Fontos tudnivaló a morfok kapcsán

A pakliépítés szempontjából is fontos lehet az alábbi felhívás.

A hétvégi Dungeonös versenyen Molnár Feri felhívta a figyelmemet egy fontos részletre a morf szabályban, melyre úgy gondoltuk, érdemes kitérni, a hétvégi HKK Blog verseny kapcsán fontos lehet a pakliépítés szempontjából. Az alábbi mondatot kell figyelmesebben elolvasnunk.

“Ha bármilyen lap vagy szabály pakliban, gyűjtőben vagy kézben levő lények színére vagy altípusára hivatkozik, akkor szintén meghatározhatod, hogy a morfoknak milyen, második altípusa ill. színe van.”

idezomorfMint látható, a döntési lehetőség egyedülálló módon a szabályok esetében is rendelkezésre áll, ami azt jelenti, hogy a versenyformátum szabályai szerint is formálhatjuk őket. A pakliépítés szempontjából tehát a morfokat nem csak színtelen lapként lehet figyelembe venni, hanem bármilyen másként is, szabályos lehet tehát egy olyan pakli, amiben 1 színtelen lap mellett 22 Leah, 20 Raia és 2 morf található (utóbbiak Raia lapként számítva). Ugyanez igaz az altípusra is, ami a verseny egyik kihívása kapcsán lehet lényeges.

Ennek megfelelően kérünk mindenkit, hogy ha a normálistól eltérő módon szeretné használni a morfokat (vagyis nem színtelen lapként, illetve az altípusos kihívásba nem morfként szeretné őket beszámítani), akkor azt jelezze majd a paklilistáján!

Csető Zsolt

5 thoughts on “Fontos tudnivaló a morfok kapcsán

  1. Zsolt, errol konzultaltal valakivel (MoFe-n kivul🙂 ) ?
    Mert szerintem a ‘szabaly’ nem a versenyszabalyt (vagy a ‘Pistike, hagyd abba a HKK-t most rogton’ ‘szabalyt’ ) jelenti, na szoval nem a HKK-bol ‘kilepve’, hanem a HKK-n beluli szabalyt. Mondjuk errol Zoli tud a legtobbet, mert o csinalta az uj morfokat, de nem lenne ezt szerencses igy ‘kiterjeszteni’ a meta-szabalyokra.

  2. Ez most azt jelentené, hogy ha a példánál maradva van 22 Leah lapom (motyi,krabber,vérfarkas stb.) és van 20 Raia lapom + 2 “fehér” morfom akkor nem játszhatom ki Leah színűként és nem kötelékezhetem Leah altípushoz a morfjaimat?

  3. @Balage:

    De akkor mi más lehetne olyan “szabály”, ami színre vagy altípusra vonatkozik a pakliban? A paklira kizárólag a játék alapszabályai és a versenyszabályok vonatkoznak.

    @Abiondi:

    Mivel a morfok teljesen “rugalmasak”, vagyis bármikor megválaszthatod bármelyik paraméterüket (az asztalon persze már nem), ezért attól, hogy a pakliban “X”-nek számít, később még lehet bármi.

  4. Hmm, igazad lehet.
    Ez a “szabály” kitétel alighanem azért készült, hogy a faj versenyen bármilyen altípusnak számítódhassanak, és akkor, mivel ez egy mondatban szerepel a színnel, logikus, hogy a színét is meghatározhasd a pakliösszeállításkor. Mondjuk ennek tényleg ritkán lesz szerepe.

  5. Igen, nekem is az jött le, hogy az egyik szempont az volt, hogy Veszélyes fajon minden további plusz szabály nélkül bevethetőek legyenek.

    A gyakorlatban tényleg nem gyakran lesz szerepe amúgy, itt is csak a színegyenlőség (meg a plusz kihívás) miatt van jelentősége.

    Majd vitassátok meg azért, hogy tényleg ez volt-e a cél pontosan. Nálunk egyelőre így fog most működni, mert a hétvégén is így beszéltük több hétvégén, meg most kitettük ezt a kiírást is.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s