Oldschool HKK verseny a Dungeonben?

#enciclopediafantasia #kovacsceh #omg

Biztosan tudjátok, hogy a piacon jelenleg számtalan fantasy-kártyajáték van jelen, sokra mi is szoktunk hivatkozni (pl. WoW, Magic). Ahogy tudjátok, ezeknek két fajtája ismeretes, a TCG (trading card game – gyűjtögetős kártyajáték, minden csomagban más és más lapok vannak) és a CCG (collectibe/customizable card game – általában egy csomag tartalmazza az adott kiegészítő összes megjelent lapját). Mindkét formának megvannak a maga előnyei és hátrányai is – volt már példa arra, hogy egy TCG CCG-vé alakult, ha jól emlékszem pl. a Trónok harcánál ez történt. Én a magam részéről sokkal jobban szeretem a TCG modellt, úgy gondolom, hogy ebben tökéletesen megtalálja mindenki azt, ami egy kártyajátékban szerethető.

tudatturbóSokan tudjátok, hogy egy jó ideje azzal küzdök, hogy a játékban megjelent minden gyakori és nem gyakori lapból összegyűjtsem a maximális lehetséges mennyiséget, ez az én perverzióm (más a csajokat szereti). Az újabb kiegészítőknél viszonylag könnyű dolgom volt, sok új lap van a piacon, könnyű összerakni ezeket a sorokat. A régi lapokat azonban pokoli munka összeszedni! Iszonyat kevés játékosról tudok, akinek ilyen fölös, elfekvőben lévő lapkészlete lenne (biztos, hogy sok játékosnál van, ott porosodnak cipősdobozban a padláson, de ők a passzív állományhoz tartoznak, így pedig nehéz felvenni velük a kapcsolatot). Ezért is örültem annak, amikor Krisztián szólt, hogy egy elég nagy mennyiségű régi papírt hozott be neki valaki a boltba. Miközben a lapokat válogattam, olyanokkal találkoztam, amikkel előtte még soha (elég furcsa, hiszen úgy gondoltam, hogy a lapok igen nagy részét már láttam, de ott minden második-harmadik ismeretlen volt), ezért is kérdeztem sokat, hogy versenylap volt-e, vagy használta-e egyáltalándirekt kontakt valaki. Miután egy jót nosztalgiáztunk, felmerült bennünk egy ötlet: de jó lenne újra (vagy először) részt venni egy olyan versenyen, ahol csak ilyen régi lapokat lehet használni (természetesen játékosokkal egyeztetett tiltólista után #noszürke #nopszi). Azzal tisztában vagyunk, hogy főversenynek egy ilyet nem tudunk megtartani, hiszen valószínű elenyésző számú (8-10) játékost vonzana egy ilyen verseny, illetve biztos vagyok benne, hogy több embert érdekelne, csak lapkészlet hiányában nem tud indulni majd (azért megjegyzem, hogy a Dungeonban jelenleg még mindig több ezer lap van a 10 ft-s dobozban, tehát 450 ft-ból akár decket is lehet építeni).

Augusztusban maratoni Dungeon-nyitvatartásra számíthattok (arról, hogy miért majd később), és Krisztiánnal karöltve szeretnénk egy ilyen side-eventet tartani. Pontos információkkal később tudunk szolgálni (terveink szerint az első Alapkiadástól Aranyforrásig lehet majd lapokat használni, épp azon vitatkozunk, hogy utóbbit még engedjük-e), az azonban biztos, hogy aki el tud jönni, az garantáltan jól fogja magát érezni. Reméljük, hogy néhány régi, szunnyadó játékoshoz is eljut a hír, és eljönnek ők is.

Ha lenne megfelelő lapkészleted, te szívesen indulnál egy ilyen HKK versenyen?

Dév bácsi

24 thoughts on “Oldschool HKK verseny a Dungeonben?

  1. Nagyszerű!
    Ezt már én is többször felvetettem, többek közt neked is, de mindig azt a választ kaptam, hogy kevés érdeklődő, nem érdeke a versenyszervezőnek.
    Örülök, hogy sikerülhet mégis tető alá hozni. Ha ráérek, tuti megyek.

