre

3 Bűvös erdős pakli a hétvégi blogos versenyre.

A manós koncepciónál már ecseteltük az erdős deckek előnyeit, tekintsünk azonban egy kicsit visszább a mostani manós, óriásos, KF-es, ködös és egyéb pakliknál. Hogyan is kezdődött a pakli reneszánsza? Mivel egyik pakli sem verhetetlen, mik lehetnek a hátulütői? Mi ellen készüljünk side-ból és mik férhetnek be a kiegészítő paklinkban? A cikk végére remélem mindenki talál választ a kérdésekre!

buvos_erdoA HKK-ban a Bűvös erdős koncepciók képviselik a drágítás csúcsát, hiszen alapból három manával nehezítik meg a lapok kijátszását. A koncepció a felújított A tűz síkjával kelt új életre, hiszen a helyszín által termelt Taumaturgiák olcsóbbítása nevetségesen alacsony idézési költségeket produkál tűzvarázslatainknak egy idő után, míg ellenfelünk tovább szenved bedrágított kártyáival. A két lapos kezdés nem ügy ebben az esetben, ugyanis akár három lapot termelő erőforrás, permanens laphúzás és több vízió is akad a pakliban, illetve kellő mennyiségű szakértelem mellett akár két lapból is nyerhetünk.

A tűz pakli csak korlátozottabb formátumokon tudott eredményes lenni, a ködös lapok megjelenésével azonban hagyományoson is új lendületet kapott az erdő. A tűzsík után ez a második kiskapu, ami kikerüli a drágítást, és ha lehet, ez a változat még jobb is. Szélesebb spektrumú lapok kapnak ugyanis helyet benne, illetve a folyamatos keresgélésnek köszönhetően az egész pakli egyszerre játszik, jó helyzetfelismerést és kellő játéktudást igényel.

kodmangoAz alaptézisünket már említettem, a ködös lapokat definíciójuk szerint „kijátszhatod 1 VP-ért azonnali varázslatként is, melynek idézési költsége semmilyen módon nem módosítható, és hatására előkereshetsz egy köd ikonos lapot a paklidból”. A folyamatos keresés, egy manáért még 3 Bűvös erdő mellett is, már önmagában jól hangzik. Ha azonban hozzávesszük azt is, hogy két rendkívül erős gyűjtőből működő kártya párosul még ehhez, egyből az egyik legerősebb pakliról beszélünk a metagame-ben. Az első és legfontosabb kártyánk a Ködmangó, mely a körönként plusz egy manával lát el minket, ha a gyűjtőnkben van. Ideális tehát arra, hogy azonnaliként keressünk vele, hiszen az erre fordított manát a következő körben visszaadja, és onnantól tiszta haszon, amit termel. A VP mellett ugyanis csontot is ad, ami Zanszilánkok kijátszására, illetve egyéb, szörnykomponenst igénylő lapok kijátszására fordíthatunk. A sornak pedig még nincs vége, hiszen körönkénti gyógyításával a kisebb sebzésű lények csapásait is elviseljük hála neki. Másik ideális keresésünk a nemrég megjelent Molgan lesz, aki a leszedés szekciót oldja meg a gyűjtőből, erőforráselőnyt termelve. Hiszen a ködös keresésre fordított mana mellett újabb egy VP-be kerül vele visszavetetni egy lapot, amire ellenfelünk nagy valószínűséggel ennél azért jóval többet fog költeni. Ketten együtt remekül beindítják és egyszerre be is védik paklinkat, és mivel Ködmangóval újabb mangó, Molgannal pedig másik Molgan nem kereshető ködözés után, jó is, hogy vannak egymásnak.

