Kezdő Dév benéz (3. rész)

Első tapasztalatok a hagyományos dekkemről.

#elemzés

Mint ahogy azt korábban is írtam, a Nemzeti bajnokság első napjára egy jó kis kalandozó hordát kezdtem el összerakni, nem titok, hogy az alapját Erdős Viktor Beszűkült látókör (2) kalandozó hordája adta. A pakli brutális pusztítást tud végezni, akár a második körben kivégezhetjük az ellenfelünket úgy, hogy még a játékba is bele tudunk szólni (Jáde fókuszristály, A tér-idő ura vagy egy jó Peppe lehet segítségünkre). Ami igazán zavarja a dekket, az a drágítás, viszont a metát ha egy kicsit jobban szemügyre vesszük akkor látható, hogy a drágító szabálylapok nem igazán esélyesek jelenleg főleg a Villámháborúval felálló paklik miatt, amiből elég sokra számítok majd (főleg teknősökkel).

#problem

“Ez a pakli addig jó, amíg ki nem próbálod.”

Komolyan minden tiszteletem Viktoré, de én nekem fogalmam sincs, hogy ezzel a dekkel hogyan lehet megnyerni egy versenyt. A legnagyobb problémája a paklinak: ha nem kezdesz kétszer kikaptál. A követő a szíve, ha kikapcsolják vesztettél. Komolyan. Hiába játszol Felejtés árával, egyszerűen brutális tempóhátrányt okoz az, ha az első körben belövik (a pakli átlagköltsége 2 körül mozog, ami barátok között is iszonyat magas) nem képes a győzelemre. Arra pedig igazán nem szeretnék majd hagyatkozni, hogy ha jó napom van, mert sokszor dobtam nagyot, akkor négy fordulót nyerek, ha rossz napom van akkor csak kettőt. Ez így nem pálya. Éppen ezért úgy határoztam, hogy bár a pakli jó részét megszereztem már, mégis lemondok róla.

#ötlet

Az elmúlt félévben elég sokat foglalkoztam mindenféle legfőbb követős koncepcióval, úgy gondolom, hogy sikeresen. Az egyik kedvenc paklim egy blogos versenyre alkottam meg: kétszínű egylapos formátumra találtam ki azt, hogy milyen vicces dolog ha Elenios követőjével kékként keresünk morfot, aztán lilaként rakjuk ki, így Chara-din követője már ad is fattyat, Tokozó pedig rakja rájuk az álmokat, így a kör végén még lapot is húzhatunk (általban a második körben egy Mágiamorfáló érkezett, az zavarta legjobban az ellenfeleimet). Így ennek a paklinak a hagyományos verzióját szeretném megalkotni (ugye hagyományos lila dekknek nem Elenios követője a negyedik, hanem Molluszk, az ócskás, az azonban nem fér bele a keretbe). Követőknek tehát őket választom a csapatba: Legfőbb követő-Elenios követője-Chara-din követője-Tokozó rakshallion-Homályúr. Bagharral beszélgettem ma róla egy kicsit, és azt kérdezte, hogy így nem para, ha egy kontroll jön szembe ami sok counterrel játszik, ráadásul lövi a kék követőt? Itt jön a csavar: a pakli alapját 6*3 olyan lény alkotja, ami anti-mágiás, vagy plusz vp-be kerül rá reagálni, így jó eséllyel létre is jön.

Szóval ez a nagy helyzet, úgy gondolom, még időben váltottam egy olyan paklira, amivel nagyobb esélyem lehet a négy győzelmet összehozni. Ti mit gondoltok, jól döntöttem?

Dév bácsi

16 thoughts on “Kezdő Dév benéz (3. rész)

  1. A legfőbb követős stabilabb, ez nem vitás.

    Én magam sem tudom, hogy nyertem vele, leginkább a meglepetés ereje volt és néhány top lap hiánya az említett versenyekről (ugye tiltólistán voltak a Kyorg tudás, Földanya ereje típusú lapok). A side is párszor kisegített szorult helyzetekből, meg az ellenfelek xar húzásai. 2x volt, h 2x kezdett ellenem kontroll, az egyik rúnás a másik Életenergia+átkozott, a rúnás mindig szedte a követőm, de vhogy így is összejött a győzelem, 2:1 ill 2:0-ra. Egyetlen fordulót vesztettem eddig kallerokkal (néhány döntetlent adtam le ezen kívűl), azt 2:1-re Ákos végtelen kombós decke ellen, ott csak a kezdésen múlott (meg Ákos remek játékán az első meccsről).

  2. A kék követő valóban jó ötlet a lila mellé, sok sikert hozzá!
    A Tokozó tényleg fontos annyira? Egy Antimágikus rakshával lehet jobban járnál helyette, és akkor inkább lila erőforrásokkal kellene feltölteni a paklit. 18 db AM-es lény azért nem olyan sok, hogy mindig azok jöjjenek elsőnek.

