“Rovar rovarnak farkasa”

Minden, amit a quwarg kombóról tudni akartál – és még annál is több. Paklielemzés és beszámoló a mai versenyről.

A mai Dungeonös Beszűkült látókör versenyre végül nem a korábban boncolgatott galetkiket vittem el (akik KisFecnek köszönhetően immár a kitiltottak sorában figyelnek), hanem az egyik kedvenc koncepcióm után nyúltam. Tettem ezt azért, mert a deck összeállításakor nem kellett kompromisszumot kötnöm (semmi nem volt kitiltva belőle), illetve a kombó deckek nagy rémálma, a Szem szimbólum immár csak az oldalvonal mellől nézelődhetett. A deck nem más volt, mint a játék egyik legendás etnikuma, a Változó környezettel megtámogatott quwargok.

A decket anno Varga Robi találta ki, és vezette többször sikerre. Én is tőle sajátítottam el a deck alapjait, amivel aztán sikerült is egy faj versenyt behúznom. A játék rendkívül szórakoztató a kis rovarokkal, ám komoly odafigyelést és számolási készséget kíván, ugyanis lényegében minden lapunk kombózik mindennel. Lássunk először egy nyers decklistát, majd megpróbálok kitérni minden egyes kombinációs lehetőségre, amit érdemes észben tartani, valamint zárásként írnék a versenyről is.

A pakli

szabálylap: Változó környezet (Szűk esztendők, Zarknod bilincse, Ősi rúna, A fájdalom szépsége)
követő: Qwikrekson, a quwarg sámán

qwikrekson_a_quwarg_saman3 Quwarg (a továbbiakban Q.) harcmágus
3 Q. likantróp
3 Q. tojásgondozó
3 Q. örömlány
3 Q. szamuráj
2 Dexter, a quwargkutató
1 Q. vágóhíd
2 Q. ősmágus
1 Q. szellem
1 Szertartásmester
2 Q. harcos
2 Kisebb Zan
1 Quwargok földje
3 Vadász varkaudar
3 Varkaudar merénylő
2 Hívó kürt
1 Szithon vérfókusz
2 Pirinyó
2 Q. gyújtogató
2 Vadász quwarg
3 Q. testépítő

45 lap

A kombók

1. Az első erőforrás kombó a Q. testépítő és a követőnk között van. Ha elhasználtuk az izmokat a testépítőnkről húzásnak (1 izomért tapre húzhatunk 2 lapot), akkor 2 kis rovart leforgatva adhatunk neki egy újabb izmot, amivel a következő körben ismét huzigálhatunk

dexter_a_quwargkutato2. Amennyiben van legalább 3 darab 0/1-es lényünk és 2 manánk, akkor egy Dexterrel felkereshetjük az összes q. lapunkat a deckből. Ugyanis Dexter miután kijön ad nekünk 3 manát. Bedobjuk Dextert és egy kis 0/1-es fickót, és kereshetünk vele egy Q. likantrópot. Kijön 2 manáért a liki, aki visszarántja a dextert az asztalra, aki most 2 manát ad nekünk (van 3 manánk, 1 Dexter és két db 0/1-es q. az asztalunkon). Dexterrel keresünk egy Q. tojásgondozót, akit miután kijátszunk, lesz 4 db 0/1-es fickónk. A liki 1 mana 1 nekronért feltámasztja megint Dextert, aki immár 4 manával ajándékoz meg minket. Belátható, hogy innentől a ciklus végtelenszer eljátszható (tojásgondi + Dexterből keresünk mindig, majd 2-2 manáért felrakjuk megint a Dextert és a tojásgondit, amire egyre több VP-t kapunk, mert gyűlnek a kis nyomorult q-k).