Egy ideális kezdés azt hiszem így nézhet ki ennek a két lapnak a tükrében. Egy lappal és egy VP-vel kezdünk, a felhúzott ködös lappal előszedjük az első mangót, a második körünkben keresünk vele egy Molgant, amivel az ellenfél körében egy újabb mangó érkezik. A harmadik körünkben keresünk a második mangóval egy újabb Molgant, amivel az ellenfél körében ismét előszedhetünk valamit, itt már nem fontos újabb Mangót előkapni. Az eredmény: a negyedik körben 8 manánk van ellenfelünk 6 VP-je ellen, a gyűjtőnkben 2 erőforrás és 2 leszedésre használható kártya, a kezünkben pedig 3 random kártya és egy általunk előkeresett ködös papír…

kodsarkanyA rengeteg erőforrás és az olcsó leszedések persze önmagunkban nem nyernék meg nekünk a meccset, szükségünk van ölőszekcióra is: ha csak a lényeinket nézzük, három lapot érdemes megemlíteni. Niolból és Ködsárkányból érdemes a maximális darabszámmal játszani, hiszen előbbi a permanens lénytermelésével remekül illeszkedik a drágított játékkörnyezetbe, utóbbi pedig egymagában megnyerheti nekünk a meccset. Drága kijátszásának köszönhetően életjelzővel fog érkezni, és ha beüt, elszipkázza ellenfelünk féltve őrzött manáját, tovább lehetetlenítve egyébként sem fényes helyzetén. A pakli igazi nagyfiúja természetesen a 10/10-esként lerepülő Ködóriás, aki leginkább a gyors kivégzéshez ért. Belőle éppen ezért egyetlen darab is elég lesz, úgyis érezni fogjuk, mikor kell kijátszanunk. Lényeink semlegesítésére az ellenfelünk vélhetően legjobb opciója az álomjelzővel történő semlegesítés, hiszen ekkor se csontvázat termelni, se az őrposztból átütni nem tudunk. Erre a problémára remek megoldást nyújt a Ködamulett, amely mondanom sem kell, bármikor előkereshető. Segítségével ugyanakkor nem csak az altatást tudjuk kikerülni, termelhetünk körönként kétszer Niollal, vagy tovább erősíthetjük lényeinket.

nagyobb_eletszivasLátható, hogy alapvetően az őrposzton való átütés nyeri meg nekünk a meccseket, így nem árt majd, ha készülünk még leszedéssel. Főleg ugye lények ellen. Erdő mellé régi recept ilyen helyzetekre a Nagyobb életszívás, ne habozzunk mi sem a használatával. Mellette még két ködös, tehát bátran kereshető megoldást is javasolnék, az egyik a hasonlóan tömegirtásra kitalált Köd, mely le ugyan nem szedi a lényeket, de a visszavetetés ennyire bedrágított környezetben hasonlóan kellemetlen lehet. A Leszáll a köd szintén nem egy klasszikus leszedés, ám arra pont elég, hogy az egyetlen lényt kitessékeljük onnan, majd leverjük ellenfelünk maradék ÉP-jét. Kellő mennyiségű manával lényegében egy nagy kör alatt teljesen kiiktathatjuk ellenfelünk őrposztját, hiszen azonnaliként előkeresése után, az ellenfél körében is kitehetjük, és ha már három jelző foglal helyet ellenfelünk őrposztjában, nagy baj nem érhet minket.

A leszedések mellett lopásokkal is érdemes játszanunk, egyrészt kevesebb lényünk miatt, másrészt mert olcsóbban jöhetünk ki így, mintha saját lényeinket erőltetnénk. A Bomtar trükkje remek megoldás ebben a környezetben, hiszen egyrészt lapot szed el, másrészt ha lényt vettünk át vele, azt aktívan adja. Ha pedig leszedik a bűbájt, semmi gond: vele együtt a lap is a gyűjtőbe kerül, amin rajta volt. Másik megoldásunk az első csontot is hasznosítani tudó kártyánk, a Brutálgeddon, mely lényegében öt manáért érkezik meg, és ilyen olcsón két lapnál jobbat nem is kívánhatnánk magunknak, meccsfordító kártya lehet, ami a lopáson kívül mást is tud, ha arra lenne szükség.

