Paklileírás – A már nem is olyan szánalmas teknősök

Egy kis kombózás, na meg persze némi őshangya segítség kellett a teknősök felemelkedéséhez.

A Zanszilánkok kiegészítővel együtt érkezett erősítés óta a kedvenceim közé tartoznak a teknősök, így örömmel vettem tudomásul, hogy a Világégésben kifejezetten hiánypótló lapokat kaptak a páncélos komák. A legjobban a Szánalmas teknős teknős ragadta meg a fantáziámat – nem csak a tekik közül, hanem az egész kiegészítőből is -, hiszen nem elég, hogy személyében kapott végre egy olcsó leszedést a pakli, de egyből megláttam benne a remek kombólehetőségeket – elsőként az Édesvízi teknős ugrott be, mint remek kombópartner.

szanalmas_teknosHamar el is kezdtem otthon próbálgatni a paklit, az új lapok gyűjtögetése során pedig feltűnt, hogy nevével ellentétben az Őshangya here a teknősök számára még nagyobb segítség lett, mint a visszatérő hangyáknak, hiszen végre leválthatjuk vele a kissé drágácska Tudós teknőst, és ekkor villant fel az igazi kombópotenciál is a pakliban. Végül januárban jutottam el odáig, hogy kellően erősnek éreztem az összeállítást ahhoz, hogy bepróbálkozzak velük hagyományos környezetben: a Dungeon versenyén végül 5 / 3.5, a Beholderén pedig 5 / 3 stattal végeztem a paklival, melyek ugyan nem kiemelkedő eredmények, de picit kevesebb balszerencsével úgy érzem, a győzelem is elérhető lett volna mindkét esetben. Úgy döntöttem tehát, hogy megosztom veletek eddigi tapasztalataimat egy paklileírás keretein belül.

Fontos megjegyeznem, hogy kifejezetten teknős pakliról lesz most szó. Ahogyan azt a januári HKK Blog versenyt megnyerő pakli is mutatja, a Szánalmas teknőssel történő kombózgatás önmagában is megállja a helyét, én azonban ezúttal is igyekszem majd az etnikum többi lapjai közé illeszteni ezt. Ezáltal egy több lábon álló paklit kapunk, amely kombóval, hordázással, sőt, még kontroll-játékkal is képes megállítani az ellenfelet.

sheran_kovetojeA pakli egyik alapköve Sheran követője lesz: az általa nyújtott izmok nem csak azt biztosítják, hogy hordázás esetén nehezebben fulladjunk ki, hanem kombónknak is fontos láncszeme. Nagy előnye ráadásul, hogy nem olcsóbbít, így ha az ellenfél valamilyen módon megszünteti, akkor sem kerülünk közvetlen tempóhátrányba. Hiába válik tehát némileg nehezebbé ilyenkor a kombózás, a teknősök együttes erejére még ekkor is joggal támaszkodhatunk.

Legfontosabb lapként vizsgáljuk meg kicsit jobban a Szánalmas teknőst. Számomra kissé érthetetlen, hogy miként mehet át a szűrőn egy olyan lap, ami jelen állás szerint azt tudja, hogy ősmágiásan annyit anti-mágiázhatunk (és újrahasznosíthatunk), ahány varázspontunk van – mindezt úgy, hogy lényegében lehetetlen beleszólni abba, amit csinálunk, hiszen a leszedések, vagy mondjuk a Kasztroplanáris stigma haszontalan Szánalmas barátunk ellen. Ez a szkritter-jellegű pattogás ráadásul mindennek csupán az alapja, ennél jóval komolyabb lehetőségek rejlenek a lapban. Vizsgáljuk meg például azt a szituációt, amikor kettő is van belőle. Ez esetben – a követő által kapott izomra rendre varázspontot kérve – már azt is megtehetjük, hogy az első teknőst az asztalon hagyjuk, és a második teknőssel vetetjük vissza őt. Ezt a folyamatot végtelenszer eljátszhatjuk a mindig visszajáró VP miatt – vagyis máris egész olcsón elértük, hogy az ellenfél varázslatokkal ne tudjon közbeszólni játékunkba.

oshangya_hereItt lép be a képbe az Őshangya here, amely végképp kiterjeszti a pakliban rejlő potenciált. Lássuk, mi történik például akkor, ha a második körben egy ilyennel nyitunk. Kijön a here, marad 2 VP-nk, majd keresünk vele egy Szánalmas teknőst (az ellenfél pedig kap egy quwargot, ez fontos). A Szánalmas kijön, visszaveteti a Herét, melynek izmára VP-t kérünk, így ez a művelet nem került semmibe. A Here kijön újból (immáron két izommal a quwarg miatt), keresünk még egy Szánalmast, marad 1 VP-nk. Itt köztes lépésként máris meg tudnánk lépni az előbb felvázolt “dobatok végtelenszer” műveletet, de az ellenfél ekkorra bizonyára már közbeszólt volna, ha van olyanja, így inkább menjünk tovább. Ha továbbgondoljuk a fenti algoritmust, akkor arra jutunk, hogy ha végtelen Szánalmas teknőst használhatnánk, akkor előbb-utóbb felhúznánk a paklinkat, a Herére ugyanis folyamatosan eggyel több izom kerül, mint előzőleg. És mivel az egész Here-Szánalmas művelet csak 2 VP-be kerül, ezért a harmadik izomtól már nyugodtan kérhetünk lapokat is.

Két korlátunk persze akad: az egyik az, hogy a Herének ÉP-t kell áldozni, a másik pedig az, hogy nyilvánvalóan csak 3 Szánalmas lehet a paklinkban. Előbbit az újrahasznosítás csak részben fedezi, utóbbin azonban segíthetünk azzal, hogy a harmadik Szánalmas kijátszása előtt valamelyik asztalon lévőt beáldozzuk valaminek. Ekkor ugyanis a harmadik teknőssel újra tudjuk hasznosítani a gyűjtőben lévőt, meghosszabbítva ezáltal kombóláncunkat. És bár a végtelenségig jó eséllyel nem leszünk képesek folytatni a dolgot, 4-5 Herézés után jó eséllyel akkora erőforrásfölénybe kerülünk, hogy az is bőségesen elegendő lesz a győzelemhez. Úgy gondolom, hogy ez egy olyan egylapos kombó, amely magasan felülmúlja a sokak által utált Nil herceg dalnokát – nem csak az anti-mágiás elemek miatt, hanem azért is, mert mind a kombó elemei, mind pedig a kiegészítő lapok nagyon jól használhatóak önmagukban, és rengeteg fajta különböző ideális lapállás következhet be a második körre.

tuskes_dohratogMielőtt elkezdenénk körbeépíteni kombónkat a többi teknőssel, kitérnék régi-új felfedezettemre, a Tüskés dohratogra. Sokan megmosolyogtak, amikor a verseny előtt lecsaptam az újrahasznosítós dínócskára a decemberi verseny előtt, de igazából nem is csoda, hiszen egy Nemzeti-győztes draft paklit leszámítva sehova nem használták még ezt a tíz éves kártyát. Én azonban imádok olyan lapokkal és paklikkal játszani, melyek valódi ereje a meglepetés erejével hat az ellenfélre, a Dohratog pedig pontosan ilyen volt: lényegében a felvázolt Herés kombó egy lightosabb verzióját indítja be, a legfontosabb elemet, vagyis a két Szánalmas teknős jelenlétét azonban ő is biztosítja. Ezt előzetesen persze szinte senki sem tudta, így nem egyszer szabadon garázdálkodhattam a dínó-sráccal. Mindig is úgy tartottam, hogy az egy manás speciális kereséseket sosem szabad elfeledni, mert nem tudni, hogy mikor jön melléjük olyan lap, amitől versenyerősek lesznek – íme a legújabb példa.🙂

baratsagos_teknosLássuk akkor végre a többi lapot – már csak azért is, mert a Dohratog a Szánalmas mellett egy másik nagyon erős teknőst, a Barátságos teknőst is kikeresi. Varázslatot ugyan nem fog, ám mire kirakjuk, bizonyára már nem is lesz ebből az ellenfél kezében, aki így csak egy szerencsés topdeckkelésben bízhat, hiszen a többi lapjára ott lesz a counterünk, és jó eséllyel a kezét is ismerni fogjuk, biztosítva ezáltal, hogy jól döntsünk. Ha nincs más kombó-alapanyagunk, akkor a második körben általában az Őshangya here / Tüskés dohratog –> Szánalmas teknős –> visszavetetünk és keresünk még egy Szánalmas teknőst –> végtelen anti-mágia és újrahasznosítás –> visszavetetünk és keresünk egy Barátságot teknőst algoritmust érdemes lefuttatni. Ez egy elég jó kis biztonsági teremt számunkra, ráadásul a három Sheran lapunk is meglesz az asztalon, így egy lap is üti majd a markunkat a követőnek hála.

