Interjú Bartus Gergellyel

Az elmúlt egy év legfőbb sikerhalmozójával beszélgettünk.

Lezárul egy időszak: holnap “félhivatalosan” is elstartol az új HKK kiegészítő, a Világégés, az Istenek Viadala-időszak lezárásaként pedig úgy gondoltunk, készítünk egy interjút az elmúlt egy évben sikert-sikerre halmozó Bartus Gergellyel.

HKK Blog: Szia Barti! Akár versenygyőzelem kapcsán is beszélgethetnénk veled, hiszen te nyerted a Világégés megjelenése előtti utolsó budapesti versenyt, de valószínű senki sem kíváncsi erre, ezért inkább eltekintünk tőle. Ugye nem baj?

Bartus Gergely: De!

DSC08393

HKK Blog: Na de komolyra fordítva a szót: rendkívül sikeres éven vagy túl, hiszen számos versenyt megnyertél, alig volt olyan megmérettetés, amit nem az élmezőnyben zártál, és egy Nemzeti második hely is “becsúszott” augusztusban. Számodra melyik siker jelentette a legtöbbet az elmúlt egy évben?

BG: A Nemzetin nyújtott helyezésem volt a legnagyobb az én szememben, nem csak azért, mert ez az év legnagyobb versenye, hanem azért is, mert eddig nem sikerült bejutnom a harmadik napra. Ezek után a cél már teljesítve volt, sőt, túl is szárnyaltam rendesen, így szinte teljes elégedettséggel álltam fel a döntő asztaltól. Ezúton is elnézést szeretnék kérni azoktól, akik rengeteg pénzt buktak rajtam, mert buta fejjel rám fogadtak!🙂

HKK Blog: A rettegett “köderdővel” behoztál egy új koncepciót a játékba. A Ködmangóban, a Molganban és a Ködsárkányban rejlő igazi potenciált te ismertetted meg a játékosokkal, és egy olyan paklit tudtál megalkotni, amely hosszú távon is sikeres tudott maradni, a többiek ilyen-olyan próbálkozása ellenére. Mi a deck titka?

BG: Most elkezdhetném sorolhatni, hogy a deck alapvetően arra épít, hogy eleve lehetetlen helyzetbe hoz sok decket, meg hogy a köd mint drágíthatatlan képesség mennyire illik az erdő mellé, illetve az autó szekció is jaj de nagy ötlet a lassú játékmenetet nyújtó szabálylap mellé. Én inkább a kérdésedre válaszolva azt mondom, hogy a deck titka Barti, aki volt olyan elvetemült, hogy szinte minden formátumra összedobta ezt a csodát. Ha megnézzük a versenyeket, nem volt sok ilyen koncepció, sokszor egy sem, illetve szerintem sokan gondolták úgy, hogy ezt a decket majd valaki elteszi én meg nem játszok ellene. Az év elején még viszonylag meglepetés volt a dolog, utána meg a korlátozott formátumokon kevésbé számítottak rá, vagy reménykedtek az elkerülésében. Hmmm, na jó, összességében mocskos makker vagyok, aki mindig összesunnyogta az eredményeket…, de ezt így kell!😛

DSC08394

HKK Blog: Olyannyira sikerült megutáltatni ezt a paklit mindenkivel, hogy az új lapok közül gyanúsan sokra került ősmágia és semmizés. Furán hangozhat, de ezzel kissé egymagad formálod a játék jövőjét, amit aligha mondhat el magáról bárki más a jelenlegi mezőnyben. Milyen érzés ez? Bosszantó vagy inkább megtisztelő?

BG: Én csak nevetek azon, hogy vannak olyanok, akik úgy hiszik, hogy a Világégés után nem lesz kiszedve mindenki ugyanúgy! Nyehehehehe!😀 A dolog természetesen inkább megtisztelő. Majd várok egy-két hónapot, és ha tényleg beválik a dolog, akkor váltok valami újra… vagy régire. Az, hogy ez az egész az én „saram”, annak csak a fent leírtak az oka, hogy hiába a szép eredmények a paklival, viszonylag kevés embert láttam használni, főleg eredményesen.

HKK Blog: A Bűvös erdős sikerek ellenére (most a ködös vonal, amatőr korodban pedig a tűz pakli hozta meg a sikereket) azért más fajta paklikkal is láttunk már téged játszani. Melyek a kedvenceid az említetteken kívül? Van olyan pakli, amivel nagyon szeretnél egyszer versenyen is elindulni, de még nem volt rá lehetőséged?

BG: Amivel szerettem volna indulni, azzal már megtettem, kisebb nagyobb sikerrel, illetve rövidebb-hosszabb ideig. Nagy kedvenc például a yeti pakli, nem is beszélve az erdős Kovácsról. Mostanában picit a mérgező deck fogott meg, talán az új kieg után kipróbálom. Az Istenek Viadala előtt tudtam nyerni egy D-s versenyt az életes-hálós deckemmel, ami szintén nagy kedvenc, főleg a fajra összerakott végzetúr verzió, mellyel egy versenyt kivéve csak győzelmem volt.🙂

DSC07186

HKK Blog: Az elmúlt időszakban többször is megmutattad, hogy remek ötletekkel tudsz előrukkolni a draft formátumon. Hogyan szoktál készülni ezekre a versenyekre?

