Így nyertem meg a Nemzetit (2. rész)

Beszámoló a jó öreg egylaposról.

Tehát valahol ott hagytuk abba, hogy nyugovóra tértünk (Mofe és Barti egy jó franciaágyat kapott, úgyis régen romantikáztak). Mielőtt elaludtam volna gyorsan végigpörgettem a dekket fejben, végiggondoltam, hogy mikor milyen spotban kaptam ki, és igyekeztem ezeket fejben rendbe rakni, mert sokszor volt, hogy én hibáztam, majd el is elaludtam. Szombat reggel Barti és Mofe még félálomban volt amikor egy testbombával fel is keltettem őket, örültek.❤ Gyorsan rendet raktunk, majd -idén időben- elindultunk. A cél adott, mindannyiunknak négyet kell nyernünk legalább a hat fordulóból. Reméltük, hogy csak a késői fordulókban kerülünk össze, amikor már fix a bejutás és csak a pontok sorsa dőlt el. Nos ez majdnem így is lett.

A pakli amivel játszottam elég sok változáson ment keresztül, itt főleg Jufe volt segítségemre, szinte lapról lapra átbeszéltük a tesztelések alatt, mi miért kell enkalaés mi miért nem kell bele. Sok olyan lap volt, amiben nem értettünk egyet, de valahogy sikerült a jó megoldásokról meggyőzni egymást, így utólag is úgy gondolom, hogy egy igazán ütőképes paklit sikerült összerakni. Tudtuk, hogy a tokentermelés erős, a kérdés csak az volt, hogy milyen körítés legyen mellé. A legfőbb követő nyilvánvaló volt, öt követő közül kellett választani: Chara-din követője, Antimágikus rakshallion, Homályúr, Tokozó rakshallion, Őrült Enkala, az animátor. Végül az utolsó követőt hagytuk ki, bár baromi erős az, hogy második körben fixen van Mágiamorfálóm/Domináns morfom/Halálos morfom, viszont az első négy egyszerűen hihetetlenül stabillá teszi a koncepciót, Zarknod bilincse ellen is több az out a jobb védelem miatt. A legnagyobb mumus a Lassan járj! Átkozott követővel, így sideba főleg ez ellen készültem ősmágiás lapokkal, plusz bilincs ellen a keresések és húzások kiszálltak, a víziók (Szentségtelen kapu, Felszabadító lélektánc) pedig be. Paklilistát később, hozzászólásban közlünk!