Nem hiányozhat a pakliból a Világégés harmadik újonc teknőse, a Zseniális teknős sem. Személyében még egy countert köszönthetünk, aki ráadásul bármit megfog, és még leszedni is tud, így ha kellő mennyiségű anti-mágia mellett ő is asztalra érkezik, akkor az ellenfél szinre reménytelen helyzetbe kerül. Ha nagyon erőforrás szűkében vagyunk, akkor követőnknek hála elég egy izmot kérni rá, akkor is működni fog, de általában ne féljünk nekronozni neki, hiszen a három izom és az odacsavart hatos a legtöbbször megéri az áldozatot.

edesvizi_teknosA régebbi felhozatalból a már említett Édesvízi teknős lesz az egyik kedvencünk – egyben ez az egyik olyan lapja a paklinknak, amely ténylegesen végteleníti a kombónkat. Emlékezzünk: két Szánalmas teknőst a követő mellett végtelenszer meg tudunk tolni, ha pedig egy Édesvízi is van az asztalon, akkor plusz egy mana is üti a markunkat minden kijátszáskor, így az izmokra lapot kérve felhúzhatjuk a paklinkat, majd felmehetünk végtelen varázspontra. Nem gyenge. Persze nem mindig lesz ennyire ideális a lapállás, de az Édesvízivel szinte minden helyzetben kellemesen megkezdhetjük paklink pörgetését.

Az Alligátorteknős a deck B-vonalát erősíti, aki csak ütni tud, de azt nagyon. Egy esetleges követőlövést pillanatok alatt meg tud bosszulni (egy korai ütéssel pedig bevéd minket tőle), de “félkész” kombónkat is könnyedén kiteljesíti. Ez utóbbi alatt leginkább azt értem, hogy könnyen előfordulhat, hogy a Szánalmassal történő hokizást követően nem tudunk kihozni sehogy sem végtelent, ellenben el tudjuk árasztani az asztalt teknősökkel. Ekkor pedig elég egy Alligátorteknős, aki szépen felúszik az őrposztba, és társai segítségével ráteker egy kétszámjegyűt az ellenfélre. Nem mellesleg a Szánalmast költség nélkül be tudjuk neki áldozni (emlékeztetve mindenkit a végtelen újrahasznosítás lehetőségére). Szintén tudunk áldozni az Eszement teknősnek, aki előző társához hasonlóan a “hagyományos” teknősös vonulatot erősíti. Mégis fontos elem, hiszen előfordulhat, hogy hátulról lövöldözve könnyebben tudunk nyerni, mint őrposztból (vagy hogy ki kell lőni egy zavaró lényt), a Szánalmassal ráadásul akár őt is visszavehetjük, többször is használva a képességét egy körön belül.

ifju_teknosUtóbb tárgyalt teknőseink már valamivel drágábbak, így természetesen nem maradhat ki a pakliból az Ifjú teknős-csapat. Nem csak az olcsóbbítás miatt van azonban szükség rájuk: segítségükkel hamar asztalra varázsolhatjuk a kör végi húzáshoz szükséges extra lapot, Édesvízi mellett ingyen biztosítanak nekünk egy kis bónusz erőforrást, de legalább ilyen fontos az ingyen anti-mágia is. Szintén jó felhasználása a lapnak “beragadás” esetén, hogy visszavetetjük Szánalmassal, és húzunk rá egy lapot, hiszen ekkor viszonylag olcsón pörgethetünk a paklin. Ez utóbbit némileg drágábban egyébként az Alligátorteknőssel is el tudjuk játszani – ráadásul ott általában két izom sorsáról is dönthetünk.

Egy kis extra olcsóbbítás sosem árt, így az Idéző morf is bekerült a teknősök közé. Ennél azonban jóval furfangosabb ez a lap: először is van még egy kártyánk, aminek áldozhatjuk a Szánalmas teknőst, tovább húzva az újrahasznosítgatást, de még fontosabb eleme a lapnak, hogy érkezhet zöld szkritterként, és ezáltal extra lapokra is szert tehetünk vele, ha bírjuk varázsponttal. Már önmagában ez rengeteg döntési szituációt szül majd, hiszen közel sem egyértelmű, mikor érdemes manát költeni az extra lapra (ami könnyen győzelmet is jelenthet), és mikor érdemes inkább abból dolgozni, ami van. De pont ezek az egyszerű, de mégis sokoldalú lapok teszik ennyire stabillá a paklit.

sheran_oltaraSokat beszéltünk már kombózásról, a végtelen fogalma azonban eddig még csak az Édesvízi teknős kapcsán merült fel. Megijedni azonban nem kell, sokszor fogunk ugyanis így nyerni – természetesen a Sheran oltára és az ízlés szerint alkalmazható Reznagol is ott figyelnek lapjaink között. Előbbi ideális első körös lap, akár már egy varázspontból is meghozhatja nekünk a győzelmet (a Sheran oltára + Őshangya here + Idéző morf lapállás például ilyen), ráadásul könnyen kiszámolható, hogy a Herés és a Dohratogos keresős kombóból is végtelent hoz ki végeredmény gyanánt, hiszen a két Szánalmast használó mutatványt végtelen lappal, varázsponttal és ÉP-vel jutalmazza. A Reznagol ugyanezt teszi, csak éppen ősmágiásan, ami még jobbá teszi paklinkat a drágítások ellen – cserébe ő némileg sérülékenyebb, hiszen lehet counterelni, és egy kósza Gyenge is leviszi.

Paklink alapján immáron keresztül-kasul behálóztük különféle kiegészítő és kombó lapokkal, így végső lépésben érdemes egy kis extra védelmen is elgondolkodni, hiszen az anti-mágia nem feltétlenül elég. A Cselvetést például nyugodt szívvel betehetjük, hiszen a nagy anti-mágiázás előtt ki tudjuk játszani ingyen, az általa nyújtott plusz egy kör pedig közepes húzás esetén elég általában a győzelemhez (drágítás ellen azért side-oljuk ki), a Zilak-din főkancellár pedig a hozzánk hasonló gyors deckek ellenszere – Édesvízi teknős mellett különösen vicces kijátszani az ellenfél körében.

Ha az összes eddigi lapból a maximális mennyiséget használjuk, akkor egy hely marad még a pakliban. Én ezt egy szem Állati ösztönnel töltöttem fel, amely biztosíthat néhány extra lapot kevésbé optimális húzás esetén.

A pakli

követő: Sheran követője

eszement_teknos3 Szánalmas teknős
3 Őshangya here
3 Tüskés dohratog
3 Barátságos teknős
3 Zseniális teknős
3 Édesvízi teknős
3 Alligátorteknős
3 Eszement teknős
5 Ifjú teknős
3 Idéző morf
3 Sheran oltára
3 Reznagol
3 Cselvetés
3 Zilak-din főkancellár
1 Állati ösztön

45 lap

A pakliról mindenképpen tudni kell, hogy rengeteg gyakorlást igényel, hiába egyértelmű ugyanis az alapkombó, a győzelmet önmagában még nem garantálja. Addig viszont már kismillió különféle módon el lehet jutni (hol végtelent, hol épp hogy csak eleget sebezve), ami azt jelenti, hogy rengeteg döntési szituációval tudunk szembesülni a játék során. Mielőtt tehát bevetnénk versenyen is, mindenképpen gyakoroljunk vele legalább 3-4 órát a lámpa ellen (erre szerencsére tökéletesen ideális a deck, ráadásul a sok anti-mágia miatt sokkal inkább reprezentatív, mint a legtöbb lámpa elleni játék). Nekem még napok múltán is előfordult, hogy felfedeztem egy-egy olyan lépést, amely korábban nem tűnt fel, és egy kicsivel még tovább bővítette a lehetőségek tárházát. Ezekből tényleg rengeteg van, így felsorolni sem lehetne őket – sokkal jobb, ha mindenki maga jön rá ezekre.

Ami a kiegészítő paklit illeti: a Hegymélyi keltető ugyan nem okoz túl nagy fejfájást, ráadásul a Szánalmas és a Reznagol is ősmágiás, így is drágítás ellen érdemes a legtöbbet készülni, hiszen a Lassan járj! és főleg a Bűvös erdő már komolyabb ellenfél. Az Átoksemlegesítés, a Szörnyidomítás és A víz síkja segíthetnek bennünket ilyen esetekben – előbbi a kombóhoz szükséges egy-két lapot teheti nekünk olcsóbbá, utóbbi kettő pedig hordázásunkat segítheti elő, ami esetenként célravezetőbb megoldás lehet.

