HKK Blog Podcast #1

Több mint másfél órán át beszélgettünk a Szánalmas teknősről és egyéb érdekes témákról – most ti is meghallgathatjátok.

A két évvel ezelőtti, kísérleti “nulladik” adást követően visszatér a HKK Blog Podcast, melyet mostantól valóban állandó rovatnak szánunk a blogra – persze csak akkor, ha elnyeri a tetszéseteket.

A mostani, maratoni (96 perces) kiadásban Bíró Tamás, Csető Zsolt, Dávid Máté és Egyed Dávid beszélget többek között a Világégésről és az elmúlt kiegészítők népszerűségét vizsgáló szavazásról, de az is kiderül, miként lehet eljutni a Szánalmas teknőstől az Álcázásig.

A podcastet a lenti lejátszó segítségével hallgathatjátok meg – vigyázat, időnként szókimondó szövegeket is tartalmaz, így 12 éven aluliaknak csak szülői felügyelet mellett ajánljuk (vagy micsoda). Jó szórakozást!

46 thoughts on “HKK Blog Podcast #1

  1. Ne játsszunk dalnokkal… hát persze. Dév, addig nyugodtan elmehetsz wc-re!😛

  2. Továbbá hatalmas grat a podcast-hez, mindenképpen támogatom a folytatását, nagyon tetszett!!!

  3. A dalnok mióta húz 2 Vp-ből 4-et? 3 Vp kell hozzá. 2 Vp-ből csak kirakod a dalnokot és keresed a pénzdalt. Egyébként én is utálom, de ez feltűnt.

  4. Transzformálás FTW!
    Álcázáshoz:
    (AK1) Álcázott lényre is lehet használni olyan támadó varázslatot, amely csak szörnyre illetve kalandozóra hat (pl. Agyroppantás). Ilyenkor az Álcázás gazdája közli, hogy a varázslat hatott-e a lényre vagy sem. Az álcázott lény gazdájának továbbra is be kell tartania minden szabályt, tehát nem rakhat szintlépést álcázott szörnyre, nem játszhat ki ugyanolyan neves kalandozót, ami az Álcázás alatt van stb.
    (AK3) Az Álcázásnál nem költhetek el kevesebb VP-t, mint a lényem kihozási költsége. A lény kihozási költségét mindenképpen el kell költened, de ha akarsz, ezen felül akárhány VP-t elkölthetsz.

  5. Először is: köszönöm az élményt! Ügyesek vagytok, és igen tetszett, ahogy megfelelő színvonalon, összeszedetten, kerek mondatokban, érthetően beszéltetek a témákról. Csak mesélem a többségnek, hogy ez egyáltalán nem könnyű műfaj, úgyhogy le a kalappal!
    Másodszor: annyira közvetlen volt a stúdióhangulat, hogy lépten-nyomon azon kaptam magam, hogy legszívesebben jómagam is bekapcsolódtam volna a beszélgetésbe. Ezzel biztosan sokan voltak még így. Jó kis másfél óra volt!

    Illusztráció: sajnos az illusztrátorok nem (mind) ismerik megfelelő mélységben a háttérvilágokat, és ezért jelenhetett meg pl. fegyvert markoló ganüid, vagy bilincset markolászó xenó… De ugyanez a hiba fellelhető a lapok nem megfelelő típusában, színében, vagy egyéb jellemzőiben is. Tetten érhető a hiba pl. a Bufa hitére áttért Korgó Szikra, vagy azon, legalább ezer éve halott kalandozók személyében, akik végzetúrként tértek vissza…
    A háttérvilág népszerűsítése a már megírt, és létező történetek újra hozzáférhetővé tételével, vagy azok tovább gondolásával is megtörténhetne. Egyébként meg kérdezzetek…😛

    Az új kiegészítő kapcsán az egyik legsúlyosabb játékosi elvárás – legalábbis szerintem -, hogy maradjon meg legalább ugyanilyen színesnek a meta, mint most, és ne gyorsuljon a játék. Ezeknek az elvárásoknak az oltárán bizony fel kell áldozni néhány egyéb szempontot, de a kiegészítő hangulata, az illusztrációk minősége, és a lapok használhatósága, vagy megfelelően belőtt ereje semmiképp nem tartozhat ezen áldozatok közé.

