Így draftolunk mi – Juniorból

16 deck, 0 Békés izoláció.

Péntek este Schwartz Józsi születésnapjával (Boldog Szülinapot utólag is!) egybekötött drafton vehettem részt (a többi bátor jelentkező Erdős Viktor, Abonyi Attila, Simon György, Buzás Norbert Bartus Geszemekrgely és Szabó András voltak). Miután a héten ágynak döntött a láz ezért megmondom őszintén nem túl sok erőt éreztem magamban, hogy felkészüljek a megmérettetésre, azért a gyakori-nem gyakori szekciót átfutottam. Ami lejött, hogy a Chara-din és a Tharr két gyakori lapjuk miatt hihetetenül erősek lesznek, lilából Figyelő szemekkel lehet masszív lapelőnyt építeni, míg barnából egy olcsó sebzéssel, a Megelőző ütéssel lehet instantként kilőni egy lényt, vagy egy nagyot (nyilván lénytől függően) lőni az ellenfél arcába. Ezen kívül masszív leszedéseket, tömegirtásokat (AOE ftw) szerettem volna kiszedni, lehetőleg minél többet. Terveink szerint 18:00-kor kezdődött volna a draft, de Schwartz a Kurunczi helyett beugró Viktort valamilyen oknál fogva csak fél hétre hívta, ezért egy kicsit késtünk. Szokás szerint kidobtuk kockával, hogy ki hova ül, és az elmúlt időben most először elég távol kerültünk egymással Bonyitól, balomra Búzát, jobbomra Gyurit kaptam. Gyurival kicsit beszélgettünk verseny előtt, ő is egy ilyen koncepciót tartott erősnek, így sejtettem, hogy nem feltétlenül fog összejönni az a dekk amit kinéztem, no nem baj, majd improvizálunk. BörtjaukAz első bontásban a ritkáim közül választottam egyet, egy Börtjauk tréfája nézett velem szembe, rögtön ki is szedtem, több okból is. Az egyik, hogy lassú játékra számítottam, ráadásul miután kontrollozni szerettem volna ezért a laputánpótlás az elsődleges feladataim közé tartozik (ráadásul a Junior lapjai közül ez a legerősebb laphúzás), így túl sokat nem gondolkodtam, pickeltem. A második csomagban szintén találtam egy pokolian erős ritkát, ráadásul a színe zöld. Sajnos nem egy izolációt adott tovább valaki, csak egy Owooti cselszövést találtam, de gondoltam, hogy ez sokszor fog jó jönni. Aztán elkezdődött egy kis szövegmágia az asztalnál, mindenki mondogatta, hogy így meg úgy tud leszedni dolgokat, de nyerés ügyileg egy kicsit szegényes a készlet. Itt bevillant, hogy ha mindenki ilyesmi dekket rak össze, akkor bizony csak valami Uwalla-szintű döggel lehetne felőrülni itt mindenkit (a kieg Uwallája az Ervdő), vagy nem asztalról kéne nyerni. Én az utóbbi mellett tettem le a voksokat, és miután észrevettem, hogy fekete varázslatokat senki nem szed, ezért nyugodtan rámehettem, több Momfordi csapás, Morgan sóhaja és Haarkon dühe is landolt nálam. Ráadásulhaarkon belementem a pirosba is Akmal-Heves vérmérséklet kombó miatt (meg persze a Legendák völgye idején ki ne emlékezne erre a dekkre, ráadásul megelőző ütésekkel megtámogatva (amin korlát most nem volt) igen gyorsan ki lehet filézni az ellenfelet). Ezen kívül még egy ötödik színt is kiszedtem, a kéket, ebben elég erős manapusztítások, mana-lockok vannak (pl. Hendiala intrikája), így ha egy hozzám hasonló kontroll ellen játszottam zöld ki, kék be. Néhány szót a többiek koncepcióiról: Schwartz egy gyűjtőgeneráló! decket épített rengeteg Sebzett vérfarkassal és Lidérccel, gyanúnk beigazolódott, valószínű, hogy utóbbit tiltani fogjuk a blogos drafton, megoldhatatlan semmizés révén. Volt szerencsém vele játszani, többször 0-ba, vagy az alá lőttem, de egy jó Kürtszó mindig megmentette, ötletes, és iszonyat erős koncepció. Bonyi Ervdős, zöld lényes (Gombapók) kontrollt szedett össze, ráadásul mindkét Rundhal nála kötött ki ami vándorolt az asztalnál, ami iszonyatosan pörgette a decket. Barti erőforrás-kontrollal játszott, rengeteg manapusztítással (Gyalázat lemosása, Felhők asszonya). Bubu is hasonló paklit épített, ő az asztalról igyekezett erőforrás fölénybe kerülni Asztrális elmemarcangolókkal, Vidám manókkal és Kyorg agyfagyasztókkal. Sajnos a többiek paklijából nem sokat láttam, talán megírják hozzászólásban, hogy mit szedtek. A paklim tehát összeállt, és így nézett ki:

3 Méregfelhő
3 Akmal
4 Heves vérmérséklet
2 Varkaudar íjász
2 A béke megszakítása
2 Tébolyult tűzmágus
2 A végítélet harsonái

4 Megelőző ütés
2 Romboló
1 Börtjauk tréfája

5 Momfordi csapás
2 Morgan sóhaja
2 Haarkon dühe
1 Jégfal

5 Sheran lázadása
2 Tornádó
1 Földanya bölcsessége
1 Kerge darázs
1 Owooti cselszövés

45 lap

A pakli végül csak Schwartz gyűjtőgeneráló paklijától kapott ki, így összességében elégedett voltam a kidraftolt koncepcióval. Jövő héten úgy néz ki, hogy újra draftolunk Juniort, akkor már az említett Lidérc tiltásával. Már formálódik bennem egy pakliötlet, írok majd róla, hogy hogy muzsikált.