Zárszóként egy személyes vélemény: hiába örülök az általa kapott erősítésnek, a Szánalmas teknős szerintem kissé átgondolatlan lap lett (főleg a vele együtt megjelent Őshangya herével párban szemlélve), amely még tovább erősíti a játék azon szegmensét (egylapos kombók és egy lapból elinduló paklik), melyet a játékosok többsége a leginkább gyűlöl. Kíváncsian várom, hogy mi lesz a lap sorsa a jövőben – addig is forgassátok bátran a tekiket, az új kombónak hála ugyanis végre újból versenygyőzelemre esélyes koncepció vált belőlük.

Csető Zsolt

104 thoughts on “Paklileírás – A már nem is olyan szánalmas teknősök

  1. Hát az tényleg nagyon idegesítő a szánalmasban, hogy ha van követőnk levédi önmagát. Ez nagyon nem jó tulajdonság. Egysíkúvá teszi a játékot.
    Szóval. nem is a végtelen kombóval van nála a legnagyobb gond, hanem az antimágia 1el.

  2. A tüskés még alap volt Béres Csabi Gombapókos Mentor paklijában is.🙂

    Nagy pakli, grat hozzá Zsolti!

    A dal pakli szerintem továbbra is a legerősebb kombó pakli. A Világégésben kijött lény alapú counterek kevésbé érzékenyek az antimágiára és az antimágia bevonzza a pecázni vágyókat valamint a stigmát.

  3. Nem biztos. A dal azért nagyon ritkán tud elindulni első körben. Ez képes erre. Illetve azért a lény alapú kánterek túl drágák hogy megfogják ezt, főként ha ő kezdte a játékot. Ami mondjuk meg tudná akasztani a kombót az nem annyira sok lap (fürge manó + lappal, moák bukása – nem lehet eldobni, vagy a körszakítások pl ganüid interruptor),

  4. Igazából ezt a kombót a legtöbb szabálylap zavarja, mint ahogy Zsolti írta is drágítás ellen komoly side kell Míg a dal pakli Rúnával áll fel és rengeteg counterrel…így szerintem a dal még mindig erősebb egy fokkal.
    Amúgy javaslom megfontolni sideba az őshangya messiást, amely erdő ellen kvázi az egész kombót ősmágiássá varázsolja…és megoldani sem éri meg.

  5. Az őshangya inkvizitor bár szerintem erősen túlértékelt lap, de ha van oylan pakli ahova betennék belöle 3-at akkor ez az,továbba a magzat az iszonyat.

  6. A teknős pakliról:
    Oké, hogy teki pakli, de szerintem az Ifjú teknőst nem éri meg használni benne. Tönkrevágja a Szánalmas teknős vagy side után az Átoksemlegesítés ősmágiáját, hiába olcsóbbít. Ráadásul az első három körben csak egyet lehet nekronozni, így a Sheran oltárral egy körben nem tudjuk kihozni. Ha oltárt húzok, akkor biztos, hogy azt akarom kijátszani inkább, mint az Ifjú teknőst, így viszont csináltam a pakliban 5 darab olyan lapot, amiknek meg van esélye, hogy az első három körben nme játszom ki őket. Az Őshangya herés hoki után is sok lapból élek, amikre nem akarok egyszerre 2 nekronos lapot húzni. Nem mellesleg a nekronja is idegesítő, ha a paklimból hasznosabb kombólapokat szórok ki vele. Én nagyon nem ajánlom.

    Továbbá hagyományos környezetben a Reznagol és a Zilak-din szerintem side lap. Reznagol nagyon komoly varázspont pocsékolás, ha megfogják, abból a manából fixen hozható lett volna egy anti-mágiás lény. Ha pedig ki kell neki anti-mágiázni előre az utat, hogy ne fogják meg, akkor már régen rossz, hogy használjuk, csak a későbbi körök anti-mágiájához tudjuk tartogatni, amíglesz manánk. Egy olyan lap pedig, aminek eleve azt a funkciót tervezzük, hogy a kezünkben tartogatjuk, amíg megtisztítjuk neki a terepet, a sok anti-mágiás lap között szerintem gyenge, hiába hasznos a képessége.
    A Zilak-din pedig az asztalt nem érintő végtelen kombó kontroll hokik miatt lehet kellemetlen, ha felhúzzuk. Én ennek a kettőnek csak a side után adnék lehetőséget.

  7. Az Őshangya heréről, avagy hogyan csináljunk végtelen kombót egy lappal:

    Még egy kulisszatitok, amire Zsolti nem tért ki: Egy Őshangya herével, egy Idéző morffal és 3 Szánalmas tekivel akkor is összejön a végtelen lapos kombó, ha esetleg kinekronoztuk volna a Sheran oltárokat, Édesvízi teknősöket vagy Reznagolokat.
    Az Őshangya here alatti résznél:
    “És bár a végtelenségig jó eséllyel nem leszünk képesek folytatni a dolgot, 4-5 Herézés után jó eséllyel akkora erőforrásfölénybe kerülünk, hogy az is bőségesen elegendő lesz a győzelemhez.”
    Ami azt illeti, de, képesek leszünk. Ha a 2. körünket Őshangya herével nyitjuk és a kombó elemein kívül mást nem játszottunk ki, 9 darab lap lesz a kezünkben, ha az Őshangya herés kombót egy Őshangya lélekbúvárral zárjuk. A Lélekbúvár ad VP-t és lapot, majd a 4 izmos herét leszedi a saját feláldozásával. 9 lapból pedig illik valamilyen végtelen kombót csinálni (pl Magzat), pláne ha használunk a pakliban Állati ösztönt, ami tovább pörget minket. Maga az “esély” elég magas lesz már egy Őshangya herés hokizás után is.

    “Két korlátunk persze akad: az egyik az, hogy a Herének ÉP-t kell áldozni, a másik pedig az, hogy nyilvánvalóan csak 3 Szánalmas lehet a paklinkban. Előbbit az újrahasznosítás csak részben fedezi, utóbbin azonban segíthetünk azzal, hogy a harmadik Szánalmas kijátszása előtt valamelyik asztalon lévőt beáldozzuk valaminek. Ekkor ugyanis a harmadik teknőssel újra tudjuk hasznosítani a gyűjtőben lévőt, meghosszabbítva ezáltal kombóláncunkat. ”
    Szándékosan haladtam visszafelé az idézetekkel. Az első résznél arra akartam rávilágítani, hogy maga az esély nagyobb, mint ahogy azt Zsolt gondolta, itt viszont azt kell megemlíteni, hogy ez így nem teljesen igaz, lehet a végtelenségig folytatni a kombót, igaz erre már nem 100% az esély, ezt elismerem. Ugyanis ne felejtsük el, hogy az újrahasznosítás képessége gyógyít a pakliba visszakeverésért, így az Őshagnya herének áldozott ÉP-t képes fedezni a Szánalmas teknős. A Szánalmas teknősök végtelen gyűjtőbe juttatását a Zsolt által is említett Idéző morf végzi el a legjobban. A kombó a következő:

    -Őshangya lélekbúvárral lelőjjük az Őshangya herét, van 9 lapunk a kézben és 3 VP-nk.
    -Ha van köztük Idéző morf és még egy Here, akkor 1 ZSZ-nek áldozunk egy Tekit
    -Majd a Herén keresztüli kereséssel a Dohratoggal visszakeressük a tekit. Ezután 1 VP-nk marad.
    -A Tekivel visszaküldjük a Herét a kezünkbe, maradt 0 VP-nk. A Here 6 izmára kérünk 4 VP-t és 2 lapot.
    -A Herével keresünk megint egy Dohratogot, maradt 3 VP-nk, a herén 7 Izom.
    – Az Idéző morfnak feláldozok egy Tekit a szkritter szabálynak köszönhetően. A morf kisülő izmára VP-t kérek, hogy visszajöjjön a szkritter szably költsége, marad 3 VP-nk.
    -A Dohratoggal először visszakeverek 2 Tekit, majd kikeresem az egyiket.
    -A Tekivel visszakérem a Herét, marad 2 VP-m. Kisül 7 izom, kérek rá 2 VP-t és 5 lapot.

    -Ha jól számolom, ezután 12 lapnak kell lennie kézben, amikből a most felhúzott 5 között ott lehet az egyik bekevert Szánalmas teknős is, vagy még 1 Őshangya here. Egyet most vettünk vissza, egyet pedig még nem érintettünk a játék során. Ha ezeknek egyike sincs a kezünkben, és Állati ösztön sincs ott, akkor gratulálok, sikeresen beragadt a pakli, ilyen pörgés mellett ez nem volt könnyű feladat. Ennek elkerülése végett alapból ajánlom a Magzat használatából legalább az 1 darabot hagyományos formátumon is, ugyanis az oltárral túl jó kombinációt alkotnak, amik lehet pont feljönnének a sok felhúzott lapból.
    -Ha mégis volt a legutóbb felhúzott lapok között Here, Teki, vagy Dohratog, akkor előbb-utóbb arra vagyok ítélve, hogy felhúzzam a teljes paklimat.
    -Ha a teljes pakli feljött, akkor már be van biztosítva, hogy a Dohratogból és a Heréből mindig legyen elég a kezemben az áldozásoknak és a visszavételeknek köszönhetően.
    -A Here felhízik végtelenre.
    -Szétcsap.
    -Ajánlott legalább egy darab Őshangya felderítőt is használni, arra az esetre, ha beragadna a kombó és nem tudnánk 20-at ütni, hogy az ellenfél ne kapjon 5-6 VP-ket a 2. körében.

