Időzítés a HKK-ban

Ezúttal a tempó, és a döntések fontosságáról értekezünk.

Ma újra egy olyan oldalról közelítjük meg a HKK-t, ami ugyan kevésszer kerül a figyelem középpontjába, de legalább annyira fontos a jó helyezés szempontjából, mint az, hogy milyen paklival játszunk egy versenyen.

Múlt havi írásainkban sokat írtunk arról, hogy a HKK nem csupán pakli, szerencse és játéktudás kérdése, olyan oldalakról vizsgáltuk meg, amik ritkán merülnek fel, reméljük, hogy akár már profitálni is tudtatok belőle. A cikk két részben jelenik majd meg, következő alkalommal a blöffszituációkat vizsgáljuk majd meg. De most vágjunk is bele mostani témánkba!

Az időzítés

idoEbben a pontban nem arról lesz szó, hogy a kör egyes részei hogyan következnek egymás után, vagy, hogy melyik fázisban mit kell a szabályok szerint csinálnia a játékosoknak. Amire néhány sort szeretnék szánni, az az, hogy stratégiailag mit mikor érdemes csinálni. Minden paklinak van egy üteme, dinamikája. Van, hogy ez gyors (pl. Leah horda) és van, hogy ez lassabb (pl. Bűvös erdős köd pakli), és bizony igazán fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hogy a mi paklink melyik kategóriába tartozik, illetve azt sem árt tudni, hogy a szemben lévő pakk melyik stílust képviseli, már csak azért is, hogy az ellenfél játékához alkalmazkodni tudjunk.

Példa: Karesz Leah hordával játszik, Tomi pedig Szúnyog kontrollal. Karesz egy Sötétségszellemmel indítja meg az első kört, és Tominak csak egy counter van a kezében. Ki kell rá játszania?

tumblr_ma000u33g01qfs448o2_1280Éppen ezért szép és jó ez a játék, hiszen ha a szellem nem jön létre, akkor Karesz tempója lehet, hogy megtorpan, és emiatt nem tud tovább terülni, de az is lehet, hogy mivel Tomi egyetlen counterét ellőtte, Karesz vígan kiterülhet. Nagyon fontos mindkét játékos szempontjából, hogy megpróbáljon forgatókönyveket felállítani fejben, hogy mi lehet az ellenfele kezében (és paklijában, pont ezért rendkívül fontos a meta tökéletes ismerete), és a számára legkedvezőbb döntést meghozni minden esetben.

Az egyik leggyakoribb hiba amit a játékosok elkövetnek a csere fázis után az azonnalik használata, illetve a harci fázis véletlenszerű kihagyása. Komolyan, nem egy meccs csúszott már azon, hogy valaki feltolta a lényeit, majd valamilyen indíttatásból kijátszik egy általános varázslatot. Ekkor ugye már a második fő fázisunkban találjuk magunkat, vagyis csak a következő körben tudunk majd ütni, így erre mindenképpen figyeljünk oda. Illetve a csere fázis amúgy is trükkös egy jószág. Szintén gyakori probléma, hogy elhangzik a „kezdődik a csere fázis”, majd „várj, akkor ezt még leszedem!” De ugye mennyivel okosabb lenne megengedi, hogy feljöjjenek a lények az őrposztba? Így egy klassz kis lyukat gyárthatunk rajta, ami megkönnyíti a következő körünket.

Mit gondoltok, valóban ennyire fontos az időzítés, és a tempó felbecsülése, vagy ez már csak szőrszálhasogatás?

Jó játékot!

Egyed Dávid

13 thoughts on “Időzítés a HKK-ban

  1. A konkrét példára visszatérva Tomi nagyon szarul áll, ha csak 1 countere van 😀 😀 😀

  2. A leah horda is játszik 15-20 counterrel. Azért írtam, hogy akkor igen szarul áll Tomi 😀

  3. Titeket amugy nem zavar ez?
    Marmint hogy ami nem dragito pakli (es nyer), abban ebbol az 5bol 4 tuti benne van (x3 ofkorz):
    Erős, Térszagg, Soli, Kyorg t., Cselvetés.

    Csak mert ezellen probalok harcolni (nem tiltással!) a tesztelésen.

  4. Kivéve, ha anti mágiás a pakli, akkor nincs benne. A bilincsben és börtönben tuti nincs kyorg és cselvetés.

    Nem zavar különösebben.

    Ha kitaálsz ellene valamit az szuper, de egyébként nem különösebben zavar. Ez is egy fontos tényező a pakliépítés során.

