Kezdő Dév benéz (5. rész)

Az elemzés a kulcs?

Immár ötödik részénél tart Kezdő Dév projektes cikksorozatom, vagyis máris féltávnál járok (amúgy baromira nem tűnt fel, nagyon élvezem, jobban mint ahogy azt eredetileg gondoltam volna). A Nemzeti bajnokságig még kereken NÉGY hét van hátra, egyre több játékos keres alternatív megoldást a Dungeon pótlására (ami még ezen a héten zárva van), hiszen tesztelni kell, végletekig optimalizált paklival szeretne mindenki indulni. Így hát múlt héten a Sárkánytűzben, ezen a héten a Metagameben gyűltünk össze néhányan kipróbálni a kétnapos megmérettetésre szánt koncepciókat.

#day1 #cseréljlevélben

Ahogy azt korábban olvashattátok, az első napra szánt paklim gőzerővel alakul, sajnos még néhány kulcslap hiányzik bele, amik nélkül viszont nem túl jó eséllyel veszem majd fel a kesztyűt. Azonban így is sokat köszönhetek nektek, hiszen számtalan olyan levelet kaptam a Behón, hogy ez meg az van, és szívesen eladjátok vagy elcserélitek velem, bizony óriási segítség. Amire szeretném kihegyezni még a cikk ezen részét – amolyan kikacsintásként – az nem más, mint a postai csere kérdésköre. Mi budapestiek szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy a városban van (sajnos már csak) egy HKK-val foglalkozó szerepjáték szaküzlet, ahol beszerezhetjük gyűjteményünk hiányzó darabjait, illetve összegyűlhetünk játszani ha úgy tetszik. Persze vidéken is össze lehet gyűlni pl. egy mekiben, csak míg itt előny, ha random letévedsz akkor kártyásokba akadsz, ott meg csak pár dagadt kisgyerekbe (mondjuk néha van átfedés). Amikor először bizniszeltem postán akkor -meg kell, hogy mondjam- kicsit tartottam tőle, hogy átvernek, de néhány aranyszabály betartásával megvédhetjük magunkat és a lapjainkat is. Megosztok veletek néhány szabályt, amit felállítottam magamnak postai cserével kapcsolatban. Az első és legfontosabb, hogy ha lapot lapra cserélek ismeretlen userrel akkor sosem küldök előre. Soha, semmikor, még ha nagyon csábító is az üzlet, ilyenkor lemondok róla. Sokan amúgy fel is ajánlják azt ha lapot cserélnek ilyen módon, hogy előreküldik, ami számomra például egy nagyon szimpatikus gesztus, a bizalom jele. Tudjátok, ebben a körben elég egyszer eljátszani a bizalmat, onnantól kezdve nem lesz olyan, aki veled cseréljen (mellesleg nem tudom, hogy 5-8000 forintnyi mesekártyáért érdemes-e kockáztatni a becsületét bárkinek). Ha ismeretlen játékostól vásárolnál lapot, akkor az első dolog amit tenned kell, hogy a Postai csere-megbízható arcok listája topicban lecsekkolod az előéletét, biztos vagyok benne, hogy megtalálod majd az embert akit keresel, kérdezz bátran.

Visszatérve az első naphoz: a pakli alapjaiban is megváltozott. Eddig úgy gondoltam, hogy egy egyszínű dekkel, sok anti-mágiával kell játszanom (főleg az Életenergia-dominancia miatt), azonban beláttam, hogy ez nem feltétlenül optimális összeállítás, így jó pár stressz fejbelövést beraktam a pakliba (Víziók-A felejtése ára, Ősi praktika). Ezzel ráadásul bekerült egy újabb játékelem a deckbe, ami jóval stabilabbá teszi. Paklilistát sem most, sem később nem írok, úgy gondolom egy kis meglepetés-faktort megtarthat Kezdő Dév is magának. Amúgy a pakli annál jobban működik, minél több deck ellen tesztelem, elemzem a működését. Nagyon fontos minden egyes mozzanat, egy rosszkor elsütött Homályúr miatt elveszíthetem a meccset, egy jókor flipelt Tokozó rakshallion viszont meg is nyerheti.

Második napra is igyekeztem összeállítani már egy paklit, azonban az olyan gyerekcipőben jár még, hogy nem is nagyon mesélnék róla, csak ha biztosabb leszek benne, hogy tényleg azzal indulok-e. Annyit elárulok, hogy sok átfedés lesz a két pakli között, hogy kevesebb lapot kelljen beszereznem.

Kezdő Dév

5 thoughts on “Kezdő Dév benéz (5. rész)

  1. “pl. egy mekiben…., ott meg csak pár dagadt kisgyerekbe akadsz”

    szakadtam🙂

    Dév bácsi a legjobb!

  2. Nekem ez tetszett:P
    “egy rosszkor elsütött Homályúr miatt elveszíthetem a meccset”
    Ugye ugye nem kell észnélkül vagdalózni:)

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