leleksajtolasA counter szekcióról nem esett még szó, pedig szintén említést érdemel. Van közöttük olcsó, olyan is ami egyéb képességekkel bír, lény alapú és lényként is felhasználható, egyszóval minden amire szükségünk lehet. Leguniverzálisabb kártyánk a Szikráció lesz ebben a kategóriában: kijátszási költsége ugyan borsos lehet, hiszen négy VP-nél még nem tud semmit, de onnan minden egyes ráköltött mana egy rendkívül hasznos képességgel ruházza fel, általában 6 és 8 varázspont közötti tartományban szokás használni, ekkor már igen nagyot tud szólni. Természetesen nem csak ilyen drágán, ezáltal későn kipakolható counterekkel élünk, itt van mindjárt a Leanthil trükkje és a Léleksajtolás is. Előbbi drágíthatatlanul elodázza egy asztalról működő kártya beindulását egy körrel, ami egy Bűvös forrásnál mondjuk nem olyan kis dolog, de egy repülő lénytől remélt túlélést is meghiúsíthat. Utóbbi pedig egész egyszerűen egy fekete lapért cserébe megakadályoz egy nem-varázslat lapot, lényegében tehát egy lénycounterről beszélhetünk. Kiegészítésként a már említett lapok mellé itt van még a felújított Hammurappi Ősfortyanat is, mely minden megakadályoz, ami nem lény, pusztán három manáért. Csontunk ugyanis lesz az alapidézési költség kifizetésére, már csak a drágított részt kell kigazdálkodnunk egy varázslat megakadályozásához. Végezetül pedig a kevés lapos kezdésünk, és csontot fogyasztó kártyáink mellé egyaránt áldásosnak tűnő Solatopolkát említeném, mely ötért bármilyen lappal elbánik. Mindegyikből használnám a hármat, hiszen az első három körben a felvázolt ideális kezdés mellé legalább egy ilyet szeretnénk húzni, hogy valamennyire védve érezhessük magunkat, és látható, hogy sajnos a leszedésekkel ellentétben a countereknél egyikük sem kereshető köddel.

vegtelen_formazasUtolsó lapként a legnépszerűbb ködös kártya következik, mely természetesen innen sem hiányozhat: a biztonságot jelentő Végtelen formázás. Körről körre képes a legszükségesebb lapunkat a gyűjtőből visszaadni, így akár minden körben counterelhetünk is ellenfelünk lapjára, ha úgy tartja kedvünk. De ez a lap biztosít minket arról is, hogy sosem fogy majd el a lényünk, illetve a Szikráció nyújtotta azonnali gyógyulás és leszedés is megéri, hogy újra kézbe vegyük.

A pakli tehát – mint látható – az alapvetőnek tűnő fekete színre épül leginkább, mellette barnát és Rhattot használ. Semlegesből a zöld is szóba kerülő lehetőség, de a Ködsárkány és a Solatopolka annyira kihagyhatatlannak tűnik jelenleg a pakliból, amivel a Sheran lapok nem tudnak versenyezni, még a sok ködös kártya és a Földanya ereje mellett sem. A jó színnél már más a kérdés, ugyanis a fehér és a kék használatán is el lehet gondolkodni: előbbi a gyógyulások miatt lehet hasznos, utóbbi pedig a VP pusztítás, Kurtz, Demizra érvek miatt merülhet fel egyáltalán. Ebből a jellemből azonban én – Thauglorendon és IP ide vagy oda – én a Rhatt mellett teszem le a voksomat, első sorban lopások miatt, és a helyzetnek megfelelően variálható kártyák miatt.

Az már persze más kérdés, hogy milyen mezőnyre számítunk, hiszen side-ból a fehér sokkal hasznosabb lehet a már említett kártyáknak köszönhetően. Ne ringassuk magunkat abba a hitbe, hogy mindent verő paklival érkezünk a versenyre, hiszen ez a deck például fixen esélytelen egy ősmágiákkal teletűzdelt Bilincs, vagy egy Változó környezettel felálló koncepció ellen. Előbbi a keresést lehetetleníti el, ami felér a vereséggel, utóbbi pedig két egymást követő rúnás körben megpecsételheti a sorsunkat, laphátrányunknak köszönhetően pedig ebben valószínűleg nem tudunk majd beleszólni. Úgy vélem tehát, hogy az Erdő mostani jó szereplése előhívja majd ezeket a paklikat, ezért side-ba feltétlenül készüljünk ellenük.