3. Kezünkben az összes Q és „végtelen manánk van”. Na de hogyan fogunk ölni? Erre lesz jó a Q. harcos, aki körönként kétszer lőhet 3-at lénybe vagy játékosba. Mivel a manánk végtelen, és ha egy darab Q-t se rakunk ki, akkor is végtelen áldozható nyomi q-nk van, így hamar belátható, hogy végtelent rácsavarhatunk ellenfelünkre. Lejön a harcos, bedobjuk neki az egyik kis Q-t, aztán bedobjuk saját magát, majd visszarántjuk az asztalra egy likivel. Ölés #1.

quwarg_likantrop4. A Q. gyújtogató + likantróp lényegében 2 mana 1 nekronért lő bárhova 3-at és bármelyik Q-nk az asztalra kerül. Ez Lassan járj! + Kyorg (lényeg, hogy legyen követőnk) ellen különösen fontos, ha már a második körben az asztalunkon akarunk látni egy tojásgondit (ekkor teljes nyugodtsággal lőjük az ellenfél követőjét, ha mi kezdtük a játékot).

5. A 2-es pontban említett kombónkhoz több úton is eljuthatunk. A Világégésben megjelent Pirinyó bizony adja a tápot a Dexterre is, így egy első körös Pirinyó (manáért/tapből/áldozásból) után a második körös Dexter 4 manával ajándékoz meg minket, így a kezünkben levő 2-3 lapból és maximum 2 manából ha még egy rovart le tudunk pattintani, akkor beindítjuk a fent leírt ciklust.

6. Eddig nagyon örülünk, de se keresés nincs egyik kombórészlethez sem (nem számítva a Hívó kürtöt), se nem indokolható meg, hogy miért nem szimplán Ősi rúnával játszunk (amíg nem volt Változó, addig Rúnával futott a deck). Erre pedig 2 lap ad választ nekünk. Az egyik szabálylapunk, A fájdalom szépsége, valamint a helyszínünk.

quwarg_tojasgondozoNincs is másra szükségünk, mint 1 építő lényre, valamint hogy a manánk és az asztalon levő q-k számának összege 8 legyen (amiből legalább 4 mana). Ekkor üres kéz és gyűjtő mellett egy laza végtelent tudunk rárakni az ellenfélre. A kör elején A fájdalom szépségét kérünk, valamint keresünk síkot (2 mana). Majd az emberünk felépíti (az egyszerűség kedvéért legyen Q) a síkot (2 mana). Keresünk a sík képességével egy örömlányt (2 mana), majd ki is rakjuk 1 manáért. Ez eddig összesen 7 mana, van 3 Q-nk az asztalon. Ekkor elkezdjük beledobálni az embereinket az ellenfélbe, amire darabonként a szabálylapunk visszaad egy manát (innen látható, hogy miután kikerestük és felépítettük a síkot, miért lesz ekvivalens egy manával minden kis rovarunk). A termelt 3 VP-nkből 2-ért keresünk egy likit, aki 1 mana 1 nekronért feltámasztja az örömlányt. Innentől kezdve a likit nyomhatjuk akár 2 manából is, amit mindig visszatermel az ellenfélbe belelövöldözött örömlány + általa termelt token. Amennyiben szeretnénk az egész decket is felhúzni, akkor 4 ciklus 1 mana 1 nekronos likit kell nyomni. Így termelünk 4 manát, amiből tudunk keresni tojásgondozót. Ő már 2-ért 4 manát fog adni, ami pont elegendő ahhoz, hogy a síkkal bárhány Q-t felkeressünk, majd a 2-es pont hokikörére rácsatlakozva gyorsan végtelen manába toljuk magunkat. Majd ha még tovább akarunk élvezkedni, akkor a Q. szellem+ liki kombóval végtelen manánál felhúzhatjuk a nem rovar lapokat is.

quwarg_harcos7. Amennyiben eggyel több manánk van a 6-os kombinációhoz képest, akkor megtehetjük, hogy egyből tojásgondozót keresünk. Ő a követőnkkel karöltve egy Bufa kódexet vagy Ősi béklyót is meg tud oldani, hiszen a sík nem számít lapkijátszásnak, majd miután a token lapok közül 2-t beforgatva le is dermeszthetjük a zavaró lapot.

