Így draftolunk mi

Válassz ki egy lapot, tedd le magad elé, a többit add tovább jobbra. Fel lehet venni.

Március 22-én zajlott az idei év első, Behó által szervezett válogatós versenye. Mint ahogy tudjátok, a verseny a profi kategóriában került megrendezésre, az amatőrök Veszélyes faj formátumon feszülhettek egymásnak, azonban jó pár, még nem profi játékos döntött úgy, hogy mégis inkább a drafton próbálja ki magát, és akikkel a verseny végén beszéltem közülük egy sem bánta meg, mind remekül érezték magukat. A draft számomra a HKK csúcsát jelenti, a jelenleg létező legérdekesebb formátum (bár szívesen kipróbálnám a Rochester draftot és a Display draftot is). Legalább olyan fontos a felkészülés rá, mint egy hagyományos versenyre, képben kell lenni, hogy milyen lesz a meta, mennyire gyorsak a paklik, mik a lehetséges koncepciók. Mi a verseny előtti héten szoktuk általában átbeszélni az esélyes dekkeket, illetve azokat a lapokat, amik a formátum jellegzetességei miatt felértékelődnek.A verseny előtt felkerült a fórumra, hogy a Szánalmas teknős tiltva lesz a versenyen, és éppen ezért úgy gondoltam, hogy a zöld színt nem igazán fogják a játékosok szedni. Ezen kívül még egy Altató köd – Leszáll a köd – Iszappolip trióra épülő dekknek tulajdonítottam iszonyat erőt (bár a verseny előtt a Köd gyermekét tiltották a játékosok kérésére), illetve az egyszer már igencsak jónak bizonyult Fantomlányra épülő KF-es tárgydekknek. Miután ezekről a dekkekről főleg Zsoltival és Bonyival beszéltünk, kitörő lelkesedéssel fogadtam, hogy mindkettőjükkel egy asztalhoz ültettek, ráadásul Bonyi ült a jobbomon, így ő kétszer szűrt. Világégéssel kezdtük a válogatást, és rögtön négy olyan lapot is láttam a pakliban, amivel négy különböző koncepcióba tudtam volna rögtön belemenni:

Manóodú: mindenképpen sok lénnyel játszó KF horda. Miután a kék a Fantomlány miatt is a pakli alapköve, így egy színt használtunk még csak el, nem foglal el további slotot, ráadásul miután nem túl sok a manatermelés, ezért a varázspont-elvevő képessége hihetetlenül erőssé teszi.
Bölcs látomás: zanszilánk pakli. A két kiegészítőben számtalan zanszilánkos lap jelent meg, ráadásul miután a manatermelések igencsak karcsúak, ezért is lehet rá szükség.
Altató köd: köd-kontroll alapja, a hordák legnagyobb ellensége.
Barátságos teknős: anti-mágiás lapcounter az asztalról, a zöld pakli egyik alapja, miután kidobattuk az ellenfél kezét, utána igen könnyen be is lehet vele zárni.

Sok filózás után felhangzott a klasszikus “Válassz ki egy lapot…” kezdetű mondat, és én a teknős mellett tettem le a voksomat. Nem az igazi first pick, de bíztam abban, hogy az elméletünk helytálló, és más nem fogja szedni a zöldet. A második csomagban a felejthető ritka mellett megjelent egy újabb zöld sztár, egy Őshangya lélekbúvár, viszont megtaláltam a készülő paklim legnagyobb ellenfelét egy Hegyi góliát személyében. Pokolian erős lap, egymagában rendet vág az egész asztalon, muszáj kiszedni. Innentől kezdve viszont a zöld lapok száma eléggé lecsökkent, így a következő kiegészítőből egy Nz’kromithlan mágust szedtem ki (nyilván morfokra is pályáztam mellé, hogy lapot tudjon counterelni). #asd#nopls#kiszediazöldet

Őszintén megmondom, kb ötletem sem volt ezek után, hogy miket szedjek ki, de találtam két Harsonát és egy Törpe kovácsot, hátha jók lesznek valamire. Miután kidraftoltuk az első kieget, és megnéztem a kivett lapokat, hát, nem volt túl jó kedvem, egy koncepció nélküli gitthalmaz állt előttem. Muszáj volt tehát az Istenek viadalából jókat szedni, vagy legalább valamilyen koncepciót gyorsan kieszelni. Az első lap viszonylag gyorsan a többi mellett landolt, ugyanis egy Kifejlett xenomorf nézett vissza rám, őt nem kell bemutatni, kicsit gyengébben rak rendet, mint egy Hegyi góliát, viszont cserébe ingyen is tudja. Itt még mindig nem voltam biztos magamban, viszont a két bomb ritka miatt gondoltam rá, hogy azért a lilát használni kellene. A következő kiegben találtam egy Baghar korbácsát, ami ugye a KF-es dekkbe elég meleg, ráadásul nerfelve sem volt most (sick). Jobban elolvasva a lapot: “Thargodanra ingyen rakhatot.” Te jó atya úristen, Dúvaddal vagy Mhorggal, vagy egy morffal és egy ilyennel kezdeni az mi durva? Szerencsére senki nem szedte őket, így az összes, 5 db! hozzám vándorolt. Ezen kívül még aktivizálós papírokra mentem rá, így Mestermágusok és Orgling bányászok is kerültek hozzám. A harmadik Világégésnél a terv már egyértelműen minél több Mhorg és Dúvad összegyűjtése volt, szerencsére még egy Hegyi góliátot is találtam. A paklim tehát így nézett ki:

1 Védelmező morf
1 Idéző morf
1 Varkaudar remete

2 Ork mesemondó
2 Togya-ork
1 Ork hajítóbárd

2 Mestermágus
2 Harsona

2 Hegyi góliát
1 Gyilkos pöröly
1 Az aranysereg stratégája
1 Moa harci gép
1 Ikerfivérek
1 Goblin kutató

5 Baghar korbácsa
2 Dúvad
2 Mhorg
2 Orgling bányász
1 Kifejlett xenomorf
1 Xenomorf harcos
1 Nz’kromithlan mágus
1 Okulüpaj robbanó gömbje

35 lap

Nyilván a minimum lapszámra törekedtem a pakli összeállításánál, hiszen minél több korbácsot és thargodan srácot szerettem volna húzni. Számomra igencsak tanulságos volt ez a draft, ugyanis kétszer draftoltam már ebből, a ‘thargodanra ingyen’ még sosem jött elő. Nem elég tehát azzal tisztában lenni, hogy egy lap nagyjából mit tud, pontosan, minden képességét ismerni kell ahhoz, hogy jó eredményt érj el egy ilyen versenyen.

Egyed Dávid

 

13 thoughts on “Így draftolunk mi

  1. Hogy érted azt hogy a Baghar korbács nem volt nerfelve?
    Egyébként van ?(nerfelve ? )
    A hármas lapkorlátra gondolsz? (asse nerf……)

  2. @Jozsi:
    A korbácsot IV draftokon arra szokták korlátozni, hogy használatának költsége az is, hogy feláldozd a lényt.
    Bonyi arra gondolt, hogy úgy kapott ki Dévtől, hogy jött az anti-mágia:3 képességre kvalifikált Togya, és nem maradt keze (Mivel ginyob ködöt draftolt, sok spellel)

  3. Grat Dave!

    Igen a Togya engem is eltett mindkétszer mikor jött a döntőben…
    Nagyon jó verseny volt, bár kicsit egyoldalú volt a döntő, csoda hogy nyertem egy meccset…

  4. Grat Dave újfent!

    Hát igen a draft az draft nincs mit erről mesélni ez a királya a játéknak ez vitán felül áll!!!.Nagyon jó lenne ha belenne pár ember kamerázva és lehetne látni mikor mit és miért csinál sztem az igen tanulságos lenne.
    Első 2 kieg után még én is igen elvoltam veszve ebből most milyen koncepció lesz,de aztán csak kialakult a deck.

  5. Köszi mindenkinek!
    @Jufe: wowban annó azt csinálták, hogy kiválasztottak egy VIP játékost, és egy bíró beült mellé, és írta kiegről kiegre, hogy mit vett ki a játékos. Nemzetin szerintem kamerával is megoldható a dolog, mindenképpen érdekes lenne!

  6. Grat Dév bácsi!🙂

    Annyival kiegészíteném, hogy külön cikket is írtak a VIP játékosok válogatásairól, leírták, hogy miket, utána valóban megkérdezték mit miért… (magyar WoW honlapon 1 vagy 2 ilyen cikk van, Csík Jani által, általam csak egy általános Draft cikk van, kedvcsinálónak. :))

    @Mr Punk: Display draft, ha jól emlékszem, a WoWnál, nálunk úgy volt, hogy minden játékos kapott 1-1-1 displayt (vagy 2-t, tavaly februárban volt ilyen), és a displayben lévő csomagokat egyenként kellett kibontani, kiválasztani egy lapot, és a többit vissza kellett rakni, utána jött a következő csomag, stb., és a displayeket nem adták tovább, hanem mindenki kapott egy pakkot, így válogatták ki a lapokat, aztán mehetett a móka.🙂

  7. Zsoltival összesen 7 herénk volt!😀
    …aztán persze semmi más zöldből. Én zanszilánkokra mentem rá morfokkal és a piros drágításukkal, de úszó volt.🙂

    Nagy grat Dév bácsi és BonyiG uraknak!

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

