Top 7 leszedés a Világégésből

Avagy hogyan lehet a legegyszerűbben eltüntetni a zavaró dolgokat az asztalról?

A leszedést szolgáló lapokból is bőségesen válogathatunk a Világégésben megjelent kártyák közül, és közel sem egyértelmű, hogy melyik a jobb, hiszen az adott környezetben előfordulhat, hogy egy olyan lap, ami most nem fért be a top 7-be, bőven jobban teljesít, mint a dobogós papírok. Kezdjük ismét hátulról.

#7 – Okulüpaj robbanó gömbje

okulupaj_robbano_gombjeNagyon jó kis lap lett szerintem. Az áramlásból történő leszedése igazi kincs, hiszen ki ne szeretne olyan módon leszedni valami apróságot, hogy az ellenfél kvázi nem tudja megakadályozni azt. Gondoljunk egy orgling paklira, ami szeretné nullázni az ellenfél max. életpontjait, de sajnos ott figyel egy Esszenciaőr a túloldalon. Elég nehéz megoldani, de egy Robbanó gömb tökéletes választás, hogy megszabaduljunk ettől a bosszantó lényecskétől, majd pontot tegyünk a meccs végére. Ha ki tudjuk játszani, akkor is igen hasznos, mert kvázi ingyen fogja leszedni a célpontot, sőt, még egy csonttal is gazdagodunk. Az ősmágia pedig csak hab a tortán. Nálam így helye van a top 7-ben.

#6 – Világégés

Gyönyörű asztaltakarítás. Igaz, kicsit drágább dolog, de a zanszilánk idézési költsége segít rajta. Ne felejtsük el a tűz ikont rajta, így a 3 Erdős tűz pakli biztosan örül neki, ha egyszer valaki nekivág vele egy versenynek.

#5 – Zseniális teknős

zsenialis_teknosŐt már a counter szekcióban megemlítettem, de úgy gondoltam, hogy a leszedések között is igencsak megállja a helyét. Igaz, hogy most nem jutott dobogós hely közélbe.

#4 – Halálos morf

Na igen, ő róla megoszlik az emberek véleménye. Én sem tudtam rendesen eldönteni, hogy most igazán erős-e, de végül a negyedik helyet adtam neki. Játszottam már ellene és vele is. Baromi zavaró, amikor egy Chara-din követős pakli az arcomba rak egy ilyen kis morfot, és fixen tud szedni körönként egy permanenst. De ha nincs szükség rá, akkor – miután ütött az ingyen fattyal, bedobva azt – plusz három sebzéssel kínál meg. Az idézési költsége tökéletes. Szinte minden faj pakliba beférhet belőle.

#3 – Szétterjedő köd

szetterjedo_kodA dobogó legalsó fokára a Szétterjedő ködöt választottam. Köd pakliban ideális használni néhány darabot, és ha bajban vagyunk, előrántva szépen letakarítjuk az ellenfél lapjait. De ha dobatásra van szükségünk, akkor sem olyan rossz választás. Igaz, hogy azért nem a legolcsóbb lap és még sebződni is fogunk utána, de a köd pakli mind a két hátrány elég jól tudja kezelni. Szerintem jó kis lap ez.

#2 – A szépség dühe

Pofátlanul olcsó. Egy három VP-s lapot 1 ÉP-s sebződéssel tudunk eltakarítani (ki játszik ennél drágább lapokkal?), nyilván Lassan járj! ellen nem optimális, de ennyi. Talán a játék legolcsóbb leszedése.

#1 – A verekedők szétválasztása

Két lapot egy lapért és egy manáért megoldani úgy, hogy jó esetben még egy Kisebb angyal is üti a markunkat? Finoman szólva is kicsit meleg. Szinte biztos, hogy fogunk találni két különböző típusú vagy színű lapot, így jó eséllyel tudjuk elsütni. Nem véletlenül az egyik legkeresettebb lap manapság, így én nyugodtan adom neki az első helyet.

Nektek mely leszedések a kedvenceitek?

Varga Károly

8 thoughts on “Top 7 leszedés a Világégésből

  1. Korrekt a lista, egyedül a Szétterjedő köddel vannak rossz tapasztalataim. Akárhányszor használtam vagy mindig megfogták, és akkor már nem olyan jó biznisz a nagy IK-ja, vagy az ÉP áldozást volt macerás megoldani, mert vagy belehaltam volna, vagy olyan keveset hagyott, hogy azt az ellenfél már megoldja egy lapból is, hacsak nem tartogatok arra is megoldást. Meccsfordító lapnak nagyon instabil, inkább az előny biztosításához érzem hasznosnak középjátékban.
    Felesleges volt rárakni szerintem az ÉP áldozást, ennek köszönheti majd, hogy pár év múlva ki fog kopni a játékból.

    Nekem a kedvenc lapmegoldásom az új kiegészítőből a Szánalmas teknős. Igaz, nem oldja meg végleg a lapot, csak a kézbe dobja vissza, de Am-ezik, ősmágiás és a gyűjtőjéből is kiharap egy nagyot, ha kell. Nekem annyira tetszett, hogy még ködös sokszínűségben is használtam, ahol kifejezetten hasznos volt, különösen az előző körben kijátszott ködök visszakeverésével volt kemény. Először nehezen hittem el én is, hogy egy AM-es lény így segítheti a sokszínes hokit.

  2. A szétterjedő ködnek az első és fontosabb funkciója szerintem is a dobatás. Ha késve érkezik, és már lepakolt az ellenfél, akkor a leszedése csak amolyan szükségmegoldás lehet. Szóval nem annyira leszedésként, inkább dobatásként használom. De ha már Rhatt, és ha már leszedés, a nyolcadik csapás sokkal inkább megfelel ezeknek az elvárásoknak. Egyrészt azonnali, másrészt nem sebez vissza.

  3. 8. csapás tegnap nálam nagyon jól muzsikált (igaz én a blokkolását is használtam), sokkal jobbnak érzem a szétterjedő ködnél. Mellesleg a “leszedés” és az “általános” nálam egymást kizáró fogalmak.

  4. Akkor szerinted a Thuzad felismerés is gyenge?😛 nomeg a merengés, amit évekig használtam…

  5. @Bonyi
    Egyik általad említett lap sem a “csak” leszedés kategóriába tartozik, egyébként annak nem a legjobbak szerintem. Ha már 1 manás ősmágiás leszedés akkor ott a Thrax, azt is csak elvétve használják, ráadásul az még azonnali is. Ezzel csak arra akartam utalni, h a felismerés a leszedés kategóriában nem a legerősebb. Ha a lap összes képességét összeadjuk, akkor természetesen az egyik legjobb lap a játékban és én is nagyon szeretem.

  6. Nekem is nagyon hiányzik a 8. csapás a listáról, egy olyan lap, ami egész korrekt áron akár igen sok lapot megold. És azonnali, tehát a Szétterjedő ködnél leszedésként jobb (csak sajnos nincsenek alternatívái). Nálam azért beférne a listába.

  7. A gömböt a bétája miatt simán beraknám a dobogóra, hiszen egy lényes paklit megölő fluxot áramlásból megold. Ráadásul az áramlásos leszedés igen ritka. A szépség dühe pedig rossz színű, nem flexibilis, és nem elég stabil. Ennél voltak itt jobb leszedések. (Pl. Az aranysereg stratégája elég OMG, és bosszantóan sok pakliba befér)

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