    Kíváncsian várom a következő stúdióbeszélgetést. Gratulálok, még egyszer! Ilyenkor örülök, és büszke vagyok arra, hogy a HKK-sok rendkívül stílusos játékosközösségéhez tartozhatok.

  6. Köszönjük János (meg persze a többieknek is!), ez komoly motivációt ad a folytatásra.🙂

  7. Na most így egy nem kis idő megszakítás után végig hallgattam.
    Durva, hogy mindig tudtok még 1-1 lapáttal rátenni(minőségi cikkek,toborzás,podcast stb).Már lassan nyálas amit művelek,de komolyan mondom ez a blog és elsősorban nyilván TI akik alkotjátok akik a legtöbbet hozzátesztek minőségben a játékhoz.Persze behó munkája nélkül nem sok … érne,de óriási minőségi javulást végez az adott termékkel ez azthiszem vitán felül áll.
    Én is csak a kalapomat tudom lengetni munkátok előtt és köszönöm az élményt!!!

    ui:
    Ja és persze mind ÖRÜLTEK vagytok:D:D:D

  8. Jo a podcast!

    Az erdekesseg kedveert elokerestem a Molluszk megjelenese utani elso versenyunket (2009 jul, hagyi), es azert nem 5-bol 4:

    “A profik küzdelmét játszmavesztés nélkül nyerte Béres Csaba a Molluszkkal kiegészített, Éjfatty sóhajra épülő érdekes kontroll paklijával, a második helyen Panyik Zoltán végzett Molluszk kontrollal, a harmadik Révész Bence Zarknod börtöne paklival, a negyedik Török Péter egyedi, Hálócsapda + Antimágikus rakshallion paklival, az ötödik pedig Kovács Balázs lett kedvenc tárgyaival.”

  9. A Vilageges eladasi szamairol valo infod Dave, nem igazan korrekt – de errol persze tobbet nem mondhatok – de korantsem olyan rossz a helyzet, mint mondod.

  10. Az Istenek viadalaban pont ugyanannyi koncepciot probaltunk erositeni (leginkabb mindet🙂 ), mint a Vilagegesben. Az, hogy konkretan ez hogy sikerul, mas kerdes, nem mindig sikerul eltalalni, mire van szuksege a paklinak.
    Pl. a teknosok jatszhatoak lettek a VE-tol🙂

    A “mashova is ferjen be” kritikat megfogadjuk, a kovetkezo kiegben erre jobban fogunk figyelni.

  11. Mondjuk amikor elemeztek (fikaztok) egy kieget, erdemes lenne egy felelossegteljes tesztelot is meghivni… na mindegy, a kovetkezo kiegnel mar Zsolti ott lesz🙂

  12. Bocs a sok kommentert🙂
    Sajnos, az Idovihar nem volt igazan sikeres, nem vettek a jatekosok, ezert nem adunk ki (mostanaban) tobb ilyet. Pedig szerintem tenyleg jo lapok voltak benne…😦

  13. Sulyos targyi tevedes: nem 12-15, hanem 9 lap a minimum a tesztelesen – vagyis pont betehetsz 3-fele lapot a kontrollba, amit DM emlitett.
    Viszont ha 1 etnikumbol 4-5-felenel tobb lapot adnank ki (mondjuk 7-8-at) az azt jelenti, hogy letrehoztuk az etnikumot, nem fejlesztettuk.

  14. JJ minden szavaddal egyetértek ,a háttér világ megismerése fontos ,a kártya grafikák is fontos hogy valamelyest lleszkedjen a világba. Mert ha nem így lenne akkor bármit rá lehetne tenni a lapra ami kicsit is emlékeztet a lap nevére.
    Nagyon jó a beszélgetés méd több ilyet szeretnénk.
    Balage: -egy-két szám eltérés miatt a Molluszk még nagyon sikeres lap volt annó és még most sem rossz.
    -Az idővihar ne lett volna sikeres ?? Annyi van belőle forgalomban még mindíg mint a csuda (másodkézből) valaki csak megvette azokat is egyszer……
    Jó hogy kommenteled néha a dolgokat ,köszönjük.

  15. Örülök, hogy újraindult a pdocast, remélem fogjátok folytatni!