    Mi volt ennek az egész levezetésnek az értelme? Szerettem volna szemléltetni, hogy az Őshangya here önmagában képes végtelen kombót csinálni 3 VP-ből. Korábban a fórumon már levezettem ezt, de az Idéző morf végtelen áldozásával nem számoltam, én Kiégett tisztással képzeltem el a kombót. Az idéző morf beemelésével viszont fixen meg van a végtelen kombó, feltéve ha jót húzok a kellő időpontokban. Mind a Tükés dohratogban lévő potenciált, mind az Idéző morf használhatóságának felfedezését (vagy legalábbis a blogon keresztüli nyílvánosság tételét) Csető Zsoltnak köszönhetem, nélküle nem jöttem volna rá erre. A többire lehet rájött volna mindenki, de ezekre már nem biztos. Az ilyen felfedezéseket sokkal többre tartom, mint a rutinszerű, kreativitást nem igénylő, paklimásoló vérprofi játékskilleket, amiket csak a versenyek nyerésére lehet használni. Valakinek ki is kell dolgoznia azt a koncepciót, nem csak forgatni kell tudni azt.
    Minden esetre gratulálok neki ezért, legyen akármilyen metagame romboló hatású a felfedezése.

  8. Beholderesen pont ezzel indultam én is. 5/4-re volt elég. (A bukót a három meccsen kapott 5 Techiánaflux miatt szereztem 2-1-es vereségre). Nagyon stabil pakli, legtöbbször olyan, mint ha lámpa ellen játszanék otthon🙂

  9. @Balukaaaa
    A Zilak-dinnál talán félreérthető voltam. Úgy értettem, hogy 0 VP-ért nem tudom használni az asztalt nem érintő paklik ellen. Ha nagyon muszáj lefojtani egy asztalt nem érintő paklit időben (pl ne húzzon a Trinigan kontroll), akkor megéri VP-t költeni rá. Csak ha nem muszáj, akkor én azt a VP-t inkább a hokira költeném, és/vagy a keze kidobatására.
    Ez már ízlés kérdése, nem objektív hatékonyságé.

  10. Mindenesetre Kazinczy mint a rotációs kapa pereg a sírjában… “herézés” ….😀
    A következő magyar értelmező szótárban külön fejezetet érdemelne a HKK.

    A készítőknek ajánlom figyelmébe, hogy ha máskor kombó alkatrészt (gyakran emlegetett lapot) kreálnak, akkor legyen egy kicsit árnyaltabb neve.🙂

  11. 1 Here+1 Szánalmas vagy Aligátorteknős=Végtelen(követővel 5vp ((nélküle 8 kell))

    Követővel:
    (5-2)Aligátorteknős)
    (3-1)Here->(2-1)Szánalmas->Visszaveszem a Herét(1+1vp)(-2ép)
    (2-1)Here->(1-1)Szánalmas->Visszaveszem a Herét(0+2vp)(-1ép)
    (2-1)Here->(1-1)Szánalmas->Visszaveszem a Herét(0+2vp)(-1ép)(1 lap)
    (2-1)Here->(1-1)Szánalmas->Visszaveszem a Herét(0+2vp)(-1ép)(2 lap)

    Követővel:
    (7-2)Aligátorteknős)
    (5-1)Here->(4-1)Szánalmas->Visszaveszem a Herét(3+0vp)(-2ép)
    (3-1)Here->(2-1)Szánalmas->Visszaveszem a Herét(1+1vp)(-1ép)
    (2-1)Here->(1-1)Szánalmas->Visszaveszem a Herét(0+2vp)(-1ép)
    (2-1)Here->(1-1)Szánalmas->Visszaveszem a Herét(0+2vp)(-1ép)(1 lap)

    …..
    A Szánalmas-t mindig feláldozom az Aligátorteknősnek, majd visszakeverem magának.

    Ha Zanszilánkokkal játszunk megspóroljuk az Aligátorteknőst, így egy lapos a kombó. amíg húzunk Zsz-t, illetve 2 manával kevesebb.(6vp,nincs követő)

    Természetesen fogy az ÉP is, ezért , ha van teknős a kezünkben kérjünk lap helyett VP-t és játsszuk ki, áldozzuk fel, keverjük vissza, a Szánalmas visszakeverésével együtt 2ÉP gyógyulás, ennyibe kerül a Here is.

    Vegyük észre, ha elfogyott a pakli, akkor minden lapunkat végtelenszer ki tudjuk játszani.

    Bilincs,Hálócsapda,Szűk esztendők veri a kombót.

    Börtön nem zavarja, lesz egy elég sokat ütő Aligátorteknős meg egy Here, bár nem tudunk visszagyógyúlni.(Érdemes lehet az ellenfél gyűjtőjét is visszakeverni.)

    Keltető ellen +3 mana.
    2 Erdő ellen +8 mana.
    3 Erdő ellen +12 mana.

    Ez már a világégést követő pár napban világossá vált.

    1 Here+ 1 Idéző morf vagy Szánalmas teknős=Végtelen(Követővel 3VP, ((nélküle 6Vp)), valamint pont 2-ket gyógyulunk.

  12. egy ujjabb cikk amiben bizonyitod hogy nem tudsz kartyazni gratula!

    teki onmagat visszaveve nem antimagiazik!

    2 teki meg egy KOVETO!! kell hozza hogy ez meg legyen. ez pedig tul sok feltetel hogy erosnek mondjuk!

    2. korben kijon a here akkor kap egy erost! terszagi! solisar! szunyog! trinigan!

    egyeltalan nem eros mert kovetore alapszik es mert konnyen cunterelheto!

  13. @Zsolt, mivel 2x is csodalkoztal🙂, valaszolok: ugy csuszott at, hogy egyszeruen senki sem jatszotta a tesztelesen a szanalmas teknost Sheran kovetovel, csak Teknossel (ha jol tudom). Egy kozepes lapnak tartottuk. A here eleg keson kerult be az oshangyakkal, es (figyelem: utolagos mosakodas tolem is!🙂 ) felvetettem, hogy ez nem csak oshangyakat (ahogy teszteltuk) keresgel olcson, hanem mas Sheran lenyeket is pl. teknosok, de ilyenkor a standard (es nem ertelmetlen) valasz: nem baj, igy tobb mindenbe jo lesz! (es a teknosok amugy sincsenek sehol)
    Direkt mar jo ideje nem alkotunk vegtelen kombo lapokat (legalabbis 1 laposat nem), de neha nem vesszuk ezt eszre. Persze joparszor kibukik 1-2 durva kombo a tesztelesen, azokat mar nem latjatok. Viszont a 180 uj lapnak a tobbi 6000-hez (na jo, csusztatas persze😉 ) valo viszonyat nem mindig trivialis felderiteni az adott letszamban es ido (ill. koltsegkeret) -en belul.

    Sajnos, mi nem tudunk ‘patch’-elni, mint a szamitogepes jatekok, nem irhatunk ra minden lapra csak ugy valamit. Amit durvanak itelunk, azt tiltjuk/valtoztatjuk ha FELTETLENUL muszaj, de ahhoz ido kell, es meggyozo versenyeredmenyek.

    Amellett, vannak azert olyanok, akik szeretnek kemeny kombokat felfedezni, elemezni hosszasan🙂 – ez is resze a HKK-nak.

  14. Kár lenne erre a commentre floodolni… szájKK.

    Én nagyon hiányolom az archiválást. Amikor a főmenüben nem tudok rögzítési idő szerint keresni, vagy a menükben visszamenőleg kikeresni egy versenybeszámolót/cikket. Ezen nem lehetne esetleg fejleszteni? Megérős lenne szerintem.

  15. Az viszont szerencse, hogy az elegge fontosnak tuno Here nem antimagias, igy a leny alapu countereken kivul a varazslat lapcounterekkel is foghato.

  16. @bocsanat

    Kedves névtelen, azért ne lepődj majd meg, ha eljösz egy versenyre, és a teki önmagában is anti-mágiázni fog (mert hogy amíg nem nerfelik, addig így működik a lap).

    A kommented többi része meg simán nettó hülyeség. (A kombó követő nélkül is gyönyörűen kijön kicsivel több lépésből, ahogyan ezt a kommentek között is többen kifejtették; a paklinak pont az a lényege, hogy nem csak így tud nyerni; lecounterelve nyilván semmi semmi sem erős; az Erős-Solisar pakli ellen nyilván nem az lesz az első lépésem egy anti-mágiás deckkel, hogy a counterelhető lapommal nyitok.)

