Megújult az épület deck?

Még egy beszámoló az első Világégéses hagyományos versenyről.

az_osmagia_tornyaSokat tűnődtem, miről írjak a héten, de a végén arra jutottam, hogy a legérdekesebb most mindenkinek az lehet, hogyan működnek az új lapok, így most szeretném megosztani veletek a hétvégi versenyről szerezett tapasztalataimat.

Mint a címből már kiderült, az épület pakli mellett tettem le a voksomat. Egy stabil paklit akartam összerakni, amit sem a túl sok varázslattal játszó pakli, sem pedig az antimágiával megtűzdelt lényes vagy ne adj isten a Lépéselőnyös KF pakli sem zavar túlzottan, ezért esett erre a paklira a választásom. Több szín is rendelkezik jóféle épületekkel. Az egyik lehetőség a Délibáb + Magányos torony kombó, amivel ez a deck nyerni tud. Én azonban a Gyilkos erődös vonalban láttam a potenciált (látható, hogy a Délibáb kombó a dobógón végzett, szóval az is jó választásnak tűnt).

És akkor jöhet az első nagy dilemma: Molluszk vagy Építő rakshallion? Mind a kettőnek van előnye a másikkal szemben. Azonban az előzetes Átkozott követő ijesztegetések végett a jó öreg Építő rakshalliont választottam, mert a ráépített pakli nem annyira érzékeny arra, ha megszüntetik a követőnket.

a_fold_sikjaMost, hogy ezt eldöntöttem, ki kell választanom a színeket. Persze a színtelen szekcióból A föld létsíkja elég nagy táp, így mehet be a három darab nyugodtam, illetve a Kristálypalota is nagyon jól fog jönni. Megemlíteném, hogy az Építő rakshallionos paklihoz szükséges néhány nullás épület, ezt tökéletesen teljesíti a palota, valamint még jó kis építőket is ad nekünk. A Gyilkos erőd miatt a barna szín már fix, így még hármat kell kiválasztani. Két szín viszont nem volt kérdés: a sárga és a fehér kihagyhatatlanok. A sárgában a Teremtő erő nagyon nagy fegyvertény, mindig az aktuális szituációra szükséges épületet rántja elő. Hasonló az Abarrun segítsége is, bár belőle nem használtam a maximális mennyiséget. A friss Eleven épület is egy igazi kincs. Egy nagy kör alatt tíz, ráadásul a követő visszaadja neki a manát, hogy felkeljen és odasózzon. Körmegszakítás sosem jön rosszul, így néhány Az idő tornyát is becsempésztem. A fehérből pedig a jól megszokott Akadémia, ami kihagyhatatlan, valamint a Világégésben megjelent Az ősmágia tornya is jól fog jönni. Mivel számítottam a lényekre, ezért egy darab Alanori katapultállomás is befért. Viszont a negyedik színnlk komoly bajban voltam. Mivel a Délibábot én most mellőzöm, ezért a Magányos toronnyal együtt a kék színt is kihagynám. Azonban a Rhatt és a Chara-din között nagyon nehéz volt választani. Az előbbi a Bomtar kastélya, Láthatatlan segítők, Ködpalota trió miatt, míg az utóbbi a Katalizátor, Nagyobb átokpiramis és A káosz egyhangú libái miatt jött volna jól. Végül a lilát választottam, a Katalizátor miatt (sok az instant épület, így ki tudom sütni az ellenfél körében is). Lehet, ha a Molluszkos vonalat választom, akkor Rhatt mellett döntök. Több ide kívánkozó épületet nem leltem, így jó HKK-shoz híven benyomtam a szokásos lapokat, három-három darab, Cselvetést, A gyenge erejét, Az erős erejét és Kyorg tudást. Kész is vagyok.

követő: Építő rakshallion

epito_rakshallion3 Teremtő erő
3 Eleven épület
2 Abarrun segítsége
2 Az idő tornya
3 Gyilkos erőd
3 Akadémia
3 Az ősmágia tornya
1 Alanori katapultállomás
3 Katalizátor
3 A káosz egyhangú libái
3 Kristálypalota
1 Nagyobb átokpiramis
3 A föld síkja
3 Cselvetés
3 A gyenge ereje
3 Az erős ereje
3 Kyorg tudás

Olyan 6/4-re tippeltem a paklimat, de ugye sosem lehet tudni. Sok múlik a sorsoláson. Nézzük, hogyan alakult.

1. meccs, egy mostanában jól muzsikáló Chara-din követős Hegymélyi keltetős pakli volt
Mondhatjuk, hogy nem örültem, ráadásul kétszer is kezdett. Nem akarom nagyon részletezni, mert nagyon jól érkeztek a lapjai mind a három meccsen. Az elsőben egy jó ütemben asztalra került Őrült Montrix intézett el (nyilván volt egy Thargodan szolga a gyűjtőben), a másodikban egy Tl’urlang tojás (a paklim 90%-át fogja), a harmadikban pedig két Káoszmester! Side-ból az Esszenciaőr tűnt jó választásnak, hiszen az érkező xenók, Tébolyodottak dobatását jól tudta kezelni és a Teremtő erőt is védi, de sajnos nem tudtam kikaparni a gesztenyét, így szomorúan vártam a következő mérkőzést. 0-3

