Top 7 illusztráció a Világégésből (1. rész)

A legújabb illusztrációk közül válogattunk.

Egy gyűjtögetés kártyajáték a játékmenet mellett szép is kell, hogy legyen, hiszen ki akarna olyan játékkal játszani – még akkor is, ha a játékmenet egyedülálló -, aminél nem túl kellemes rápillantani a kártyákra. Szerencsére a HKK nagyon sokat javult ezen a téren, és már csak elvétve találunk színvonal alatti képeket. Lássuk az új kiegészítő legjobbjait – szubjektíven persze -, méghozzá kizárólag az új illusztrációkból válogatva.

7. hely – Mhorg: Mindig is Bodnár Balázs képei voltak a kedvenceim, bármilyen játékról van is szó, így nem tudok elfogulatlan lenni. De szerintem ezzel nem vagyok egyedül. Az összes képén látszik, hogy törődik azzal, hogy tökéletes legyen az adott alak, mozdulat vagy esemény, amit megjelenít. Az utóbbi 3-4 nagykiegben lévő képei mind-mind kitűnő munkák (el is felejtettük már a jó kis Fekete albatroszt). Nincs ez másként Mhorggal sem. Az alak, az izomzat, minden mestermunka. Szeretem ezt a lapot.

mhorg

6. hely – Chara-din temploma: Faragó Norbert igencsak kitett magáért, hiszen az istenek templomait készítette el nekünk, és nem is akármilyen minőségben. Több templom is nagyon ügyesen lett megkreálva, és persze ami szerintem fontos, a régi képet is szem előtt tartva készültek. Ezek közül a kedvencem a Chara-din temploma. A mérges tekintet, a holdsarló a toronyban, a lefelé biggyesztett száj (ajtó). Oda én tuti nem mennék be. Mintha Chara-din maga nézne ki ránk a temploma ablakán. Egyszerűen szuper.

chara_din_temploma

5. hely – Moa daraboló: Berényi mester utóbbi munkáit nagyon sokat kritizálták. Ez nagyban köszönhető volt a sablon “maki” fejek tömeges használatának (Csodatevő Fenyő Zoárd, Agarannin, Sorakozó, Hendiala közbelép, Az együgyü stb.) . Azonban ez a kis moa nagyon is jól e van találva. A hangulata tökéletesen tükrözi, hogy itt bizony nem egy szimpla mandulaműtét lesz. Reméljük még sok ilyen szép munkával lep meg minket a művész úr.

moa_darabolo

4. hely – A moák bukása: Ismét egy Bodnár Balázs munka. Egy kicsit összetettebb kép, mint a Mhorg. A sárkány alakja tökéletesen kivitelezett. A lángoló űrhajó (egy kis Starcraft beütés) és a tűzben odavesző moák egyértelműen tükrözik azt, amit a lap neve is mutat. “Ha nem hagyunk neki manát, nem lesz baj – Kelegish és Malekish szörnyű tévedése.”

a_moak_bukasa

3. hely – Káosztornádó: Az illusztrátorpáros, Boros Zoltán és Szikszai Gábor egy új színt hozott be a már megszokott művészek munkái közé. Nagyon érdekes a kép, tökéletes a fantasy világhoz. A tornádót létrehozó fekete lovas és a fújtató paripa egyfajta gonoszságot ad a lapnak, ami Chara-din színéhez tökéletesen passzoló. A káoszt a tornádóban lelkek elmosódott képeivel próbálták nyomatékosítani. Nagyon profi kép! (Nem HKK ugyan, de itt valójában egy “régi” illusztrációról van szó – ettől függetlenül természetesen le a kalappal a nemzetközi szinten is elismert Boros-Szikszai páros előtt – CSZS.)

kaosztornado

2. hely – Tiltott mágus: Zelenák Anikó munkáit is igazán kedvelem. Az Ő képei, mindig egyfajta tökéletességet tükröznek. Bár néha már-már túl idilli. Ehhez a mágushoz igazán illik ez stílus. Nagyon jó ötlet volt az, hogy ezüst színű bőrt adott a karakternek az illusztrátor. Egyfajta hidegség érződik a képről, amelytől az embert elfogja egy magasztos érzés. Megérdemli nálam a második helyet.

tiltott_magus

1. hely – Világégés: Szerintem nem meglepő, hogy első helyre ezt a képet választottam. Ezen a képen igazán látszik Bodnár Balázs zsenialitása. Ezek a tüzes-villámos effektek nagyon látványossá teszik a képet. Nagyon ügyesen a sziklákat sötét ólomszürkének választotta, így az kompenzálja a sok pirosat és sárgát. Gyönyörű illusztráció. Ilyenkor jut eszembe, hogy miért nincs a HKK-ban foil-os kártya. Biztos megőrülnék egy hologrammos Világégésért.

vilageges

Nektek mely Világégés képek a kedvenceitek?

Varga Károly

24 thoughts on “Top 7 illusztráció a Világégésből (1. rész)

  1. Én ezzel a listával nem tudok teljesen egyetérteni, de hát mindenkinek más🙂 Ami nekem nagyon hiányzik a listáról az Orkhan Thai. De akkor már itt az én 7-es listám🙂

    1. Orkhan Thai
    2. Kristálysárkány
    3. Világégés
    4. A moák bukása
    5. Dharosz hatalma
    6. Az ősmágia tornya
    7. Búvópatak

    Így utólag meglestem, az első 5 helyre Bodnár Balázs munkát sikerült választani, innen is szeretnék gratulálni a mesterművekhez🙂 Berényi Szabolcstól a Felszabadítás illusztrációja a kedvencem, de az ősmágia tornya is nagyon szép munka lett. Sajnos most egy Zelenák Anikó képet se tudtam betuszkolni ebbe a listába, pedig talán az ő képei állnak legközelebb az én stílusomhoz.

