A játék egyik legelhanyagoltabb etnikuma

Avagy ki emlékszik még a nerubokra?

Nézzük csak meg, kik ezek a fura figurák. A Legendák Völgye megjelenésekor láttak napvilágot. Egy-két hónapig hangos volt tőlük a Dungeon, úkirályj etnikum, mindenkinek kellett. Nyilván kapásból egy Nerub királyt bontottam, így én is beszálltam a gyűjtésbe. Különleges képességük, hogy  ősi nép lévén birtokolják az ősmágia képességet. A Lassan járj! akkortájt kezdett versenyerős lenni, így nagyon is jó fegyvernek bizonyultak. Az illusztrációkból egy bennszülött népet látunk, sámánnal, királlyal, harcossal, de találkozhatunk érdekesebb mutációkkal, mint féregember vagy kőskorpió. De ez senkit nem zavart, ezt teszi őket viccessé. A legértékesebb lap aztán a Nerub méregsámán lett, hála a permanens counterlő képességének, ez akkoriban nem volt mindennapos dolog. A négy manás idézési költsége pedig tökéletes volt a Lassan járj! mellé. De aztán szépen lassan kikopott a játékból, úgy, ahogy a többi barátja is, pedig még egy végtelen kombót is képesek összehozni. A régi motorosok gondolom ismerik, de azért nem árt ha fel frissítjük.

A kombó alapja a Nerub király és egy Nerub kórokozó a kézben vagy a gyűjtőben. Legyen a gyűjtőben. A királyra teszünk egy -1-es jelzőt és visszavesszük a kórokozót, ezután beáldozzuk valaminek, majd még egy -1-es jelzőt és visszavesszük újból, így pont meghalna, de a korábban játékba rakott kórokozó reakcióból feláldozható, így a király megmenekül és megtisztul a gyengülésjelzőktől. Most már csak egy olyan lap kell tehát, aminek beáldozhatjuk a  kórokozót. Erre a célra pont megfelelő a Robbanó birkák, így a beáldozás eredménye két ÉP-s sebzést jelent. korokozoTehát visszatértünk az eredeti álláshoz (Nerub király az asztalon és Nerub kórokozó a gyűjtőben), így ezt eljátszhatjuk annyiszor, ahányszor jól esik.

A többi nerub azonban nem volt túl acélos. Még a Nerub féregembert úgy ahogy lehetett használni, de a Behemót túl drága volt, a Sziklaharcos gyengécske a Kőskorpió szintén. Nem baj, nagy reményekkel vártuk az újabb kiegészítőket a friss, ropogós nerubok miatt. És láss csodát, jött is a következő Zénben egy a kombót segítő kártya, a Nerub féregidomár. Most már a Hívó kürt mellett a féregidomár is tudott nekünk segíteni a kombó előkeresésében, felcsillant egy kis reális esély, hogy versenyre elvigyük. Próbálkoztunk is velük több-kevesebb sikerrel (inkább kevesebbel), inkább korlátozottabb környezetben (pl. Jellemek harcán), hiszen a barna szín az Apró kívánság miatt tökéletes volt egy Nerub király asztalra varázslására.

És jöttek a következő Zének, és még mindig érkezett egy nerub. Nerub patkányirtó… drága és a képessége nem segít sokat, ráadásul passzív. Nagyon csalódottak voltunk. Aztán eltelt néhány nagykieg, és nem jött új nerub. De amikor nem is vártuk, a tesztelők megleptek eggyel a Misztikus erőkben. Egy leszedéssel. Ami nem is lett annyira rossz, de sajnos pont annyira igen. hogy ismét egy “soha senki nem használja” tucat lap lett. És ezzel vége! Azóta is ennyien vannak. Persze megmorfálhatjuk őket is, de minek?

Nagyon sajnálom ezt az etnikumot, szerintem egy egyedi faj (volt) az ősmágia képességgel. Remélem lesz olyan tesztelő, akinek eszébe jut és tervez hozzájuk néhány szaftosabb papirost.

Varga Károly

7 thoughts on “A játék egyik legelhanyagoltabb etnikuma

  1. A patkányirtó a játék egyik legjobb lénye lenne, ha repülne, és lenne némi védelme. Tehát kb ez az egyetlen nerub, aminek a felújítását érdemes lenne megfontolni. A képessége nagyon egyedi, és jól használható forrásra immunis, és életjelzős lények ellen.

    Így nézne ki nálam:

    2 Vp Nerub patkányirtó (új)
    szörny 1 szk KF ősmágia Sheran
    nerub

    Nem lehet varázslat célpontja.
    S, kötelék vagy 1 Vp: aktivizálódik VAGY célpont max 1 Ép-s lény a gyűjtőbe kerül.
    ‘+’: ha ellenfele lény, az a gyűjtőbe kerül.

    2 / 2

    Bérelt helye lenne a keltetőben, és minden zölddel játszó lényes pakliban.

  2. A nerubok miért lettek szörnyek? A Ghallai négerek nem alkotnak intelligens fajt, mint a többi kalandozó?

  3. A nerubok sokkal előbb jelentek meg a HKK-ban, mint a TF-en. A TF-re gyakorlatilag én vittem be őket, hogy ha már létezik ez a karakteres, érdekes lénycsoport a HKK-ban, akkor lehessen velük találkozni a TF-en is. Olyanok lettek, mint amilyennek a kártyalapok illusztrációin látjátok őket.

  4. Azért van más nagyon elhanyagolt etnikum a hkk-ban.
    troglodita, burástya, stb, de még a szkrittert is ide sorolnám.

  5. A lovasokról nem is beszélve. Yeti sem jött már ki egy ideje sajnos,pedig velük még szimpatizálok is.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s