Kezdő Dév benéz (4. rész)

“Szerencse a keresztnevem…igaz a vezetéknevem meg Bal.”

Mindenek előtt szeretném megköszönni az előző cikkekhez érkezett kommenteket, néhányra reflektálva mutatnám be, hogy mire is gondoltam az előző cikkemben a pakliépítés terén.

kisFec szerint: Én támogatom a legfőbb követőset, nagyon nehéz ellenük játszani. Bőven okozhat fejtörést az ellenfeleknek. Ha lehet támogatni, ötletelni majd bedobhatnál pár infót a közösbe, hátha eszébe jut vkinek egy kis extra a deckhez.”

Teljes mértékben egyetértek kisFeccel abban, hogy Legfőbb követős paklik ellen nehéz játszani általában. A követők nyilván nem fedik le egymást teljes mértékben, vagyis ha jókor jót lő be az ember akkor nehéz helyzetbe tudja hozni a paklit, ha rosszat az viszont felér egy vereséggel. Egyáltalán nem egyértelmű -és pont ez a jó, ez teszi erőssé- hogy mikor melyik “fejét vágjuk le a Hidrának”. Mivel Antimágikus rakshallion nem fér be a legjobb négybe nálam (ha szerintetek kell indokoljátok meg, hogy mit miért cseréljek le), ezért a következő anti-mágiás illetve nehezen megakadályozható lényekre gondoltam, mint a pakli váza:

3 Mágiamorfáló
3 Sötét elf úrnő
3 Káoszteknőc
3 A káosz örvényő lovasa
3 Őrült Montrix
3 Xenó élősködő

Akivel sokat szemeztem rajtuk kívül, egy jó Mhorg, hiszen pont leüti az Életenergiát, ha lőtte a kék követőt, cserébe semmit nem csinál azon kívül, hogy odamegy (azt se nagyon). Vele együtt már 21 fős lenne a csapat. Mit gondoltok, elég jó úgy is, hogy nincs semmilyen képessége?

Fefe szerint: Szerintem nem döntöttél rosszul, de jól sem. Én megmaradtam volna a kalandozóknál és a lépéselőnynél. Talán egy kicsit több tárgyat kell használni stb.
Elég vicces egy Szajonn meg egy Átkozott penge, meg még valami kaller az első körben “counterelhetetlenül”. Egy megfelelően összerakott side, és egy kis mák, de az mindenhez kell az életben. Na mindegy, majd kiderül.”

Természetesen -mint mindenhez az életben- nem árt egy kis szerencse a HKK-hoz, a Nemzetire meg különösen nem. Viszont úgy nem lehet odamenni, hogy úgyis szerencsém lesz, úgyhogy ezt a faktort a készülésnél nem igazán lehet számba venni. Ami még indokolttá teszi azt, hogy hanyagoljam most a pakli használatát az az is, hogy kicsit végiggondoltam Viktornak milyen metát kellett legyőznie anno. Se Kyorg tudás, se Földanya ereje nem volt már, és azért lássuk be, előbbi két kirakott kalandozónál már első körben akár +5 vp-hez juttathatja ellenfelem, utóbbi pedig nem kicsit állítja meg a sereget még követő mellett is. Egy anti-mágiás vonalat bele lehet csempészni persze, viszont én azt inkább a kf-es tárgyba érzem erősnek, Őrült Montrix, Antimágikus goblin (megj: csak egyikükre van kerete Kezdő Dévnek, és inkább előbbi mellett tettem le a voksomat) remek kontroll-ellenes lapok.

zo2o szerint: Ha a követődet valaki azért lövi be, hogy ne tudj olcsón terülni, akkor oltári nagy @&#!-ot csinál. A követő lövésnek azért lehet értelme, hogy az Erős meg a Soli kapjon esélyt megfogni valamit. Ezekre készülni kell Aranysereg stratégával, Peppével és ha ügyes vagy, egy Rhatt papjával (ingyen counter neked is jár alapon), meg egy mágiamorfálóval a hecc kedvéért, de sok egyéb alternatíva is akad, akár Erős/Soli/Földanya ereje trio képében, amik viszont a kis költségvetésbe ugye nem férnek be.”

