Az őshangyák története

Avagy egy eltékozolt faj a HKK világából.

“Kezdetben volt Eru, az egyetlen akit Ardán Ilúvatarnak neveztek; s először az ainukat teremtette, a szentségeseket akik gondolatának szülöttei voltak, és vele voltak mielőtt bármi mást teremtett volna.” /J.R.R Tolkien/

Tehát elsőnek megteremtettek a quwargok. Sajnos nagyon gyorsan elkezdtek szaporodni más fajok kárára, és egész gyorsan verseny dobogókon találták magukat. Dornodon felkarolta őket, és kiegészítőről kiegészítőre folyamatosan érkezett hozzájuk az utánpótlás. De meg volt jövendölve az ősi ellenség eljövetele, akik majd letaszítják ezeket a gonosz rovarokat trónjukról.

Négy évet kellett várni ahhoz, hogy a jövendölés beteljesedjen. Földanya megelégelte a piros rovarok kártékonyságát és megfelelő ellenfelet teremtett nekik, hogy megszabadítsák a világot hasonló méretű piros rokonaiktól. Az 1999-ben megjelent Aranyforrás kiegészítőben ütötték fel fejüket az első őshangyák, nem kis borsot törve a a quwargok orra alá. Legtöbbjük kölünleges képessége az volt, ha quwargot lát az ellenfélnél, habzó szájjal kétszer olyan keményen kezdtek el harcolni. Olyannyira eltalált etnikum lett, hogy már a megjelenésük évében versenygyőztes paklit lehetett belőlük verbuválni. Mai szemmel megnézve még mindig van az akkor megjelent hangyákban fantázia.

Kicsit megvizsgálom az akkor megjelent lényelet:

“A quwarg ellenségei az idők kezdete óta: bár ugyanazok a céljaik, de amit a quwargok pusztítással azt ők építéssel próbálják elérni.”

Őshangya: Gondolom a quwargok mintájára készült. Egy különbség van azért, hogy a zöld rovarban van szörnykomponens, és képes erősödni is.
Őshangya szabotőr: Ő gondoskodott arról, hogy legyen quwargja az ellenfélnek, és ezáltal a többi hangya vérszemet kapjon.
Őshangya harcos: Szép nagyra hízik, minél több hangya pajtás van körülötte.
Őshangya fanatista: Az ölés a hangya pakliban. Őshangya sámánnal karöltve mindig visszaugrik, majd szépen beáldozgatjuk a hangyáinkat, és 4-5 hangya után már fixen megvan a kellő ütés.
Őshangya sámán: Az ölést szolgálta elősegíteni a fent leírt módon De mindig képes visszarántani a gyűjtőből valami egyéb hasznos dolgot.
Őshangya here: Tökéletes keresés, quwargok ellen pedig ő is megnő, naná, féltik a királynőjüket.
Őshangya lélekbúvár: Egy kis erőforrást hoz a konyhára.
Őshangya testőr: Védelem a hangyák köré.
Őshangya királynő: Ha ő kijött, akkor aztán tényleg nehéz lehetett annak idején a hangyavadászat.
Őshangya császár: Nem maradhat el a fajonkénti avatár sem. Nagyon jól tud asztalt takarítani őfelsége, nem mellesleg oda is tud sújtani egy kellemeset.
Őshangya boly: Egy kicsit erősít a fickókon és még a laputánpótlásról is gondoskodik.
Őshangya ostromgép: Miután felépült, már nem sokáig tartott  meccs, rendkívül gyors ölés volt akkoriban.

És kész. Ennyi? Sajnos igen. Míg a quwargok folyamatosan kapták újabb példányaikat, a hangyák jó sokáig megmaradtak ennyien. Sokak bánatára. Aztán valami mégis történt, megjelent a Legendák völgye 2006-ban és láss csodát, érkeztek új hangyák is. Úgy látszik valamelyik tesztelőnek eszébe jutottak.

