Randomlap

Vajon milyen kombókat rejteget magában ez az elfeledett Zénes keresés, a Fehér Özvegy?

Újabb olvasónkat ihlette meg a Randomlap rovat: ezúttal Szabó András igyekszik megosztani velünk legújabb, a versenyasztaloktól igen távoli találatát.

E rövid cikkemben egy régebbi lappal szeretnék foglalkozni, mely igazából sosem volt a versenyek igazi sztárja, azonban van egy olyan képessége, amelyik mégiscsak elgondolkodtatóvá teheti magát a lapot. Ez a lény pedig nem más, mint A Fehér Özvegy.

a_feher_ozvegyÖnmagában az a képessége, hogy 2 varázspontért kereshetünk egy lényt (ha önmagát áldozzuk), a mai HKK-ban inkább már megmosolyogtató, semmint erős. A Fehér Özvegy azonban, amennyiben nem saját magát áldozzuk fel, mindezt permanensen teszi, ráadásul a kijátszása után varázspontot sem kell rá többé fordítani, csupán egy lényt kell neki bedobni, ami lehet akár egy token vagy egy jelző lény is. Ez így már lényegesen jobban hangzik, azonban – tekintettel arra, hogy csak saját körében, körönként egyszer lehet a képességét használni – nagyon nehéz igazán hatékonyan kombózni. Régebben azért néhány pakliba próbálkoztam vele, több-kevesebb sikerrel, ám az utóbbi 2-3 évben már nem került a kezeim közé ez a lap. Nem olyan régen azonban elgondolkodtam azon, hogy nincs-e olyan lap a HKK-ban, amivel esetleg kedvenc Özvegyünk jól együtt tudna működni. Végül két ilyen lapot is találtam.

eletadoAz egyik a lényes paklik állandó reménysugara, az Életadó. Önmagát áldozva, Életadóval mindig visszahozva újra lehet használni a képességét, majd újabb Életadókat, és más életjelzőt osztó lapokat keresve igyekeztem folyamatában visszavenni a lapot. Valahogy azonban nem volt ez hatékony dolog, a 4 VP, amivel a lock beindult kicsit sok volt, ráadásul a további lények kijátszása újabb manát igényelt, ráadásul többször volt olyan, hogy Életadóval sokkal erősebb lényt is vissza tudtam venni, mint a Fehér Özvegy (a legtöbb paklinak van is olyan specifikus keresése, ami hatékonyabb nála). Úgyhogy ezt a vonalat nem erőltettem.

Sokkal érdekesebb volt, amikor egy Istenek Viadalás lénnyel, a Kifejlett xenomorffal próbáltam összekombózni. A két lap ugyanis többé-kevésbé egymás hátrányát kompenzálja. A Kifejlett xenomorffal ugyanis sokszor szívesen visszavesszük a saját lapjainkat, egy terülősebb pakli esetén azonban a háló zavar minket. Ha viszont a xenó kitétele után azt beáldozzuk (mondjuk a Fehér Özvegynek), akkor újra ki tud terülni a paklink, ha pedig keresünk vele egy másik Kifejlett xenomorfot, akkor akár több alkalommal is lepörgethetjük a kezünket, úgy, hogy a Fehér özvegynek bedobjuk a Kifejlett xenót, keresünk vele egy másikat, és azt is kitesszük, majd megy tovább a pörgés. Ez sok izomjelzővel, illetve olyan lappal, ami a kijátszás utáni képességeivel igazán hatékony, elég jól működhet.

kifejlett_xenomorfAzonban belátható, hogy ez sem elég erős ahhoz, hogy eköré paklit építsünk! Az viszont már elgondolkodtató, hogy egy olyan deckbe, amibe alapjáraton el lehetne gondolkodni a Kifejett xenomorf használatán, talán érdemes betenni. Mivel két passzív lapról van szó, és alapjáraton némi VP-t igényel ez a játék, a Hegymélyi keltetős koncepciók azok, amelyeket érdemes lehet átgondolni. Az elmúlt hónapban két versenyen is kipróbáltam, hogy a Hegymélyi keltetős – Legendák Völgyés lényes paklimba (amibe kísérleti jelleggel a Kifejlett xenomorfot már korábban is betettem) az általam nem túl meggyőzőnek ítélt piros szín helyett berakom a zöldet, és a Fehér Özvegyet (meg persze más lapokat). Nagyon kellemes meglepetés volt, egyszer 9 Orgling kártevőt termeltem Orgling ősanyával, majd a végén egy Mágussal bevégeztem a dolgot, máskor a Natuukkal termelt izmokat használtam VP, illetve laptermelésre, máskor a Gormugok lőtték ki az ellenfelemet, de volt, amikor kombózás nélkül csak úgy kikerestem a Kifejlett xenomorfot, hogy az ellenfelemet lassítsam le vele. De a xenó nélkül is elég jól működött, többször Gormugok keresték egymást, amikor meg a játék korai szakaszában húztam be, akkor simán egy Öreg vazallust kerestem vele és termeltem manát. Összességében elég jól működött, csupán akkor bosszankodtam, amikor a játék legelején húztam be.

Mindezek mellett akár korlátozottabb formátumokon, az új A kalandozók védőszentje mellett is van értelme elgondolkodni rajta, ha befér a Sheran, egy varázspont már igazán nem sok érte (igaz, mivel passzívan jön, ütőlényként nem túl jó, és kicsit lassítja a decket).

Szerintetek van még értelme kísérletezgetni ezzel a lappal?

Szabó András

3 thoughts on “Randomlap

  1. Sok lehetőség van a keresésekben, különösen az ilyen, asztalról működő, többször használható fajtákban. Érdemes lehet vele próbálkozni, jó ötletek Bubu. Kockák a szánalmas teki újabb barátját láthatják benne.🙂

    Hátránya, hogy 2 VP befektetéssel létre kell jöjjön, túl kell élnie az ellen következő cselekvését, majd utána mehet a móka. A dalnok ennyiért már egy win helyzetet produkál, nehéz konkurencia.🙂

  2. “azonban – tekintettel arra, hogy saját magát nem keresi”
    Már bocsi, de ezt miből gondolod? A lapon nem szerepel ilyen, és ilyen FAQ-ot se látok.
    A képességének ez is fontos része lehet, nem hessegessük el egyelőre a saját magával való hokizás gondolatát sem.
    Gyűjtőgenerálósba jó lap, főleg ha VP ráfordítás helyett már csak a visszarántását kell megoldani egy Életadóval. Keres egy aranyos kis Lady Olivia macskáját, és ha már van egy generáló lényünk, akkor már ki is pörögtünk.
    Valamint a Junioros Eneriakígyóval alkothat kemény kombót az adott szituációban. Áldozzuk költségnek a kígyót, majd azt keresünk vele, amit akarunk, mert lesz rá VP.

  3. Pedig azt hittem kiszedtem belőle azt a mondatott🙂. A cikknél észrevettem már, hogy hülyeség, hogy nem keresi magát, de valamiért nem töröltem belőle, fogalmam sincs, miért🙂. Kérek egy javítást🙂 Ugyanakkor azt a vonalat nem érzem túl erősnek még így sem.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

