Vendégcikk – Végtelen manahatalom a Dungeon egyszínű versenyén

Így nyerte meg Juhász Ferenc a hétvégi megmérettetést, méghozzá egy rendkívül egyedi paklival.

Az egyszínű versenyre való felkészülésemről és magáról a versenyről szeretnék pár gondolatot megosztani veletek.

lidercurMásfél héttel a verseny előtt kezdtem el foglalkozni a versenyre szánt pakli kialakításával. Első körben – mint ahogy azt sokan várták is volna tőlem – a gyűjtőgenerálós vonalat tettem össze és csinosítottam kissé, de már az első teszt alkalmával rá kellett jönnöm, bármennyire is stabilnak bizonyult a pakli, nem volt annyira jó vele a játék, mint reméltem (túl jól ismertem már, nem okozott semmi meglepetést a pörgetése). Legjobban akkor döbbentem rá erre, mikor Pit (Kocsis István) kezdett el azzal oltogatni, minek hoztam le egyáltalán tesztelni, úgyis tudom, mit tud a pakli, és minek pörgetem egyáltalán. Részben igaza volt, bár a meta folyamatosan változik és új szituációkra kell reagálni, de magától a pakli vázától tudtam, mire lehet számtani, így sok meglepetést a teszt maga nem okozott. Ismerem a pakli gyengeségeit és az erényeit is töviről hegyire, de mivel ismerik sokan mások is, ez kissé gyengíti az esélyeit a paklinak. A gyűjtőjáték sok esetben előkerül egyszínű formátumokon (gyűjtőgen, farkasok, tekik, quwargok, viziók, feka köd stb.), ezért halmozottan készülnek az emberek erre a side-okból, így – a teszt folyamán tapasztalt felismerés mellett – ez is afelé mozdított, hogy valami más koncepciót kellene keresni.

elonyos_uzletSajnos sok időm nem volt a héten, így csak csütörtök este jutottam el oda, hogy kitaláljam, esetleg milyen jó lenne egy fehér Molluszkot összepakolni (A türelem rózsája, Az ősmágia tornya rulez). Az alapötlet egy épületes vonal volt, de ez kb. egy óra alatt átalakult egy Előnyös üzletes hokivá. A lényege gondolom ismert többeteknek, A mágia létsíkja mellett egy Isteni kegy és két Előnyös üzlet segítségével végtelen manahatalmat varázsolunk, és kör végén felhúzzuk a paklit (Univerzális megoldásokkal megsegítve a 3 lap előfordulását), de a side-ból akkor már előkaphatunk mondjuk egy Apró gömbvillámot is (ezzel szándékoztam ölni), és jól odapörkölhetünk vele egy laza VÉGTELENT.😛 Mint látszik, ez is egy tipikus hoki, de mit tehetnék, szeretem ezeket, na.🙂 Össze is cinkeltem a decket és levittem pénteken D-be meló után tesztelgetni, de sajnos nem muzsikált elég jól. Igaz, még az Átkozott követő + Hálócsapda ellen is voltak olyan szituk, hogy nüanszokon múlott a győzelem, de mégis, a végeredmény abszolút negatív mérlegű volt. Hazafelé menet kattogott az agyam, mit is kellene tenni, már majdnem azon voltam, hogy csak elmegyek a gyűjtővel, lesz ami lesz, hisz az már amúgy is össze van téve, de csak elvetettem, mert újra eszembe ötlött (ami már a héten párszor, csak mindig elhessegettem), hogy ki kellene próbálni újra azt a decket, amivel igazából újra visszatértem a HKK-ba 2011 szeptemberében, a sárga Arochost. Hazaértem 8 óra magasságában, és Jánost (a Jancsár klánból) kezdtem oltogatni eme őrülettel. Persze jól el is küldött, hogy hagyjam már ezt a gitthalmazt, de csak folytattam, és elé tártam a pro verziót, melyre ez volt a reakció: ”Ez egy beteg elme gyermeke”.😛 Ekkor tudtam, jó úton járok.😀 Össze is tettem gyorsan, és elkezdtem pergetni a „lámpa” ellen. Meglepően jól működött, így elkezdtem gondolkodni, mit nyújthat az adott metában a várható top deckek ellen.