Őshangyák istene: Kaptak egy követőt a fiúk, ami kiváltotta a Szabotőrt, már a játék elején megkapja ellenfelünk a quwargját.
Őshangya inkvizítor: Mindenkit megerősít, és néhány akkori spoiler lapot kikapcsolt. Sajnos manapság már nem a legkeményebb kártyák.
Őshangya messiás: Na ő már egy elgondolkodtató darab. Nem lehet drágítani a hangyáinkat. Aktívan jönnek. Képességeiket nem veszíthetik el. Miatta csillant fel bennem a kedv a hangyázáshoz.
Őshangya kamikáze: Mindent tud ez a kis hangya. Semmiz, leszed, kánterel, akkoriban egész kis spoiler volt.

Nem sokkal ezután kijött az Őshangyák városa zén, amelyben felújítva kaptuk kézhez három régi hangyánkat és az Őshangya bolyt. A Sámánt, Királynőt és Testőrt. Ezek közül a Sámán lett igazán használható. De sajnos a játékkörnyezet nagyon megváltozott eddigre, így már nem voltak olyan erősek a hangyácskáink. Még ennek a kicsi vérfrissítésnek köszönhetően sem.

Egy kiegészítőig ismét csönd volt hangya téren majd, 2007-ben a Zu’lit kincse kiegészítőben ismét megjelent néhány példány.

Őshangya taktikus: Sajnos ez a tokenért keresés nekem nem jött be. Sokkal inkább játszom továbbra is Őshangya herével.
Megkergült őshangya: Ez az ellenfélnek quwarg termelés már lejárt lemez lett ekkor, még az izomjelző se javított a helyzeten.
Mindenevő őshangya: Ha lapot szedne le, még egész jó is lenne. De sajnos így drága és gyenge.
Őshangya technikus: Hátulról lövés a hangyákhoz, ami nem olyan rossz. Kár hogy nem csak simán tap-re lő, de ez a hangya még használható kategóriás.

Azóta mély hallgatás. Szegény hangyák már-már kihaltak. Nem is értem, hogy miért hagytunk egy versenygyőztes fajt kipusztulni. Jaj bocsánat a 8. kiadásban (2008) megjelent az Őshangya lap megint. Hogy mi volt a szándék vele, azt nem tudom.

Nagyon hiányolom ezeket a zöld rovarkákat, főleg annak fényében, hogy a mostani tesztelésekről folyamatosan az szűrődik ki, hogy etnikum orientált fejlesztés zajlik. A quwargok miért érdemelnek folyamatos utánpótlást? Ti hogy vagytok vele? Én nagyon sajnálom hogy eltűntek a HKK világából.

Végezetül egy eredeti, versenygyőztes őshangya paklit közölnék le, köszönet érte Bíró Gerinek:

2 Őshangya császár
3 Őshangya sámán
3 Őshangya királynő
5 Őshangya
3 Őshangya testőr
3 Őshangya here
3 Őshangya szabotőr
3 Őshangya fanatista
3 Őshangya harcos
3 Őshangya boly
2 Őshangya ostromgép
3 Őshangya lélekbúvár
3 Pozitív létsík
3 Fegyverszünet
3 Kronobogár
45 lap

Ha lennének még őshangyák ti milyen irány szánnátok nekik? Én az Őshangya messiás által nyújtott drágíthatatlanságot venném alapul. Tehát a Bűvös erdőt ajánlanám nekik, esetleg egy jó követő felújítást? Jöhetnek az ötletek!

Varga Károly

34 thoughts on “Az őshangyák története

  1. elég sok etnikum van ami félig vagy teljesen halott, személy szerint nem értem, hogy minek hozták létre egyáltalán őket.

  2. Én azt is el bírom képzelni, hogy a dolgos kis lények kapjanak egy tápabb követőt, valamint mint a nerub pajtások, ősmágiát. Apropó. Nerubok. Érdekes színfoltja lehetne a hkknak a drágíthatatlan lények földanyától (ha az őshangyákat nem si ruházzuk fel eme képességgel, egy két nerubot, illetve azt a vonalat lehetne eröltetni)

  3. Úgy látszik Sheran isten etnikumainak ez a sorsa. Őshangyák,nerubok,dinók,druidák,polipok… a teknősök tartják magukat egyedül,s lassan erősödnek a pókok…