    Meglehet, hogy nem tudok kártyázni, de a szövegértés és a logikus gondolkodás neked sem éppen nagy erényed.

  17. @Leinád

    Az archiválással valóban el vagyunk csúszva, ha lesz rá valamelyik nap 1-2 szabad órám, ígérem megcsinálom.

    @Balage

    Ezt értem, de az komolyan nem merült fel, hogy a teki visszaveteti saját magát, és X-ért X-et antimágiázok / semmizek? Ehhez képest egy fürkész lópikula.

  18. Ööööö, nem🙂😦
    Azert a furkesznel HJE valasztasz, mit dobatsz, az joval erosebb az antimagianal.

  19. @bocsanat

    Sztem hallgass,figyelj,tanulj(ne csak a Hkk-ról) az okosabbaktól és 1 év múlva gyere vissza újra kommentelgetni.

  20. @Balage

    Választhatsz, de csak egyet, és max kettest. Ez pedig ősmágiás és anti-mágiás, és ha van rá keret, kiszedi az összes varázslatot, úgy, hogy bele sem tudsz szólni leszedéssel / halászattal / stigmával. A végén pedig ugyanúgy “leszed” valamit.🙂

  21. Na igen a teki klasszisokkal erősebb a tűzzel vassal üldözött és 7 pecsétes lakattal lezárt fűrkésznél.

  22. Ideje akkor egy duelt tartani.🙂

    Fürkész kiszedte Tekit, teki nem szedte ki fürkészt!😀

    Tekinél nem vettem figyelembe, hogy ha nincs más az asztalon, akkor tényleg veszteség nélkül szabadulhat meg jelenleg a halászattól és stigmától… ez nem jó.

  23. Miklos-fele kamu duma: OK, en 45 furkesszel jatszom, te 45 teknossel…🙂

    Amugy nem ertunk ebben egyet, de sebaj. Abban viszont igen, hogy eros a teki.
    Viszont rendkivul orulok, hogy VAN teknos pakli (bar jobban orulnek, ha nem vegtelen kombo alapu lenne, de hat ez van).

  24. Pontositok: jelenleg, amikor meg a hagyin az elso 5 pakli (asszem) >80% varazslatbol allt, igen eros az antimagia, de ha sikerulne gonosz tervem, es mondjuk csak az 5-bol 1-2 ilyen pakli lenne, akkor mar nem erne olyan sokat.

  25. @Daku
    Tényleg, az Alligátor tekire se gondoltam, jó kombó az is.
    De ha már tekik és végtelen áldozás, akkor a “Lesitnoh, a teknős legenda” se elhanyagolandó, mert egy telített őrposzt mellett is tud ölni a végtelen kombóval, míg a felhízott Őshangya herével vagy Alligátorteknőssel még lyukat is kell lőni az őrposztba nekik, hogy jók legyenek.

  26. Jelen pakli esetében az Eszement teki miatt nem kell őrposzt sem.🙂
    (Sőt, a visszavetetős-áldozós-újrahasznosítós manőverrel ez is kihozható végtelenre).

  27. @Csető Zsolt
    Igaz, de alternatívának ez se rossz. Nekem pl egy darab Eszement tekim sincs, de Lesitnohom igen, úgyhogy már nem is fáradok a beszerzésével.

  28. hali
    nagyon ötletes kombó!

    szánalmas teki követővel nem tud végtelent am ezni ha magát veszí vissza!
    erről vita volt. am a lap képeség sorrendben a legvégén jön létre, visszaveteti magát mire létrejönne az am! ez tény

  29. Van egy ilyen kiegészítés:
    “A Repülő motyogóval leszedhetem a Teknős szellemet, mivel a motyogó leszedése egy sikeres kijátszáskori képesség, és a lap kijátszása és a kijátszáskori képesség között nem vizsgáljuk a lény ÉP-jét.”

    Lehet rosszul értelmezem,de nekem ez azt mondja,hogy mindegy mi történne azzal a lénnyel,ami sikeresen létrejött,a hatásai működni fognak,akkor is ha már leesne,vagy ahogy a teknősnél,hogy visszakerülne kézbe. Tudom,sántít picit,de szerintem van köze hozzá.

    Szóval ha sikeresen létrejött a teknős,akkor 3 dolog történhet:újrahasznosítás,visszavetetés,dobás. Kijátszásakor még csak el sem dönthetem,hogy akarok-e Anti-mágiázni,mert muszáj,szóval szerintem mindenképpen létrejön,az Anti-mágia fogalma nem ütközik itt ellentmondásba,akkor miért nem dobatna?

  30. A példád majdnem jó. Ugyanakkor az ép olyan szempontból más, hogy a lap csak a sikeres kijátszás után esik le minden kijátszáskori képesség után. (ugye erről szól a FAQ)
    A teknősnél viszont a visszakerülés nem az összes képesség után jön létre, hanem a képességek közül ez az egyik.

    Könyörgök Beho, hozzatok már a Világégés lapokról néhány FAQ-t!🙂

  31. @galambd
    +1, de amíg nincs FAQ, addig én dobatok vele. Rá van írva, szopjon le mindenki!😀

  32. Én csak egy dolgot nem értek:

    Ugye az anti-mágia egy kijátszáskori képesség. Tehát ha virtuálisan magunk elé gondoljuk a képet a lap még nincs asztalon, amikor kisül az anti-mágiája. Miután kisült neki, onnantól van ténylegesen asztalon a lap. Tehát csak ezután tudom visszavenni.

    Mivel a sikeres kijátszásakor már asztalon kell maradnia így csak az anti-mágia létrejötte után mehet vissza kézbe.

    Szerintem

  33. Srácok, az a baj, hogy már volt egy Behós verseny, ahol legalább 4-en nyomták ezzel a kombóval, vagyis van hivatalos álláspont arról, hogy önmagában is lehet antimágiázni a tekivel, minden kijátszáskori képessége létrejön, hiába nincs már az asztalon. Ergo nincs miről vitatkozni.

  34. @Zsolt: Nem azért, de nem erre lennének valóak a FAQ-k, hogy közöljék a hivatalos álláspontot?
    Mert ugye aki nem volt ott a behós versenyen, honnan tudná.
    Másrészt pedig ha az lenne a hivatalos, amit esetleg beítélnek Behós versenyeken, akkor lenne néhány téves dolog is.

  35. FAQ-zhatjuk, de eleg egyertelmu: a kijatszaskori kepessegek letrejonnek, ha a lap letrejon, (es nem counterel valaki kulon a kepessegre).
    Ezek sorrendjerol pedig az AM definicioja ir, leirhatnank FAQ-ba, de semmi kerdes nincs igazabol.

  36. Véleményem szerint (de nem biztos), ami ennyi kommentes vitát vált ki, az megér egy FAQ-t.
    Hiszen a FAQ jelentése is az, hogy Gyakran Ismételt Kérdések.

  37. Valaki irja mar le legyen szives, hogy
    CSAK 1 HERE + 3 VP-bol mit is lehet oszekombozni! A 15 EP-t mondjuk feltetelezhetjuk indulaskor.

    (tehat nincs mas lap a kezedben, 3 VP-d van)

    ill. tobb VP-bol es MEGINT MINDOSSZE 1 HEREBOL mi a legtobb, ami kihozhato!

    Ugy gondolom, a Sheran koveto megletet megengedhetjuk, de anelkul is erdekes persze.

    Szeretnem osszehasonlitani a Dalnokkal, ami ugye:
    3 VP + 1 Dalnok: kor vegen lesz 4 VP-d (meg csont) es huzol 4 lapot (penz + szekerce + penz)

    asszem 8 VP + 1 Dalnokbol jon ki a 20 sebzes az Ero dallal kezdve (de erositsetek meg vagy cafoljatok legyszi)

    A Dalnoknal is CSAK DALNOK, semmi lap kezben, gyujtoben vagy barmi mas elofeltetel.

    koszi!

  38. Követővel:

    3vp | Here (2vp), keres Szánalmast, kijön (1vp), visszaveszem a Herét és manát kérek (2vp)
    2vp | Here (1vp), keres Szánalmast, kijön (0vp), visszaveszem a Herét és manát kérek (2vp)

    Az utolsó sor azt jelenti, hogy ha _bármilyen_ lapom van, aminek az egyik Szánalmast folyton be tudom áldozni (zanszilánkok, de a legjobb az Idéző morf, ami kijön egy áldozásért, aztán az izom miatt ingyen tudom visszavenni), akkor elég sokáig tudom művelni a dolgot, mert onnantól csak 1 ÉP-kbe kerül a keresgélés. Ráadásul a quwargok miatt folyamatosan eggyel több manát vagy lapot tudok kérni a herére, vagyis nem kell nagyon sokáig hokizni.

