Így nyertem meg a Nemzetit (1. rész)

Felkészülés és az első nap történései dióhéjban.

A Nemzeti bajnokság a HKK-sok karácsonya, ez az év legjobban várt eseménye. Talán a Kezdő Dév projektnek köszönhető, talán másnak, mindenesetre sokkal jobban rápörögtem, mint valaha. A készülődést talán emiatt korábban elkezdtem, mint mások, hiszen szinte a semmiből kellett két nem akármilyen paklit varázsolni. Először kisiklott a vonat, hiszen a kalandozó horda igencsak gyengécskének tűnt, bárhogy csűrtem-csavartam ha nem kezdtem és lőtték a követőmet csúnyán kikaptam. Arra meg nem szívesen tettem volna fel egy ilyen kaliberű versenyt, hogy hátha többször dobok nagyobbat, így -ahogy azt korábban olvashattátok-  a váltás mellett és egy Legfőbb követős lila horda mellett tettem le a voksomat, mellyel idén nagyon sokat játszottam, tudtam a gyenge pontjait, de az erősségeit is. Főleg a kék követős verziója ellen nehéz játszani, hiszen nagyon nehéz értelmesen követőt lőni, nincs tökéletes választás, valami mindig zavarni fog. Miután nem fér oda egy ötödik követő (Antimágikus rakshallion, néha baromi nagy szükség lenne rá), így anti-mágiás és nehezen counterelhető lényekkel igyekeztem telerakni a dekket. Sokat optimalizáltuk, sokat változtattunk az arányokon, rengeteget segített Zsolti és DM benne. Kielemeztük, hogy mi ellen mit jó keresni, sőt azt is, hogy mikor, raktunk bele bőven időt és energiát. Végül a következő pakli állt össze:

A legfőbb követő (Chara-din követője, Elenios követője, Tokozó rakshallion, Homályúr)

1 Víziókdavijones
1 A felejtés ára
2 Torqan, a púpos
2 Nagyobb vércápa
3 Őrült Montrix*
3 Mágiamorfáló*
3 Halálos morf
3 Domináns morf
3 Ősi praktika
3 A káosz örvényő lovasa*
3 Xenó atka
3 Mhorg*
3 Sötét elf úrnő*
3 Thargodan szolga
3 Ében tigris
3 Xenó élősködő*
3 Káoszteknőc*

A nehezen counterelhető lapokat *-gal jelöltem. Mint látható 21 ilyen lappal játszottam, ráadásul a Mágiamorfáló kereshető is volt, szóval kontroll ellen bírni kell a gyűrődést. A felkészülés alatt, sőt az utolsó pillanatokig kőkemény metaelemzést csináltunk, sideba főleg olcsó, de iszonyatosan zavaró (mások szerint paraszt) lapokat csempésztem, rengeteg anti-mágiát raktam ide (Vérszomjas karvaly, Szánalmas teknős). Kicsit kevesebbet tudtam aludni verseny előtt, mint szerettem volna, bárki bármit mond, hogy ez nem számít, hát én nem tudom. Hogy lehet két (jó esetben három) napot minimális alvással végignyomni? Egyszerűen szükség van pihenésre, legalábbis én ilyen vagyok. Végül 49 harcos gyűlt össze, amiből arra következtettünk, hogy 7 győzelem és egy döntetlen biztos elég a bejutáshoz, de lehet egy-két játékos 7 winnel is bent lesz. Mindenesetre a cél ilyenkor 2×4 győzelem, hogy pontot is vigyünk (így ha nem jön össze minden, akkor a draft alapszakasznál egy bukó még belefér a keretbe).