    Üdv: Kyb

  2. Nyilván rajta lennék alap:P Remélhetőleg még lenne is otthon elfekvőben hozzá némi alapanyagom bár valszeg igen kamu deck lenne a vége de 45+side meglesz:)

  3. Szívesen mennék és multkorában találtam egy dekket, ami viszonylag jó is lenne. A mágusok átkát vhogy kiszedem belőle:)

    Most bánom, hogy annó eladtam a TROLL paklimat:(

    Egy jó kis pszi vagy taum dekk fini lenne:)

  4. Biztos, hogy szívesen játszanék rajta!

    (A végén még annyian kedvet kapunk erre a formátumra, hogy nem ez lesz a side-event! :))

  5. Én inkább egy draft vagy “kvázi frissen bontott” versenynek örülnék, hogy ne kelljen 10 kiegből lapokat válogatni. A nevezési díjért cserébe mindenki kapjon egy kb. ugyanolyan erős lapokból álló decket (mondjuk 70 lap) és abból rakjon össze 45 lapos paklit.

    Ez jelentősen egyszerűsítené a játékosok készülését, persze több feladatot adna a szervezőnek🙂

  6. “Siman”, kb Arnyekholdnal kezdtem el jobban belemelyulni a jatekba, jo lenne ilyen nosztalgia. ^^ (es johet a regi Haarkon duhe..vagyis duhom :))

  7. A gyűjtőgenerálós dekk nyerné a versenyt és ez lenne a 2. és a 3. helyezett paklija is…

    Köszönöm nem.

  8. Szerintem frissen bontott jelleggel kéne rendezni a versenyt. Rengetegszer játszottam hasonlót, és garantált a játékélmény. Minden egyéb verzió:
    1. nem vonzana elég játékost
    2. a játékosok tudása helyett a lapkészletük döntene, ami egy hagyományos versenyen rendben van, de egy olyan környezetben, ahol a lapok zöme beszerezhetetlen, ez eléggé unfair.

    Szóval az lenne a követendő metódus, szerintem, hogy a szokásos nevezési díjért kapna a játékos 120-150 random lapot a megfelelő készletből. Ebből ott helyben kellene paklit építeni. Hogy a padláson talált lapoknak is meg legyen a haszna, az előre bedobott lapokkal lehetne csökkenteni a nevezési díjat és/vagy növelni az egy főre jutó alap lapkészletet.

    A többi adott. Egy ILYEN versenyre nagyon szívesen elmennék, akár úgy is, hogy ez legyen az egyetlen verseny azon a napon. Sőt. Ezt csak így érdemes megcsinálni.

    Az egyetlen kérdés a: hogyan? Hogyan oldjuk meg a randomot, és a lapok összekeverését? Biztos erre is lehet találni valami megoldást.

    Szerintem.

  9. Én is szívesen mennék, gyűjtöm is ezeket a fehér szélű lapokat!:)
    Mivel beszerezhetetlen – szinte, én ki nem adom a kezemből semmiféle közösbe ezeket a lapjaimat, hogy össze vissza keverjük, és ne kapjam vissza ami az enyém.
    Krisznek ehhez nincs elég lapkészlete? Tőle vennénk meg a randomlapokat, mintha frissen bontotton vennénk a kiegeket, és a nevezési díj tartalmazná a lapok árát is. Persze, így lehet hamar limitálódna a létszám.

  10. Tényleg ne ez legyen.🙂 Minden lap megvan és ciki lenne így ha nem nyernék.😛

  11. Saját lapkészletem nincsen hozzá, de nagyon szívesen mennék egy ilyen versenyre.

  12. Egerben, a Camelot kártyavárban is kapható rengeteg ilyen lap, ha arra jártok, érdemes megnézegetni őket🙂

  13. Nekem sincs hozzá lapkészletem, de érdekelne, hogyha megoldható lenne hogy mindenkinek jussanak lapok.

  14. én tudok vinni egy cipősdoboznyi régi lapot a versenyre.
    ezzel arra is utalok, hogy a randomot támogatnám mindenképp!

  15. Orulunk, hogy tobben kedvet kaptatok hozza. A heten megbeszeljuk Krisztiannal a reszleteket, es idoben tajekoztatunk rola benneteket, hogy legyen mindenkinek kello ideje es modja felkeszulni.

  16. Legyen, persze
    (de csak Isteni Szovetsegtol, az előtt nem jatszottam a versenypaklikkal :P)

  17. Nalam biztos setara indulna a mentor!😀
    Kesobbiekben a 2000-es ev elotti korlat mehet fel, 2003,2005 stb. –> Kibovitett Latokor

  18. Most látom csak a nosztalgiaverseny hírét!🙂 Mindenképp érdekelne!!! Sőt, 1-2 havert is vinnék, akik végre előszedhetik a taumaturgiás-tűzlabdás paklit, meg a régi Leah hordákat!🙂

  19. Ütközet+Széthúzás a bandában! Repülő horda+Árvíz!! Trollkeltető zóna, Fal+Elit palotaőr!!! Politika lapok+Királyi tanácsnok! Micsoda daliás idők voltak!🙂

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