    Ha tényleg SEMMI nincs, csak egy here, akkor így folytatódik.

    2vp | Here (1vp), keres Szánalmast, kijön (0vp), visszaveszem a Herét és döntök 3 izomról. Az asztalomon van 3 Szánalmas, a kezemben meg a Here.

    Vagyis kizárólag ebből az egy lapból annyira fix erőforráselőnyt nem termel, mint a Dalnok, viszont nagyon sok féle lapból elég 1 darab mellé, és máris durván felerősödik a kombó.

    Ha továbbra is kizárólag egy szem Herével számolunk, akkor is össze tudunk hozni 17 sebet. Folytatva a fenti gondolatmenetet:

    Az izmokra manát kérek (3vp). Kijön a Here (2vp), keres Alligátorteknőst, kijön (0vp). A here üt 6-ot, a teknős 5-öt, plusz rádobom a három Szánalmas teknősömet (+6).

    —–

    Összegezve: HA van követő, akkor 3 VP-ből kizárólag egy Herével kalkulálva 17 seb hozható ki (ez nekünk maximum 8 ÉP-be kerül, ekkor nem hasznosítottunk újra semmit). De ekkor tényleg nem foglalkoztunk a többi lapunkkal.

  39. @Balage
    Fuss neki a hosszabb kommentemnek, szinte csak erről írtam.
    A dal hoki pedig nem a sárga daltól lesz jó, hanem a barnától, és csak 5 VP kell hozzá:
    Dalnok, barna dal, Akmal, dalnok áldozásával barna dal, fehér dal x2 ==> 6 lap most, 4 pedig kör végén.

  40. Nagyon tetszett a sikk, sok helyen számolgatnom kellett, mert nem volt triviális a kombó. Zöld quwarg pakli szerű ez a mostani komplikáltságát tekintve.

    Kérdés, ami engem leglábbis nem hagy nyugodni:

    Anti-mágia a szabályok szerint sikeres játékbakerülsékor sül ki, amennyiben a teknős magát veteti vissza, ilyenkor ugye először a lap képességei jönnek létre, majd pedig az anti-mágia. Ergo, amikor a visszavétel létrejön, már nincs az asztalon.
    Valaki ha feloldaná nekem ezt az ellentmondást megköszönném, természetesen részletes magyarázattal.

    köszi

  41. @Csető Zsolt
    A herével 4. alkalommal Őshangya lélekbúvárt kell keresni, ha jót akar magának az ember.

  42. Illetve most találtam egy érdekes, kissé hasonló FAQ-t, ami talán alkamazható lenne, bár ez is felülírné kissé a szabályokat.

    (AK86) Ha kijátszok egy Tündöklő griffet, akkor először létrejön az anti-mágia, majd utána a griff másik képessége. Hasonló a helyzet az Antimágikus csápnál is, először dobsz az anti-mágiától, majd utána húzol lapot.

  43. @MrPit
    Balage az előbb írt erről néhány HSZ-el korábban. Senki nem olvassa végig a kommenteket, mielőtt hozzászól???

  44. @Balukaaaa

    Az esetek többségében nyilván jó lépés lesz, de most azt néztük ugye, hogy egy lapból mi hozható ki maximum (a 17 seb gondolom meggyőzőbb, mint a sok mana és a +1 lap).

  45. Balukaaaa: tudod nem frissitettem az oldalt miutan elovlastam a cikket és a hozzászólásokat, ergo nem láttam mit írt, msot pótlom.

  46. @Balukaaaa
    Ha jol latom, akkor a Lelekbuvaros okossaggal (Zsolt: tobb lap, mert ugye lelovi a Heret) visszakerulsz 3 VP-re, es 5 lapot huzol (es ez kerult 8 EP-be). Es vannak kint lenyeid is.
    Ez tenyleg eleg kemeny (ahogy a 17-et uto is, bar ott akkor eppen veget er az akcio – ha nincs masod), jobb, mint a dalnok.

    Viszont mi van koveto nelkul? (tovabbra is csak 1 lapbol) Vagy abbol nem jon ki semmi durva?

  47. Hát én most gyngyn voltam szenvedő tanúja, hogy követőtörés után csinálta meg a végtelent az ellenfelem és felhúzta a teljes deckjét(igaz kellett hozzá oltár is) a 2. körbeb és az sem akadályozta meg, hogy felkészüléssel tolom mert a deck felhúzással előkerült a 0-ás zöld bűbáj is ami szablapot,követőt szüntet zöld lapok mellett…:S

  48. @Balage
    Vonj le egy lapot a végeredményből és adj hozzá 3 VP-t a meginduláshoz, és ugyanazt kapod, de azért levezetem neked:
    Követő nélkül:
    -6 VP, Here, keres Tekit, ellenfélnél 1 Quwarg, 0 izomjelzője van, 5 VP-m marad
    -Teki visszaadja a Herét, 4 VP-m marad, 0 izom sül ki
    -Here, keres Tekit, ellenfélnél 2 Quwarg, 1 izomjelzője van, 3 VP-m marad
    -Teki visszaadja a Herét, 2 VP-m marad, 1 izom sül ki, 1 VP-t kérek, 3 VP-m marad
    -Here, keres Tekit, ellenfélnél 3 Quwarg, 2 izomjelzője van, 2 VP-m marad
    – Teki visszaadja a Herét, 1 VP-m marad, 2 izom sül ki, 2 VP-t kérek, 3 VP-m marad
    -A paklimban nincs több Teki, és eddig 8 ÉP-t áldoztam
    -Here, keres Őshangya lélekbúvárt, ellenfélnél 4 Quwarg, 3 izomjelzője van, 2 VP-m marad
    -Kijátszom a Lélebúvárt, 0 VP-m marad, tappelésre kapok 3 VP-t és 1 lapot
    -A Lélekbúvár képességével kilövöm a Herét, amire 3 lapot kérek

  49. A Lélekbúváros kombó nélkül 5-ért is el lehet játszani, de szerintem úgy már nem éri meg.

  50. A koveto nelkul osszefoglalva:
    6 VP-bol tudsz indulni, 3 VP-ert es 8 EP-ert huzol azonnal 4 lapot.
    ( + 3 Szanalmas az asztalon!)

    VAGY a Zsolt-fele modon (asszem🙂 ):
    6 VP-bol tudsz indulni, 6 VP-ert es 8 EP-ert sebzel 17-et.
    ( + egy 2 izmos here + 1 alligatorteki az asztalon maradt)

  51. a szánalmasat leokéztam mert úgy értelmeztem, hogy saját magát nem célozhatja..
    nem emlékszem, hogy bárki másként értelmezte volna. az őshangyák kiadását teljesen feleslegesnek ítéltem és pont tőled hallottam sokszor, hogy a tesztelés végén nem jó új lapokat behozni mert nincs idő a rendes kitesztelésükre..:)
    a Robi azért megpróbálta mérsékelt sikerrel..;) bár a Robi deckjeiben minden lap gyengének tünt..:)))))

  52. Nerfeljük a szánalmas tekit plz. Ebben a formában túl erős egy fürkészt kenterbe ver, pedig az tiltott. Teki nélkül a here sem olyan erős. Nem kell megvárni a versenyeredmények alakulását, ahhoz hogy belássuk, hogy broken, játékromboló hatású ez a lap…

  53. @A. Á.
    Milyen nerfre gondolsz? Horgonyra? A hangyás hoki még úgy is kijön simán.

  54. “Nem kell megvárni a versenyeredmények alakulását, ahhoz hogy belássuk, hogy broken, játékromboló hatású ez a lap…”

    Mindnyájan tudnánk mondani játékromboló lapokat, de attól még, hogy nem szimpatikus a lap, még nem kell tiltani/korlátozni…

  55. @Baka: (@Bonyi)
    No, az ilyen ‘ugy ertelmeztem’ -ekre kell figyelnunk jobban! 🙂 (nekem is, de nektek is!)
    Nem arra kell menni a tesztelesen, hogy minel tobb meccset jatsszunk🙂, hanem hogy PONTOSAN ugy jatsszuk a lapokat, szabalyokat, ahogy irva vannak.
    Es meg 1 megfigyeles: az utobbi 2, egylapos kombo kiindulasa kereses (Dalnok + Here), tehat az olcso kereseseket nagyon ki kell tesztelnunk mindenfele kornyezetben.

    A Here viszonylag keson jott be, de azert vagy 2 honap biztos volt ra, es itt is latszik, hogy MINDEN lapot ki kell tesztelni rendesen, akar kedveled a koncepciojat, akar nem. (meg az is, hogy meg kevesbe szabad hagynom lapokat ‘beugrani’ a teszteles kesobbi fazisaban). Mondjuk speciel a Szanalmas teknos kb. kezdettol ott volt – szerintem nem is valtozott.