    Egy kis segítség a matekhoz a 26 perc körül elhangzottakkal kapcsolatban:
    “Talán 7 manánál kijön vele (a dalnokkal) a nyerés.”
    Elég annak 5 is.🙂

    Ja és amúgy az Őshangya here is fixen nyer 5 VP-ből, sheran követő, oltár vagy édesvízi teknős nélkül is. Rosszul volt összerakva a paklid, ha neked nem jött ki.

  16. Hát igen, látszik, hogy sokat szoktunk Dalnokozni…

    A Here viszont kíváncsi vagyok, hogy jön ki 5 VP-ből úgy, hogy tényleg _semmid_ nincs mellé, pláne “fix nyerésre”.

  17. Balu Zsolti találta ki a decket valószínű jobban benne van a témában mint bárki más. Szerintem kapásból 10 formációt elmond neked fejből hogy milyen szituból mennyi mana kell a nyeréshez. Ezek fényében elég erős kijelentésnek tartom Zsolti fejéhez ilyet hozzávágni, hogy “rosszul volt összerakva a deck”.

  18. @CsZs
    A dalnokkal kevertem, ennek 6 VP kell, 5 valóban nem elég.😀

    A “fix” nyerés a példámban előfeltételezi, hogy nem szedtek ki semmi fontosat a paklimból pl Szem szimbólummal, és a gyűjtőbe sem került még egy kulcslapom sem. Újrahasznosítások mellett persze a gyűjtőben lévő lapokat is be tudom vonni a hokiba később, de akkor már több VP kell a beinduláshoz. Tegyük fel, hogy a lenti szitu egy harmadik körös nyitás úgy, hogy nem játszottam még ki semmit.

    – 6 VP, here, szánalmas tekit keres, 1 teki az asztalon
    here kézbe vissza, 0 izom sül ki, marad 4 VP

    – 4 VP, here, tekit keres, 2 teki az asztalon
    here kézbe vissza, 1 izom sül ki VP-re, marad 3VP

    – 3 VP, here, tekit keres, 3 teki az asztalon
    here kézbe vissza, 2 izom sül ki VP-re, marad 3 VP

    -3 VP, here, őshangya lélekbúvárt keres
    herén 3 izom, ellenfélnél 3 quwarg
    tappre 1 lap és 3 VP a lélekbúvárnak
    a lélekbúvárt áldozom, hogy kilőjem a herét, még 3 lap

    – 3 VP, 4 lap van a kezemben, 5 quwarg az ellenfélnél, 3 teki az aszalon, 1 here és egy lélekbúvár a gyűjtőben

    Elismerem, eddig még nem fix, de a hokit sem egy lapból szoktuk beindítani, és a végén behúzott lapok nálam eddig szinte mindig elegek voltak, hogy tudjam folytatni a hokit.

    Ha még a here leszedése előtt behúzok egy Idéző morfot (végtelen áldozás a szkritter szabállyal a teki gyűjtőbe küldése érdekében), vagy egy Tüskés dohratogot, hogy a tekiket folyton visszakeverjem a pakliba és gyógyuljak, vagy egy Zanpókot egy teki áldozásából és még több izmot sütök ki, vagy egy Kóspalaki sajtolvasót leteszek, amin az ellenfél körében ráadásul még korlát sincs (VH plz) akkor már ennyiből is kijön a hoki. De tény, hogy az általad felvetett esetben a behúzott 4 lapból élek a hoki végére.
    Ha nem húzok semmit, csak herét, akkor ez a 3. körre fog leghamarabb bekövetkezni, de esélyesebb jóval, hogy fogok húzni fentebb felsorolt 5 lap (3 Szánalmas teki, 2 Idéző morf, 3 Dohratog, 2 Lélekbúvár, 3 Zanpók, összesen 13 lap a pakliban) közül legalább egyet. De persze nyílván fogok használni oltárt, ami szintén behúzható. Oltár vagy követő mellett ez jóval hamarabb meg van.

    A hoki attól lesz végtelen, hogy a gyűjtőbe juttatott tekiket (amire az Alligátor teki is jó, bár az gyngy-n nem játszik) egymással folyamatosan újrahasznosítom.
    Sheran követő mellett ez már egy darab Idéző morffal is elég. Ha nem használok követőt, akkor érdemes minél több fajta morfot használni a pakliban, hogy a tekikből ki tudjuk hozni őket (mindig szkritterként).