2. meccs, játszottam egyet a Gép ellen
Legalább acélos lesz a bucholczom! Mindegy, a többit nyerni kell és nem lesz baj. 3-0

akademia3 . meccs, Villámháburús Chara-din követős pakli ellen mérkőztem
Na, legalább megtudom, mit tud ez az új cucc. Ő kezdett egy Zarknod pecsenyével, majd az én körömben megint megnyomta. Körönként ingyen két fatty, kemény. De sikerült egy első kör Katalizátor, A föld síkja, Akadémia kezdéssel nyitnom, így gyorsan nagy előnyre tudtam szert tenni, ráadásul szépen jöttek az Eleven épületek és Az idő tornyok, így sikerült hoznom. A második sokkal keményebb volt, de egy jókor érkező Gyilkos erőd egy kör alatt megoldotta a helyzetet, hiába volt eltorlaszolva az őrposzt fattyakkal. A harmadikban egy Halálos morf és egy Alakváltó ősköd Halálos morfnak megnevezve terrorizáltak, de egy Átokpiramissal sikerült megoldanom a szituációt és jöhetett a pörgés. 3-0

4. meccs, Lépéselőny
Ő kezdett és két Dorony-duda is rákerült a Törpe hősre. De szerencsére 2-3. körben volt egy olyan eset, hogy nem hagyott manát a dudákra, így egy Eleven épület pont leütötte a törpét úgy, hogy bele sem halt. Onnatól kezdve szépen tudtam építkezni, bár egyszer egy Ker-kalakkal még meggyűlt a bajom, mert elfelejtettem, hogy tud regenerálni.  A másodikban én kezdtem, de a 2. körben ki lettem szedve. Izgatottan néztem a harmadik meccs elé, hiszen ismét az ellenfelem kezdett. Már nem is emlékszem, de azt kezdtem észrevenni, hogy minden lapját szépen lassan meg tudom oldani, majd egy Gyilkos erőd hozta a meccset. 2-1

5. meccs, Edralian
kyorg_tudasHát itt nem lesz esélyem. Ő kezdett, én pedig imádkoztam a Kyorg tudásért, ami jött – nem is egy, három. Kár, hogy vízió. Belőtte a követőmet ezzel elkerülve a pörgésemet, de a paklim kontroll része érkezett, és tudtam annyi lapot nyerni, hogy nem érte meg a dobatgatás. Majd jött a Gyilkos erőd és nullára sebeztem. A másodikban ismét jött egy Kyorg, csak az ellenfélnél. Majd jött egy tojás, ami pontott is tett volna a meccsre, de bevillant, hogy csak max. 3-asat tud fogni, és a Gyilkos erőddel az összegyűlt Szellemszolgákat beáldozva sikerült győznöm. A harmadikban rendesen kikaptam. 2-1

6. meccs Edralian
Ilyen nincs, még egyszer ekkora szerencsém nem lesz, mint az előbb. Az első játszmában 2-re lesebeztem, hála az Elven épületeknek és a Cselvetéseknek, de onnan fordított. A másik kettőben rosszul húztam és csak azt vettem észre, hogy jön a Halandóság átlépése. 0-3

Az előzetes 6/4 valóban összejött, érzem az erőt a pakliban, még biztos fogok játszani vele. Az új lapokról annyit, hogy az általam használt Az ősmágia tornya nagyon jól sikerült kártya, valamint a Kristálypalota is erős. A side-ba használt Eszenciaőr és a Szökőkút is hasznosak voltak.

Találkozunk legközelebb:

Varga Károly 

5 thoughts on “Megújult az épület deck?

  1. Tetszik a deck Karesz (mondjuk nekem nagy favorit az épület deck)!
    Egy-két helyen változtatnék rajta.
    Gyenge helyett szolit használnék, mert a 4hp nem jelenthet problémát, viszont sok lény van aminek nem orulunk ha letrejon (tojas pl). Használnék egy romvárat, mert az idő tornyot is jó előrántani+a gyilkos erodnek se para ha passzívan jön. Én tolnám egy apucival is. Jó az elején is h 0s épületünk legyen, illetve sík+követő mellett eléggé meg lehet pörgetni a fiút akadémiákkal. Nyomnám 1 kumulatívval is (mert az akadémiánál csak az akadémia jelzőt szeretjük jobban). Pont az előző lap miatt is abarrun helyett legendákkal nyomnám. Lehet hasznosítani a szellemszolgákat, kristálypalotákat.. és bár úgyis épületet keresünk, mégis sokat számít h nem tidja az ellen h mit..

  2. Alapvetően tetszik a deck, de én jobban szeretem az abszolút anti-mágiás vonalat (pár éve toltam ilyesmi deckkel, akkor az Anti-goblin volt ide a favoritom + toltam a mindenki által lenézett kék counterelős kallerral is, a Tér-idő urával).
    Ha már varázslatok, akkor biztosan lapcounterek kellenek, illetve az abarrunt ilyen esetben se használnék, inkább behúzom, ami kell (vagy egy Teremtő erő). Mindenesetre a Romvár klasszisokkal jobb, mert jó esetben +1 lapot jelent a kintléte, sík mellett meg egyből kirak vmit, de elég 2 mert nekronozik. Komulatív szimmetria vicces lehet, de apuci szerintem elavult :S.
    Amúgy felhívom egy másik vonalra is figyelmet, ez pedig a Térkapu + Thargodanok (2-3 Baghar, 1-2 Ouitmlent jelent), de ez persze inkább egy járjas vagy bűv erdős verzióban poén.
    Ja és persze grat a győzelmekhez, meg a bátorsághoz, hogy bevállatad a paklit.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