  56. @Balage
    Ne a gyerekek előtt… kérem… ezekre az intelmekre szerintem kevésbé nyílt fórumot használjatok.

    A ‘PONTOSAN’ és a ‘szabály’ szavak egy mondatban történő használatát szerintem érdemes lenne olyan időkre tartogatni, amikor ez alkalmas. Nem gondolom, hogy ez elsősorban a Te sarad lenne Balázs, de arra biztosan tudnál hatni, hogy a honlapon szereplő legfrisebb! teljes! szabály leírás ne legyen kritikán aluli. A lények a szörnyek és a kalandozók összefoglaló elnevezését takarja ott és ez még csak a kisebb hiba, hiszen ezt még az 1 hete HKK-zó is kiröhögi (de legalábbis megszeppen az első Morgan láttán) az biztos.
    Nem csoda, ha elsiklotok hasonló felett, hiszen nincs sehol egy precíz összefoglalás a lapok kijátszásának részletes sorrendjéről. Úgy tűnhet, hogy a szájhagyomány útján terjengő ‘minden döntést meg kell hozni a lap kijátszásakor’ módba nem fér bele, hogy önmagát is visszaküldheti (hiszen kijátszáskor még nincs az asztalon, hogy megnevezzem), de ez csak a ‘kötelező célpontot választani’ lapokra igaz, így itt csak arról kell dönteni, hogy visszaküldesz-e vagy sem, ezt követően pedig akár mág magát is visszaküldheti.
    Az anti-mágia sem úgy működik deklarált szabály szerint, ahogy állítottad. Nem kijátszásakor kapcsol be a dobató képessége is és aktivizálódik sikeres kijátszást követően, hanem sikeres kijátszáskor kapcsolódik be. Ezt a duplikátum faq-nál pontosítottátok, hiszen a duplikátum dobat faq szerint ha anti-mágiát másol, noha kijátszásakor az még duplikátum, amin nincs anti-mágia. A tekinek nem kellene dobatnia így, ha saját magát vetette vissza.

    Ezek a problémák elkerülhetőek lennének, ha legalább az alap dolgokat egy picit gatyába ráznátok. Ezeket végig gondolni érdemes lenne, és megérős. Talán hetente 1 órát rászánva pár hónap alatt kikerülhetne a honlapra egy korrekt, a pajzson kevés rést felvonultató szabályzat. Szerintem az lenne a cél, hogy a lapok szövegét értelmezzük szabály szerint és ne a szabályt faq szerint. Lehet, hogy nincs patch lehetőségetek a kártyalapra, de a digitális szabálykönyv esetében a szabálypontosítás elmaradására ez az indok csak megkérdőjelezhetően hangozhatna el.

  57. @Balage
    Az még lemaradt, hogy max. respect a jelenlétedért és a support szerepkör betöltéséért. Kérlek, a neheztelő részeket terheld arra aki megérdemli és merítkezz meg a pozitív visszajelzésekből is, mert van bőven! Továbbra is a legjobb társasjáték és közös érdek, hogy minél tovább fennmaradjon és jó irányba fejlődjön.😉

  58. @Leinad: van igazad, persze, csak itt most a tesztelesrol beszeltunk.
    Es a ‘nichtfordemkind’-et meg azert nem tartom, mert (bar van neha kivetel), egy tesztelotol a sajat felelosseget is vallalo kritikat varnek, nem a ‘marmegintmiaszarez’ tipusut. Foleg egy-ket ‘atcsuszott’, es tesztelesen valoban felreismert lap eseteben.

  59. Egyszer már elkezdtem egy hosszabb kommentet bepötyögni ide, de végül nem küldtem el. Revideálva a stílusomat a következő egyszerű javaslatom lenne:

    A nyomdába küldés előtt 1 hónappal legyenek elérhetők a megjelenő lapok aktuális nyers változatai (no flavor, no illusztráció, csak a szövegezés) a beho honlapján (kvázi a tesztlista).

    Hozománya:
    -A játékromboló “hibás lapok” lényegesen könnyebben felismerésre kerülnek
    – Kevesebb helyesírási hiba, valamint két értelmű szövegezés
    – A renomét romboló kellemetlen hibák elkerülhetősége (Egérút- szakértelem)
    (- A tesztelők is indulhatnának a bontotton)

    Hátránya:
    – Elveszik a bontotton annak a 120embernek a helyi megismerés varázsa (ugye nem az összes lap esetében, mert kb 20at lehet ismerni a beharangozás során)
    – A javítási javaslatok elbírálására ki kell dolgozni valamilyen protokolt.

    Szubjektív véleményem szerint inkább 1 nap vagyok kevésbé izgatott, mint hogy 364 napig mérgelődjek valamin, ami átjutott a rostán.
    Egy lektor és egy kibővített tesztelői csapattal erre nem lenne szükség, de ugye az zsetonba kerül.

  60. Ha egy pillanatra elgondolkodunk, akkor a Szanalmas + Sheran koveto = vegtelen Anitmagia es Semmizes, az NEM igy van, hiszen a koveto hatasa, mint kulso hatas, AZUTÁN jonne letre, hogy a Szanalmas összes hatása létrejött, vagyis ha magát veteti vissza, akkor nincs már az asztalon, amikor a követő jelzőt akarna tenni rá.
    Ez NEM ugyanaz, mint hogy a Szánalmas SAJÁT antimágiája létrejön (ami amúgy nem is célozza a tekit), függetlenül attól, hogy asztalon van-e akkor még.

    Ettől a kombók még élnek, csak ez az aspektus nincs. Persze ha 2 Szánalmasod van, és egyikkel veteted vissza a másikat, az már megy.

  61. Nem tennétek rá egy horgonyt utólag a veszekedések elkerülése végett, ha már a tesztelők határozott tagadását nem vettétek figyelembe?

  62. “ha már a tesztelők határozott tagadását nem vettétek figyelembe?”
    Ezzel nem tudom, mire célzol, de leszögezem: a záró megbeszélésen SEMMILYEN formában nem merült fel, hogy erre a lapra horgony kellene, nemhogy megszavazódott volna a tesztelők (+ készítők) által. Veszekedésről pedig szó sincs. Szerintem egyértelműek az eddig a Szánalmas teknős kapcsán felmerült kérdések, de ha kell, szívesen leírjuk FAQba.

  63. Bármilyen változtatás probléma, de a lapok nerfelése (gyengítése, korlátozása) talán a legkisebb ezek közül. Így a lap is használható marad, a játékegyensúly is helyreáll, és mindenki boldog.

    Eddig mindig az történt ilyenkor, hogy ha egy rendellenesen, vagy legalábbis problémásan működő lap jött ki, hogy a mellé kiadott faq megpróbálta megmagyarázni, hogy miért is működik úgy a lap mégis, ahogyan valójában nem kéne neki, és miért is kell miatta másként értelmezni azt a szabályt, ami egyébként persze jó, csak…
    És ilyenkor születnek azok a faq-k, ami értelmezhetetlenné tette az egyébként is tökéletlen szabályrendszert. (Csakhogy ne a levegőbe beszéljek, nézzétek meg a Morgan kristályánál lévő helyszínkeresésre vonatkozó faq-t. A hajam égnek áll tőle!)

    Bármi lesz is a szánalmas tekivel, sírva könyörgöm, hogy ne a szabályokat próbáljátok meg addig nyújtani, és kitekerve értelmezni, amíg az nem jön ki belőle, hogy a teki nem is vetetheti vissza saját magát! Vessünk végre véget ennek a borzalmas gyakorlatnak! Akkor inkább maradjon így, és ha továbbra is versenyromboló hatása lesz a jelenlétének, akkor a szervezők majd jól kitiltják a saját versenyeikről, és kalap…

  64. @Balage

    “Ha egy pillanatra elgondolkodunk, akkor a Szanalmas + Sheran koveto = vegtelen Anitmagia es Semmizes, az NEM igy van”

    Ki állította, hogy az?

  65. @Zsolt:
    Ööööö, mintha írta volna valaki, de lehet, hogy Behón, vagy lehet, hogy álmodtam .)
    Amúgy az X-ért X antimágia az meg annyira nem durva, Togya is tudja.

    @János: teljesen igazad van. Kivéve: az utóbbi években, ha nagyon muszáj (a tekinél ez még abszolút nem áll fenn – nem ért el semmit hagyin) inkább tiltunk, mint nerfelünk. (könnyebb 1 bitet – van/nincs – megjegyezni, mint a változtatást.

