Női győztes három év után – interjú Schmidt Edittel

A legújabb női győztessel beszélgettünk.

Közel három éve nyert utoljára női játékos HKK versenyt, így mindenképpen meglepetésnek számított Schmidt Edit elsősége a december eleji pörgős versenyen, amely zárt körű volt ugyan, ám rendkívül erős mezőnyben sikerült mindenkit maga mögé utasítania mindenkit Hegymélyi keltetős xenó paklijával.

HKK Blog: Először is gratulálok első versenygyőzelmedhez, amit egy igen komoly mezőnyben szereztél! Számítottál erre az eredményre?

Schmidt Edit: Abszolút nem! Az igazság az, hogy a héten még csak ránézni sem volt időm a paklimra, és nem készültem semmit a versenyre. Úgy mentem el, hogy csak jól akarom érezni magam, az eredmény mellékes. Talán ez volt a kulcsa… nyugodt voltam végig és nem görcsöltem, csak játszottam és jött ami jött.🙂 Mikor közölték velem, hogy megnyertem a versenyt, azt hittem csak viccelnek, nagyon meglepődtem.

DSC09210

HKK Blog: Ritka madár a női HKK-játékos a mai metagame-ben, olvasóink közül sokan nem ismernek még téged. Mutatkozz be kérlek, és meséld el, hogy szerettél bele a játékba!

SE: Sziasztok! Schmidt Edit vagyok, jelenleg egy fénymásoló szalonban keresem a kenyerem mint eladó. Huhh, hát hogyan is csöppentem ide… Biztos többen tudjátok, hogy Zsolti barátnője vagyok, és hát röviden így.😀 Mielőtt megismerkedtem volna a HKK-val, otthon lakótársammal Yu-Gi-Oh-ztunk, volt pár régi kártyája és megtanított játszani. Ismertem akkor már nagyjából a HKK-t is Zsolti miatt, de játszani nem tudtam, így jött a gondolat, hogy ha már fogékony vagyok az ilyesmire, megtanulhatnék HKK-zni is, és itt ragadtam.🙂

HKK Blog: Budapesten szép eredményeket értél már el eddig is, a múlt hétvége azonban komoly áttörést hozott. Honnan jött az ötlet, hogy te is részt vegyél a sakkórás versenyen?

SE: Amikor meghívást kaptunk a versenyre már akkor izgatott voltam. Egy jó csapat, baráti hangulat és egy kis HKK. Hogy mondhattam volna nemet?😀

HKK Blog: Mi volt a legfőbb szempont a pakliválasztásnál? Szerelemdeckkel indultál, vagy a meta ellen készültél?

SE: Megkérdezem Zsoltit minden alkalommal, hogy szerinte mi lehetne erős az adott versenyre, és többnyire abból szoktam választani, de van, amikor rápörgök egy deckre és azt nyúzom, és olyankor nem azt néztem, hogy mi lehet erős a mezőnyben. Változó. Erre a versenyre a xenót és a Börit beszéltük Zsoltival, és megkért, hogy válasszak, ő pedig jön a másikkal. Azért a xenó melett döntöttem, mert azt éreztem gyengébbnek, és én amúgy sem tudtam sajnos tesztelni, plusz a xenóval már máskor is játszottam, ezért velük indultam. Hát tévedtem, és a xenók arcbatámadtak mindenkit.😀

DSC09186

HKK Blog: Mesélj kicsit bővebben is a paklidról, milyen irányvonalak mentén építetted fel?

SE: Zsolti építette nekem a decket, egy kis dobatással (Xenó atka, A tébolyodott, Agykéreggyalu, Xenó arctámadó), néhány meccsfordító lappal (Kifejlett xenomorf, Xenomorf harcos, Életadó), és persze egy kis anti-mágiával (Káoszteki). Számítottunk Raiára és Lassan járjas paklikra is. Alapvetően olyan decket próbáltunk összetenni, amivel minden ellen van esélyem, ezért egy-két szokatlannak mondható lap is befért. Ilyen például a Mer-gah, aki a Raia ellen került be, és bár senki nem hozta az angyalsereget, mégis nagyon jó kis lapnak bizonyult. A másik hasonlóan hasznos papír a Talbot szava volt, ami többször eldöntötte a meccset a javamra. Ezeken kívül mondhatni a szokásos xenó összeállítás volt. A Xenó bilincsmester és a Xenomorf harcos többször életmentőnek bizonyult. A nincs keresés-laphúzás, illetve a két lényed megy a másvilágra szituk több szoros helyzetből mentettek meg.

HKK Blog: Nem okozott nehézséget a side mellőzése? Utólag változtatnál valamit, tudva, milyen ellenfelekkel találkoztál a fordulók során?

SE: Minden helyzetben volt olyan lap a deckemben, ami megoldást nyújtott. Nem hiszem, hogy sokszor használtam volna side-ot, de ha igen, akkor sem lett volna szükség hatalmas átvariálásra.

