Zanszilánk pakli a blogos versenyre

Készüljünk a hétvégi blogos versenyre.

Egyre több jó gyakori és nem-gyakori zanszilánk lát napvilágot, így vettem a bátorságot és elgondolkodtam egy ilyen lapokat felsorakoztató pakli összeállításán. A pakli mellé egy szabálylapot választottam, a Lépéselőnyt. Míg az ellenfelünk egy manából próbál meg valami hasznosat összehozni, mi három zanszilánkkal úri körülmények között nézegethetjük, hogyan pörgessük meg legjobban paklinkat.

A négy szín kiválasztása nem a legegyszerűbb, mert szinte mindegyik szín tartogat egy-két igazán erős zanszilánkot, amiről kár lemondani. Minden esetre a piros színt elég fixnek érzem, egyik legfőbb indok mellette a legjobb ölésünk, a Quwarg széltáncos. hhalafIgaz , hogy a Szökőkút igencsak gyengített rajta, de még így is nagyon kemény papír lesz a paklinkban. A Világégésben megjelent Fortyogó zancsepp nagyon ínycsiklandozóan hangzik, hiszen szépen bedrágítjuk a nem zanszilánk lapokat, és ha ügyesek vagyunk, még laphátrányunk sem lesz. Persze vigyázni kell, mert akkor mi se használhatunk túl sok nem zanszilánkért jövő lapot. Bár én egy kicsit tesztelgettem a paklit, és azt láttam, hogy nem okozott gondot, ha ki kellett fizetnem a plusz költséget, de a legrosszabb esetben beáldozhatjuk a következő zanszilánknak.  A kedvenc Varkaudar haduramból is használnék néhány darabot. Igaz, hogy anti-mágiás és zavarhat minket, de egy borzasztóan nehezen megoldható lény, így szerintem megéri, sőt, ha ügyesen használjuk, még hátrány sem ér minket. A piros zanszilánkok közül még egy Zan-kulmináció volt, ami nálam megütötte a mércét. Azonban Dornodon istenség nem csak ezek miatt lesz kedves számunkra. Két igen hasznos varázslattal is ellát minket,  hiszen nála található a Démoni bölcsesség és a Zajos léptek is. A Démoni bölcsességnek akkor fogunk a leginkább örülni, ha egy Quwarg széltáncost élesztünk belőle, vagy ha anti-mágiának kell eldobni, de simán is megérheti kijátszani, akár már első körben is. A Zajos lépteket pedig nem kell bemutatnom. Gyűjtőbe kerülve igazi terror, oda juttatni meg nem nagy kunszt.

prir

Egy kis zanszilánk-termelés is elférhet, így nem hagynám ki a Varkaudar kölyköket sem. Amint látjuk, a piros szín adja a pakli gerincét, van itt szinte minden, erőforrás, kánter, leszedés, nyerés. Színesítsük tovább a paklinkat! A Rhatt lesz a másik alapnak mondható szín, hiszen a Halafír a kedvenc lapunk lesz. Ha ő kijön, garantáltan jól fogunk állni. Húzunk kettőt, és két lapot a gyűjtőbe juttatunk – remélhetőleg a ide olyan lapok kerülnek, mint a Quwarg széltáncos vagy a Zajos léptek.  De akad még itt jő lény, az Elvetemült burkinátor. Ha már egy kicsit megszaladt a ló, és az asztalunkat már takarja néhány zanszilánk ekkor, érkezik a őkelme és szépen odablokkol egy méretest. Tapasztalat alapján kettő burkinátor már igencsak megapasztja a max. VP-t. De segíthet, neki egy Kegyetlen nap is, aminek multifunkciós mivolta mindig kisegít minket a szorult helyzetből. A fehér szín is szép számmal tartogat spoilereket, így nem bánom meg, ha használom. Az új lapok közül a Pirinyó lesz a mi emberünk. Nagyon gyorsan tud nekünk szép számmal zanszilánkot termelni, de ha gond van, az őrposztot is jó a kis manókkal eltorlaszolni. A Raia népből az igazi nagyágyú a Megrontott trikornis. Üt-leszed-semmiz és zanszilánk, mindig örülünk neki, ha behúzzuk. Az Átkozott gyógyítás is szükséges lesz, hiszen egészen méreteset gyógyít, mellette még leszedni is tud, úgy, hogy a fölösleges kártyánkat a kezünkből egy másikra cseréli.  A végére egy Páncélos lovagot tettem, mert megeshet, hogy hadba kell hívni az összes manó jelzőt és Varkaudar kölyköt a győzelemért.

Eddig meg is volnánk, azonban bajban vagyok a negyedik színnel kapcsolatban. Szóba került a lila, hiszen az Fertőzött szentély, az Íjászképző és a Sugárzó ősanyag is  nagyon kínálják magukat, a kék a Szem szimbólum, Gosan páros, valamint a sárga a Vörös villám és a Cselvetés miatt.

Én  most a Fairlightot választottam. A Vörös villám jó eséllyel cantrip, ami bivalyos lappá teszi, a Cselvetést pedig nem kell bemutatnom. A maradék helyre én a formátum egyik sztár, lapját 2 Bobó, a tőzegelementált tettem. Meglepően könnyedén kifér, mert általában hátul a tartalékban lesz, termeli az extra manákat.

