Ork pakli 2.0

Avagy hogyan morfáljuk meg kedvenc horda paklinkat.

Nagyon szeretem az új kiegészítők megjelenését, hiszen ilyenkor leporolhatjuk régi kedvenceinket és ismét hadrendbe állíthatjuk őket, reménykedve, hogy az érkezett vérfrissítés elegendő ahhoz, hogy megállják a helyüket a porondon. Én is pont ezt tettem. Olvasgattam az új lapokat, és a két új gyakori ork lap annyira megtetszett, hogy neki álltam agyalni azon, hogyan lehetne stabillá tenni velük az eddigi egy szuflás horda paklimat. Egyértelmű, hogy a mai környezetben vigyázni kell az all-in paklikkal, mert rengeteg olyan lap van, ami a sírból is visszahozza az ellenfelünket, így érdemes figyelni arra, hogy kellő védelem kerüljön a futó lényeink mellé.

rohamozo

Megmaradtam a Sötét manifesztáció mellett, hiszen nagyszerű erőforrás, ami tökéletesen passzol egy horda pakli mellé. Igyekeztem a legolcsóbb és leghatékonyabb orkokat kiválogatni. A legolcsóbb fiú az Ork akrobata lesz. Érdemes figyelni arra, hogy aktívan jöjjön – ehhez nem kell más tenni, mint egy tárgyat  vagy épületet még előtte az asztalra tenni. Ezt a pakli egészen könnyen tudja teljesíteni. Nagyon hasznos lap lesz az Ork alkoholista is, hiszen beáldozva keresheti nekünk a megfelelő fegyvert, ami vagy egy Ork lángvető lesz, ami nagyon gyorsan fogja redukálni ez ellenfél életpontjait (és persze a sajátunkat is), de nagyon jó választás az is, ha egy Ork korbácsot teszünk ki vele, hiszen már jöhet is az akrobata aktívan. Mindezt laphátrány nélkül tehetjük, mert a feláldozott alkoholistát szépen pörgetjük a követőnek, és visszahúzzuk a lapunkat. Az IV-ben megjelent Ork zászlós az egyik legkeményebb kártyánk lesz. Az anti-mágia mindig jó, de a többi fiút is megsegíti +1/+1-gyel, mellette mindenki jobban bírja a Varkaudar pálinkát, amit nem fogunk sajnálni a pakliból, és ha úgy gondoljuk, hogy megengedhetünk magunknak egy szép gesztust, akkor  az ellenfél gyenge lényeit is megkínálhatjuk néhány korttyal.

Nézzük tovább az ork felhozatalt! A Világégésben megjelent Rohamozó ork szerintem egy tökéletesen eltalált lap. Tudja, amit egy orknak tudni kell – megy és üt – de egészen szépen be is véd minket. A legtöbbször az ellenfélnek csak egy lapnyi esélye lesz, hogy kivédekezze a rohamunkat, ezt pedig kedves barátunk olcsón megoldja nekünk (persze után leforog lapnak vagy manának). A másik új lap egy két manás lény, az Ork mesemondó. Igaz, hogy drága, de szépen lehet vele kombózgatni, hiszen húzhatunk, de akár vissza is vehetünk egy lapot a kezünkbe. Fontos, hogy akkor játsszuk ki, ha már működik a köteléke. Az egy manás orkok közül az Ork megszállottat tettem be: igaz hogy eleinte gyengécske, de nagyon gyorsan meg tud hízni. Ha az ellenfél nem oldja meg azonnal, akkor az izmok behozzák az árát.

orkmese

Az ork bandából még egy Szende Ughal, ami bekerült. Ő az elhúzódó meccseken tud fordítani. Halála igazi kincs lesz számunkra, de a kijátszása is kvázi egy manába fog kerülni, mert a kidobált lapok között akadni fog egy-két ork, ami kiforgatható lesz a követőnek. A rokon népből is betettem egy-két hasznosabb komát. Az egyik a kis Akmal, akitől igazi manaözönt remélhetünk, de visszavéve Ork mesemondóval többször is megismételhetjük ezt a műveletet – ha más nem, a követő is örül neki, ha elpörgetjük. A másik legény a gáton a Vadász varkaudar. Az instant lény szépen elcsipegeti az ellenfél féltve őrzött lapjait. Már majdnem meg is vagyunk, csak még a morfok között szétnézek. Talán az Idéző morfra most nincs szükségünk, de a Védelmező morfra annál inkább. Miatta nem fulladunk ki, ha az ellenféltől érkezik egy Isteni szózat. Két lapja bánta, mi pedig szépen újrahúzzuk a kezünket. A Halálos morf  is jónak tűnik – kár hogy egy kicsit drágább, de azért én egyet bepréseltem. Kész is lennénk, de még van 5 hely a pakliban. A tárgyakból én úgy gondoltam, hogy szűken vagyunk, így betettem még 3-3 Moa homokfutót, valamint Ork hajítóbárdot, garantáltan örülni fogunk nekik. A maradék két helyre én Dornodon templomát tettem, kipróbálásra, hiszen most egy kicsit lassabb a paklink, így bőven megérheti kitenni.  Lássuk mi jött össze:

A pakli

követő: Sötét manifesztáció

3 Ork akrobatavedelmezo
3 Ork alkoholista
3 Ork zászlós
3 Rohamozó ork
3 Ork megszállott
3 Ork mesemondó
3 Akmal
1 Szende Ughal
3 Védelmező morf
3 Varkaudar pálinka
3 Vadász varkaudar
1 Halálos morf
3 Ork korbács
3 Ork hajító bárd
3 Ork lángvető
3 Moa homokfutó
2 Dornodon temploma

A drágítások ellen side-ba vinnék Togya-orkot, illetve Szörnyidomítást. Az előbbi anti-mágiája nagyon hasznos lesz, az utóbbi pedig igazi monszterekké változtatja a lényeinket. Követőszüntetés ellen a Követő láncai, illetve a közhelynek tartott Csodatevő Fenyő Zoárd lesznek a barátaink. A Zarknodos paklik ellen a gyűjtőgenerálásra is rámehetünk jobban további Szende Ughalokkal, esetleg Quwarg széltáncosokkal, ha a börtönben vagyunk, akkor pedig a Törpe hős barátunkat hívnám harcba az orkok mellé.

Nektek van ötletetek?

Varga Károly

8 thoughts on “Ork pakli 2.0

  1. Akmalra nem kerülhet lap és életjelző, azaz nem nagyon fog tárgyakat fogni. Moa homokfutó helyett pedig inkább ork kórházat raknék be, a templomból pedig szerintem elég 1 is, akkor már inkább 2-3 Szende Ughal.

  2. Ez egy “elméleti” pakli. A gyakorlatban egy valódi ork “rohampakli” ennél jóval többet tesz le az asztalra, egy kevésbé gyors pedig sokkal jobban védett. Ennyi védelmet egyszerűen fölösleges beletenni, mert csak lelassít minket.
    Amiket biztos a pakli közelébe nem engednék:
    3 Akmal – szükségtelen. A kezdőkezünket az asztalra tudjuk tenni, és leütjük az ellenfelet 10 Ép alá. Minek a Vp?
    1 Szende Ughal – mire kijönne, vége a meccsnek
    3 Védelmező morf – nem szeretjük átadni a kezdeményezést. Passzív lény csak akkor kell, ha normális értékei vannak
    3 Vadász varkaudar – mit szedünk le vele? Az első, legkésőbb a második körben kampó.
    1 Halálos morf – detto.
    2 Dornodon temploma – ezt nem is értem.

    Helyettük:
    Brutális ork
    Ork amulett
    Korgó Szikra
    A pokol szeme
    És ha már mindenképp védekezni akarunk:
    Zilak-din
    Árnyrém
    Ezzel a felállással manaáramlással is megy, és akkor nem is kell a követő. És csak a pörgés ezerrel!

    Használati utasítás: csak az vigye el őket versenyre, aki szereti az all-in paklikat.
    Örülök az erősítésnek, a cikknek, és én is
    alig várom, hogy bekukkantsak velük az egyik beszűkült látókörre…

  3. A védelmező morf nagyon gitt, a Szende Ughalból sztem jó a 3, meg a Togya-orkot se hagynám ki. Elvégre a kontrollt kell megverni. A többit decket side-ból vesszük kezelésbe. Mellesleg ennyi tárgyat ne rakj be már előfordul, hogy csak azokat húzod és az gáz. Amúgy Brutális 3 orkot és 2 Ork hadisámánt is biztosan beválogatnék a csapatba. Meg manakorongot, mert gyornak kell lenni.

  4. Az én orkos paklim:

    3 ork korbács
    3 togya-ork
    3 brutális ork
    3 ork akrobata
    2 Hok Rakon
    2 trok rakon
    3 brutális ork
    3 Rohamozó ork
    3 ork mesemondó
    3 korgó szikra
    3 kru-bla

    3 hívó kürt
    3 ork amulett
    3 kivégzés
    3 ork lángvető
    3 varkaudar pálinka
    3 ork hajítóbárd

    Kru-bla és a rakonok számát csökkenteném de nem tudom mire érdemes lecserélni

  5. Mondjuk Moa homokfutóra, Sírásóra és Kisebb Zanra, hívó kürt helyett, legalább 2 helyett inkább Szörnyidomítás, plusz nem írtad, hogy milyen narancs papírral tolnád. Mondjuk ehhez én Villámháborút tennék, hogy a kör végi laphúzást is tökéletesen ki lehessen használni, védve legyél a drágítástól és a counterektől. Az a lényeg, hogy bármilyen kezdőkezed van, le tudj tenni a négyből legalább három lapot az első körben.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s