HKK Blog: Bár szinte lehetetlen ennyi fordulót felidézni, tedd meg kérlek, hogy az izgalmasabb összecsapásokat pár szóban összefoglalod nekünk!

SE: Hát valóban nehéz… Volt pár igen izgalmas pillanat. A második meccset például Klujber Balázsal játszottam a Lassan járj! + Kyorgos deckje ellen, és szépen álltam már, volt lent legalább 4 lényem + egy Földharcom is, így nem féltem (annyira), amikor átadtam a körömet, de egy Nax’rhan megoldotta a helyzetet elég hamar, aztán jött még egy egy körrel később, csak hogy tuti ne legyen esélyem… szép húzás volt Balázs!😀

A következő pár meccset viszonylag hamar sikerült megnyernem, de jöttek a nehezebb falatok. Zsolti deckjétől féltem talán a leginkább a mezőnyben. Ismertem a deckjét, és tudtam, hogy kisebb eséllyel nyerek én. Nagyon izgultam a meccs előtt, mert még sosem játszottunk élesben versenyen, ez sem könnyítette meg a helyzetemet, de elég szerencsésen húztam, így viszonylag hamar átverekedtem magam a börtön falain.

Amikor Egyed Dávid Edralian deckje ellen játszottam, ott szinte biztos volt a győzelme a keze alapján (két Földanya ereje, Abszolút preventálás, A halandóság átlépése), de jött egy Káoszteki és egy szerencsés kockadobással én nyertem meg a mecset. Jó érzés volt végre megverni Dávidot!😀

DSC09202

Erdős Viktor Lassan járj! + Kyorg deckje ellen is a Káosztekinek köszönhettem, hogy volt esélyem, de itt már elpártolt tőlem a szerencse, és sajnos kikaptam. Többször köszönhettem a Káosztekinek a győzelmet, ebben az esetben azonban a kockadobás miatt kaptam ki, mert nem tudtam megfogni az utolsó lapját, a Brutálgeddonját – ezen múlt minden.

Az utolsó meccs is izgalmasnak bizonyult Panyik Zoli Edralianja ellen. Jól húzott, és előbb kaptam egy Abszolút preventálást, majd jött két Bobó a harmadik körben. Én is hasonlóan jól húztam azonban, nagy szerencsém volt. A kövi körben a Bobókat megoldottam egy Xenomorf harcossal, és még jött mellé egy Mer-gah is, így a jelzők is elvesztették erejüket. A lehető legjobb megoldást húztam, ami csak benne volt. Ez volt az egyetlen meccsem, ahol az idő már majdnem lejárt. Kicsit elhúzódott, de mivel ezt is sikerült megnyerni, így végül befutottam az első helyre.

HKK Blog: Mi volt a véleményed a versenyről, szerinted megszívlelendő forma ez az időhúzás elkerülésére?

SE: Nagyon izgalmas volt! A hangulat is jó volt nagyon. Nem volt idő arra, hogy percekig üljünk és csak meredten nézzük a kezünket, hogy most mi legyen. Gyorsan jó döntéseket kellett hozni, vagy az óra győz. Mindenképpen megnézném nem pörgős formátumon is. Többször van, hogy lejár az idő és elhúzódik a verseny, így ez kiszűrhető lenne. Jó ötlet!

HKK Blog: Ha tehetnéd, milyen újítást hoznál be a HKK-ba? Mi az, amin szívesen változtatnál a minél nagyobb játékélmény érdekében?

SE: Én sokkal jobban kedvelem a lényes paklikat. Többnyire csak lényes deckekkel játszom, viszonylag kevésszer megyek kontrollal. Jobban szeretem, amikor a lények döntik el a csatát, nem pedig az, hogy mennyi countert húzunk. Én erősíteném a lényes vonalat, de meglátjuk, mit hoz most a Világégés.

DSC09173

HKK Blog: Szerinted mi az oka annak, hogy leginkább fiúk játsszák ezt a játékot? Illetve hogyan lehetne jobban bevonni szerinted a női játékosokat?

SE: Hát ezen eddig még sosem gondolkoztam. Egyrész a fiúk körében szerintem népszerűbbek voltak mindig is az ilyen gyűjtögetős kártyajátékok. Másrészt tapasztaltam már, amikor barátnőmnek mondtam, hogy Zsoltival HKK-zok, hogy el sem tudta képzelni, ebben mi a jó nekem, és furán nézett rám. El****ni egy napot azért, hogy kártyázzatok? Nem elég ismert maga a játék, így amikor először felhozod, hogy kártya meg szerepjáték, teljesen máshogy képzelik el. Kockák akik egész nap kártyáznak. Asszed’ kemény vagy mert nálad van a kékszeműhósárkány?😀

Hogy hogyan lehetne jobban bevonni őket? Biztos több női játékost érdekelne, ha felkapottabb, ismertebb lenne maga a játék. Az, hogy versenyre is eljöjjenek, az már más kérdés. Először én sem akartam, mert féltem, hogy hülyén érezném magam 40 fiú között egyedüli lányként. Először furcsa is volt, de azóta már megszoktam és szeretek lejárni.🙂

HKK Blog: Köszönjük az interjút és gratulálunk még egyszer!

