Bilincs deckek azonos IK-ból

Első sorban a kettőért jövő lapokra koncentrálunk.

Úgy vélem a Zarknod bilincse egy kellően jó választás lehet erre a versenyre, sokkal keményebb kérdés, milyen IK-t válasszunk mellé? Bennem elsőre az egy, kettő és négyért jövő lapok ötlöttek fel természetesen más-más indokok miatt.

foldanya_erejeAz egyért jövő koncepcióban rendkívül megnyerő a sok olcsó leszedés (Szinguláris gyengeség, Thrax halálcsapás, Biztos információ, Bomtar rendje) és counter (Furfang temploma, Bomtar vétója, Földanya ereje), nagy probléma azonban a megfelelő ölések megtalálása. Mint láthatjátok, én a sárga-fekete-rhatt és zöld színekre tettem le a voksomat a pakli építésénél. Ezekből a legjobb ölésnek a Vérfürdető magszim, Thegedis McWhagdall, Deego és a Lopakodó ganüid tűnt, ami azért nem egy veretes névsor. Még szerencse, hogy erőforrásokból nem kell betennünk lapokat, Bilincsről lévén szó.

A kettőért jövő koncepciót már sokkal versenyképesebbnek érzem, itt a védelem és az ölés is biztosabb alapokon nyugszik, járjuk hát kicsit jobban körbe ezt a koncepciót. Az alapot természetesen az ősmágiás UR részleg képezi, a Látókör, Kántálás, Ítélet nap trió három különböző módon tudja megnyerni nekünk a meccset, és szinte kezelhetetlenek. Melléjük csatlakozik még a legújabb kiegészítőben megjelent Haláladó, mely permanens ősmágiás leszedésként tökéletesen illeszkedik ebbe a pakliba. Kijátszásakor elmúlás jelzővel kínál meg egy lapot, és fel kell áldoznia az ellenfélnek egy másik kártyáját, és ez minden előkészítőnkben megismétlődik. Remek takarítást végez tehát, Bilincs mellett hamar letisztul az asztal, a nagyon zavaró kártyákra pedig még mindig lesz jó pár azonnalink. A manatermelésként, dobatásként és lénylövésként bevethető Lidércgombök a blokkolásba is besegítenek, ha arra a vonalra érkezik lapunk, örülni fogunk tehát, amikor felhúzzuk. A leszedős vonalat tovább erősíti még a Kegyetlen nap, és a Dornodon kiáltása is, és ide sorolhatjuk még a counterként használatos Hammurappit is.

varkaudar_merenyloA színekből három hamar meg is volt ugye a bűbájoknak hála, utolsó használható istenünk pedig ezúttal is a Sheran lesz, főleg a lapcounterként és visszavetetésként egyaránt használható Karácsony miatt. De az ingyen érkezhető Természet rendje is meggyőző lesz, kettős funkciója miatt.  A körmegszakítás a bűbájok jelzőszaporodása miatt lehet rendkívül hasznos, éppen ezért a Varkaudar merénylőt se felejtsük el használni. Ha már a bűbájok újra szóba kerültek, két blokkolásban és leszedésben segítő varázslatot még meg kell említenünk, melyek fontos építő elemei a paklinknak. Az Elfeledett börtön blokkolja és hátráltatja ellenfelünket egyszerre, ha pedig szükséges, még gyógyítani is tud rajtunk a fontos pillanatokban. Az Aratás nem ennyire univerzális, csak leszedni tud, de azt remekül teszi, három lapot is megoldhat az asztalról ha arra kerül sor. Utolsó varázslatként a kihagyhatatlan Végtelen formázást kell a pakliba szorítanunk, a folyamatos visszavetetéssel valószínűleg behozhatatlan előnyre fogunk majd szert tenni a középjátékban. Lényekből két feltámadós vonalra szabad csak rámennünk a Haláladó miatt, de szerencsére remek lehetőségeink vannak ezekből a színekből. A nemrég megjelent Nekromanta enyészúr minden körben visszajön a halálból, és elrendezi az őrposztot, valamint az ellenfél ÉP-jét is lefújkálja, szerencsére rengeteg gyógyulással játszunk. Véletlenül utolsó lényünk is képes feltámadva gyógyulni, a Fenyőőr manó azonban másra is remekül használható, hiszen amikor az elején még nem kell a plusz ÉP, két csonttal segíti tempónkat. Ha tehát lejön a második körben, két darab zanszilánkért jövő lap is kijöhet mellé, az elsőt két csonttért, a másodikat manáért és áldozásért hozva.

beszukult_latokor3 Beszűkült látókör
3 Erősödő kántálás
3 Az ítélet napja
3 Haláladó
3 Varkaudar merénylő
3 A természet rendje
3 Karácsony
3 Hammurappi ősfortyanat
3 Kegyetlen nap
3 Nekromanta enyészúr
3 Fenyőőr manó
3 Dornodon kiáltása
3 Lidércgömbök
3 Elfeledett börtön
3 Aratás
1 Végtelen formázás

A négyes idézési költségért jövő kártyáknál a fő motivációt számomra a helyszínek jelentik, melyek ugye egy Bilincs esetében különösen jól működhetnek. Valószínűleg Álomvilággal játszanék, hiszen lényesebb vonalra építenék, ha a négyes Bilinccsel indulnék. Gondoljunk csak az új Nekromantákra, a Sötét nagyúrra vagy akár a Samanthára, és lényegében bármelyik Lassan járj!-ba tervezett kék lényre. Bár erősnek hangzik, rendkívül lassú a működése, és gyógyulásból sem áll olyan jól, mint a kettes csapat.

Összességében úgy vélem tehát, hogy a Bilincs, mist szabálylap nagyot robbanthat ezen a formátumon, egy megfelelő erőket felsorakoztató paklival indulva, és korrekt side-dal a zsebében.

4 thoughts on “Bilincs deckek azonos IK-ból

  1. Hát ha nem lenne a rúnás fangor, vagy a molluszk, ami 1. körben rádrak egykis parát+nincs kezed, még jó is lenne 😀

  2. A 2-es lényes bilincsen viszont erősen gondolkoztam; mókás lehetett volna, de láttam egyet se.

    Amúgy ölésnek sztem az UR-es deckbe is jó a Nekromanta enyészúr.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.