Vendégcikk – Diadalittas dalolászás testközelből

Klujber Balázs beszámolója a hétvégi győzelem históriájával.

Üdvözlök minden kedves blogolvasót, szeretnék írni egy kicsit az augusztus 2-i versenyről, valamint arról, hogy hol tart most a sokak által kedvelt, ám még többek által teljes szívből gyűlölt dal pakli.🙂

arochosJelenleg az egyik legerősebb összeállítás az Életenergiával felálló kontroll, melynek végtelen Haller-rohamát nehezen bírja akármelyik pakli (nagyjából mindet kiszedi, ha Előnyös üzlettel folyamatosan visszaveszi A halandóság átlépését). Ez az eredményesség annak is betudható, hogy jelenleg háttérbe szorultak a manatermelést, laphúzást és lapkeresést korlátozó szabálylapok, a drágítással operáló deckeket (Bűvös erdő, Lassan járj!, Hegymélyi keltető) pedig egy másik narancssárga kártya, a Villámháború teszi tönkre. Vagyis, a jelenlegi metában, ha Ősi rúnás kombópaklival megyünk, akkor az Életenergia túlcounterel az öt lapjából, a követős felállások kinevetnek bennünket, a korlátozó szabálylapokkal pedig (ha vannak egyáltalán, kis eséllyel játszunk, tehát nem optimális megoldás rúnázni (természetesen a játék változik, már a behós versenyen is, de a Dungeonben még inkább lehetett érezni a Korlátozás és más, letiltó szabálylapok előretörését).

Ha a nem kreatív játékosok táborát szaporítjuk és kizárólag rúnás dallal szeretünk játszani, akkor mit tehetünk ilyen esetben? Kössük össze a kellemeset a hasznossal, keserítsük meg ellenfeleink életét Arochos-szal felálló dallal, avagy Gice elnevezése alapján: a Dalrochos-szal!🙂

Az Arochos-nak van jó pár előnye az Ősi rúnához képest, ezeket szeretném néhány pontban összefoglalni:

  1. Mindig van daloló lényünk, aminek különösen örülünk, ha húztunk pár dalt. A rúnás dal ilyenkor általában lehúzhatja a rolót lény hiányában.
  2. Időállóbbak a countereink. A rúnás verzióhoz képest Raia helyett Sherant használunk. Kimegy Az erős ereje és a Solisar aurája, bejön viszont a Földanya ereje és Az élet ereje. Mindkét counter 0-1 mana költségű, nem csak az első három körben jók, nem drágulnak a körök elteltével, illetve nem fordul elő olyan kellemetlen helyzet, hogy 3 Solival a kézben sírva nézzük, ahogy szétpörög bennünket a Raia horda.
  3. Az erdő dala jobb A bátorság dalánál. Ha már színcseréről beszélünk, akkor a zöld dal jobban kombózik Akmallal, mint a fehér dal. Gyógyulni ugyan nem fogunk, de a következő pont rávilágít, hogy ez nem is olyan nagy probléma.
  4. A HKK legjobb arányú manatermelése befér a pakliba. Bizony, A kétségbeesés hatalma nettó 9 manát ad, 0 VP befektetésével. Ezzel akár az első körben megindulhatunk, extrém esetben nyerhetünk is.
  5. A Tanulságos mesével kihúzhatjuk addig, amíg nem húzzuk be a nyerést. Az Arochos jelzőknél már csak az életes-izmos-tartalékban ülő Arochos jelzők az idegesítőbbek.

Nincsen rózsa tövis nélkül, sajnos meg kell említeni a hátrányokat is: 1 életpont nem egy életbiztosítás, ha kiszedik az Arochos jelzőket, akkor nincs mese (Tanulságos se), hamar megyünk a levesbe. Dalos pakliról lévén szó, A vér dala sem szuperál olyan jól, nálam a side-ba szorult. Védtelenek vagyunk az esetleges drágítások, korlátozások ellen is, ezekre side-ból kell megoldást találni. Végül megemlíteném még, hogy az Átkozott követő sem barátunk, bár ilyen esetekben van fix hat lapunk, amiket kiside-olhatunk.

Ezzel az összeállítással mentem tehát az augusztusi versenyre:

követő: Arochos

nil_herceg_dalnoka5 Nil herceg dalnoka
3 Tanulságos mese
3 Akmal
3 Cselvetés
3 Kyorg tudás
3 A kétségbeesés hatalma
1 Vidám Gorka
1 A pénz dala
3 Földanya ereje
3 Az élet ereje
3 Az erdő dala
3 Zilak-din főkancellár
3 Térszaggatás
1 Vlagyimir szekercéje
3 Az erő dala
1 Goblin füstkergető
3 Apró kívánság

kiegészítő pakli:

3 Szökőkút
3 Zajos léptek
1 A vér dala
3 Kasztroplanáris stigma
3 Manaevő féreg
3 Hétfejű hidra
3 A természet rendje
3 Mélytengeri teknős (ugye akinek nincs Pihenője…)
1 Arochos testőre
1 A butaság terjedése
1 Arochos ideje