szanalmas_teknosÉn a top 5 koncepciónak az alábbiakat tartottam: Raia horda-kontroll, teki hoki, gyűjtőgen, 5 követős Chara-din, Tharr KF. Raia horda ellen bíztam abban, hogy az Arochos adta plusz pár környi előny (nemigen van a lényeken kívül ölés a deckben, így ha le is üti az utolsó jelzőmet, a végső csapást nem tudja bevinni, és a következő körre lesz újra egy jelzőm) elég lehet, hogy lepörögjem még akkor is, ha 1-2 counterébe beleszaladok, de ha egy Tanulságos mesét is sikerül megtolnom, akkor onnan nemigen fog felállni, lévén hogy a Raia vonalban nemigen van permanens leszedés, tömegirtás meg végképp nem. Tekik esetében elsősorban a side-omban bizakodtam (Halászatok , Stigmák, Bobók), valamint hogy sikerül lepörögnöm és nem tud beleszólni a játékomba. Gyűjtőgen ellen úgy gondoltam, hogy a “ki dob nagyobbat” szitu lesz, valamint hogy húzok-e Kétségbeesést, mert az ugye megpörgeti a deckemet. Beleszólni ez a deck sem fog a játékomba (leszámítva a semmizéseit, de ha az van neki a gyűjtőben, akkor már úgyis nyert), de ugye képes első-második körben gond nélkül nyerni, és az arochos jelzőimet is kineveti a Lidércszellemnek hála. Az 5 követő – mivel Tokozózik (lényeim hátul) – az egyik álomsorsolás kategória. A KF ellen kicsit parának éreztem a dolgot, főleg ha kezd, mert van pár lapja, ami eléggé megkeseríti az életem (Ker-kalak, Antimágikus goblin, Bénító gyűrű), de reménykedtem, hogy nem húzza be őket, vagy a beside-olt Halászat és Stigma esetleg rendet vág közöttük.

Nagy vonalakban tehát ismertem az összes általam esélyes koncepciót, így tudtam, mire számítsak tőlük, de ezt az én paklimról nem mondhatta el senki, így bízhattam a meglepetés erejében. Ezzel kapcsolatosan verseny után Bonyival volt is egy diskurzusunk, és valóban igaza van, mostanság egyre gyakrabban húzzák be a versenyeket olyan deckek, amikre nemigen lehet számítani, és a meglepetés erejével (és egy rahedli mákkal ofc) keresztülgázolnak a mezőnyön.

A pakli

követő: Arochos

arochos3 A gyenge ereje
3 Majd legközelebb
3 Cselvetés
3 Kyorg tudás
3 Minőségi csere
3 Ősi legendák
3 Manaregeneráció
3 A kétségbeesés hatalma
2 Legfelsőbb pap
3 Vidám Gorka
3 A pénz dala
3 Nil herceg dalnoka
2 Örökmozgó
2 Elemi Argon
2 Rughar átka
3 Tanulságos mese
1 Sztatikus gólem

Magáról a pakliról kicsit bővebben, mivel nem egy aktívan metában részvevőről van szó.

elemi_argonTermészetesen – magamat nem meghazudtolva – ez is egy hoki deck. A lényege, hogy az Elemi Argonnak hála visszavegyük a Maneregent és sok manát csináljunk. Ennek a végtelenítésére pedig Rughar átkát használunk (3 manáért ugyebár). Látni kell, hogy ha esetlegesen mindhárom lap a kezünkben van, 4 mana elegendő az elinduláshoz. Manareg (8), Argon (6), Manareg (12), Rughar (9), Argon (7), Manareg (14), és innentől már pluszosan termelődik a manahatalom tovább, ameddig jólesik. Ha pedig már végtelen a mana, akkor öröm és bódottá’ van. A legjobb esetek egyike az, ha akad egy Ősi legendánk és kikeressük a paklinkat, de egy Gorka is megfelelő, mert vele meg fel tudjuk húzni (az Örökmozgón sajna ott a horgony). Ha pedig felhúztuk a paklinkat, akkor az egy szem ölésünkkel (Sztatik, akin bizony nincs horgony :P) jól rá is lehet ereszteni az ellenfélre egy laza VÉGTELENT! Ezek mellett ugye sok húzás és keresés akad a pakliban, ami lehetővé teszi, hogy minél hamarabb kezünkben tudhassuk a kombót, valamint némi védelem (egyszínű környezetet tekintve talán még vállalható mennyiség). Elsőre kicsit túl körülményesnek tűnhet a kombó, de észre kell vegyük, hogy akár egy Ősi legendákból (és persze egy rahedli manából) is el tud indulni az egész pakli, ha azzal Argont keressük, majd azzal visszaveszünk, a legendákat, majd azzal Rughart keresve tudjuk tovább pörgetni a kombót.