  66. @Balage:

    A szánalmas teki gyenge volt, ezért erősítettünk rajta vmit (részint mert emellett kardoskodtam), de aztán picit erősnek tűnt, hogy két teki oda-vissza vetegeti egymást (egyből javasoltam is a horgonyt rá, bár többen ennek nem érezték szükségét, csakúgy mint annak se, hogy az Előnyös üzlet a Semmibe kerüljön annó…), de ugye ez nem teljesült. Az nekem meg meg se fordult a fejemben hogy önmagával is működik, pont amiatt, amiről megy a vita, hogy még a sikeres kijátszása előtt kell-e célpontot választani vagy sem…

    És ezek után 1 hónappal kb. bejött az Őshangya here, és sztem nem is kerültek be egyazon pakliba soha. Erre a kombóra a frissen bontott versenyek vezették rá a játékosokat.

    A togya-orkkal meg kár összehasonlítani, mert ég és föld. A szánalmassal annyit dobatsz amennyit kell, mellesleg gyógyít, “leszed” vagy kombózik vmivel

  67. sztem nem kell rá horgony, legyen egy lényes kombó, nem annyira vészes🙂 Most a végtelen antimágia necc, de attól még nem hiszem, hogy megoldhatatlan előnyhöz juttatna, véleményem szerint meg lehet oldani ezt a kombót is.

  68. én magyaráztam olyat Beho fórumon, hogy magát visszaveteti izommal, de utána korrigáltam, lehet azt már nem olvastad… sorry az első körös átgondolatlanságért…

  69. Minden olyan lap ami jelenleg általános tiltó listán van (szerintem mindet vissza lehetne engedni), véleményem szerint gyengébb, mint a Nil herceg dalnoka, vagy az Őshangya here, lévén azzal ha megkapjuk egy kör mana járandóságát és üres kézre, üres asztalra felhúzzuk úgy, hogy nincs rá megoldás, akkor a döntő fölény garantált.🙂

    Mindenre van megoldás, a kérdés az, hogy hajlandóak vagyunk-e paklink / csere paklink / szabálylapunk annak szentelni, hogy az adott helyzet ellen védettek legyünk.

    Mindig lesznek ‘legerősebb lapok’, ha az aktuálisat kitiltjuk, ezen még nem változtatunk. Úgy gondolom, hogy a meta majd kitisztítja ezeket a lapokat. Se a teki, se a dalnok nem olyan virgonc hálócsapda/bilincs mellett (se az életenergia kombó), mostani sikereik is jelzik, hogy jelenleg alig van ilyen szabálylap a mezőnyben. Ha elszaporodnak a kombók, garantált, hogy lesz, hiszen védekezni fogsz a favorit ellen, mert nyerni akarsz. Ez a meta, és engedni kellene, hogy kiteljesedjen és nem túlértékelni minden egyes verseny végeredményét.

    Azt természetesen továbbra is támogatom, hogy egy adott versenyről kitiltásra kerülhessnek lapok, hiszen ez önmagában meta formáló erővel bír és üde színfolt lehet az adott versenyen.

  70. @DM

    Én nem támogatom a tesztlista megosztását. Egy termék életében fontos szakasz a várakozás és az érdeklődés felkeltése, fontos az infó csepegtetése, a kedvcsináló.

    Szerintem ezt házon belül kell megoldaniuk. A végleges állapotot a készítők és a tesztelők ellenőrizzék le egy megbízhatóbb módszerrel, mint a mostani.

    Azt gondolom, hogy a ~200 lapot fel kellene úgy osztaniuk, hogy egy ellenőrzőre legfeljebb 40 lap jusson és minden lapot legalább 2-3 ember felelősségi körébe betegyenek. Ez azt jelentené, hogy 10-15 ember között fel lehetne osztani és mindeb lap 2-3 pásztán keresztülmehetne.

    Ezt lehetne úgy motiválni pl. hogy +1-2 pakli, ha nincs hiba (eltérés a tesztlistához képest), -4-6 pakli, ha van hiba. Ez talán jól fedné azt a szükséges +1-2 óra munkát, amit igényel és jól büntetné ha olyan lap jönne át, ami ‘életre szól’.

  71. @Baka: Köszi, de azért volt olyan tesztpaklim amivel eltettelek🙂

    Amúgy az őshangyák még tavasszal kerültek fel a listára és nem is tudom, hogy rajtam kívül próbálgatta-e más. Azt tudom, hogy a lélekbúvár brutál volt, de a többivel nem nagyon volt probléma, ha yool emléxem. Persze én főleg az etnikum dekket próbálgattam több verzióban, és ott nem volt durva.

    Hozzátenném, hogy ez a dekk nem hiszem, hogy sok varázslatot fog használni, és ha a here kap egy countert, akkor kb csomagolhat is, de a
    szánalmas is kaphat egy kinetikust ingyen.

    Nem hinném, hogy normál versenyen sok vizet fog zavarni a kombó, max újra előjönnek a korlátozó szablapok.
    Várjunk meg pár versenyt, mielőtt tiltunk. Ugyanez volt anno az orglingokkal mikor behúztak pár versenyt…

  72. Jó csak ezzel a “kap egy countert” hozzáállással minden tiltott lapot vissza lehetne engedni.A kinetikus meg csak 1 lap.Mást nem nagyon kaphat az első körökben

  73. Van ott még opció(zajos,zilak,fürge manó neadjisten drágítás).Én sem érzem, hogy full para lenne a kombó.Ellenben gngyn lehet nem kell engedni ott tényleg nehéz(szinte nem is lehet) megoldani.

  74. Visszajelzés: Ahol a teknősök is villámgyorsak | HKK Blog

  75. Alakváltó ősköddel lehet még javítani a kombón?
    A here elő tudja keresni Sheran lényként, altípussal rendelkező lény alakját fel tudja venni az asztalról/kezemből/gyűjtőből, így ki lehet játszani egy újabb Őshangya hereként vagy Szánalmas teknősként is.
    A szövege szerint minden tekintetben úgy kell tekinteni, hogy ezt a lényt játszom ki, számomra ebből úgy tűnik, hogy létrejönnek a sikeres kijátszáskori képességek is, teknősként vissza tudok vele vetetni, hereként keresni, kap izomjelzőt a quwargoktól és növeli a számukat stb..
    Így csak egy heréből elindulva sem fulladna be a passziánsz a harmadik szánalmas után, sőt.. akkor indulna csak be igazán.🙂

  76. A szánalmas miért is veteti vissza magát? kijátszásakor meg kell neki jelölni a célpontot (még a létrejötte előtt). De akkor még nincs az asztalon, ergo önmagát nem célozhatom vele. Hogy is van ez?

    Másik kérdés: Magzatot lehet keresni hangya herével? A magzat szövegének a második fele zavart meg… A “ha egy lap színre v. altípusra hivatkozik akkor is meghatározhatom” rész.

  77. A FAQ-k olvasása hasznos dolog: “A Szánalmas teknős (új) visszavetetheti saját magát. Az asztalon maradó lapok sikeres kijátszásakor létrejövő képességeire azt mondjuk, hogy ez már a játékban levő lap képessége. Bár a lap kijátszása és a kijátszáskori képesség technikailag 2 cselekvés, az ellenfél közben legfeljebb reakciót tud használni. Így a kijátszáskori képességekkel kapcsolatos döntéseket csak a lap sikeres kijátszása után kell meghozni.”

    Ami a magzatot illeti, a pakliban nem lehet neki megnevezni sem altípust, sem színt, csak kézben, vagy gyűjtőben.

  78. Nem olvasok behot. technikai okai vannak.
    Az idézett faq esetleg “a sikeres kijátszása után…” szövegű lapokra lehetne igaz. Van olyan eset amikor kánterelném a tekit (solatopolka, fürge manó stb…) de csak akkor ha tudom, hogy mit fog célozni. Ugye a teki nem csak kombó lap, leszedés is. Szúrjak el egy kántert mert fingom nincs mit fog célozni?

    Még jutott vmi az eszembe!
    PERMANENS….
    MI A @#$????
    Célpont permanens… drágítja a specializáció? Ha igen akkor mi volt az értelme? A lap szó rövidebb. Egy kivételt tudnék mondani! Amikor asztalon maradó lapot kánterlő lap szövegében van.

    Ezek után jöhetne új szöveggel a kritikus tömeg:
    “3 célpont permanens amelynek ekvivalens a típusa a gyűjtőbe kerül”

    woow! Találjunk még ki hasonlókat! xD
    Szóval ennek mi volt az értelme?

  79. Ice: A permanens szó “lap, vagy önálló jelző”-t jelent Szerintem a permanens ennél rövidebb, bár lehet, nem megy nekem a matek.🙂

    Légyszi előbb olvassál, aztán kritizáljál, pláne ilyen hangnemben…

  80. A hangnemet hagyjuk. Nem bántó szándékkal írtam azt amit. A válaszokat meg köszi. Úgy látszik nem pontosan maradt meg/mondták a permanens fogalmát.

  81. A hkk.hu oldalon a Világégés szabálykönyvében (vagy a papíros szabálykönyvben) le van írva szóról szóra a permanens szabály😉

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s