Draft-beszámoló…ILYENKOR?

Avagy mi van, ha a mentőkre két órát kell várni?

Biztos sokan tudjátok, hogy Zsolti jelenleg Kölnben van (vagyis most éppen hazafelé tart már), én pedig múlt héten nem voltam itthon, mert táboroztam. Ilyenkor mindig vagy előre dolgozunk a cikkekkel, vagy egymás helyett írunk, így a mostani szombatot én DM helyett vállaltam át, aki helyettem írt a múltkor. Na, be is terveztem, kidraftoljuk ma a jó öreg nemzeti harmadik napjára, és még kora délután ki is pakolászom nektek a tapasztalatokat, tanulságokat, na meg, hogy mit is draftoltam. Na, miután nem volt kint a cikk délután sejthetitek, hogy egy kis kulettó került a palacsintába kakaó helyett.

Így draftolunk mi. Korábban már egy ilyen címmel megírtam, hogy a Világégés-Istenek viadala duóból mit miért szedtem ki akkor. Megmondom őszintén az ilyen jellegű cikkeken szeretek a legjobban dolgozni, és az ilyen cikkeket szeretem a szerzőtársaktól is a legjobban olvasni. Hihetetlenül érdekes (és sokszor bizony tanulságos is) számomra, hogy sokan mennyire másképp látunk át egy-egy szituációt, rengeteget lehet ilyenkor tanulni egymástól. Sokat gondolkoztunk rajta pénteken, hogy mik az esélyes koncepciók, és a lehetőségek számát viszonylag gyorsan redukáltuk egy kezünkön megszámlálhatóvá.

A mai nap hajnalán húsz játékos gyűlt össze, így két tízfős asztalt csináltunk (huszonegy főre már három hetes asztal alakult volna). Nagyon örültem, hogy több olyan játékossal is találkoztam ezen a versenyen akik korábban nem vettek részt drafton, úgy látszik terjed a draft-láz! Úgy döntöttünk, hogy megnézzük hogy működik a Vörös halál nerfelve, az áramlása nem működött ma, tiltva voltak a hordaparancsnokok illetve az Elmerombolás. A Vörös halál használata mellett azért döntöttünk, mert ha nem mi kezdtük a játékot nagyjából az egyetlen lap amivel beleszólhatunk az ellenfél második körös pörgésébe. Mert bizony MINDENKI pörög, bármennyire hihetetlen. Brutálisan gyors paklikat szedtek össze a játékosok, a második körben gyakran eldőlt a győztes sorsa. Az ültetésnek viszonylag örültem, balomra Kecskeméthy Zsoltot, jobbomra pedig DM-et kaptam, melynek gondolhatjátok, hogy mennyire örültem. Miután együtt beszéltük át a lehetséges koncepciókat ezért abban bíztam, hogy az első booster jobbra fog menni, így én tudom őt szűrni majd. Így is lett. Kibontottuk az első csomagot, kicsit több, mint egy perc volt átnézni a lapokat. A három közepes ritkát nevetve söpörtem félre, gyerünk gyakori-nem gyakori spoilerek! Végül két lap közt örlődtem: a Manaregeneráció brutális erőt hordoz magában, főleg a második körben lehet vele irdatlanul megindulni, viszont a sárga nagyon erős szín, így biztos, hogy sokan fogják szedni, nem valószínű, hogy sok jut. A másik opció lehet, hogy meglepő lesz sokaknak, de egy mezei Energiaital volt. Azért gondolkodtam el rajta, mert így az 1 vp-s körünket büntetlenül elpasszolhatjuk, a hordák ellen bőven elég időt nyerünk a gyógyulásával, a csontot pedig igencsak jól fel tudjuk használni erőforrás tárgyak segítségével. Végül az utóbbi mellett döntöttem, utólag úgy gondoltam, hogy jól. A táborban is szerettem volna szedni őket, viszont egy darabot sem láttam. Ez tipikusan az a lap, amit a játékosok az 8-15 közötti pickelnek. Hogy szerezhetsz belőle sokat? Hát szedd 1-7 helyen! A második lap kivétele sokkal egyszerűbb volt, egy Vörös halált találtam a pakkban, rögvest szedtem is ki, melyből nagy szerencsémre a harmadik csomagban is volt egy. Negyediknek egy Danielle Wildroset kaptam, így azért vállalható a sárga, bár még early pickeknél járunk, tehát nem tudhatjuk hányan szűrik. Ami számomra megdöbbentő volt, az amit az ötödik csomagban találtam. Nálam a non plus ultra, a legjobb, legdurvább first pick a Crimson. Hát igen, őt kaptam, ötödiknek. Így azért már a körvonalazódott a pakli, sok leszedéssel, erőforrással játszó kontroll. A többi helyre ennek megfelelően ezeket supportoló lapokat szedtem, végül a paklim a következőképp alakult:

4 Manakorong
1 Kiégett őskő
3 Danielle Wildrose
5 Kyorg managömb
1 Vak végzet
5 Eneriaital
3 Lélekparázs
3 Buborék
5 Démoni bölcsesség
1 Tűzfuvallat
2 Vörös halál
3 Zokneenho
2 Csuhi
2 Crimson

A nap sztárja a Manakorong volt. Eddig nem igazán szedtem ki egy Végzetúr drafton sem, most viszont megéreztem a brutális hatalmát. Igazából olyan ez, mint Hearthstoneban a coin: megadja azt a tempót amire a második játékosnak szüksége van ahhoz, hogy a kezdő játékos ellen valamit fel tudjon mutatni, ugyanis viszonylag sok 2 vp-s leszedés van. Az első négy fordulót megnyertem, az utolsóban Bartitól kikaptam, de körbeverések miatt bemákoltam a győzelmet, ő végül a dobogó második fokára állhatott. Bonyi lett a harmadik ultragyors hordával, DM pedig éppen csak lecsúszott a dobogóról. Négyből hárman kalandozókkal nyomtuk, összesen 6 Crimsonunk volt, melyek nagyban hozzájárultak a győzelmeink számához. Szerintetek az eddigi versenyek tanulságait levonva a nemzetin mit kellene tiltani vagy korlátozni?

Itt vége is lehetett volna a napnak, mindenki mehetett volna a dolgára. DE! Egyszer csak feltűnt, hogy az egyik versenyző, Rózsavölgyi Laci brutálisan rosszul lett, éppen tálalta ki a lépcsőre amit reggel vagy épp az előző este megevett. Jött a cucc bőven, rázta a hideg, mozdulni nem tudott. Éppen indultunk volna, amikor eszünkbe jutott, hogy azért csak vidéki (men) srácról van szó, kérdezzük már meg, hogy tehetünk-e érte valamit. Komolyan mondom az emberünk majdnem elemeire bomlott, olyan amplitúdóval rázkódott amit egy ipari lengéscsillapító megirigyelt volna. Hívjuk a mentőket, felveszik a bejelentést, mondják, hogy nemsokára jönnek. Több, mint két órát kellett várnunk arra, hogy semmi ne történjen a világon. SEMMI! Én nem vagyok orvos, de ha jól sejtem ennyi idő alatt azért akár rosszabbra is fordulhat az állapota. Hívjuk őket újra, annyi választ kaptunk, hogy ha tudjuk vigyük be a Dob utcai ügyeletre. Köszi, így két óra várakozás után! Szerencsére minimálisan már tudott mozogni a Laci, így kis csapatunk eltámogata a rendelőig, persze próbáltuk tartani benne a lelket, minden szembejövőnek mondtuk, hogy “Rosszul van, nem részeg!” bár ez nem volt hiteles, amikor egy kocsma előtt mentünk épp. Szerencsésen megtaláltuk az ügyeletet, csak mi voltunk, bár később érkezett két lány, mondtuk Lacinak, hogy ne most próbáljon becsajozni, mert a hányós-szédülős állapot csak buliban, hajnali öt körül jön be maximum. Negyed tíz körül kiderült, hogy nem mezei rosszullét okozta a problémát, így kórház lesz a vége sajnos, ma már nem jut haza. Többet egyelőre nem tudunk.