DSC09981

Az első fordulóban Németh Miki Hegymélyi keltetővel és Legendák Völgyével felálló végtelen kombós dekkje ellen játszottam, nagy örömömre kétszer kezdett. Alapvetően egy lassabb pakliról beszélhetünk, amely tempóból veri meg az ellenfelet, én két lapban bíztam nagyon, A kétségbeesés hatalmában, illetve a Tanulságos mesében. Szerencsére mindegyik jött, a dalnok pedig már hozta a meccseket. Az egyik meccsen volt lent egy orglingos különítménye, mágus, ősanya, kártevők. Bízott a gyógyulásban, azonban engem kellett volna gyógyítania önmaga helyett, így jöhetett a maxos Kétségbeesés. Mikivel teszteltünk korábban a héten, akkor javasoltam neki, hogy tegyen be Zilak-dinokat a paklijába, mivel keltető mellé iszonyat az a kártya (véleményem szerint jobb a Denevérbombánál). Számomra rendkívül kedvező módon ezeket kihagyta, így nyugodtan terrorkodhattam ellene, 3:0 lett nekem. Egyébként jó versenyt nyomott, innen is gratulálok a 2. helyezéséhez.

a_ketsegbeeses_hatalmaA második fordulóban Moldován Petit kaptam, aki Villámháborús és Chara-din követős összeállítással jött. Tud para lenni ez a deck, ráadásul kétszer kezdett, mindegyik meccsen anti-mágiát kért. Az első meccsen kaptam az áldást, Xenó bilincsmester és Mágiamorfáló figyelt nála, én viszont meg tudtam tolni a Kétségbeesést. Nem volt mit tenni, megfogta Mágiamorfálóval a Tanulságos mesémet, de izmokat azért pakoltam az Arochos jelzőkre, hátha, aztán újabb Kétségbeesés. Tudtam, hogy hamarosan kifulladnak az Arochos-fiúk, így lehoztam egy 19/2-es Zilak-dint, bíztam benne, hogy fullba nyomhatom majd a kretént. Ez be is jött, ugyanis Peti látva, hogy van 3 jelző az őrposztban (kettőn izom), egy Zilak-din a tartalékban, neki pedig csak két aktív lénye, bedobta ellenem, mondván, hogy asztalról megvan. Én nem éreztem ennyire egyértelműnek a helyzetet, de ráhagytam. Side után a második sima volt, a harmadikban elkezdtem volna hokizni, de akkor mondta, hogy hagyjuk inkább. Nem volt ott sem egyértelmű a szituáció, de nem fogok kekeckedni, 3:0. Később tanácsoltam neki, hogy legyen türelmesebb, várja ki, amíg hibázok egyet.🙂 Ha fejlődik, akkor hamarosan Petit is a profik között köszönthetjük, szóval csak hajrá, az amatőr 3. hely már elég jó előjel.

az_ero_dalaA harmadik fordulóban a blog legfrissebb szerzőjével, Dávid Mátéval és Legfőbb követővel felálló paklija ellen játszhattam. Molluszk, Elenios követője, Timera és különösen az Antimágikus rakshallion keserítette meg az életemet. Bíztam benne, hogy elkezdhetek pörögni, akkor kevés beleszólása lesz, és nyerhetek. Ráadásul kétszer is kezdhettem ebben a fordulóban. Az első meccset sikerült hoznom, egy Elzárás akasztott meg, illetve rámrepült a Szerencsekerék is, bűvöltem a kockát, dobtam egy 6-ost, amit DM csökkentett 3-ra, de így sem álltam rosszul. Meccs után nézem a side-ját, Óriások földje, Szökőkút, sok lap, ami szívatja a lényeimet, szuper. A második meccsen ment az adok-kapok, ő élt vagy kettőben, viszont kirakott egy Óriások földjét, egy Szökőkutat és volt Dobótőre is. Jövök, az Arochos jelzők leesnek, csupa 0-t ütő lényem van kint (pl. Akmal), cselekszem, utána ledob -1-be. Eléggé meleg a helyzet, lelkiekben készültem az x-re. Egy életem, egy halálom, megtolok egy Az erő dalát, hátha lesz valami jó. Pörgetem a lényeket, amikor meglátom a beside-olt Arochos testőrét, diadalmasan kirakom. DM mondja, hogy ez hogy ment meg, erre mutatom, hogy 1 ÉP-be gyógyít… nem örült. A harmadik meccsen egy Kétségbeesés után mutatom a kezem, DM pedig dobta is be. Összességében 3:0 nekem, viszont DM eléggé kreatív játékos, remélem, hogy nagyobb szerencsével a következő versenyeken a 9.-nél jobb helyezést ér el egy fantáziadús dekkel, én drukkolok.