Akár alapból is játszhatunk olyan lapokkal, mint például a Kisebb jégdémon, és ebben az esetben hasznos lehet az is, ha Rhatt helyett fehér lapokból side-olhatunk két meccs között, ismét egy dilemma. Alapból akarunk jók lenni, vagy sideból, esetleg színt cserélünk két meccs között ? Na de vissza a potenciális Raia lapokhoz, egy terülés utáni IP könnyen megakaszthatja a lendületet, mint ahogy a Panatán békeőr, Fényrobbanás kettős valamelyike is eredményes lehet. Főleg akkor, ha a körünkben egy Végtelen formázással a következő rúnás körre is a kezünkbe tudjuk venni. Ha pedig minden kötél szakad, egy-két Thauglorendon mutogatásával nyerhetünk időt az újabb drága körökig.

A pakli

szabálylap: 3 Bűvös erdő
követő: Átkozott követő

molgan3 Ködmangó
3 Molgan
3 Niol, a csontsereg ura
3 Ködsárkány
1 Ködóriás
2 Ködamulett
3 Nagyobb életszívás
3 Leszáll a köd
3 Köd
3 Bomtar trükkje
2 Brutálgeddon
3 Szikráció
3 Leanthil trükkje
3 Léleksajtolás
3 Solatopolka
3 Hammurappi Ősfortyanat
1 Végtelen formázás

Bíró Tamás

14 thoughts on “Népszerű és eredményes – Bűvös erdős pakli a blogversenyre

  1. “utóbbi pedig a VP pusztítás, Kurtz, Demizra érvek miatt merülhet fel egyáltalán”
    Kékből a Kurtz nem biztos hogy olyan jó 😉

  2. elsőlapként kell kikeresni ha nem húztunk ködöt, amúgy láttam már ködpakli sideban helyszínt is, szóval egy kurtz tökre jó lehet.

  3. Egyetlen baj van ezzel a koncepcióval: iszonyú unalmas. Játszottam vele és ellene is. Az első három-négy kör (ha nincs a másik oldalon rúna vagy bilincs) MINDIG így néz ki: ködölök, mangó, passz ködölök, molgan, passz, ködölök, mangó, passz ködölök, molgan passz. Ilyesmivel akartam menni a legutóbbi Blogosra, de már a tesztelés alatt meguntam a paklit. Nem mondom, hogy nem jó vagy eredményes, de azért kell némi birkatürelem hozzá.

  4. @Nash
    Menj ellene Egérúttal, akkor igen csak kaparni fog a deck, hogy ne hulljon ki. 🙂

  5. @bendeguz azért van különbség a sík és Kurtz között 🙂 szerintem a kurtz nincs az az isten hogy ide beférjen

  6. nem az a baj ezzel, h unalmas, hanem h a TCG-ktől iszonyat idegen az, hogy egy pakli minden meccsen pontosan ugyanazt csinálja. Ezért nem csípem a ködöt.

  7. Hiányolom a Goblin harci kiáltást, ami szerintem elég jól működött Gergő paklijában a hétvégén.

  8. Örülök, hogy megfogadta a tanácsom :). Nekem is jól működött a Sárkány kincses, járjas tárgy deckemben :).

  9. Én a barnát csak a Ködsárkány miatt érzem,na jó,az amulett is okos dolog mondjuk. Viszont a Solatopolka miért annyira hasznos? Mármint Földanya erejét sokkal jobbnak érzem,szóval ha barna,akkor nem a goblin miatt… Abból a kevés lapból meg nem akarom eldobni az mangókkal előkeresett Ködsárkányt vagy akármit.

  10. Nyilván nem kell mindent lecounterelni, ami kijön… A solatopolkát az igazán nagy vadra kell tartogatni, mint egy sokért jövő meccsfordító Szikráció/Vérkeszeg. Én a barnát a ködsárkány mellett, leginkább a harci kiáltás miatt használnám.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.