IMG_20140816_202303

A teljes játékosállomány nevében jobbulást kívánunk neked!

Dév bácsi

 

24 thoughts on “Draft-beszámoló…ILYENKOR?

  1. Dév pls, az utolsó mondatban a szó amire gondoltál, az az EGYELŐRE.

    Lacinak pedig jobbulást.

  2. Gratulálok, Dave!

    A drafton egyértelműen itt a végzeturak fölényben vannak, ha az ember abból jól draftol, akkor nehéz lesz megállítani. Talán a Crimson vagy wildrose tiltása/nerfelése szóba jöhetne, bár az is lehet, hogyha egy asztalnál mindenki erre megy, egy másik titkos koncepció meg tudja oldani a dolgot, ha egyedül szedi valaki. Az Elmerombolás vitán felül áll, a Vörös halált szerintem jól oldottátok meg. Hordaparancsnokok…nem tudom…talán meg lehetne próbálni engedni őket, ha ilyen gyorsak a deckek, az Archaix sem lesz inballansz.

    Egyébként lehetséges, hogy írásban ezt az esetet jelenteni kéne az Országos Mentőszolgálatnak! Azért ez kétórás késés a fővárosban. Ennyi idő alatt akár meg is halhat valaki és kétlem, hogy nem volt egy nyavajás mentőautó sem egész Pesten.

    Lacinak meg jobbulást!

  3. Bár leírtam fb-re ide is kiírom:

    Tapasztalatból mondom, hogyha nincs komoly baj (pl. vérzés, komoly sérülés, baleset, stb.), akkor inkább az ügyeletre kell menni, mert a mentők a sürgős eseteket részesítik előnyben (nyilván ő jobban meg tudja ítélni, mi a sürgős eset, mint mi).
    Őket is megértem mondjuk, mert nincs olyan sok kocsijuk és emberük és egy rosszullétet, vagy hasonlót tud kezelni az ügyelet is.

    Ettől függetlenül persze szerintem is probléma ez, csak azt akartam mondani, hogy mindkét oldal megérthető és nem kell azért égre földre szidni őket.

  4. És jó volt a draft, nagyon jól éreztem magam, köszi mindenkinek!
    Spektrális skorpió 4ever!😀

  5. Galambd: Alapvetően vérzik az állításod amivel véded őket…
    tegyük fell hogy igazad van, és nem fognak ugrálni…
    1: minden bejelentést rögzítenek (ami főleg a magukat viccesnek tartó áll bejelentők miatt tesznek, de ez most lényegtelen), amiből adódóan vissza is lehet hívni.
    2: mondjuk hogy a diszpécser ennyiből nem tud dönteni, és egy protokoll dumát lenyom (“nem sokára megyünk” Dévet idézve), ezek után a min elvárás, hogy visszatelefonáljanak ha vmilyen okból kifolyólag még se mennek -mert teszem azt a mentő baleset miatt nem mozgásképes a forgalomban-
    Akár hogy nézzük, mindenképpen MULASZTÁS történt, azaz munkakörben elkövetett gondatlan magatartás (bár ezt a Bubu pontosabban meg mondja😀 ). Amit bizonyítanak a rögzített adatok is…
    Az viszont egy más kérdés, hogy mennyire van értelme utána járni. -mint ismerjük a jó magyar rendszert szeretik a szőnyeg alá söpörni a dolgokat, esetleg állását veszti vki, de ettől még ez az állapot nem fog sajnos javulni- viszont ha a panaszra hivatalból indítanak belső vizsgálatot, és nem hurcolják még a sértet(eket) meg, akkor ezt az esélyt akkor is érdemes sztem megadni, hogy a jövőben redukálódnak az ilyen esetek..
    Másrészről meg nem tehetik egy rosszulléttel -hányással- hogy “ó nem komoly” majd be jut az ügyeletre… Ugyanis maradandó szövődményű betegség is lehet, ha nem kap időben segítséget.