  4. Személy szerint úgy látom, hogy túl sok etnikum van a hkkban ahhoz, hogy arányosan lehessen fejleszteni őket.
    Jelenleg pedig úgy tűnik az összes 1 irányba halad: Adjunk mindnek antimágiát, adjunk mindegyiknek lény countereket, adjunk mindnek power követőt, adjunk körmegszakítást és anticontroll lapokat… Elvész a sajátosság…. inkább legyen 4-5tel kevesebb etnikum, de azok jól átgondoltak, egyedi jellemzőkkel…
    Pl. ezért használhatatlanok a teknősök évek óta. Régen újdonság volt az antimágia, erő is volt benne, szinte csak ők tudtak értelmesen, de ma már minden versenyképes faj tud antimágiázni, és kb minden lapjuk olcsóbb + többet tud mint a tekik ( az ifiú teknős 1 lap, nem egy pakli…).

  5. Jó kis nosztalgikus cikk! 🙂 Pont nemrégen gondolkodtam az őshangyákon is( csak nem jutott eszembe lap ötlet, hogy mi legyen az erősségük, de ez a drágíthatatlanság, és képeség levédés nem lenne rossz alapból követővel vagy nemtom…. :D), de viszont én szeretnék még egyszer látni 1 szkritter etnikum deck-et is!!! 😀 🙂

  6. Palival értek egyet… csak sajnos lassan már nem minden etnikum, hanem minden pakli pontosan ugyan azt tudja… nincs olyan deck pl, ahova ne tudnál kántert rakni, annyi lény alapú kánter van. régen választanod kellett: varázslatok, és akkor kontrollozhatsz, vagy lények. de most már kapsz egy keltetőt, és nem elég, hogy bedrágít, meg elveszi a manád, ugyanúgy lekánterelhet 😀

  7. én azért Fotta Pali kommentjével annyiban nem értek egyet,hogy a teknősökkel semmi baj nincs. Jól játszhatóak,én vidéken pörgőst is tudtam velük nyerni egyszer,egyszínűn,kétszínűn is bevethetőek.
    Mellesleg nem értem a rinyát,a játék evolúciója hozta ezt,hogy manapság szükség van lénykánterekre és anti-mágiára,mert különben esélytelenek a kontrollok ellen. Ezért senki nem hibás,de ha muszáj e módon fejleszteni,akkor ez van. Minden faj ugyanazt csinálja? Amikor kijöttek az “autó-orglingok”,akkor meg az volt a baj,pedig olyat tényleg nem tudott más etnikum.

  8. Ki jegyzi a cikket? Jánvári András is nagy őshangya mágus volt, sok versenyt behúzott velük. 🙂

  9. Szerintem, csak azért kellett minden etnikumhoz pár antimágia, mert lássuk be lassan sok lesz az olcsó lapkánter. Egyébként soknak van még így is .jellegzetessége.
    Én nagyon kíváncsi várom a galetki pakli milyen lesz a jövőben.

  10. Az őshangyáknak egyetlen erősítés kellene. Ott ahol az van rajtuk, hogy “ha az ellenfélnek van quwargja”, oda azt kell írni, hogy “az ellenfélnek van altípussal rendelkező lénye”. Egy-két átállós lény (Rhatt apró ügynöke, manakullancs, stb.) és megvagyunk. Kicsit körülményes, tudom, de csak így maradhatna meg az altípus jellegzetessége, és válna ugyanakkor játszhatóvá is.

  11. A galetki pakli jelentős erősödést kap hamarosan (versenyerőssé emelve a koncepciót), egyetlen sebezhető pontjuk (mint eddig is) a követőlövés. De jó húzással ez is megoldható immár. Tesztelésen pl, a Balázs üres kézre, Hydron-Hydron húzást produkált egyszer 🙂

    Alapvetően Palival értek egyet én is, bár az őshangyákat nagyon bírom, de már elvesztek egy életre.

    Sajnos a tekik nem elég erősek, bár várhatóan ők is kapnak majd egy-két hasznos lapot a nagykieggel.

  12. Egyébként jó lenne, ha a krabberkhez is jönne valami erősítés (nem mondom így sem olyan gyengék), de valami olyasmi kellene, hogy legalább háló mellett is lehessen 1-2 lappal többet kijátszani, mint az ellenfelem.