    Egyébként az összes új kép jól sikerült, jól átadják a kiegészítő hangulatát. Itt-ott erőteljesebb körvonalak, amott-emitt szépen libbenő lángok… Olyan világégéses😀

  2. Zinthurg börtönőr,Nz’kromithlan,Pirinyó,Eldüen,Ködváros,én ezeket szeretem még nagyon🙂 Nekem amik nagyon nem tetszenek,az az új Esszenciaőr meg a Rothadó mágus,mindkettőnek sokkal jobb a régi képe.

  3. Nekem két személyes kedvencem van a kiegből, ráadásul mindkettő Váradi Paszkáltól:

    Kinetikus féreg
    Bufa küldetése

    Eléggé egyedi hangulatú és stílusú illusztrációk.

  4. Aki Paszkál grafikáit kihagyja a top7-ből , az vagy nem látta az összes lapot, vagy ROHADTUL nincs semmi érzéke a szép és igényes grafikákhoz, de semmiképp se írjon erről a témáról cikket:(((

  5. Azt senki nem mondta hogy nem szépek vagy igényesek az illusztrációi, csak pl. van másik 7 ami valakinek jobban tetszik, közelebb áll hozzá… Ha nem tudjuk elfogadni mások véleményét akkor inkább ne kommenteljünk : )

  6. Bodnár stílusa kicsit túl “meseszerű” nekem, valamint az alakok sokszor túl sablonosak a rajzain. Paszkál Kinetikus férge, valamint az egyik személyes nagy kedvencem, a Kyorg központ szerintem felfért volna a listára (Ruzsinszki rajzai összességében a kedvenceim).

  7. Nekem így lenne a sorrend:
    1: Fókuszálás
    2: Tiltott mágus
    3: Kinetikus féreg
    4: Orkhan Thai
    5: Mhorg
    6: Dharosz
    7: Villámháború

  8. Nálam a villámháború abszolút elsö, Pit úrhoz csatlakozom, Ruzsinszky képeit szeretem a legjobban én is😀

    Paszkáltól a lélekszipolyozó is tetszik
    A darabolónak meg valóban nincs makifeje de majdnem. Ami nagy szó, tekintve hogy a moáknak ARCUK sincs😛

  9. Behos toplista:

    # A lap neve Átlag Szavazatok száma
    1. A moák bukása 10.0 15
    2. Villámháború 9.1 14
    3. Gyémántgólem (új) 9.8 8
    4. Kristálysárkány 9.9 7
    5. Szörnyidomítás (új) 9.5 8
    6. Világégés (új) 9.5 8
    7. Búvópatak 8.5 13

  10. 1. Villámháború
    2. Kyorg központ
    3. Tiltott mágus
    4. Káosztornádó
    5. Fókuszálás
    6. Orkhan Tai
    7. Guolg császár
    8. Lávafolyam
    9. Mahomi gólem
    10. Föld sárkánya

  11. Most azért utálsz mert leírtam hogy nem feltétlenül hülye a cikkíráshoz valaki, akinek más a véleménye? Nem értem miért kell egy egyszerű megállapítást személyes támadásnak venni…

  12. Zsee:

    ha a cikk írójának lehet véleménye az alkotók munkájáról (szerintem is), akkor Paszkálnak is lehet véleménye a kommentedről. Miből érezted azt, hogy a személyed ellen szól? Ezek a jelzések nagyjából a (csatlakozom / nem értek vele egyet) v. (szeretem / nem szeretem) rövidítést jelzik.

  13. Zsee ezt a kommentet kifogasolta, es hajlamos vagyok egyeterteni vele:

    “Dani79 szerint:
    február 20, 2014 – 21:03

    Aki Paszkál grafikáit kihagyja a top7-ből , az vagy nem látta az összes lapot, vagy ROHADTUL nincs semmi érzéke a szép és igényes grafikákhoz, de semmiképp se írjon erről a témáról cikket:(((”

    a szokasos arnyalt, cizellalt megfogalmazas🙂 : “amit en gondolok, az tokegyertelmuen, objektiven UGY VAN, es aki maskepp latja, az hulye/nem ert hozza”

  14. ? Balage.

    Dani79 szerint:

    február 20, 2014 – 21:03

    Zsee szerint:

    február 20, 2014 – 21:33

    Trak Thor szerint:

    február 21, 2014 – 02:37 (-> itt amúgy tényleg volt személyeskedés, csak az azt követő kommentet figyeltem, sorry)

    Zsee szerint:

    február 21, 2014 – 15:00 (erre írtam és ez nem arra volt válasz, amit idéztél).

    viszont túlmutat a téma részletezése az érdekességi szintjén, így részemről tárgytalan a továbbiakban.😛

  15. Igazatok van, mindegy, de hogy ezért utáljon valaki azt viccnek tartom így ismeretlenbe egy kósza vélemény alapján😀 Speciel veled semmi problémám nincs, sőt, nekem csak Dani hozzáállása nem tetszett (de még őt se utálom😛 )

  16. Daninak jó a hozzáállása a dolgokhoz. A top10-be befér egy Paszkál illusztráció.

    Vegyük észre, hogy például kapsz egy feladatot: rajzolj egy kinetikus férget, ami ilyen antimágiagyilkosüberálleszlap. (nézzétek meg a régi féreg illusztrációk nagyrészét milyen gagyik) És megszületik a Kinetikus féreg ami megragadja a lényeget és kinyír egy teknőst, emellett igencsak féreg és meg van kékítve, hogy passzoljon elenioshoz. Szerintem ez egy mestermunka, én fejben is rosszabbat illusztráltam volna ehhez a laphoz.

    A legjobb illusztráció: A moák bukása

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