Nézzük most fordulóról fordulóra a történéseket! Az első meccset Kocsis István Korlátozásos gyűjtőgeneráló kontrollja ellen játszottam. A -2 lap a játék elején ugye engem egyáltalán nem hátráltatott, 2 lappal kezdeni pedigxeno nem nagy életbiztosítás egy gyors horda ellen. Pit sokat gondolkozott, hogy mit tartson meg, végül két farkas mellett döntött (Vérfarkas felderítő és Ravasz vérfarkas), aminek baromira nem örültem, hiszen egy így előkeresett Lidércszellemmel és belőtt Homályúrral kijön a végtelen. Szerencsére a hordám elég gyors volt ahhoz, hogy a negyedik körre leüssem (a harmadik körben már nem tudott követőt lőni). Side után egy Szkritter jótevő keserítette az életemet (és faragta a követőim számát), azonban egy jókor kijátszott Kifejlett xenomorf megnyerte a játékot. A harmadik játékban is kijött a szkritter, ott nem bírtam a gyűrődést. Jól indul a nap, már csak három win kell. Ahogy erre gondoltam, már össze is sorsoltak Horváth Dáviddal, aki Életenergiás kontrollal játszott. Egyik játékunkban sem lőtt követőt, amin meg is lepődtem. Látszott, hogy Dávid jól felkészült az ilyen jellegű dekkek ellen, sosem sajnálta ellőni a leszedéseit akár egy-egy fattyra, talán három játék alatt egyszer tudtam húzni az álomjelzők miatt. Simán kikaptam, ellenfelem megérdemelten győzött, nagyon szépen játszott a paklival. Itt lélekben örültem volna egy győzelemnek, tesztelésen számtalan Életenergiát vertem meg, meg nyilván négyből kettőt könnyebb nyerni mint hármat. A harmadik ellenfelem Kalugyer Roland volt. Roland is Legfőbb követőt választott erre a versenyre, Tokozó rakshallion helyett azonban ő Átkozott követővel játszott, így öt lappal kezdhettem a pörgést. Igazából nem volt rossz a paklija, csak iszonyatosan hiányzott a toki által termelt kör végi lap, ráadásul amíg Roland most játszott először ilyen jellegű paklival és ezt a félévet szinte végig ilyennel pörgettem, tudtam hogyan kell olyan szituációkat kialakítani ami megoldhatatlan volt számára. Már csak háromból kettő, viszont a sorsolásnak egyáltalán nem örültem, Veres Péter Zarknod bilincse paklija ellen játszottam. Egy jól összerakott kontrollt nagyon nehezen tudok csöcscsak megverni, de a szerencse ezeken a meccseken végig velem volt. Az elsőt én kezdtem, átadtam a kezdést (így több lapom volt), és két fejbelövést (Ősi praktika, A felejtés ára, utóbbi a kiegészítőből a kedvenc lapom lett amúgy) is topdekkeltem, az első játékot így óriási szerencsével megnyertem (Péter szedte a lila követőt). A második játékban mit mondjak, esélyem sem volt, sidelapokkal nem találkoztam, ellenben amit kiraktam az vagy átment, vagy meghalt. Következett a harmadik játék, ezt is én kezdhettem. Arra gondoltam, hogy ha az első két játékban nem volt lila követőm, akkor talán ebben is fogja, és egy második körös nagy droppal nyerhetek. 1 vp passz, 1 vp, követő. Jól gondolkodtam. 3 vp, Kifejlett xenomorf. Na, hát ennek BAROMIRA örültem, kb 3 olyan lény van amit nem tudok kirakni a második körben, behúztam az egyiket…3 vp-ből Petinél egy Iszonykeltő érkezett, bb nagylény! Topdekk Csábos áldozat! Elkértem a xenóját, és mivel a gyűjtőmben pont volt egy xenó így még -3 vp-ért- counterelni is tudtam! Egy Tünékeny csábítással próbálkozott ellenfelem, amit butított a Homályúr, passz, majd egy Lélekszolgát feltokozva pont nullába ütöttem. Kettőből egy kell már csak, viszont Bartus Gergellyel kellett megküzdenem a fix bejutásért. A péntek esti tesztelésnél kb 8-10 meccset játszottunk, aki kezdett vesztett, ami elégcápa furcsa volt számomra, mivel mindketten horda vagyunk, csak Barti Hegymélyi keltetőt használt Chara-din követőjével. Az első két játék nagyon sima volt, amikor én kezdtem nyertem, amikor ő kezdett nyert. De úgy, hogy a másikunk köpni-nyelni nem tudott. A harmadik játékot megint én kezdhettem, örültem is neki. Nem állt rosszul barti, viszont halálos seb volt az asztalomon, a kezét pontosan tudtam, egy lapot húzott a kör elején. Ha egy Torqan, Őshangya inkvizítor vagy Kisebb jégdémon, akkor marad egyedül életben. Mondom jó lenne kideríteni, hogy mi ez, így dobattam két lapot, nem volt benne az ismeretlen. Hát jó, felmegyek ütni, Torqan. #&@! A kezében egy Chara-din temploma maradt, amit a körében ki is játszott, egyedül arra nem figyelt, hogy mivel a templom aktívan érkezett ezért +1 vpbe került a keltető miatt, és így nem fog tudni újra Torquanozni. Egy leszedése volt az asztalról, nekem pedig egy legalább négyet sebző lényt kellett húznom ahhoz, hogy nyerjek. Kopp-kopp! Ki  az? ŐSCÁPAAAAAAAAA! Megnyammogta a maradék kis életpontot, így megvan a harmadik nap. Ha Barti hagy manát a Torqanra szinte biztos, hogy kikapok. Az utolsó fordulóban Mofe jött szembe és a közösen összerakott miracle-bilincs. Lapra pontosan ismertük egymás dekkjét, bármi lehetett volna a vége. Szerencsémre 1-1-nél lejárt az idő, pedig a zászló neki állt már. Így 23 pont gyűlt össze a két nap alatt amivel az összesített listán a 12. helyen jutottam tovább.

Bizonyára tudjátok, hogy a 16 bejutó ilyenkor megbeszéli, hogy a harmadik nap mi legyen tiltva. Idén előre kiírták a Behó honlapjára mivel nem lehet játszani, mi még egy tiltást kértünk, hagyjuk ki a hordaparancsnokokat. Egyszerűen van ami broken (Archaix, Magirox), és van amit senki sem szedne. Ne ezen múljon a verseny! Egyöntetűen megszavaztuk az összes tiltását, majd irány hazafelé.

Hogy mire készültem a harmadik nap? Legközelebb kiderül!

Dév bácsi

2 thoughts on “Így nyertem meg a Nemzetit (2. rész)

  1. Fránya időkorlát…
    Remek volt Barti mellett “aludni”, csak másnap nagyon panaszkodott, hogy nem tud ülni😀

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