A többi apró trükk felfedezésének örömét meghagyom nektek. A fenti kombinációk mellett már vígan el lehet játszogatni a paklival. Látható, hogy a pakli a második és a negyedik kör között képes nyerni stabilan, de ha az ellenfél nagyon megnehezíti a dolgunkat, akkor is jellemzően az ötödik körig pontot teszünk a mérkőzés végére.

Na de hogyan szerepeltek élesben a veterán rovarok? (Azzal már rengetegszer találkoztunk, hogy a lámpa ellen iszonyat kombó deck néha egy 6/2-nél többre nem jó élesben.)

Beszámoló

duvadAz első fordulóban egy Lépéselőnnyel sikerült összekerülnöm (az a fránya névmemória… Ne haragudj!) (Kiss Gábor – CSZS), akitől első lépésben egyáltalán nem tartottam. A counterek és drágító KF-es lapok nagy része már kitiltásra került, így bíztam benne, hogy nem lehet nálam gyorsabb az ellenfelem. Az első meccset egy lőtt követő után tudtam hozni manára és lapra pontosan, ebben a Vadász quwarg valamint szellem barátja egy merénylővel karöltve hozta meg a siker kulcsát. A másodikra beraktam pár Őrző lordot, Ősi gyógyítást, még Vadász quwargot és kivettem az anti-mágiás lapokat. Jól is kezdtem, hiszen kezdésből kitettem egy Vadászt, gondoltam, innentől sínen vagyok. Nem így történt. Ellenfelem nyomott egy Okulüpaj robbanó gömbje, Moa gépezet, Dúvad, Ork lángvető első kört. Ez gyors fejszámolás után a játék végét jelentette. VP-t nem kaptam, valamint utána fixen elhaláloztam. A mindent eldöntő harmadikban szintén kaptam egy gépezetet, ám itt első körben „csak” egy masinát kaptam a srác mellé, ami miatt szintén felírt mana nélkül sikerült elhaláloznom. Kicsit elszomorodtam a történteken, de játszani jöttünk, fel a fejjel!

gluglivarmegsemmisitoMásodik ellenfelem Gáspár Tomi bilincses éjfattyai voltak. A bilincs az egyik kedvence a paklinak, hiszen az elején nem fogunk meghalni, mert a bilincs kellően lassítja az ellenfelet, utána pedig egy rúna kör alatt kipörgethetjük valamelyik kombinációnkat. Az első játék volt emlékezetesebb, amikor egy Szamurájos kezdés, majd elpasszolt második kör után Tomi kirakott egy Bűvös tavacskát. Merénylővel gyorsan szakítottam a körét, majd rúnát kérve lezanoltam a merénylőből a tavacskát (+7 VP), majd a Szamurájjal síkot építve bekombóztam magam.

Harmadik fordulós Hölgy ellenfelem nevére nem emlékszem szintén szégyenemre (Sedyo Inez – CSZS). A Járj! + Kyorg dupla kezdés mellett meglehetősen jó párosítás számomra, pláne side után. Az elsőt a borzalmas húzásomnak köszönhetően (valamint az elfelejtett követőlövés miatt is) hamar elvesztettem. Elismerve ellenfelem rendkívül összeszedett és pontos játékát, aki még a csali lapjaimra se lőtte el a lapcounterét. A másodikat elég hamar eldöntötte a 2., majd 3. körös Örző lordom. Míg a harmadikban az 1. körös Örömlány, majd a 3. körös kürtös keresés repített egészen a győzelemig.