  5. Kicsit zavar mert a kreativitásom szorítja vissza valamelyest(értsd a pakli 1/3 már fix),de persze ez csak abban az esetben igaz ha nem drágítok vagy bilincsezek(bár bilincsbe ami kombós abba olykor elfér a cselvetület)vagy csak nem akarok top10es decket összetenni(van ilyen???:P) akkor persze nem gond .

  6. Új képesség ötlet:

    csak olyan forrással lehet rá reagálni, melynek a módosított idézési költsége legalább akkora, mint a képesség birtokosának alap idézési költsége

  7. Jó a felvetés, és témához kapcsolódóan annyi észrevételem van, hogy a játékosok döntő többsége nem tartogat, amint lehet ellövi a kántert/leszedést. Ez nem feltétlenül baj, mert a legtöbb játékos pedig erősségi sorrendben játsza ki a lapjait. 🙂 E két stratégia találkozása a pakliépítés/szerencse skillek összekapaszkodása.

    Én már nagyon várok egy olyan cikksorozatot, ahol a szabályokon megyünk végig.

    !Lapkijátszás… (megnevezem, idézési költség levonás… reagálási lehetőségek, célpont megnevezés, lap hatásainak sorrendje,… cselekvés de nem lapkijátszás kivételek…)

    !Fázisok… teljes lebontása, sorrendek, hol vizsgálhatok forrásokat…

    !Idézési költség… alap, módosított, mi számít helyettesítésnek, mi számít módosításnak (ezek alapra vagy módosítottra hatnak-e)…

    !Speciális képesség vs. lap hatása

    !Reakciók… mire reagálhatok, mikor reagálhatok

    Fel kellene építeni egy moduláris rendszert, ahova minden HKK-val kapcsolatos szabály beilleszthető és ott logikusan (kiszámíthatóan) viselkedik. Ezen felül szükséges, hogy kompatibilis legyen minden meglévő szabállyal, és új szabály esetén előre lehessen tudni, hogy a többi szabállyal milyen összefüggésben lesz.
    Hosszú és izgalmas párbeszéd lehetne. 🙂

    Persze maradhat a mostani precedens rendszer, de én nem szeretek meccs közben azon izgulni, hogy most vajon kinek adnak igazat a bírók (mert a szabály nem egyértelmű és FAQ kell majd hozzá…

  8. Dani az különösen érdekes párbeszédek lennének, ha én is kommentelném… 😀

    A fő gond ott van -és kb 5 éve ez a tendencia- hogy a fejlesztés kisiklott… úgy jönnek ki a lapok, hogy azok szembe mennek a szabályokkal, rengeteg lap nem az eredeti következetes szabály szerint működik. ÉS ha ezt egzakttá tennénk végre, akkor meg jön amit máér a fejemhez kaptam: ne akarjam a lapok hatás kőrét megváltoztatni (ami persze érthető, hiszen az adott struktura szerint lett balanszolva)-
    pedig csak egy egyszerű pl.
    vki cselekszik, és arra elindúl egy reakció lánc, amikor mindenki passzol, akkor vissza fele kifejtjük az eredményt, ÉS amíg a folyamat teljesen le nem zárul (értem ez alatt az eredeti cselekvés által kiváltott többi eseményt, pl. az általa kiváltott büntetés sebzése, amit a vissza csatolás tovább visz, amire húz a vérrel írt kódex stb…), addig nem lehet cselekedni, reagálni sem…

    Ezek után hogy is van a manaevő húzásra való reagálása??
    és ennél sokkal durvább szembe menések vannak már….azaz a lapok tesztelésénél már kisiklott a dolog… rossz strukturában teszteltek…

    Abból meg én végképp nem kérek, hogy tudom a szabályokat, és aztán fordulónként magyarázhatom, beleértve a bíráknak is /és egyszer ki lettem a bíró részéről nevetve (nem nevezem meg), hogy a kis szabálykönyvecskével járok, ami alapján persze igazam is volt…/

    Ami meg a szabály ötletedet illeti:
    “képesség birtokosának alap idézési költsége”: ez nekem nem egészen tiszta mondat, bár sejtem mire gondolsz, de nem jobb, ez? “…mint amennyibe a lap vagy hatás alapköltsége” vagy “…mint a hatást kiváltó lap alap idézési költsége”
    /ugyanis a két verzió közül nem értem melyikre gondolsz/

  9. Ja és persze tetszik az őtleted, de csak a kántereket szoritaná vissza, ha nagyon dominálna, akkor valszeg a nem kánter tipusú, de mégis kicsit arra vajazó lapok lennének dominálóak sztem (cselvetés, elzárás tudat rombolás stb…) tehát okosan kéne vele bánni

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.