Hordás, gyors paklikra számítunk a hétvégi blogos versenyen, így ellendecket próbálunk alkotni.
Az Edralian paklik reneszánsza talán nem érkezett el pusztán amiatt, hogy a Dungeonös kvalifikációs versenyen erre a hordaparancsnokra építő koncepció húzta be az utolsó bejutást érő helyet, de az biztos, valami ott mozog a levegőben a pakli kapcsán. Mikor máskor ragadhatnánk meg az alkalmat, hogy előrukkoljunk a közelmúlt versenygyőztes paklijával, ha nem a csúcscounterektől mentes, korlátozott környezetben.
A koncepciónk persze próbál naprakész maradni, és az aktuális ellenfelekre fókuszálni: a legnépszerűbbnek a magam részéről a gyors hordákat gondolom, hiszen a játékosok vélhetően igyekeznek majd kihasználni a Cselvetés távollétét. Erre az esetre rengeteg olcsó tömegirtással készülünk, a másik potenciális ellenfél, a drágítás ellen pedig némi ősmágiát csempészünk paklinkba. A kegyelemdöfést pedig az eldobatott kéz és a rendbe tett asztal után a Halandósággal igyekszünk majd megadni ellenfelünknek. Lássuk, hogyan mutat ez a gyakorlatban.
Színeinknek szinte bármit használhatunk, hiszen nincs a HKK-ban olyan szín, ami ne szerepelt volna már olyan Edralian deckben, mely képes volt a top 5-be verekedni magát egy adott versenyen. A barna azonban nem nagy sztár mostanában, ugyanez mondható el a Rhatt és a kék színről, ha azonnalik között kutakodunk. A fekete szintén nem itt képes kimagaslót nyújtani, marad tehát a fehér, sárga, lila, zöld, piros négyes. Az impozáns névsorból ezúttal a sok tiltott lap nyomására a sárgát nem éreztem elég jónak, de akik erre a színre szavaznak, az Ősi béklyó, Abszolút preventálás szintű lapoknál kezdjék a kutakodást.
Vissza a paklinkhoz, melyben idézési költség szerint, növekvő sorban ismertetném a lapokat. Kezdjük tehát az abszolút ingyenes darabokkal, itt is van rögtön Az igazság pillanata, mely komoly lénytömegtől képes megszabadítani minket. A célozhatatlan lények sem lehetnek akadály, a kényszerített áldozás ügyesen kerüli ki ezen zavaró képességüket. Ellenfelünk manájának elpusztítása már csak hab a tortán, de megkönnyíti következő körös randalírozásunkat az ellenfél kezét és maradék asztalát illetően. A másik ingyen jövő lapunk a Visszavágás lehet: amennyiben mégis hamar véget érne a játék, egy utolsó esélyt még biztosít nekünk gyógyulása és ősmágiás leszedése. Nem feltétlenül szeretnénk persze behúzni, belőle elég lesz 1-2 darab is.
Egy manás leszedésből számos fajta akad már manapság, a Chara-din óhaját azonban mégis inkább letiltó és semmizős képessége miatt fogjuk szeretni. Túl speciális mivolta miatt, és mivel 5 lappal is tudjuk majd keresni, belőle egyetlen darabot ajánlok. Nem úgy a Kisebb káoszsújtásból és a Csuszpitból, a már említett kereső kártyákból, akik a kivégzés lényegi részét hozzák, keresik a nyerésünket. Emellett a középjátékban számos helyzetre ismerik a megoldást, ha pedig majd nyerni kell, visszavesszük őket, vagy a másik kezünkbe figyelő példányukat játsszuk meg. Előbbiből mehet a három, a kicsi piros lényből maradnék a kettőnél. Az egy manás lapok sorának azonban nincs még vége, sőt! Saját körös ősmágiás leszedésünket, a Thu’zad felismerését semmiképp se hagyjuk ki, illetve a még nem tiltólistás top counterről, a Földanya erejéről, és a kétféle funkciót betöltő Dornodon mosolyáról se feledkezzünk meg, maximumot mindháromból!