A sorsolásnak nem túlságosan örültem, hiszen az első meccset egy mumus dekk ellen játszottam, Győri Zoltán jött szembe Semleges csatamezős Trinigan paklival. Kiszedtem 3 Univerzális megoldást, 2 Előnyös üzletet és 2 Ősi legendákat. Kicsit furcsa volt nekem, hogy Szúnyogirtás mellé több 1 és 2 vp költségű lappal is játszott. Az első játékban elvédekeztem egy Torqant majd Mhorggal nyitottam és egy Káoszteknőc is érkezett a bandába, mondhatni gyorsan felőröltem. Gondoltam, hogy ha így ment side előtt mi lesz itt side után a Szánalmas teknősökkel és Vérszomjas karvalyokkal felvértezve? Hát az lett, hogy a második körös madaram nyakát körbetekerte egy Kinetikus féreg, majd olyan tempóhátrányba kerültem, hogy nem bírtam sehogy sem visszajönni a játékba. A harmadik meccset szintén én kezdtem, méghozzá egy Torqannal, majd jött Zolinál egy Techiánaflux. Második körben megpróbáltam leszedni a kék bűbájt egy Mágiamorfálóval, ami létrejött, és a következő kezet mutatta a full spelles kontroll: 2 Guolg császár, 2 Kinetikus féreg. ÜHÜM! Majd a következő körben érkezett egy Bobó is. Vissza nem tudok emlékezni, hogy hogyan, de valahogy kiszövegeltem a férgeket, és létrejött egy Sötét elf úrnőm, amivel visszajöttem a játékba (a Guolgokat a Torqan hátul tartotta), és az utolsó pillanatokban nyertem. A második játékot Várnai Péter ellen toltam, ő kedvenc angyalaival jött harcolni. Igazából tudtam, hogy a zászló nekem áll, neki ez nem túlzottan jó matchup. Az első játékban belőtte a kék követőt, húztam egy anti-mágiás lényt, feltokoztam, leütöttem. A második játék hasonlóan zajlott, a harmadikban viszont nem adta magát könnyen, egy jókor mutatott Szökőkúttal kisemmizte a gyűjtőmben lévő Víziókat és A felejtés árát, így könnyedén megnyerte a játékot. Nem is rossz kezdés! Kár volt megszólalni, harmadik ellenfelem Gergely Ferenc volt, Zarknod bilincse paklival. Miután itt két követőm nem él tudtam mire számíthatok, kőkemény bukóra. Bár az első játékban valahogy 1 ÉP-re sikerült levinni Kisfecet, utána sehogy nem bírtam azt a fránya maradékot levakarni, kikaptam, mint ahogy a következő két játékban is. Sajnos beigazolódott az az eredmény, ami tesztelésen is, sima 0:3. Nem baj, egy bukó, nincs semmi veszve. Korrekt, egy jó Erdős Viktor és kedvenc 120 lapos Semleges csatamezője. Jól ki volt ez találva, teljesen mindegy, hogy mit szedsz ki, nem tudod optimálisan megoldani. Semmi közöm nem volt a játékhoz még a sok anti-mágia ellenére sem, bár Viktor a második játékban megmutatta hogyan kell behúzni a karvalyra Kinetikus férget, wp! Ha létrejön nyerek, nem így lett. Rossz az irány! A következő ellenfelem Kiss Gábor volt. Gaben egy Dömény Balázs által fejlesztett Hegymélyi keltető-Kalandozók védőszentje kettőssel állt fel. Az első játékban semmi köze nem volt a játékhoz, talán két Örvénykeltőt kellett jókor butítani a győzelemhez. A második játékban szintén remekül álltam, amikor Gabi egy topdekkelt Augurral (1, egy, EGY darab) visszajött a játékba és simán kivégzett. A harmadik játékot megint én kezdtem, sokat gondolkodtam, hogy betörjem-e a követőjét, végül nem törtem, passzoltam, amire az első körben egy Reznagol miatt kaptam egy jó 18-at az arcomba. Itt sajnos elfelejtettem, hogy a Pácélos lovag nem aktivizálja magát Tokozó rakshallion mellett, szerencsémre egy X pont összejött (Víziók-Felejtés ára). Az utolsó fordulót a tavalyi bajnok Abonyi Attila ellen nyomtam, a Szűk esztendője egyik játékban sem zavart igazán. Villámgyorsan lehordáztam, majd némi hoki után indultunk is tovább a második napra készülődni. Persze mindenem otthagytam Wekerlén, köszönöm Szabolcsnak, hogy utánam hozta!

Mofe és Barti is 3 winnel és egy döntetlennel állt a nap végén, átjöttek tesztelni ami a szokásos Tekkenezésbe fordult át, bár az egyik kontroller elromlott, és menni nem, csak ütni meg rúgni lehetett vele. Nem kis szakadások voltak, amikor valaki nem a fogyival volt és kikapott! Mofénak összeraktuk a miracle-bilincset, majd egy körül nyugovóra tértünk.

Folyt. köv!

Dév bácsi

14 thoughts on “Így nyertem meg a Nemzetit (1. rész)

  1. Bocs a cheatért Dév, nem direkt volt🙂 Nagyon sok mindent benéztem ezzel a dekkel🙂 Az ősmágiám is működött néha😀

  2. A Páncélos lovag miért is nem aktivizálja magát a tokozó mellett? az álom csak az előkészitőbe nem engedi az aktivizálódást, forrás hatására lehet. és az időrend alapján is müködik, hiszen a tokozó magát a játékba kerülésre hat, mig a lovag a játékba kerülés után aktívál -azaz nem előszőr a lap minden része, aztán passzivizál a tokozó -akkor drágítaná a repülő lényeket a keltető mellette-, hanem eleve passzívan és jelzővel hozatja őket játékba (amolyan reakció szerü hatás, de nem minősül reakciónak). Azt hiszem mást nem lehet félre érteni ebben az esetben

  3. @Gabor Nedvesi: Arról van szó, hogy először létrejön a lap minden hatása, tehát az aktivizálás is; ezután jönnek létre az egyéb lapok hatásai, a Tokozó ad 1 álmot a lovagnak, ami emiatt passzív lesz.

  4. És a keltető mellett azért nem drágulnak a repülő lények, mert passzívan jönnek játékba és nem az álom következtében.

  5. Miracle-bilincs LOL🙂
    Egyébként grat, nagyon komoly ez a dekk! Lenne is egy kérdésem ezzel kapcsolatban: Megbántad, hogy kék követővel játszottál Molluszk helyett? Vagy bilincs ellen nem lett volna meg az edge azzal sem?