Dév bácsi

17 thoughts on “Így draftolunk mi – Juniorból

  1. …és tegnap 1 deck és lőn Békés izó!!!😀 Szép!

    Én pénteken szokás szerint kontrollal toltam, ezúttal csak annyival akartam módosítani a koncepciómat, hogy minél több bűbájt szerzek bele és, ha lehet, Mogokok szövetségével nyerek egy-két kontroll lényt leszámítva. Mogokok nem jött, de egy szép kis bűbáj vonal és egy kis dobató részleg is összejött.

    A következőképp nézett ki a deckem (úgy kb. néha változott egy keveset):

    F-Ch-R-E

    3 Bűvös tavacska
    2 Energiapréselés
    2-3 Bíbor anguaxin
    0-1 Azbeszt pega
    1-2 Gyengék összefogása
    1 Perzselő homok

    4 Az erő áldása
    1 Kézrátétel
    0-1 Oroszlánüvöltés
    1 Mokku
    1 Szkritter esélyleső
    1-2 Paralizátor
    1 Sog
    1 Balliszta
    1 Malkori íjászmester
    1 Napkirály ajándéka

    1 Figyelő szemek
    1-2 Ében munkafelügyelő
    2 Tyrxacotl (vagy mi a rák?)
    1 Árnyékrája
    1 Őrült oldal álma
    1 X1 a xenomorf
    2 Raska

    2 Elenios csodája
    1 Lady Olivia
    1 Lady Olivia éneke
    1 Szirének éneke
    1 Techianaflux
    1 Asztrális elmemarcangoló
    0-1 Agyfürkészés
    1 Vidám manó
    1 Energiital
    1 Energiakígyó
    1 Kardfogú fülemüle :DDD
    0-1 Sárkánybébi

    (asszem nem hagytam ki semmit)

    45-48 lap

    A minimum lapszám végül a 45 lett, mindenki tök korrekt paklit rakott összevégül. Óriási meccsek voltak, újra megtapasztalhattuk azt, amiért annó néhányan elkezdtük és ki is tartottunk a játék mellett.

  2. Mogokok törvényét akartam írni, természetesen😀. Amúgy az Ősi létezésre is pályáztam, az se jött😦

  3. Gyujtot general: lidercharcos, fekete patkany. Gyujtobol mukodik: sebzett verfarkas, liderc. Vedelem: kurtszo, eroforras: alku a sorssal. A decknek ez volt a magja.

  4. a végén egy barátságos ikszet kötöttünk Bonyival, miután kiégtek a deckjeink, és én megsebezni nem tudtam (mágia tobzódása szedi a farkasokat optin), ő pedig ütni (körönként 14-et gyógyultam 7 lidérccel)

  5. Az Ősi létezést én vettem ki, mert én is bűbáj vonalat szerettem volna szedni!🙂

  6. a deck:
    1 A béke megszakítása
    1 Romboló
    3 Kontármunka
    2 Sötét kor
    2 Árulás
    2 A természet haragja
    1 Proteinpöffeteg
    1 Proteinsólyom
    2 Alku a sorssal
    1 Értelmetlen rombolás
    2 Dranadáni kőtörő
    2 Sáskajárás
    5!!! Kürtszó😀
    2 Lidércharcos
    4 Fekete patkány (az ellenfeleim is jó volt égetni :3)
    4 Sebzett vérfarkas
    7 Lidérc
    3 Méregfelhő

  7. Amiben csalódtam: árulás.
    Nem jellemző, hogy feltol az ellenfél két nagy/kicsi lényt, hogy jól működjön a dolog.
    Amin meglepődtem: Dranadáni kőtörő
    Bíbor anguaxin pls😀

  8. Ami engem illet, az elején tudatos pakliépítésbe kezdtem egy manaszívó kontrollal, igyekeztem pr Hedniala intrikát, gyalázat lemosást kiszedni, és hozzá a vp-szívó lényeket, mint a Vidám manó, Kyorg agyfagyasztó, Elmemarcangoló és tsai. Az alapihlet evidens volt, mert az elején Pszi elementált és Időugrást szedtem. A deck további részére azt erőltettem, hogy még fojtogató ködöt és kijátszáskor hasznos képességű lényeket meg 1-2 manatermelést rakok be. A első kieg után az alábbi manaszívó vonalam volt:

    4 Vidám manó
    1 Kyorg agyfagyasztó
    1 Pszí elementál
    1 Asztrális elmearcangoló
    1 Időugrás
    2 Fojtogató köd

    A leszedős vonalat lényes szempontból 3 Mino berzerker is erősítette, beszedtem pár Bűvös tavacskát is.

    A második kieg viszont nagyon keresztülhúzta a számításaimat, összese 2 Vidám manót, 1 Gyalázat elmosását, és még 1 Psz elementált tudtam kiszedni, ráadásul egy Bűzgombócon kívül a jó kezdő-képességű lényből sem gyűjtöttem össze egyet sem, így kénytelen voltam több középkategóriás lényt is betenni. Pár tömegirtás (Sáskajárás, Gyengék összefogása) még nagyon jól befigyelt. Alapból a peches lapjárást tartottam gondnak, de valójában az is benne volt, hogy amikor a Barti és a Dév felől jöttek a lapok, ők módszeresen kiszűrték a vp-szívó vonalat, amik így nemigen jutottak el hozzám.

    Sajnos így 3 fordulóból csak egyet nyertem a Gyuri ellen, Bonyi deckje jobb volt, mint az enyém, Dév meg csak szimplán lemákolt😛

  9. Amúgy a deckleírásomból kimaradt egy Tudatfaló és egy Halvány reménysugár, meg még vmi apróság.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