    Kb vagy tízszer fordult már elő velem versenyen, hogy kénytelen voltam csak egy magányos Őshangya herével megcsinálni ezt a kombót, akkor a behúzott 4 lapból eddig csak 1 alkalommal nem tudtam folytatni tovább a végtelen kombót, minden más alkalommal elég volt az a 4 lap. De az az általánosabb, hogy van előtte már valamim, ami rádob a kombóra, és úgy már tuti kifér. Emiatt szoktam úgy tekinteni rá, mintha minden körülmények között kiférne fixen, de valójában az 1 darab herével csak megközelíteni tudom a fix nyerést.

    Valamnit az ÉP áldozást igazán csak akkor tudom érdemben visszagyógyulni, ha végteleníteni tudom a kombót, ha nem tudom végteleníteni, akkor csak termeltem magamnak 3 lapot tsiztán, buktam 3 VP-t és sebeztem magamon 8-at. Ha szarokat húztam, akkor igencsak bajban tudok lenni.🙂

  19. @Buzás Norbert
    Január óta szinte az összes lehetséges vidéki versenyre ezt a decket vittem, és több ponton optimalizáltam a Zsoltiéhoz képest, hogy az én ízlésemnek és az adott formátumoknak megfeleljen. Foglalkoztam vele én is annyit, ha nem többet, mint ő.

    Egyedül VH-t nem szoktam vele szívesen forgatni, mert vidéken nagyon gyakoriak a szablap törések, és inkább tartózkodok a használatától. Ezért írtam hirtelen ötöt hat helyett, általában sheran követővel használom.

  20. 6 VP-ből valóban kijön odáig, hogy Lélekbúvár és lelövöd a Herét, de ezt mondtam én is a podcastben, hogy 6 VP-ből tud egészen jó szitut kialakítani egy lapból.

  21. Jó lett, grat.
    Szerintem nem parák túlságosan a végtelen kombók, a metában erre is van megoldás, Hálócsapda szablap ellen az életenergiás végtelen se túl jó, ill tekit is csak körönként 2* lehet tolni.

  22. Végighallgattam a podcastot, szép munka, srácok, csak így tovább(az álcázáson borultam :D)! Szívesen hallgatnék a későbbiekben is hasonlóan színvonalas beszélgetést, és nem ártana ha legközelebb egy tesztelőt is meghívnátok, csak hogy ebbe is betekintést nyerjen az átlag HKK-s.

    Mostanában nem járok versenyre, viszont baráti játékban sokat játszok az úgymond “OP” paklik ill. lapok ellen, ilyen például a Villámháború. Itt meg kell hogy jegyezzem, hogy bizonyos meccseken eléggé kijön a VH hátránya, vagyis hogy az ellenfélnek is megadja a lehetőséget, hogy ne csak a saját körében játsszon ki lényt, és abszolút nem értem amikor arról beszéltek, hogy több időt vesz el pároson a VH. Régebben ugyanezt csinálta a kontroll mirror, csak ott épp azonnali spellekről kommunikáltak a játékosok és nem lényekről.

    Ami a szánalmas teknőst illeti – bár ezt tényleg csak baráti játékok tapasztalata után mondom – szerintem az ősmágiája a legnagyobb para, az hogy drágítás ellen is rátolja az emberre a végtelent, szerintem az a legnagyobb gáz. Én kontrollpárti vagyok, de szerintem a techi-flux sokkal inkább broken.

    Világégés vs IV: Mielőtt belemennék ebbe, szerintem jól körülírtátok, hogy miért szar a legutóbbi Zén. Nem attól a motyogótól lesz jó a motyi-dekk, és a morf se fog javítani semelyik etnikum-dekken. A lovasok külön-külön bevethetőek bizonyos paklikban, de a köteléknek az égvilágon semmi értelme nincs náluk. A Világégés kieg. legnagyobbb baja pedig hogy nagyon egybemossa a fajokat. Minden fajnak lett kántere, leszedése, stb. és ez még önmagában nem is baj, de a fajok túlságosan hasonlóak lettek egymáshoz. Az IV pedig nem csak azért volt jó mert a magamfajta kontrollszerelmesek megkaphatták az új Solisart, de azért is mert JÓ és EGYEDI etnikum lapok jelentek meg, a Goblin kutató mondjuk remek példa (de tényleg mondhatnám a törpe hőst, trixet, ravasz vérfarkast, xenó atkát, stb.). Ezenkívül az IV vállalható koncepciókat tett versenyképessé, míg a Világégés vállalhatatlan koncepciókat tett kicsit jobbá korlátozott környezetben.