Még egy fontos eleme akad a paklinak, amiről nem ejtettem eddig szót, ez pedig a Tanulságos mese. Ez a lap a legtöbb egyszínű paklit önmagában kiheréli, vagy legalábbis nagyon nehéz helyzetbe hozza, és emellett még manatermelésünket is tudja olykor növelni a tartalékban lévő lények okán. Továbbá – nem elhanyagolható módon – egy extra ölést (és olykor erőforrást, ha leüttetjük lényeinket vagy Rugharral visszavesszük) is ad a paklinak azzal, hogy izmozzuk a lényeinket.

A pakli és az elemzés tehát elkészült cirka éjfél magasságában. Így indultam neki másnap a versenynek, nulla teszteléssel a hátam mögött.

rughar_atkaA verseny első körében megkaptam a mezőny dalos pacsirtáját (Mr. Klujbert), aki szintén sárga színnel jött a versenyre, de ő az istene követőjében érezte a hatalmat. Ellene két alakalommal is az elcsattant Tanulságos mese jelentette a megoldást, amit ugyan lassacskán megoldani látszott mindkét alakalommal egy Eleven épülettel, de túl lassú volt ez a metódus, és hamarabb ráesett minden alkalommal a végtelen, minthogy ez megtörténjen. 3:0

A második fordulóban Koltai Gabi csatamezős tekijei ellen vívtam csatát. Nagyon nem örültem, mert maga a teki deck is komoly problem, de a csatamező is pár lapomat blankká varázsolta, ezért úgy gondoltam, hogy ha nem tudom gyorsan összehúzni valami módon a kombót, akkor bedobom az elsőt. Kezdtem nem túl rosszul állni, de egy rosszkor érkező Zseni teki megpecsételte a sorsom, így bedobtam. Bejöttek a Halászatok, Stigmák, Bobók, a maradék Sztatikok meg az Őrző lord, majd ő kezdett, és az első két körét elpasszolta. Nem értettem, mi a helyzet, nem ezt tudja az a deck. Mindenesetre én megtoltam két Manaregent meg kitettem egy Bobót és egy Őrző lordot, valamint egy Dalnokot, akivel daloltam is egyet, és vártam, mi történik. A körében eldobott a lordra két Hidrát meg még valamit, majd jött egy harmadik Hidra (ühüm, 3 Hidra az elején, ezért a passzolgatás), aki takarította az asztalomat (azért 4-et rálőttem a két jelzővel). A dalra húztam kör végén ugye két lapot, abból volt még egy Bobó amit a körömben megtoltam. Jött és anti-mágiázgattott kicsit, de nem sok minden történt, ami zavaró lett volna, és a következő körben húztam egy keresést, ami kitett egy Sztatikot és így meglett a kellő sebzés. Jöhetett a döntő. Ő kezdett, és az elején viszonylag jól tudtam dobálni a lapjaira a Halászatokat meg a Stigmákat, így nem éreztem, hogy rosszul állok, de sajnos egy Mérges puffancs leérkezett rosszkor, így az megnehezítette a helyzetemet kissé, bár idővel ő is lehalászásra került. Később jött még egy Domináns morf, akire húztam egy Bobót, így nem a legjobb ütemben érkezett. Emiatt kissé patthelyzet alakult ki, igaz, szépen lassan valószínűleg felülkerekedtem volna, de sajnos lejárt az idő, így maradt az X.

manaregeneracioA harmadik körben drága cimborámmal „Gábennal” (Kiss Gábor) sorsolt össze a gép, aki barna kiskedvenc KF paklijával tolta. Tartottam a dologtól a fentebb leírt esélylatolgatás okán, és ezt csak tetézte, hogy ő kezdett kétszer. Kezdőkezem két Cselvetés, egy Argon, meg valami haszontalan (talán dal). Ő kitett egy Törpe hőst és keresett egy Bénító gyűrűt, amire inkább a békesség jegyében megtoltam egy Cselvetést. A körömet szintén Cselvetettem, majd passzoltam, és a második körömben a dalolászás után Argon visszavette a Cselvetit, amit újra kijátszottam, a következő körben pedig sikerült lepörögnöm. A második meccsen is húztam egy Cselvetést, amit az első körben megtoltam, majd azt hiszem a második körömben nyertem is. A harmadik meccs volt a legparább, ahol is Ker-kalakkal kezdett, aki talán beleült egy Homokfutóba, majd leszedte egy jelzőmet és leütötte a másikat, majd jöttem. Sikerült ekkor behúznom egy Minőségi cserét, amivel találtam egy Kétségbeesést, és innen olyannyira megindultam, hogy sikerült is kihokiznom a végtelent.😛 3:0