  3. A tokozó ebben a dekkben erőforrás + ölés, szerintem legalább annyira fontos mint a lila követő.

  4. A Tokozó tényleg nagyon fontos, ahogy felettem le is írta Szabolcs, főleg azért. No meg a fehér-fekete hordát iszonyat zavarja, meg azért bőven van még ami ellen igazán hasznos. De jó meglátás, valóban egy ötödik követő elférne😀

  5. Amúgy igen a tokozó eszenciális én sem hagynám ki.A 18 ames és olyasmi lap pedig vállalható.Bár tény jobb lenne egy kicsivel több,de szűkös a keret tudom(és itt most nem az “anyagiakra” gondolok).

  6. Szerintem nem döntöttél rosszul, de jól sem. Én megmaradtam volna a kalandozóknál és a lépéselőnynél. Talán egy kicsit több tárgyat kell használni stb.
    Elég vicces egy Szajonn meg egy Átkozott penge, meg még valami kaller az első körben “counterelhetetlenül”. Egy megfelelően összerakott side, és egy kis mák, de az mindenhez kell az életben. Na mindegy, majd kiderül.

  7. Dávid az volt a baj a kallerdekkel hogy nem volt benne moa daraboló meg rémisztő yeti😛😀

  8. Én támogatom a legfőbb követőset, nagyon nehéz ellenük játszani
    Bőven okozhat fejtörést az ellenfeleknek.
    Ha lehet támogatni, ötletelni majd bedobhatnál pár infót a közösbe, hátha eszébe jut vkinek egy kis extra a deckhez.

  9. Azért, ha a legfőbb követő kap egy átkozottat, szerintem nagyobb a baj, mintha a kallerek kapnak egyet, attól az még egy lépéselőnyös kf deck marad, de sztem a legfőbb követős dekk jobban bebutul. Bár nem tudom mennyi átkozott lesz, meg elfogult is vagyok a kf dekkel, de én nem biztos, hogy lecseréltem volna, inkább a kallereket raktam volna össze másképp. És aki azt gondolja, hogy éssel nem kezdünk mondatot, vagy, hogy miért szólbele olyan aki egy évben 5 versenyre megy el és nincs rálátása az egészre annak egyet üzenhetek…. Teljesen igaza van🙂

  10. Hogy a témához is hozzászóljak szerintem is hagyin erősebb a kallerdekk, mint az 5 követő.

  11. Dév, ha az a baj, hogy lövik a követőt, akkor iszonyat drága lesz a dekk, akkor itt van pár occsó lap, ami kihúz a szarból:
    Reznagol
    Palotaőr
    Archon, a vezér
    CSODATÉVŐ FENYŐ ZOÁRD – Mert ezzel alapból is kell játszani
    Idéző morf
    Bufa szimbóluma/hívó kürt

    Ha a követődet valaki azért lövi be, hogy ne tudj olcsón terülni, akkor oltári nagy faszságot csinál. A követő lövésnek azért lehet értelme, hogy az Erős meg a Soli kapjon esélyt megfogni valamit. Ezekre készülni kell Aranysereg stratégával, Peppével és ha ügyes vagy, egy Rhatt papjával (ingyen counter neked is jár alapon), meg egy mágiamorfálóval a hecc kedvéért, de sok egyéb alternatíva is akad, akár Erős/Soli/Földanya ereje trio képében, amik viszont a kis költségvetésbe ugye nem férnek be. A többi lap viszont mind egy szálig olcsó és jó megoldás a követő elvesztésére.
    Szerintem a legfőbb követős dekk kreatív. Ha meg tudod oldani, hogy a követők elvesztése kevésbé érintse hátrányosan, mint a kaller dekket, akkor vigyed azt, mert stabil és élvezetes játékot ígér, de az ne legyen mérvadó, hogy “nem tudom, hogyan lehet ezzel a dekkel nyerni”, mert legtöbbször a dekk megoldja magától a problémát. Ha jól raktad össze…🙂
    Mellesleg, Fehérváron Nándi kalandozó paklija kezd olyan lenni, hogy készülni kell ellene, mert … Szóval tudod milyen, jártál már nálunk.

  12. Kicsit vitáznék. A kalandozó követő hiánya egészen pontosan azt eredményezi, hogy a deck játszhatatlanul belassul. Pont. Egy okos ellenfél ezt akkor is látja, ha nincs a kezében 3 db nullás counter. Szóval vígan be lehet törni a kalandozók védőszentjét bármilyen más helyzetben is, nem csak akkor, ha sok counter van kézben.

  13. Igen, es tovabbgondolva: 3 Zoard + 3 Delga alapbol? (amugy en ezert hasznalok Tavacskat + Aprot, ha megadja a VP-t kb. nyertel)

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