SE: Én köszönöm a lehetőséget!🙂

Bíró Tamás

21 thoughts on “Női győztes három év után – interjú Schmidt Edittel

  1. grat Edit. a káosz teki hű a nevéhez, sose tudhatod mikor hagy cserben..:) szerintem kb az ucsó nagy tombolását látuk az örült montrix jobb nála. viszont a xenoid hatalma tovább nő.

  2. Hogyan lehetne a női hkk-sokat toborozni:

    1. Minden Hkk-snak legyen barátnője.
    2. Rendezni kell olyan páros versenyt, ahol csak különböző nemű párok lehetnek

    Ha nem operáltatja át magát a fél hkk-s mezőny, akkor muszáj lépniük🙂

    Komolyra fordítva a szót, gratulálok a győzelemhez, szép volt! Xenok 4ewer! Ez nem lehet kérdés!🙂

  3. Grat! Csak így tovább🙂 megy ez Teemo figura nélkül is😀

    Én is tanítgattam anno barátnőmet, de egy versenyre sosem tudtam volna lecsábítani…ez van sajnos az összes gyűjtögetős kártyajátékra igaz, hogy beskatulyázzák a játékosokat. Tudod azok a szódásszifon-szemüveges könyvmoly tizenévesek, akik naphosszat a gép előtt görnyednek, hogy szintet lépjenek…hát igen…az, hogy ebből a sztereotípiából kilépjen a kis közösségünk az valahol mindenki munkája (és a blognak sokat köszönhetünk). Szerintem a srácok sokkal inkább sz..nak bele, hogy ki mit gondol a hobbyjukról mint a csajok, kb itt lehet a kutya elásva😛

  4. Köszönöm!🙂

    Hát igen amikor barátnőmnek mondtam úgy nézett rám mint egy ufora és a lányok sokkal kritikusabbak ilyen téren ráadásul. Némileg “gáznak” érzik ha valaki ilyen játékot játszik csak nem értem, hogy miért, nem is ismerik.

    Teemo figyurával könyebben ment volna!😀 Arra még rá kell mennem!

  5. Gratulálok, szép volt! Erős egy pakli ez a xenó, nekem meg hatalmas mákom volt, hogy két Nax’rahnt is húztam, az első asztaltakarítás utáni körben már újra 4 lap volt kint a térfeleden, mintha mi sem történt volna… o.O

  6. Éreztem is, hogy onnan felállhatok de a 2. Nax’rahn sok volt már! Mindenesetre szerencsés húzás😀

  7. Grat Edit még1x. Szép teljesítmény, erős mezőnyben! Csak így tovább.

    Azért a lány játékosok toborzását ne adjuk fel, ez mindenki érdeke😀

  8. Grat Edit!

    Azért az ellenem topdeckkelt talbot szavad nem volt gyenge, amikor az egész paklim gyüjtőbe égett volna.

    jó volt olvasni a internyút!

  9. Köszi!

    Hát sok szerencse kellett az biztos! Többször a mákomnak köszönhettem a győzelmet! Nagyon örülök neki, hogy erős mezőnyben sikerült ezt elérni.

    Kikell találni valami jó lány toborzós módszert.🙂 Biztos vagyok benne, hogy több lány ismeri a játékot csak versenyre nem mernek eljönni pedig nekünk nem nagy tétel egy verseny mindenhol van kedvezményünk bőven.

  10. Igazából nem kell annyira a versenyekre rápörögni, már az is előrelépés lenne, ha egyáltalán kialakulna egy kisebb lány közösség, aki szeret és lejár játszani.

  11. Női toborzás Zsoltival megbeszéljük a részleteket én fogom vezetni csak, hogy hitelesek legyünk!😀

  12. A gyengébbik nemnél biztos a “játék, mint szellemi időtöltés” lehet vonzó szerintem. Tapasztalat szerint a női szocializációs különbségek miatt a fantasy háttér sokkal kevésbé megkapó, mint a férfiaknál.

  13. Gratula a szép győzelemhez!

    Ha jól emlékszem nálam xenó harcos takarította el a két Outlimenemet és onnan kaptam ki🙂

  14. Igen, igen így volt.🙂 Mindenesetre köszönöm a meghívást és a vendéglátást is, és finom volt a rétes!😀

  15. @DM: “Tapasztalat szerint a női szocializációs különbségek miatt a fantasy háttér sokkal kevésbé megkapó, mint a férfiaknál”😀😀😀 Szociálpszichológia 1. oktatási anyagnak simán elmenne ez a mondat.😀

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