kyorg_tudasA negyedik fordulóban András Bence (alias Arany Bárány) ellen játszottam, aki egy csatamezővel örvendeztetett meg engem, aminek nagyon nem örültem. Ráadásul ő sárgával tolta. Kivettem tőle 3 Manaevőt 3 Agybénítást meg 1 Ewgbert megszakot, és reménykedtem, hogy legalább túl sok countert nem látok nála, és nemigen tud beleszólni a pörgésembe. Az első meccsen kezdtem volna, de húztam egy Kyorgot, és mivel emellett nem volt túl jó kezem, így átadtam a kezdést. 1 manából passzolt, majd jöttem, és húztam még egy Kyorgot. Ezt megint megtoltam jobb híján. 3 manából talán újra passz következett. Nálam 2 manánál ugyanez (eléggé kontroll szagú volt a meccs). A harmadik körében azt hiszem tolt egy dalnok + dal kört, és talán jött egy ütőlény is, de ennyi. A körömben én is lemásoltam a dalnokos mókát, majd ennyi (gyűjtögettem a manát a kombómra), a következő körében talán jött egy Guolg és egy Bobója, majd leütött 5 ÉP-re, és átadta úgy, hogy azt hiszem nem volt több lap a kezében. Ekkor én kezdtem egy Örökmozgóval, aki kilőtte az egyik Bobó jelzőt (ugye ezt azért kellett, hogy ne szedje le az Argont, vagy ne lője belém), majd 2 ÉP-re megtoltam a Kétségbeesést, és a Rughar átkával leszedtem a megmaradt jelzőt. Innentől pedig talán egy Ősi legendákkal sikerült a végtelent megpergetni. A második meccsen kiszedtem az Arochosra építő lapokat és jött be Manaevő, Ősi béklyó és Stigma. Kezdett újfent, és én megint csak bemákoltam egy Kyorgot, így korrekt lapelőnybe kerültem, majd jöttem és kitettem egy béklyót. A második körében érkezett egy Zu’lit, ami elkezdett harapdálni. Jöttem és kitettem egy dalnokot, majd passzoltam. Talán ő is egy béklyót tett ki a körében, majd ütött és más nem történt. Jöttem és megtoltam a dalt, majd felküldtem a dalnokot blokkolni. Kövi körében jött valami monster (talán megint egy Guolg), aki leütötte a dalnokot, mellette meg a Zu’lit rámcsapott, de túléltem. A köre végén beáldoztam a saját béklyómat és visszavetettem Rugharral a sajátját, majd a következő körömben egy Majdnak köszönhetően sikerült végigpergetnem a kombómat. A harmadik menetben nem volt sanszom. Jöttek a manapoidok meg egy stigma, és nem volt rájuk megoldásom, így elúsztam. 2:1

Mellettünk ekkor Bonyi lila bilinccsel játszott Evarth fehér hordája ellen, és hát elég kiélezett küzdelem volt, de Bonyi egy topdeckelt leszedésnek és Evarth blank utolsó topdeckjének hála X-re tudta menteni a meccset. Bonyi bilincse nyilván elég para volt (szerintem max 1:2-re lettem volna jó ellene), így nem akartam volna ellene játszani, de a sorsolóprogi Evarthot választotta szerencsémre.

