Luckykerékre építve

Szerencséből hosszú távon mindenkinek ugyanannyi jut, igaz?

Nem is tudom, hogy kinek a bejegyzésére kaptam fel a fejem, miszerint a Szerencsekerék is az új kiegészítő egyik leggyengébb lapja. Hohó, hogy ez mennyire nem igaz! Én úgy gondolom, hogy igazán kemény papírról van szó a megfelelő környezetben, csak ugye kérdés, hogy mi a neki megfelelő környezet.

szerencsekerekElső ránézésre talán azért nem tűnik szimpatikusnak, mert legalább akkora előnyünk lehet belőle, mint amekkora hátrányunk, vagyis valahogy minimalizálni kellene ezt a random-faktort. Erre a legmegfelelőbb eszköz Timera, a szerencse asszonya. És itt felmerül a kérdés, hogy kihasználjuk-e a Szerencsekerékben rejlő összes lehetőséget (hiszen nekünk is el kell dobnunk a kezünket), meg persze nyilván meg kell, hogy védjük valahogy. És persze ez sem biztos, hogy behúzzuk. Istenem, mennyi bajunk van!

De várjunk, hát ezeket a problémákat tök jól tudjuk kezelni, csupán még négy narancssárga lapra lesz szükségünk: Legfőbb követő, Elenios követője (második körben előkereshető a kerék), Antimágikus rakshallion (ha kezdtünk akkor szinte megakadályozhatatlan a második körös kerék), és  a követőszüntetéstől védő Molluszk, az ócskás.

Ha létrejön, a legrosszabb esetben a második kör végén az ellenfelünknek 3, nekünk 4 lapunk lesz (és a követők adta előnyök). Innen nem lehetetlen fordítani, de azért elég nehéz helyzetbe kerül ellenfelünk.

Ennek a koncepció-ötletnek elég nagy hátránya, hogy egy Semleges csatamező/Átkozott követő ellen nehezen boldogul.

Ez a kombó is egy egyszerű algoritmusra épít. Mit gondoltok, lesz olyan sikeres, mint a közelmúltban szép karriert befutó dalnokos vagy Mangó-Molgan?

Egyed Dávid

10 thoughts on “Luckykerékre építve

  1. Ezen már én is gondolkodtam. A baj az, hogy a 4 követő kicsit kevés🙂 Kék követő, Molluszk, Timera, nálam is alap volt. De attól félek, hogyha a 4. az antimág rakshi, akkor egy első-második körben terülő pakli komolyabb gond nélkül meg tudja oldani a szituációt, mielőtt az valóban veszélyessé válna (de ad aszurdum egy kontroll is megtemelheti a szükséges mennyiségű manát). Ha viszont antimág rakshi helyett Homályúrral vagy Tokozóval, esetleg átkozott követővel próbálunk lassítani, akkor meg a kontrollok ellen teljesen védtelenek vagyunk.

    Ezzel együtt mókának jó, és biztos okozhat meglepetést, de nem hiszem, hogy versenyek dobogóján fogjuk ezt látni.

  2. Móka paklinak, vagy valami elvetemültebb formátumra nagyon jó koncepció, hagyin leginkább én is az Átkozott követőt/ Semleges csatamezőt hoznám fel ellenérvként a használata ellen.
    A dal pakli hasonló kombó borzadályként azt az előnyt élvezte, hogy az használta a semlegesítő szabálylapot. Ez viszont nem erre van kihegyezve, nekünk tartanunk kell a követőlövésektől és az összes korlátozó szabálylaptól. Ráadásul ahhoz, hogy biztosan kint legyen az első lapom, a kánterek későbbi használatáról is le kell mondanom, ami azért elég komoly fegyvertény volt a dal pakliban.
    Továbbá abban se vagyok annyira biztos, hogy milyen lapok kellenének a pakliba, hogy abból a kör végén felhúzott 4-6 lapból biztosan nyerjek. Ha már kipróbálom a paklit, én akár azt is bevállalnám, hogy a Timera követőt ezen az egy lapon kívül nem használom fel semmi másra, és a nyerésemet nem Timerás lapokból biztosítom. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogyan nyerne az a pakli 5-7 lapból a következő körben olyan lapkészlettel. Lehet egy hagyományos dal pakli lenne mellé a legjobb, ezzel az egy pikáns fordulattal megfűszerezve.

  3. Sztem, ha kijön a kerék és az ellenfél nem épült ki az első 1-2 körben, akkor ez nem gond. A legrosszabb esetben a kerék után nekünk 4, ellenfelünknek 4 lapja lesz, úgy, hogy nekünk van 4 követőnk mellé. Ebből illik nyerni. De az is simán benne van, hogy 5-2, vagy 6-1 lesz a lapok közti különbség.

  4. Játszottam párat a fenti deckkel. Egyszínűre raktam össze, hogy az Áldozat a főistennek is nagyot szólhasson.
    Első tapasztalat: csapda deck ellen abszolút esélytelenség, tökmindegy volt, hogy szedtem-e a követőt, valahogy mindig kiszívtam, úgy 4 meccsből nyertem talán 1-et, a többiben 2-3, körben kikaptam🙂.
    Életenergiás kontroll: itt 2-t nyertem, az elhúzódó játék kedvezett. Hiába tépte az Anti-rakshit ekkor lépett elő, a B terv. Kikerestem az egyetlen counterem (Timera gondolata), és ez meg a fatty, annyi időt nyert, amíg összeszedtem magam lapügyileg és hoztam (főleg a direktsebzéseknek hála), de a T’urlang tojások mellett kiszenvedett egy szem Rugi eri és a Tűzmadarak is kellettek.
    “Rövid” konklúzió: lassan ölő kontroll jellegű deckek ellen van (jó) esély, rush paklik ellen totál gyenge. A pakli csak korlátozott környezetben adhat esélyt vmi egészséges eredményre.

  5. Ha létezne ilyen, hogy fókusz meglelése pakli, akkor oda nem lenne rossz. Igazából azt a szabálylapot jó lenne felújítani…én régen is szerettem pörgetni és szerintem elférne a mostani metába. Feladni az ősmágiát a 2-es olcsóbbításért az egy megfontolandó dolog…erdő ellen nyilván nem éri meg, de egy keltetőt/járjat 2 manás lapokkal kellemesen össze lehet csomagolni…meg amúgy is van egy hangulata annak a paklinak. Vagy 2 lappal kéne kezdjen, vagy az első lapra ne lehessen reagálni…vagy valami…bármi. Tudom, hogy Viktor is csípi ezt a narancssárga lapot, kicsit lehetne rugdalózni, hogy újra kiadják valami kis bónusszal🙂

  6. Volt szó a felújításról, felkerült a listára, kipróbálásra is került, de túl erősre sikerült. Adtam be javaslatokat, nem nyerte el az alkotók tetszését.
    Ehelyett készült el a Fókuszálás UR, ami kicsit felerősíti a koncepciót, de sajnos valszeg megragad a móka kategóriában. Azért nem árt kipróbálni Anti-rakshival vagy Kyorggal, ez esetben az első körös Fókuszálás kemény kezdés.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