A nem anti-mágistalloneás lények nem jelentenek jó alternatívát követő lövés ellen, hiszen azok valószínű, hogy nem fognak létrejönni (Peppéval amúgy én alapból is játszottam, jó kis univerzális lap). Miután három lappal kezdjük a játékot, így nem szabad countereket rakni a pakliba, sokkal jobb alternatívát jelent az anti-mágia, mint védelem. Ráadásul a pakli nem arról szól, hogy kontrolláljuk a játékot, hanem arról, hogy két kör alatt lezúzzuk az ellenfelet. Ismétlem magam: a paklival nem akkor van baj, ha mi kezdünk, hanem akkor ha nem. Egyébként ha véletlenül nincs counter az ellenfélnél, akkor is törheti a követőnket, hiszen tempóhátrányba kerülünk, ráadásul nem is biztos, hogy egy 2 vp-s kallert ki akarunk majd játszani, hiszen nem tudhatjuk mibe nézünk bele majd. Hecc kedvéért pedig nem használunk Mágiamorfálót, főleg nem a Nemzetin.

#egylapos

Nyilván el kell kezdeni gondolkozni ezen is, hiszen már alig van másfél hónap a bajnokságig, amiből bizony három hét kiesik (egy hét nyaralás, két hétig zárva a Dungi), tehát a rendelkezésre álló idő a fenti intervallum fele. Igyekeztem egy olyan paklit kitalálni erre a formátumra is, ami ütőképes, no meg persze van átfedés a hagyományos dekkben is, hiszen így kevesebb lapot kell majd beszerezni. Az első ötletem még a versenyszabályok kiírása előtt a jó öreg hagyományos dekkem egylapos változata, de miután sikeresen kitiltódott a kék követő új alternatíva után kell néznem. Bíró Tomival össze is raktunk egy ötkövetős koncepciót, melyben a keresést Elenios követője helyett Őrült Enkala, az animátorral oldottuk meg (második körben szintén Mágiamorfálót keres gólemként, majd kijön lila fattyként). Nem vagyok azonban biztos benne, hogy ez a hozzá fűzött reményeket beváltaná. Ti mit gondoltok, milyen olcsó, de hatékony dekkel lehetne egylaposon eredményt elérni?

(Kezdő) Dév bácsi

15 thoughts on “Kezdő Dév benéz (4. rész)

  1. A KF dekk szerintem a viszonylag olcsóbb dekkek táborába tartozik. Össze lehet rakni simán gyak-nemgyak formátumra is, és bármilyen hihetetlen akár egylaposra is.
    Pillanatnyilag úgy fest, hogy kijutottam ugyan a nemzetire, de nem fogok tudni elindulni rajta (max egy napra tudnék, de úgy nem látom sok értelmét), így nem titok, hogy dupla KF dekkel mentem volna. Igen összeraktam az egylapos formátumra is, bár 6-7 lap helyzete még képlékeny volt. A színek: barna-lila-sárga-fehér.
    Gyakorlatilag az összes valamire való tárgy és KF-es lény kiegészítve 1-2 síkkal és varázslattal. Olcsó és hatékony.

  2. kàr, hogy nem jössz, szívesen beóvtalak volna síkok miatt ha jól tudom tiltottak😉

  3. A Versenybeszamolok topicbol (Bubu)

    “4. forduló: Dömény Balázs, legfőbb követő, animátor, tokozó, kék követő, homyálúr. Első meccsen ő kezd, 2. körre jön a 2 góleme. ”
    Mondjuk Bubu megverte, pedig meg E. koveto is volt🙂

  4. Am. szerintem egyáltalán nem volt túl durva az a kék követo… A legfobbon dobott nem is keveset, de szerintem siman vallalhato lett volna… Mosi ugy vert el a kontrolljaval ahogy illik, es volt még a mezonyben par dekk ami ellen nem lett volna oszinte a mosolyom😀
    Egy jarj + kragoru megverte a mezony masik legfobb kovetojet es nekem is nagyot kellett alkotnom hogy lehozzam (meg be kellett topdeckelnem egy sikot kb 3 lapbol ami azert lassuk be nem egy egyszeru feladat😀 )
    Mondjuk Bubunak kb élete mákja kellett ahhoz hogy meg tudjon verni, de én meg azt a meccset elcsesztem szal vegulis ha ugy nezzuk megerdemelt volt…

  5. Szerintem a tiltása inkább azért volt téma, mivel ne legyen olyan lap,a mi igazából ott van és keres. Ezen a formátumon az ilyen lapok “kissé” felerősödnek. Személy szerint én is örülök, hogy száműzték.

  6. De 1lapos tapasztalatról beszélek…🙂 tud dolgokat azzal hogy keres, ezt aláírom, de szerintem azzal hogy több legföbb követös koncepciót is életre hívott (gólemes, fattyas, és szerintem van ott még ahonnan ezek jöttek + esetleg 4lapos kontrollal is lehetett volna próbát tenni…) szerintem igenis hozzájárult volna a mezöny szinesedéséhez😀

  7. Igen biztos színesítette volna, hogy 2 körben kapom az AM-es counterelős morfot fatyként, amik agyonvernek… Kösz, de sztem maradjon tiltva.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