cselvetesEvarth kezdett és megtolt egy Királyi adót, aminek nagyon nem örültem, mert ez az egyetlen, amivel kvázi sebezni tud az adott körében a jelzőim leütése után. Le is ütött egy jelzőt a kapott angyallal, majd jöttem és 1 manából passzolnom kellett. Megtolta megint az adót (első lapként valami okból kifolyólag), plusz jött még egy oltár, amire legalább a kezét meg kellett mutatnia, amiből láttam, hogy legalább countere nincs, de semmizése egy Szökőkútnak és egy Gyászbeszédnek hála akadt, aminek ugye nemigen örültem. Leütötte a jelzőimet, majd jöttem és passzolnom kellett. Jött, és csak leütötte az adott jelzőm, és nem jött az adó valamiért. Jöttem és megtoltam egy dalos, Örökmozgós pörgést, aminek az lett a vége, hogy kör végén 8 lapot húztam, ám sajnos nem akadt benne a megmentőnek tűnő Tanulságos mese, de legalább egy Minőségi csere érkezett. Ezt meg is toltam Evarth körében, de még erre sem érkezett a mese. :S Kissé beparáztam, de reméltem, hogy a behúzott Majd elég lesz, hogy ne haljak meg az adótól, de nem volt rá szükség, mert újfent pihent a gyűjtőben a vízió. Így csak ment a csépelés, és nagy örömömre kitette a Szökőkutat és semmizett is vele. Innen már ekkora lapelőnyből kihokiztam és sikeresen behúztam az elsőt. A második meccsen egy szem Bobót tettem be csak, mint side-olás és kezdtem. Első kör passz. Ő kitett újfent egy oltárt és még valamit 1 manából. Láttam, hogy akad Soli és Erős is (nálam csak egy Gyenge volt ekkor). Második körben Cselvetettem, amit valamiért beengedett Evarth, és akkor toltam egy dalnok + dal kombót. A kör végi lapra húztam mesét. Evarth azzal kezdte volna körét, hogy az angyalt hátrahúzza(Az ősmágia torony okán persze), de én előtte megtoltam a mesét. Innentől eléggé megoldhatatlanná vált számára a helyzet, és a felizmozott lényeimmel, valamint egy Sztatikkal végül a sok countere ellenére is megoldottam a helyzetet. A harmadik meccsen is valamivel jobban álltam, de lejárt az idő, így 2,5:0,5 lett.

A versenyt végül a jobb bucholzomnak hála (Koltai Gabi szintén 4,5-et hozott végül) behúztam.

Mint ahogy a sorsolásomat látjátok, kifejezetten álomnak semmiképp sem nevezhető, de ettől eltekintve Timera természetesen fogta a kezemet nem egy pillanatban, hogy az adott eredmény megszülethessen.

A paklit tudom ajánlani a kombó deckek szerelmeseinek (természetesen csak egyszínű versenyre), mert maga a játék élvezetes vele, és valamelyest eltér a megszokottól, így talán lehet vele még meglepetést okozni.

Na ennyi lettem volna.Köszönöm a figyelmet és jó hokizást mindenkinek!😛

JuFe

20 thoughts on “Vendégcikk – Végtelen manahatalom a Dungeon egyszínű versenyén

  1. Na igen látszik,hogy nem olvastam át elégszer:S Na ennek NEMIGEN örülök:P

  2. Hát ez VILÁGBAJNOKI volt!!!! Gratulálok Feri. Ez jó mulatság, férfi munka volt…:-) Üdv: papa

  3. Grat a győzelemhez! Azt nem kell megmagyarázni:)

    Azért úgy látom nem kevés luck és Evarth is kellett hozzá:D😀

  4. Grat Feri🙂 De egyszer még elégetem az összes cselvetésed, és azt is amit kölcsönkapsz😀

  5. Amúgy Evárt topdekkelt rám a 2.ban, azért volt egyáltalán harmadik meccs… a mindenki által lesajnált lila bilincs mindenkit széthasított, csak a teki mezőt nem. Istenem de utálom azt a dekket. Szerencséd volt Fairlight mágus🙂

  6. Persze, menjünk sárga dekkel, milyen jól be fogja drágítani a templom az ellenfeleket… NOPE.😀 Kratulálok, kecifei, jó dekk!

  7. Grat Feri!

    Tênyleg nem jâtszottam valami jól, de
    legalább a Bonyival igazi hangulatos
    meccset vívtunk.

  8. Igen, es tovabbgondolva: 3 Zoard + 3 Delga alapbol? (amugy en ezert hasznalok Tavacskat + Aprot, ha megadja a VP-t kb. nyertel)

  9. Nagyon köszi srácok!!!

    @Balage
    Tudod mióta Baka beóvott,hogy nincs 1es odaírva a nyomorult ködóriás elé azóta nem merek ilyen csínytevéseket bevállalni minthogy egyszínű versenyen toljam még 1 színnel alapból:P

  10. Jó kis pakli, gratulálok!
    Dalnokból hogy hogy csak hármat használtál?
    Drágítás ellen mivel készültél a side-ból?

  11. Mivel csak 3 dal fért be a formátumnak megfelelően így el akartam kerülni, hogy blankként húzzak akár 1 dalnokot is(már nincs mit keresni).
    Drágítás ellen pedig pihenőt tettem be valamint nem éreztem, hogy sok lesz a mezőnybe így nem akartam rá pazarolni a helyet a sideba.Illetve opcionálisan esetleg keltető ellen a bobó vagy a járj ellen a sztatik még betehető volt.

  12. Grat JuFe!!😀 (fujj hokidekkek😛 )
    kar h nem tudtam ott lenni biztos jo kis verseny volt…

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