    bubu: téged meg pontosítanálak (ej ej tőled azért több pontosságot várén ilyen kérdésekben😛 ) nem 2 órás késésről van szó ahogy én a Dév-et értelmezem, hanem 2 órás belesz*rásról… Mintha 2 óra alatt el se indultak még, de a vissza jelzés se történt meg…

    A drafthoz meg nem igen tudok hozzá szólni ennyi kimaradás után… de annak örülök, hogy egyre többeknek tetszik a formátum (legalábbis ahogy kivettem Dév szavaiból)

  6. A 2 órás várakozás inkább volt 2,5 – és ami a legszebb, hogy ez idő alatt 4(!) mentőautó ment el a Dungeon előtt, s kettő lassan és nem szirénázva…

    Az ügyeletre pedig nem olyan egyszerű eljutni egy beteggel, aki nem tud járni.

    Srácok – akik ott maradtatok -, ez szép volt Tőletek!

  7. Ja igen Krisz, ez a másik valóban szép volt -nem kis lélek jelenlét kellett, amit azok nem is gondolnak akik nem voltak hasonló helyzetben-. Tényleg szép volt a fiúktól.

    és tegyük hozzá hogy kocsi nélkül!!! kellett eljutniuk ahogy én kivettem a cikkből

  8. @Gabor Nedvesi: Ha orvos vagy, mentős vagy ápoló, megértem, hogy értesz hozzá. Egyébként szerintem nem biztos, hogy meg tudjuk ítélni mi, hogy milyen gyors ellátásra van szükség.

    Krisz: Ha olyan beteget visznek, aki stabil, nem szoktak szirénázni a mentők, ezt is tapasztalatból mondom.

    Amúgy csak azért vagyok kissé tájékozott, mert már mentőztem régi orvos ismerősömmel😉

    De mondom, én csak meg szeretném világítani a másik végletet is.🙂

    És persze én is gratulálok a srácoknak, hogy sikerült eljuttatni az ügyeletig.

    OFF vége😀

  9. Egyik se….
    De elhiheted, hogy több dolgom volt már “kékfényes” szolgálattal mint neked (csak idén 3 tűzeset volt pl. a munkahelyemen) és több rendőrségi esetem, amik a munkámból kifolyólag még normális is….
    Nem működnek ezek különbül…
    Ha már ennyire a védőügyvédjük akarsz lenni, azt tehetnéd intelligensebben is, de ebből látszik, hogy nem vagy dolgozó ember, hogy ebbe beleláss… nekem meg nem tisztem megvédeni őket, főleg hogy én is kerülhetek ilyen helyzetbe

  10. Dolgozó ember vagyok, de nem érdekes😉

    Ami a védést illeti, te is elgondolkodhatnál azon, hogy mindkét felet megértsed és ne csak az egyiket.😉

  11. hidd el megértem… de ekkora baromságokat amiket te összehordaz a védésük kapcsán… esetleg dolgozó ember vagy? mennyi a havi munka órád? nekem átlag 280 és nem dolgozok sokat (sokan 300 fölött vannak munkaórában)… vajon az a diszpécser mennyit dolgozik? itt a hiba, de te valszeg a 160-170-et lehúzod és viszlát…

  12. Mielőtt teljes meghurcolásban részesül a magyar mentési ellátás tegyünk tisztába egy- két dolgot. Elöljáróban a 2 órás várakozási idő nálam is kiverte a biztosítékot.

    Alapvetően kevés “idöablakos eset” van aminél a mentök valóban 10-15 percen belül kijönnek. A szívroham gyanú (ennek tünetei most nem relevánsak; Lacinak nem volt ilyen) , és a népies nevén agyvérzés. Ezeknél számít a gyógyulás szempontjából a mielőbbi ellátás. Továbba az eszméletlenség/ életjelenségeket nem mutató beteg. (Meg még pár amik szinten nem tuntek valoszinunek)
    Miután kérdezgettem a kis hülyeségeimet vagy valami egyszerűbb “gyomorrontás”, vagy valami ideggyógyászati kivizsgálást igénylő betegség tűnt gyanúsnak, de mivel egyáltalán nem tudott felállni ezért a mentők kihívása mellett döntöttünk (az első eshetőseg alapvetően nem igényel mentőt és a másodikkal is be lehet sétálni sokszor lábon).
    Hogy miért nem jöttek: kevés kocsi van egész Bp-en. Nem azért mert lusták dolgozni hanem mert nincs zseton az eü-re (hogy miert abba ne menjunk bele). A diszpécser hölgy az elmondott tünetek alapján nem tartotta sürgetőnek a dolgot így egy olyan besorolásba került a hivas ami ele mas eseteket raktak folyamatosan (a fenti poolból). Abba se menjünk bele, hogy hány öreg nénire hívják ki a mentőt szívroham, akut has gyanújával, miközben lényegi baja nincs.