A negyedik fordulóban megkaptam Gice gyűjtőgenerálós Korlátozását. A jó hír, hogy nem tudja rámpörgetni a Robbanó birkás hokiját, a rossz, hogy Korlátozással játszik. Viszont, ha nincs countere és kezemben tartok mondjuk egy Kétségbeesés hatalma + Nil herceg dalnoka/Apró kívánság/Az erő dala párost, akkor lepöröghetem jó eséllyel. Szerencsére kétszer kezdhettem. Az első fordulóban egy Megrontott lélekkel elég rosszat generált a gyűjtőjébe, így meg tudtam indulni, hoztam ezt a meccset. A másodikban viszont nem jött a Tanulságos mese, így a jelzőim Niol csontvázainak és A felejtés árának martalékává váltak, mint ahogy én is a későbbiekben. A harmadik meccsre nem emlékszem pontosan, de talán bejött a Nil herceges hoki, Goblin füstkergető is segített, szóval sikerült legyorsulnom Gicét, 2:1 lett az eredmény. Gice jó játékos, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint a behós versenyen elért első helyezése. Remélem, hogy még ad esélyt ennek a paklinak, hiszen a potenciál megvan benne.

DSC09985

Az utolsó fordulóban Erdős Viktorral mérkőzhettem meg, Legfőbb követője mögött Molluszk, Chara-din követője, Homályúr és Tokozó rakshallion sorakoztak. Bonyi szerint ez a tökéletes match-up számomra, örültem is, hiszen a Tokozó miatt az Arochos jelzők a tartalékba kerülnek, nehéz lesz őket megoldani. Viszont tudtam, hogy Viktor az egyik legösszeszedettebb játékos, mindenre figyel, el tudja bizonytalanítani az ellenfelét, ráadásul a szerencse is gyakran mellé szegődik. Szóval izgalmas döntőnek néztünk elébe.🙂 Hál istennek kétszer kezdhettem, erre az első meccsen elvert. Hozzájárult ehhez az, hogy Cselvetéseket és Zilak-dinokat húztam, ő pedig lapelőnybe került a Tokozónak köszönhetően. Jött a Mágiamorfáló, a Halálos morf, a Talbot kínja, így a Tanulságos mesével felvértezett lényeimet is szépen lassan leszedegette. A side-jában kellemetlen lapok voltak, egy Ősi gyógyítással hamar ki tud szedni, bíztam a legjobbakban. Sikerült elsütnöm egy Kyorg tudást, így Viktor kénytelen volt elhasználni a Homályúr jelzőit, utána viszont jöhetett a gonoszkodás: egy jó ütemben kirakott Kasztroplanáris stigma megoldhatatlan helyzetet teremtett, mivel két spell volt a kezében, nekem pedig így lett counterem, szóval ennek védelmében hamar felőrölhettem. A harmadik meccset én kezdem, a következő kézzel: Cselvetés, A kétségbeesés hatalma, A kétségbeesés hatalma, Az erő dala… szegény Viktornak nem volt köre, az egyetlen beleszólása annyi volt, hogy elvegye 3 dalnokom képességét a Homályúrral. Az erő dalokkal sebeztem 18-at, és majdnem elrontottam a kört (nem maradt aktív lényem), de a Goblin füstkergető tudja önmagát aktiválni az álomjelzők ellenére is, így pont megvolt a 21 sebzés (ráadásul az idő is lejárt). A sok hokizás közben Viktor elment vécére, átadva helyét DM-nek, hogy nézze egy kicsit, hogy pasziánszozok.😀 Bocs még egyszer a hokiért, de sajnos ez egy ilyen dekk, és gratulálok a 3. helyhez!

DSC09984

Így veretlenül sikerült megnyerni a versenyt, jutalmam egy A fele királyság (új), 6 Világégés volt, illetve ha minden igaz, ez 105 HSZ pontot is jelent.

Személy szerint nagyon élveztem ezt a versenyt, bízom benne, hogy a többi játékos is. Kíváncsi vagyok, hogyan fog változni a meta a Nemzeti Bajnokság első napjára. A Dungeon, a Beholder és a székesfehérvári versenyek eredményei jó fogódzkodót biztosítanak, egyben azt is bizonyítják, hogy bármelyik pakli odaérhet a csúcsra.

Mindenkinek jó felkészülést kívánok vagy a Nemzetire, vagy a következő versenyre, találkozunk a blogos egylaposon, ahol a srácok elindítják az izgalmas Kezdő-ligát, remélhetőleg sok új játékost bevonzva ezzel a kezdeményezéssel.

Klujber Balázs

6 thoughts on “Vendégcikk – Diadalittas dalolászás testközelből

  1. Na legalább volt értelme, hogy teszten bucira vertem a kis fejecskédet:P
    Grat mégeccer te máker kecifei!

  2. Grat Klujber úr! Ritka gusztustalan egy deck..:). Egy halom lap feleslegesen tiltott közben pedig ilyen kétségbeejtően hatalmas lapok ölik meg a játékot.. vagy csak szerintem gáz, hogy az ELSŐ körben simán lehet nyerni..??.. bár most már az első körünk előtt is lehet nyerni egy kicsit bonyolultabb kombóval..:)

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