  13. Masszív krabberek kellenek,ennyi. Okosak keltetőben,bilincsben is,nem baj az a 2 lap,csak nem hokisra kéne őket összerakni,hanem gusztustalanra,a szó legszebb értelmében.
    @Jancsár János:ez jó megoldás lenne,de akkor ugyanott vagyunk,mint a végzetúr Korgó Szikránál,amire emlékszem,hogy nehezményezted.
    Galetkiket nem szeressük,hajrá tekik!

  14. Én valami értelmes követőre is gondoltam.
    Egyébként tengermély óta nem jött ki ritka krabber(kivéve zén), majd az új kiegben jöhetne végre valami kemény, univerzális krabbi(akár több is)…

  15. Van követőjük saját is, meg ugye ott a Tokozó rakshi is, amivel szépen működik a pakli. Speciális voltuk miatt (pl.:háló), aligha lesznek univerzálisan használható krabberek. Ha csak a jóóó Étkezési homárt nem tekintjük annak :P. Ja meg a Cseles krabi még berakható sima keltetőbe, ha befér a szín.

  16. Tudom, hogy van az a “nagyon jó” karbber követő 😛 , de nem is ez a lényeg, hanem , hogy jöjjön ki olyan krabber aminek az a képessége, hogy én háló mellett is tudjak +1 lapokat kijátszatni körönként…!

  17. Végre! A hangyákról is van valami :). Nekem spec az egyik legjobban preferált etnikumom volt anno, és a mai napig szívem csücskei. Komolyan elgondolkodnék a visszatérésen az aktív játékba, ha kapnának egy kis erösítést. Mondjuk a követöjüket kellene felújítani, de elég lenne rá egy kis kánter drágítás, akkor nem kellene antimágiázni. Esetleg valami jókis húzás, meg mondjuk egy fajspecifikus kánter(mint a pl: a méreg sodra volt a mérgezös paklihoz.).

  18. Am nem tudom hova tenni ezt az őshangya messiás dolgot.
    Észrevette valaki a 666-t a szövegben? Ezt miért kellett? 😀

  19. Nem olyan vészes a Mélység ura, az első körben érkező krabbereket pl. pofátlanul bevédi. Másrészt egy csomó krabi jó, ha aktívan jön. A tokozónál persze gyengébb, de az egy broken lap (szinte).

    Így is van egy csomó lap, ami megkerüli a hálót. Én pl nem szeretnék olyan lapot látni, amiről írsz. Így is a háló egy csomó decket befagyaszt, főleg, ha kijön melléjük a Páncélos, na onnan kb nem lehet megoldani a korlátot, de legalább te se sem pörögsz annyira és ez így van rendjén.

  20. Lehet benne igazság, de attól még jó lett volna. Egyébként én most felújított és új szkrittereket szeretnék, krabber van most elég… (lehet hiába,meg fölösleges lenne, de nem baj…:D), mert szerintem nagyon jók, főleg, hogy anti-mágiá-val sem tudják őket eldobatni és még némelyik lényként sem lenne rossz.(akár szkritter követőt is lehetne kiadni, de az talán annyira nem lényeges…)

  21. Én ugyan sosem játszottam ezekkel a superhangyákkal (amúgy szimpi bandának tűnik), de pár dolog megragadta figyelmemet. (Előre is sorry a hosszú kommentért)

    Ami az anti-mágia vs. kánter kérdéskört illeti simán el lehetne menni abba az irányba hogy egyre több lap kapjon olyan képességet hogy ha megfogják akkor kapok x vp-t szk-t vagy húzhatok lapot stb.
    Jelenleg szerintem minden fél frusztrációt érez a játék során:
    – ha nem játszok kánterrel de van egy hangulatos kis paklim ami mondjuk az első körbe is tud valamit csinálni akkor kapok 1 vp-t kiraknám a lapom és voalá kapok azonnal 1 solisart/térszaggatást/szúnyogot stb. szomorúan passzolok és az ellenfél már termeli is a manát rakja a kontrollistenség lényeit 6 élettel 4 izommal és hálóval…
    – ha anti-mágiával játszok és szegény ellenfelem helyébe képzelem magam akkor lassan az a helyzet hogy beül velem szembe a kánterekkel bevédett dekkjével, majd lerakom az ultimate yetiquwarggoblin manifesztációt (szigorúan 1 manáért és 1 nekronért) 666-os antimágiával ami még a táskájából is kidobatja a kántereket..