  6. De, azzal sokkal jobban bírja a dekk a gyűrődést, mert ugye a molluszk alakítgatásai egy idő után baromira zavaró a bilincsnek (jó esetben a 3. kirakott lapod már halálos seb ugye a kapott fattyak/torpedók miatt). Megbánni nem bántam, de bizonyos dekkek ellen ez sokkal erősebb, pont bilincs ellen gyengébb.

  7. Miért, mikor kapná? Mikor még a levegőben van és játszuk ki a countereket? Vagy már a kézben megkapja?😄

    Először meghatározunk minden dolgot a lap kijátszásával kapcsolatban (pl. aktív/passzív lesz, ez az IK-ja miatt fontos, stb.)
    Ezután létrejön a lap minden képessége. (aktivizálja saját magát)
    Majd létrejönnek a kapcsolódó hatások. (kap egy álmot)

  8. Sumi:
    Először jön létre a lap saját hatása, (aktiválás), utána a kapcsolódó hatások (rárakja az álmot). ezt nyilván te is tudod, nem értem, ez az eset miért lenne különbség?

    “…Hát az lett, hogy a második körös madaram nyakát körbetekerte egy Kinetikus féreg, majd olyan tempóhátrányba kerültem, hogy nem bírtam sehogy sem visszajönni a játékba” PONTOSAN EZ a bajom a 3manás “nagy kontrollölő” madárral. ha megfogják, vége a dalnak…

  9. A tokozó szövege arra utal hogy rögtön állomal kerül játékba paszivan vagyis a jelző a saját képességek elött már rajta van. Persze az ellenkezöjéröl is meggyözhetö vagyok de a lap erre utal. Ezért aktivizálodik a lovag. Viszont ha nem így van akkor a vércápát sem lehet felálitani tokozó mellet pedig annak a lapnak az a lényege.

  10. Az a probléma, hogy a lap maga elég bugyután van megfogalmazva.
    JJ, vagy Balage véleményére kíváncsi lennék ezen a téren.

  11. Suminak van igaza. Ha nem így lenne, akkor a repülő lényeket is drágítaná. (ahogy azt már sumi is mondta) A tokozó passzívan ÉS álom jelzővel hozza játékba a lényeket. Tehát ha nincs kánter, akkor igy kerül játékba. Csak ez után jön létre a lovag képessége, majd utána a már említett kapcsolódó hatások.

    Hogy a cikkhez is szóljak pár szót:
    Nagyon nagy gratula még 1x Dév! A játék tudás mindenek felett. Szószerint legendákba illő amit a Kezdő Dév projekttel véghez vittél. Nyilván egy “ma kezdtem” játékosnak ez nem jöhetett volna össze. (ilyen “rövid” idő alatt – persze pár év gyakorlás csodákra képes) Ettől függetlenül nagyon ösztönző példa, melyben látszik, h nem kell vagyonokat költeni spoilerekre, hanem gyakorolni kell akár kisebb értékű lapokkal.

  12. nincs bugyután.
    Lásd kronóbogár:
    vicces lenne, ha a kijátszott lap után müködne, amikorra már a lap eleve aktívan jőtt játékba. Ergó ezek a lapok -kronobogár, kronópók tokozó és lehet van még- értelemszerü kivételek, csak gondolkodni kéne hozzá… -megj: nem egy szabályból áll a játék -miszerint a ijátszott lap ez elsődleges, hanem sok más szabályból is és azok együtese adja meg a választ-
    A tokozónál ott van egy csavar a bogárhoz képest , hogy nem csak passzivan hozza játékba hanem ÉS álom kerül rá. Azaz egy összetett hatásról beszélünk (a bogár “bövitett” váltzozata).
    Ezért kéne gondolkodni és a többi szabályt is nézni.
    nem bonthatok egy hatást darabokra, hanem az egész lefut aztán a többi -értsd: nem passzívan jőn, de nem kap álmot mert előtte a többi lap és majd minden végén kapja az álmot- hanem ha ez az első -márpedig ez hiszen fenttebb le lett írva és nem is víta tárgya, hogy passzív játékba jővés elsődleges ergó a képesség előbb sül ki így az álom is.
    Balázs neked meg írtam pm-et és már látom válaszoltál is, így neked azért kezd tiszta lenni -na jó nem mert van ott más ami gáz, de az egy másik vita téma lehet😀 azért sem írtam ide- így az is tiszta hoyg kaphat jelzőt a lény még az előtt mielőtt a játékba kerül😉, Ahogy a Pitta is megfogalmazta.
    Másik megközelitésben viszont nem müködne a keltető nem drágit eset, mert ugye nem bontható szét egy hatás és a hatás közben ezer másik történik mire végbe menne… az ilyen paradoxont nem ártana látni legalább akkor amikor az ember rá világit. -ugyanis a legtöbb “szabályguru” ezen rávilágításaimat nem akarják látni az érveikben. (és nem nem személyeskedek most az aktuális témában, hanem más vitákban másokkal is ez a helyzet)

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

