Keltetőben 5×9!

Újabb paklileírás a Dungeon hétvégi egyedi versenyére.

Egy kósza ötlettől vezérelve úgy gondoltam, hogy megpróbálok erre az érdekes formátumra egy Hegymélyi keltetős paklit összeállítani. Gyors utána számolás után rájöttem arra, hogy van 6 laptípus, melyeket nem zavar a Keltető. Ebből az avatárokat kizártam, mert elég kevesen vannak és a legjobbak meg persze, hogy repülnek. Így pont kijön a paklihoz szükséges 5 laptípus. Erősebbnek érzem a paklit, ha a szabálylap mellé A halhatatlanok nagymesterét is használom.

eletadoKezdjük a szörnyekkel. Két lap használata megkérdőjelezhetetlen az életes pakliban, méghozzá az Életadó és Az élet és halál ura. Az előbbi ingyen támasztja fel a lényeinket a sírból, ha bírjuk életjelzőkkel, az utóbbi pedig a leszedés szekció fő pillérje, de ha szükséges, laputánpótlásról is tud gondoskodni. A maradék három helyre én az Az enyészet porladó lovasát választottam. Kegyetlen zavaró ez a kártya, ha egy életjelző is van rajta.

A második laptípus a torzszülött. Nagyon sok jó torzszülött érkezett mostanság a játékba, így elég nehéz volt válogatni közülük. Én most mellékeltem a legendás irányt, pedig a Manapoid főfelügyelő nagyon kívánkozik a pakliba, és az orglingos irányt választottam. Többek között az Áldozati orgling és az Életadó közti kombó  miatt. Az Áldozati orgling mellé az Orgling ősanya kötelező, hiszen az általa megtermelt kis Orgling kártevők szépen csipegetik az ellenfél max. életpontjait, mehet is be a három darab. A maradék helyre én a Goblin kutatót választottam, irgalmatlanul erős kártya, élettel meg igazi sztár lesz.

orgling_osanyaKövetkezzenek a galetkik. Eddigi színeink a fekete-barna-lila, így még beférhet egy újabb, ami most az Elenios lesz. Gondolom senkinek nem kell Demizra asszonyságot bemutatnom. Tökéletes kánter egy Hegymélyi koncepcióba. A galetkik közül Chosugát is szeretni fogjuk, élettel már-már megoldhatatlan lesz, bár belőle nem tenném be  a három darabot. A kis egy manás Deego szintén nagyon jól fog jönni. Nagyon nehezen megoldható lap. Még egy Mer-gah is bement nálam, hogy több első körös lapom is legyen, az általa nyújtott védelem nagyon jól fog jönni. (Side-ba biztos vinném a maradék kettőt is.)

Negyedik laptípus a kalandozó lesz. Nem kell sokat nézelődni ahhoz, hogy rátaláljunk a A tébolyodottra, melynek körönkénti két lap dobatása nagy fegyvertény lesz. Mellé jöhet a Lélekszolga, nem árt egy kis védelem, hiszen jó pár olyan lap jelent meg mostanában ami kiröhögi az életjelzőket. Ha már a barna szín szóba jött, három Örvénykeltőt tettem be. Szép nagyot tud sebezni, és a többi lénynek szolgáltatja a képességeikhez az életjelzőket.

Utoljára maradnak az épületek. Két nagyon hasonló épülettel kezdem. Az egyik az Epikus emlékmű. Szépen beindítja a paklinkat az extra manával ,valamint a laphátrányt is pótolja a következő körben. A Káoszkapu szintén hasznos, kevesebb manát ad, de a dobatást nagyon nem fogja kedvelni az ellenfél. A végén még három Nagyobb átokpiramist tettem be a pakliba, szépen el tudja intézni az asztalon maradókkal játszó paklikat.

A pakli

szabálylap: Hegymélyi keltetető
követő: A halhatatlanok nagymestere

hegymelyi_kelteto3 Életadó
3 Az élet és halál ura
3 Az enyészet porladó lovasa

3 A tébolyodott
3 Lélekszolga
3 Örvénykeltő

3 Orgling ősanya
3 Áldozati orgling
3 Goblin kutató

3 Demizra
2 Chosuga
3 Deego
1 Mer-gah

3 Epikus emlékmű
3 Káoszkapu
3 Nagyobb átokpiramis

45 lap

Side-ba Csodatevő Fenyő Zoárdot mindképpen vigyünk magunkkal, mert egy Rúnás vagy Változó környezetes kombó pakli egészen meg tud akasztani minket. Esetleg, ha hiányoljátok a kántereket, akkor Solatopolka jóbarátunkkal is lehet próbálkozni. Meg lehet próbálni barna helyett a sárga színt, ha valaki nagyon szerelmes a Manapoid főfelügyelőbe. Ekkor a kalandozóknál is ki kell agyalni valami kemény lényt (pl. egy Mestermágus), illetve az épületeknél ekkor szóba jöhet Az idő tornya.

Varga Károly

2 thoughts on “Keltetőben 5×9!

  1. Háát nem tudom valahogy ezek a lények már nem az igaziak…
    szörnyek közül Kharas-nart hiányolom (a halálúrból biztos nem tolnám 3mal, és a lovas is érezhetően öregszik), de a yeti remetével is jók a tapasztalataim…
    Ezek a kalandozósrácok sem az igaziak már, de ebből a típusból sajnos sokkal jobbak sincsenek bár lehet 1-2 zoárdot betennék alapból😀
    A torzszülöttek közt viszont annyi jó lap van, miért 6 orglinggal tömjük meg? solatopolka egészen biztos helyet kéne kapjon, és a rúnás vagy változós csodák jó ellenszere a xenó bilincsmester, ill a grobox, nem kellenek ide a büdöskék..
    Torq, a púpos pedig meg se volt még említve (kifejlett xenó…)
    Galetkik? Rynthus a legjobb perpill a felhozatalból, amíg nem próbáltam ki, én se hittem hogy ennyire jó ám, míg chos pl. már nagyon öreg és Deego sem 3 már

    az utolsó típus a legneccesebb, a káoszkapu már 1 éve ilyenkor is rossz volt, az átokpiramis játszható, az epikust sem érzem, de a tárgyakból sem lehet összeszedni 9et szóval igazából maradhat az épület…

    Mindenesetre ha valaki bepróbálja a srácokat hajrá! (én sajnos nem érek rá…)

  2. Kalandozók terén javasolnék én is egy alternatív utat: örvénykeltő helyett 3 Zoárd, 1-1 lila kivételével 2Harcostárs.
    Zoárd nem jöhet rosszul, ha él a követő/szabálylap, akkor 2 izmot osztó biztosíték és amúgy is jól állunk; ha nem él, akkor pedig ultimate.

    Ez a koncepció is tetszik Karesz!🙂

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