    Amire rá akarok világítani az a tehetetlenségi érzés mindkét oldalról. Ha a fentebb említett képességhez hasonlóak lennének egyre több lapon, akkor kevésbé zavarná a játékost, hogy megkánterelik a lapjait, mert ha okosan játszik akkor tovább tud lépni, ugyanakkor fordítva is igaz, hogy nem tobzódnának az olyan lapok amik csírájában folytják el a kántereket/varázslatokat, de a kánterelőnek viszont tudnia kell, hogy mit kell megfognia, mi az adott ellenfél kulcslapja, mert ha felesleges papírokra lövöldözi a kántert, akkor még rosszul is járhat.
    Egy ilyen változás szerintem még jobban kidomborítaná a játék gondolkodós oldalát.

    Ami az etnikum visszahozást illeti szerintem (ez most sarkított példa de így sem lehetetlen) kb 3 zén-el vissza lehet hozni egy etnikumot. 2 zénbe beraknak hozzájuk 2-2 univerzális lapot, majd kijön egy újabb amiben van 6-7 db lap ami felépíti a paklit. Ez így összesen 2+2+6=10, 10*3 meg is van a 30 lap az etnikumhoz.
    Üzleti szempontból (szintén csak saccolok), vettünk már meg Zént 1db Bufa segítségéért is, és az olyan zéneket meg amúgy is szereti a többség (főleg kezdők), amit ha beszerez, kb 3000 HUF megvenni bontásokkal a teljes sort akkor van kvázi egy paklija.

    Kicsi

  22. Igazad van, tényleg jobb lenne egy csomó lapnál, hogy ha anti-mágia helyett vmi extrát kapna akkor a lap gazdája, ha lecounterlik. Ilyenre van is példa: Zombi mester, Spektrális manipuláció. De néhány egyéb lapra is ráférhetne ilyen képesség. Remélem Balázs majd olvassa és felveti a tesztelésen.

  23. Én azt mondom, hogy remek ötlet haldokló, semmire kellő quwargokat odadobálni az ellenfélnek (mondom én egy nagy quwarg imádó), és az ígí aggresszívvá váló hangyákkal ölni. Legyen az a quwarg tényle nagy teher az ellenfélnél, legyen lehetőség több termelésére nála, és így erősödhessünk mi is. Most pl megosztom egy régi ötletemet egy voodooista őshangyáról, ami az őshangyák saját kis antimágiás counterelője lehetne (mint a quwargoknak a harcmágus), csak ahelyett, hogy rendesen beakadályozná a lapot, az őshangya tapra adna egy kis extra képességet az ellenfél lapjának: “kijátszási feltétele, hogy annyi VP-t elkölts, amennyi quwargod van játékban, különben nem jön létre”. Hát biztosan változatosabb lenne mint egy harcmágus vagy goblin mágus, ja és lenne valami alternatív képessége is, mivel osztja a kis tokeneket az ellennek. Remek a tokenosztó vonal, ezen kéne maradni, csak kreatívabban használni, ne váljon minden altípus egyformává. Legyen az a fránya quwarg token igazi hátrány az ellenfél számára. Vagy lehetne akár az is egy másik hangyának a képessége, hogy őrposztodat annyival növeli, amennyi quwarg van az ellenfélnél, ha hordázni szeretnénk velük. Asszem ennyi mostanra, vélemény?

  24. Ja ez így nem lenne rossz, de kellene valami olyasmi hátrány a quwarg-okra, hogy nem kaphat tartalékban lévő quwargokért +vp-t.

  25. Ha a követőt felújítanák, ezt rá lehetne írni akkor, hogy az elenfél nem kap VP-t a haldokló quwarg jelzők után. Lehetne még olyan hangya is, ami nekünk ad VP-t, többet minél több az ellenfélnél a token. Lehetne az őshangyáknak is egy saját erőforrás adó lényük, mint a lélekgyűjtő, csak az ellenféltől áldozz fel egy quwargot és ad valami kis fincsit…csak ötletek, amivel visszalehetne őket hozni. Nem lenne nehéz egyáltalán, csak időt kéne rá szánnia a fejlesztőknek.