szunnyado_kullancsNegyedszerre Egyed „digidi to the P” Dave lett az ellenfelem. Egy rendkívül kreatív Villámháborús-Fangoros kombó paklival játszott. Az elsőben elég hamar rámdobta a Fangorral +1 kör, majd Spóra + Kronopókkal végtelen izom kombót. A második a “ki húz előbb valami használhatót” játékra sikeredett. Hiába jött ki megint a Fangor Dávidnak, ezúttal nem tudta sem visszavenni, sem kokszoltatni, így csak 2-ket ütögetett belém. Törte a követőmet, hogy időt nyerjen, míg behúzza valamelyik számára értékes lapot. Két kör alatt sikerült egy forgatott Örömlányt betolni az őrposztba, majd sorra elkezdtem behúzogatni a Kisebb Zanjaimat. Végül én húztam előbb nyerést, ugyanis a Q. harcosom megoldotta a szituációt. A harmadikban Dave anti-mágiát kért a lényeknek, majd egyből egy Szunnyadó kullanccsal indított (lényegében bármikor megszakíthatja a körömet). Erre rögtön Rúnát kértem és kiraktam egy Örömlányt. Egy gyors passz után másodjára Bilincset kértem, ami mellett kamuból leraktam egy Szertartásmestert (volt egy Merénylő a kezemben, így 2 VP-ből fixen tudtam volna szakítani a körét, ha nagy baj van). Szerencsémre Dávid nem igen figyelte, hogy Bilincs van játékban, így ráugrott egyből a halott köröm megszakítására. Ez végzetesen bizonyult, ugyanis a következő körben elkezdhettem a kombózást, amire végül nem maradt elég beleszólása.

bufa_kodexeUtolsó ellenfelem Dömény Balázs volt, aki börtön kontrollt forgatott. Gondoltam, hogy ha valahogy fent tudok tartani egy lényt a páston, akkor előbb nyerhetek, mint Balázs. A terv végülis bejött, ám ehhez kellettek a gusztustalan top deckeléseim, valamint kezdőhúzásaim. Kétszer is sikerült Szamurájjal indítanom, ami mindkétszer maximális hatásfokkal működött (ráadásul mindkétszer eldobatott egy Esszencia elnyelést, ami igencsak becsoffasztott volna egy nem AM-es rovart…). Az utolsó meccsen annyira szerencsém volt, hogy még a kritikán aluli megmozdulásaimnak sem lett vereség a jutalma. A 7-es kombó Bufa kódex butítást egyszerűen nem játszottam meg, valamint a rá következő körben sikerült Esztendők mellett nagy boldogan rápörgetni egy Dextert, hogy “márpedig itt lesz a végtelen!!!!”, Balázs egy félmosoly mellett közölte, hogy „Ok DM, akkor elköltötted az összes manádat, és az esztendők miatt nem kapsz semmit a Dexterre”.

Végül 5/4-gyel a legrosszabb 4 győzelmesként a 7. (!) helyre voltam csak jó, amivel egy átlagon felüli bontott deck lett a jutalmam (Elenios templom, Zseniális teknős, kód). Utólag belegondolva az Ősmágusok helyett a maximális számú Vadásszal és +1 Gyújtogatóval játszottam volna inkább alapból.

Ha valaki kedvet kapott a quwargokhoz, akkor egy faj versenyre mindenképpen ajánlom őket (amennyiben az élőholtak tiltva vannak, ellenkező esetben természetesen élőholtakkal játszunk, ha versenyt akarunk nyerni). Quwargozásra fel!

Dávid Máté

6 thoughts on ““Rovar rovarnak farkasa”

  1. Nyugi, én se hittem, hogy nyerek, jobban meglepődtem, mint te🙂 De jó dekk volt, és jó játék🙂

  2. Jufe: “két lényes dekk játszik egymással VH mellett, ISZONYAT!” 100% egyetértek, rég nem játszottam ilyen jót én sem! Bár sikerült elfisheskedni sajnos a szitut😀

  3. Ugye ugye:P
    Valami módon jó lenne egy ilyen blogos verseny.
    Fixen mindenki Vhzik és rakj össze decket.(persze pár lap tiltásán lehet elkellene gondolkodni).Imádnám!!!

  4. Nekem az a kérdésem lenne, hogy a második pontban leírt kombóban a likantróp hogyan jön le először 2 manáért?

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