BG: Viszonylag kevés ilyen versenyen voltam eddig, alapvetően a bevett módszert alkalmazom, hogy minden lapot átnézek, majd osztályozom őket, alapvetően jó/nem jó alapon, és meglesem, hogy a különböző színek hány használható lapot adnak. Nagyon fontos a rugalmasság a draft közben, elmondható, hogy a helyezést ez a kezdő fázis nagyban befolyásolja. Az elmúlt félévben három ilyen versenyen voltam, mindegyiken volt válogatás közbeni váltás. Nemzetin a Rhatt szín lett a joker, ugyanúgy, mint az egri megmérettetésen, amit mindrnkinek ajánlok!🙂 A behós drafton pedig az egész koncepciót váltani kellett, mivel én is csapda uraságokat szedtem volna, mint ahogy azt Bonyi tette. Ezen a versenyen sok múlt a szerencsén is, a másik kettőn a pakli azért eléggé vitt előre. Amit még hasznosnak tartok, hogy az előre jósolt top színekből igyekszek párat kihagyni, hogy ne szedjék ki előlem őket. Most két nagy kedvenc draft színem van: a zöld, meg a zöldebb, és talán egyik se annyira populáris.🙂

HKK Blog: A versenyeken rendre ezerrel megy a szövegmágia, de mindenki tudja, hogy a nagy száj mögött érző szív lapul. Kit tisztelsz a legjobban a jelenlegi versenyjátékosok közül?

BG: Szerintem az egyik legkorrektebb játékos, akinek hatalmas a szíve és a játéktudása is megkérdőjelezhetetlen, az Csető Zsolti. Benne egy igen kedves, nyitott, segítőkész embert ismerhettem meg, aki továbbá odaadó meleg szerető. Zsoltival a kapcsolatunk évekre nyúlik vissza, igaz, az elején még nehezen adta meg magát, de miután bevezettem a gyönyör fellegvárába, minden napsugaras, szivárványos rózsaszínbe fordult. Innen is puszilom. (Mindent azért ne teregessünk már ki… – CSZS)

Én a közösséget is igen nagyra tartom, nagyon nagy jellemeket, játékosokat ismerhettem meg, nem akarok neveket említeni, mivel van, akivel eleve többször találkozom, van, akivel eleve könnyebben találom meg a közös szót. Ezúton is szeretném megköszönni mindenkinek, akivel úgy hozta a sors, hogy meccselhettem, eredménytől függetlenül, az ország bármely pontján. Egy kivételt tudok mondani, de mivel nem akarok nevesíteni, ezért ha valaki látja az utcán a Mofe nevezetű igen gyenge játékost, az kérem egy szelíd tökönrúgással juttassa eszébe, hogy nagyon nincs keresnivalója a kártyaasztaloknál.

DSC09082

HKK Blog: Mik a HKK-s célkitűzések a következő egy évre?

BG: Legyen az érdeklődésem töretlen a játék iránt!🙂 Ha a közösség marad, akkor ezzel nem lesz baj, az eredmények meg úgy is jönnek majd, vagy nem.

HKK Blog: Lesz még azért ködözgetés a várható “szembeszél” ellenére? Vagy az új kiegészítő neked is új kedvencet hozhat majd?

BG: Mit is mondtál nem látlak, nem hallak…. Természetesen sokan fognak még eltévedni, de biztos lesz valami új, vagy újra elővett dolog!

DSC08839

HKK Blog: Kivel csináljunk interjút legközelebb, és kivel ne?

BG: Ha Moféval lesz interjú, akkor abbahagyom a játékot. Szívesen olvasnék olyan interjút, melyben Johnny Knoxville-t, Eric Cartmant, Spongya Bobot, Johnny Rottent, Kassai Gabit vagy Félixet és Gotreket kérdezitek. Játékosok közül bárkiről olvasnék, aki még nem volt, esetleg egy sorozatot is lehetne indítani HKK játékosok alcím alatt.🙂

HKK Blog: Köszönjük az interjút, találkozunk vasárnap!

BG: Köszönöm a felkérést, mindenkinek jó játékot kívánok! Hozzatok sört nekem vasárnapra és dedikálom a cickótokat! Csoki!

Csető Zsolt

9 thoughts on “Interjú Bartus Gergellyel

  1. Hatalmas!😀 Gratula a sikerekhez😉 Következő évben felcsillanok én is, szóval vigyázz Barti! Megalkotom a tökéletes tűzerdő ellenszerét!😀

  2. Trak Thor, olyan nem lesz. Lehet, hogy leszarja, hogy Barti HKK-zik vagy nem. De abban biztos vagyok, hogy ha MoFe-val interjút készít, a gyönyör fellegvárának kapuit Barti bezárja, a szivárvány és rózsaszín szürke hidegségbe megy át és az oly sokáig áhított boldogság pedig hideg ködbe vész.😀

  3. Gyerekek, kezd visszaesni a színvonal, ennél még egy sutoros postot is konstruktívabbnak találnának az olvasók🙂.

    Sajnos nem lehet elvitatni, hogy bár Bonyi lett a Bajnok, de ez a Te éved volt, kis homó🙂. (Remélem a csúcson hagyod abba <😀 )

  4. Ez kurv@ nagy volt, fetrengek a röhögésről. Sztem Mofe holnaptól katonai tojásvédővel fog járkálni a városban:)

    GG Barti, még több ilyen cikket:)

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