Szintén olcsóbb lapokkal haladunk tovább, a multifunkcionális Martian repertoárja minden helyzetre ismeri a megoldást, és Lassan járj! ellen sem romlik be a tempója. Az egy és két manás papírok között a Fényrobbanás képezi az átmenetet, mely egyszerre mindkét kategória tagja, csak győzzük időben behúzni. Kézben tartja a terülni vágyó ellen lapjait, és még lapunkba sem kerül, megakadályozni is igencsak nehézkes. Szuper időnyerés, mehet a három. A természet rendje szintén ezt a vonalat viszi tovább, az ingyen körmegszakítás mindig jó, de kettőért is megéri majd kitolni.
A kettes kártyáink, úgy mint a dobatást szolgáló Kiüresedés és a visszavetetésért felelős, ám counterelni is képes Karácsony egyaránt nagyot szólhatnak, azonnali mivoltuk miatt a legkellemetlenebb időben is érkezhetnek, amikor az ellenfél saját körét számolgatva a legkevésbé számít rá. Mindkét kártya gyógyítani is képes, bár ezt a funkciójukat ritkán vetjük majd be.
Egyetlen három manás kártyánk az ellenfél lapkijátszását korlátozó, és rengeteg azonnalink miatt jó tempót adó Thu’zad utazása, mely bár idejét múltnak tűnhet, amint elcsattan, nyomot hagy maga után a játékban. Négyes lapból is csak egy fajtát engedünk meg magunknak, méghozzá az elhasznált követőnket újra központba helyező A béke megőrzését, ami újabban ismét népszerű lett a koncepció szerelmeseinek körében. Mi se átalljunk hát bevetni, a maximális mennyiség azonban nem indokolt belőle, leginkább a negyedik körtől látjuk majd szívesen a kezünkben.
Az öt manás kategóriától kapcsolódik be paklinkba a tömegirtás, első két képviselője – a paklitól szokatlan módon – az én változatomban lény alapú. Persze senki ne gondolja, hogy Csáp-istenségből és Hétfejű hidrából minél több, annál jobb, pusztán egy-egy darabot javaslok bevetni, a meglepetés erejét kihasználva kegyetlen irtásért cserébe. Végezetül három nyerő papírunk, A halandóság átlépése áll listánkon, mely a korai körökben áramlásával, utána pedig kőkemény leszedéssel örvendeztet majd minket.
A pakli
követő: Edralian
3 Az igazság pillanata
2 Visszavágás
1 Chara-din óhaja
2 Csuszpit
3 Kisebb káoszsújtás
3 Thu’zad felismerése
3 Földanya ereje
3 Dornodon mosolya
3 Martian repertoárja
3 Fényrobbanás
3 Kiüresedés
3 Karácsony
3 A természet rendje
3 Thu’zad utazása
2 A béke megőrzése
1 Csáp-istenség
1 Hétfejű hidra
3 A halandóság átlépése
Ha valaki más lapokat szeretne bevetni a fent említettek helyett, mindenképp szorítson helyet A mágia létsíkjának, amit minden bizonnyal az én koncepcióm is elbírna, de nálam a saját körös VP a nagy lények bevárásán van, valamint a darabszámokat már nem is csökkenteném szívesen a felsorolt kártyákból. Esetleg 46. lapnak, vagy egy Fényrobbanás / A természet rendje helyett pattintanám be. Szóba jöhet még a Bufa segítsége, szintén a terülések ellen, valamint ha counterre vágyunk, a Szilánkcsapdát érdemes még megfontolni. Jó játékot és sok-sok dobatást!
Bíró Tamás
Van egy-két meglátásom.
Én az Ősi praktikát érzem nagyon, 2-t használnék. Az IP-ből sztem elég 2, úgyis kereshető. Fényrobbanás nálam inkább side lenne, a Bufa segítségét raknám be helyette, de ez persze ízlés kérdése. Lény alapú leszedéseket tolnék én is, de inkább a Trok Rakon, Tolvaj klántag, Megrontott trikornis trióból válogatnék. Hydra + Csáp-isten elég drága sajnos. Főleg, ha nem te kezdtél. 1 Mágia síkot tuti beraknék, sokszor jön jól.
Ha Edráznék, az Ip-ből én csak 1-et tennék be, hiszen – ahogy Viktor is írja – kereshető. Sideban elfér a második is.
A Fényrobbanás csak a kiegészítőben kaphatna helyet és az így nyert 4 helyre menne be 1 Mágia síkja és a Viktor által említett 3 lény alapú leszedésből.
A Kiüresedésből sem használnék 3-at, az egyiket A káosz hangjaira cserélném, ami szintén kereshető.