    Teljesen egyetértek abban is, hogy az Ősmágia tornyáról is az jutott legkésőbb eszembe hogy esetleg épület-dekkbe lehetne használni, nem ártana ha a “hagyományos” tárgy-épület dekk is kapna némi utánpótlást.

    Ami pedig a dalnokot és az életadót illeti, szerintem mindegyiknek megvan az ellenszere, szóval semmi értelme a tiltásnak, csak azért mert egyesek nem képesek berakni sidelapokat ellenük.

    Felújított vs régi lapok: Számomra teljesen mindegy, hogy új vagy felújított lap jelenik meg, és aki másképp vélekedik az úgy tesz legtöbbször, mintha a régi lap játszható lenne. Most nagy kaland ha spórolnak az illusztráción – feltéve ha a régi vállalható – de gyakorlatilag egy új lap jelenik meg, és általában nem egy játszható lap felturbózása.

    U.I.: Vissza a Fürkészt!!!!4!!!NÉGY!!!!

  23. @Balage: en orulok annak, hogy jobban fogy a cucc, mint ahogy mi tudjuk. Krisztiannal beszeltunk nehany hete, ebbol indultultunk ki. A molluszk elso hasznalaza egy kvali versenyen volt a dungiban, PZ, GYD es en is az elso otben voltunk, a negyedik versenyzo nem jut eszembe

  24. Dave: OK, akkor ezt beneztem, bocsi

    Viszont a ’12-15 lap kell tesztelesen, es az nagy gond’ temaban johetne toletek is egy hasonlo…

  25. Valoszinuleg a tesztversennyel kevertetek, viszont kezdettol fogva igy van a tesztelesen (3 fele OKzatlan tesztlap). Foleg azon csodalkoztam, hogy Zsolti, aki aktiv tesztelo, sem tudta. Ugy latszik, at kell vennunk az alapokat🙂 de no problem. Mindenesetre a felvetes megvalosult, meg 1995-ben🙂 (kiveve a tesztversenyt)

  26. Én tényleg azt hittem, hogy 12 (rudibb decknél több), és csak nagyon indokolt esetben 9 (pl. kevés lap van etnikumhoz), ezért nem szóltam.🙂

  27. Most lett időm,hogy normálisan végighallgassam a podcastet és nagyon sok mindennel kapcsolatban megvolt a véleményem,amit gondoltam,leírom a végére,de kb semmi nem ugrik be. Lényeg: tetszett a podcast,Dév ne ordibáljon annyit,mert tönkrevágta a fülem😀 várom én is a folytatást🙂 ja és a dalnok egy rossz köcsög!

  28. Hogy a dalnok pontosan milyen edeny, arrol megoszlanak a velemenyek🙂
    De 5 VP-bol _tokegyedul_ _fix nyeresre_ ?? Arra azert kivancsi lennek… egyszer kiszamoltam, es asszem 8-bol tudtam kihozni.

  29. Balage, hátha ezt gyakrabban olvasod, mint a Beho fórumot:
    A behós zén bontás milyen kiegekből lesz?

  30. Köszönöm!
    Amelyik zének elfogytak, azokból van vmilyen titkos forrásotok, vagy azokat számítsuk le ebből?

  31. Zsolti, ha tudsz akkor írj, hogy mik lettek a paklileírásokból légyszi!Ha emlékszel egyáltalán rájuk.😉

  32. Nyugi, nem felejtettem el, a jövő hét közepétől újból komolyabb blogos aktivitásra számíthattok, addig türelem!🙂

  33. Egy pöttyet megkésve, de most végighallgattam a teljes felvételt. ISZONYAT!!! Jöhet a következő rész!🙂 (eközben is szépen eldolgozgatok egy sakkönyvből, igaz csak a lépésekre koncentrálok :P)

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