A pakli

szabálylap: Lépéselőny

3 Megrontott trikornisvörös
3 Pirinyó
3 Átkozott gyógyítás
3 Fortyogó zancsepp
3 Quwarg széltáncos
3 Démoni bölcsesség
3 Zajos léptek
3 Varkaudar kölyök
2 Varkaudar hadúr
1 Zan-kulmináció
3 Halafír
3 Elvetemült burkinátor
3 Kegyetlen nap
3 Vörös villám
3 Cselvetés
2 Bobó, a tőzegelementál
1 Páncélos lovag

Bilincs ellen kell készülnünk a maradék Bobóval, és talán a Rhatt szín helyett a barnával, hiszen a Goblin kutató még most is igazi nagyágyú. Raia követős pakli ellen a sárga helyett jöhet a kék és vele együtt 3 Tehetetlen monstrum, vagy néhány Aranyló ugarhéj is hasznos lehet. A Sheran kombó ellen pedig egy kis háló vagy Türkiz fókuszkristály. Ha pedig véletlenül Rúnába botlunk, jöhet A mogokok őrülete.

Ti hogy módosítanátok?

Varga Károly

21 thoughts on “Zanszilánk pakli a blogos versenyre

  1. Érdekes. Én egészen máshogy raknám össze.🙂

    Furcsa, hogy itt a lila csak mint kvázi felmerülő szín jelent meg, nálam pedig az az a szín, ami 100%, hogy kihagyhatatlan, az összes többi dilemmás, az nem. Nagyon jü side opciók vannak vele és sztem van egy olyan lap, amivel nem sokan kalkulálnak, de brutálisan kegyetlen lapja tud lenni a decknek. Persze ez a picit lényesebb vonal is jó lehet, én jobb szeretem picit még kontrollosabban.

  2. OMG. Ez a pakli egy büntetés. Nem megbántásból, de ennél csak jobban lehet összerakni a zsz paklit.

  3. Ilyen élesen azért nem fogalmaznék,de azt látom, hogy túl sok féla paklit akarunk 1be összegyúrni és a végén lesz egy kicsit mindent bele deck ami ritkán szokott jól sikerülni.Sztem koncentráljunk jobban 1 dologra és dobáljuk ki a sallangokat.Tehát vagy menjünk rá jobban a hordázásra vagy a blokkra vagy a kontrolos vonalra,de a 3at együtt sztem nem jó erőltetni.

  4. Már a cikk első állítása sem igaz, mert a piros nem fix szin a zsz pakilba, sőt egyáltalán nem fér be a legtöbb verziójába.

    Varkaudar hadúr, zan kulmináció, démoni bölcsi rofl.

    Szóval én a te szineid közül csak a világos zöldet használnám, ugyanis nálam a lila és a sötétzöld alap szinek a gyngy zsz dekkbe és jelenleg a kéket, valamint a fehért is jobbank érzem a pirosnál és a sárgánál.

  5. De a legerősebb zsz termelő lap sincs megemlitve a cikkben (segitek bufa szinü).

    Természetesen a piros ha lehet használni ritkát alap szin a zsz pakilban mielőtt valaki még belekötne az előző hozzászólásomba.

  6. Fortyogó zancsepp ennyire jó lap lenne? én egyeltalán nem érzem benne az erőt.
    igaz nem is használtam még! lehet tévedek.

  7. Ami a színek összeállítását illeti, nálam a lila abszolute favorit. Fertőzött szentély ennyi leszedés mellé szinte kötelező, Íjászképző jó ölés, Sugárz ősanyag nagyon univerzális. A nem zsz lapok közül nagy szerelemlapom az Ősi rítus, eszméletlen jó tud lenni, illetve az Okulüpaj robbanó gömbje is finom, leszed, csontot termel.

    A Rhatt az alap nálam is, kb. ugyanazok miatt, amik a cikkben vannak, igaz, az elvetemült burkinátort én nem erőltetném, egy lopakodó ganüidet pl. kategóriákkal univerzálisabb lapnak tartok.

    A fehér kiszedésével már próbálkoztam, de valahogy nem jött össze🙂. Ott sztem jók a lapok, amik benn vannak (mondjuk a páncélos lovag szvsz felesleges, de egyet be lehet tenni).

    Negyedik szín nagy dilemma, de tuti nem a sárga🙂. Aranyi kollégával egyetértve, szerintem is az Elenios, a Sheran és a Dornodon is fölötte áll. Sima gyak-nemgyakon nálam a Sheran a favorit, ebben a fomrátumban az univerzálisabb sideolási lehetőség miatt (Démoni bölcsi, Huraggin taktikája, Robbantás, Bíborhold) lehet maradnék a pirosnál. Zan kulmináció, Hadúr sztem is fölös, Démoni bölcsit én szeretem (Halafir 4ewer :)), határeset a lap, sztem még belefér.

    Aztán ki tudja, lehet épp ez a deck fog nyerni szombaton🙂

  8. Én a Fairlight helyett inkább a Charadin-t használnám a Sugárzó ősanyag, Fertőzött szentély, Íjászképző miatt. De ha már sárga akkor legalább 2 Mogokok őrületét biztos betennék.

  9. Amúgy srácok szerintetek milyen deckek várhatók a versenyen?
    Akire mindenki gondol
    – raia horda-kontroll
    – Sheran követős horda + Magzatos kombó
    – Életenergiás kontroll(Átkozottal vagy nélküle)
    – Épület deck követővel
    – rúnás/lépéselőnyös zanszilánk
    – végzeturas kombós
    – Lépéselőny vmi KF-es tárgyas
    – Legfőbb követős elvetemültségek

    Vmi más?

  10. Pszt máááá az anyátok Úristenit!Nincsen semmi Viktor nyugi ,csak ezek lesznek:P

  11. Még1 más is tuti lesz.
    6/0tól bármire jó lehet (Sherlock in the house).
    A lámpa ellen kegyetlenül pörög!!

  12. Változó nem lesz, az tuti.🙂

    valdimar a morfokkal🙂

    lépéselőny a glionnal,
    orkok,
    őshangyák,
    hegymélyi + chara-din követő,
    leah horda,
    lassan járj + átkozott
    1 erdő🙂

    mint a búcsúban.🙂

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