  26. Bocs a non-stop kommentelésért, de akkor már legyen rajta a követőn, hogy quwargokért olcsóbbítja a hangyáinkat (legyen egy max érték, mennyivel), VAGY egy őshangya ami az ellenfél quwargjainak beáldozásáért olcsósítja a többi dögünket.

  27. Egy lap ha nem jön létre ne csináljon már semmit se!teljesen ilreális ha akkor van képessége amikor létre se jön…

  28. Valóban érthető az az álláspont is hogy olyan lap ne csináljon semmit ami nem jön létre de:
    – szerepjátékos szempontból is védhető (a varázsenergia, ha ellenenergiával találkozik, akkor átalakul, vagy ilyesmi)
    – szabályok szempontjából pedig már látott a játék sokmindent 🙂
    – a játékélményt pedig hosszú távon sokat javítaná

    Egyébként szerintem ennek a kérdésnek nincs is nagyon alternatívája fejlesztői szempontból – legalábbis eddig nem merült fel – vagy valamilyen kreatív megoldás születik, vagy pedig marad a trend miszerint a lényeknek legyen anit-mágiája (lehetőleg minél olcsóbban minél nagyobb), mert különben kuka, a kánterek meg legyenek minél olcsóbbak (lehetőleg 0-ak kis/nagy/óriási előnnyel).
    Kérdés hogy jó-e ez a játéknak hosszú távon?

    Egyébként meg persze ugyanez áll a kánterekre is, hogy szintén kaphatnának addicionális képességet a kézből dobatás ellen (pl.: a halászathoz hasonlóan). A lényeg szerintem az, hogy kerüljük az auto jellegű lapokat de azért ésszerű határokon belül, nem kell minden egyes lénynek erőforrást visszaadni és minden kánternek védve lennie a dobatás ellen (de ez utóbbi talán rákerülhet pár drágább darabra kompenzálván a magasabb IK-t….és ezek mehetnek is a Lassan járj!-ba 🙂 ).

    Kicsi

  29. Kedves D.K., a lapötletemmel itt adok lehetőségt az ellenfélnek, hogy drágábban játsza ki, vagy nem. Úgy kell itt az ellenfél lapját tekinteni, hogy kijátszhatja rendes IK-ért, de nem jön létre ha a szövegéhez hozzáadott extra IK-t nem tudja fizetni. Úgy kell tekinteni, mintha benne lenne a lapja szövegében. Ennyire szimpla az egész.

  30. Én már felvetettem egyszer a laptervező topikban, hogy lehetne egy nagyobb pálfordulás az őshangyák koncepciójában, és úgy érdemes lenne a feltámasztásuk. Tény, hogy a quwargtól függés egy egyedi színfoltja volt a hangyáknak, de sajnos ez a kitétel a mai környezetben már túl nagy hátrány úgy is, hogy a követő automatikusan ad egyet. Túl sok már az olcsó és univerzális lap ahhoz, hogy az ellenfél lapjaitól függjön a paklink ereje.
    Én anno azt javasoltam, hogy ezt a kitételt el kellene hagyni a hangyákról, és valami Sheronhoz kötődő képességgel megújítani az etnikumot. Pl.: gyógyítás, izomjelző, mérgezés. Ezek még valamelyest illenének is a színesítő szöveghez: “bár ugyanazok a céljaik, de amit a quwargok pusztítással azt ők építéssel próbálják elérni.”
    Persze lehetne pár lapon Qwargokra hivatkozás, ami valami tápot ad a lapoknak, de ezek nélkül is legyenek használhatóak.
    Én örülnék, ha értelmes módon, hosszútávon feltámasztanák őket, hisz szerintem az egyik legrégebbi Sheran etnikumról van szó.

  31. Annyi hozzáfűznivalóm van még a témához, hogy a minotauruszok mellett ez a másik olyan lény altípus, ami egyáltalán nem létezik a Túlélők Földjén.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.