    Ez a visszatelefonáljanak dologot felejtsük gyorsan el a beleszarnak résszel együtt. Nem taxitársaságról beszélünk, még ha sokan annak is nézik az omszt. Szóval előbb tájékozdjunk Gábor Nedvesi és utána formáljunk véleményt ha lehetséges. (No offense, csak ez egy szociális kérdés is, amiben fölösleges a hangulatkeltés)

  13. @Schumi: szerintem teljesen felesleges átmenni személyeskedésbe, fejezd be légyszi.

    @Crull: a dicséret legalább ennyire a tiéd is!

    Ha valakinek van bármilyen infója Laciról, azt szívesen fogadjuk amúgy.

  14. Csak hogy védjem az igazamat, beszéltem egy ápoló ismerősőmmel és igen mulasztás történt, de ebből nem szokott per lenni (sztem ilyet én se erőltettem volna a fentiekben)…

    A mulasztás meg az amire céloztam -valóban rosszul közelitettem én is, de dévnek írtam korábban, így utólag tudja hogy mikre gondoltam helyenként-
    A mulasztás pedig az volt, hogy az első hívásnál -mivel nem sürgőségi eset- kötelessége lett volna a diszpécsernek már akkor megemlitenie hogy ha tudjátok vigyétek ti be és hogy hova.. nem pedig be igérni a mentőt
    És itt hibázik az ellenérvek, mert valóban elé kerülnek a sürgőségiek, DE meg se történik az elé kerülés ha…

    így akkor tisztán van fogalmazva a részemről

  15. Remélem Laci már jobban van! Riszpekt a segítőinek. A verseny nagyon jó hangulatú volt bár Fortuna nem nagyon kegyelt csak 1 fordulóban tudtam kétszer kezdeni..:(. Elég sz@r választás volt a Végzetúr a döntő draftra.. Valami régebbi kieg. jobb lett volna.. Az utóbbi évek kiegészítőiből rendezett draftokon ki kéne próbálni a 30 ÉP-röl kezdést.

  16. Grat Dave a győzelemhez és mégnagyobb grat Neked és a többieknek akik elkísérték Lacit.Ez mutatja meg igazán mennyire jó közeg veszi körül a Hkk-t.
    Szép volt fiúk!Jobbulást Lacinak!

  17. Elöször is köszönöm azoknak is akik gondoltak rám.
    Miután beértem a kórházba vérvétel, 2 óra várakozás mig kivizsgáltak. Kiugróan magas volt a fehérvérsejtszámom, elküldtek CT-re, vettek gerincfolyadékot (még mindig fáj a fejem töle), de a fehérvérsejtszám kivételével minden értékem megfelelő. Ennek eredményeképp itthon vagyok, holnap megyek újabb vérvételre, csak 2 percnél tovább fejfájás nélkül nem birok ülni/állni.

  18. Jobbulást kivánok én is !
    Reméljük nem lesz baj…..
    Aztán (ha már elmúltál 18 ) házi pálinka és házi meggybor ……nekem az gyogyszer!
    (persze csak viccelek……néha jó a bolti pálesz is …..🙂 🙂

  19. Jobbulást kívánok! És bocs a birka miatt🙂 A “gerinccsapolás” után egy napig feküdni kell, mert különben két hétig állóhelyzetben fájni fog a fejed. Nekem nem mondták és szenvedtem vele rendesen a Szent Lászlóban, nameg utána🙂

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

