Egy szín mind felett

A hétvégén rendezendő Behos egyszínűre már biztosan mindenki lázasan készül. Készüljetek kicsit velem együtt is.

 Van egy olyan perverzióm, hogy az egyszínű versenyeken (valamint általában a jellemeken is) mindig etnikum deckkel indulok. Így történt meg velem, hogy a tavalyi egyszínűn az akkor még jóval harmatosabb ork sereget vetettem be, és a játékélmény valamint a minimális nyeremény bőven meghálálta ezt a döntésemet. Bár kicsivel több, mint 9 hónappal ezelőtt Karesz már írt nektek egy ork pakliról, az óta sok víz lefolyt a Dunán, a metában forgó kártyák is jobban kikristályosodtak, ezért most én is nekiveselkedem a feladatnak. Előre bocsátanám, hogy nem egy konvencionális hordát szeretnék megalkotni. Lássunk is hozzá.

 Már ezerszer leírtuk (és még legalább ennyiszer fogjuk is a jövőben), hogy bizony metaelemzés nélkül nem éri meg nekilátni a pakli építésnek. Annál sokkal inkább lüktetőbb a játék, minthogy lapra pontosan mindig ugyanaz a deck eredményes legyen. Mivel nem szeretnék kisregényt írni, így kiemelek kulcs koncepciókat, lapokat, amikre számítok majd (főleg az egyértelmű koncepciókra koncentrálok). A következőkkel biztosan fogunk találkozni: Raia követős kontroll-horda, zöld teki, fekete erdő (igen a Villámháború kiherélte hagyományosról, de egyszínűn még abszolút a játszható kategóriában van), sárga Arochos, fekete gyűjtőgen, lila keltető/legfőbb követő, kék molluszk/mező, barna KF. Mint láthatjuk egyik sem az a tipikus hordabarát ellenfél. Ugyanis vagy szétkombóznak teli őrposzt mellett is, vagy hamar szinte kimeríthetetlen torlaszt állítanak elénk (jellemzően a tokenes paklik). Így valami olyan hybrided érdemes elővarázsolnunk, ami kellő nyomást tud helyezni az ellenfélre (a gyűjtőgenre pl, ami hangyányit lassul úgy, hogy se Búvópatakkal, se Pokol szemmel nem tudja beindítani a pörgést), ugyanakkor hatékonyan tudja eltávolítani a felbukkanó akadályokat.

 A Sötétség manifesztációja számomra továbbra is megkérdőjelezhetetlen a pakli élén. Egyszerűen olyan tempót és stabilitás tud adni a paklinknak, ami bármilyen összeállításról is van szó megkerülhetetlen.

 3 Rohamozó ork: A VÉben megjelent fiú remekül példázza a mostani szemléletváltásunkat. Ha összehasonlítjuk a Brutális orkkal, akkor 2 sebzést feláldozunk a védelem oltárán. Az hogy a követőnk miatt kb cantripként megakadályozunk egy lapot (ráadásul ez szinte fixen fog valamit) az a lényes ksotet_manifesztacioombók korában hatalmas erőt jelent. Az első mondatból már ki is derül, hogy bizony Faék (Brutális ork) barátunkkal nem fogunk játszani.

3 Ork zászlós: Mindegyik képességét hiánytalanul ki fogjuk tudni használni, hiszen 1manáért ellövetünk vele egy fluxot (az ellenfél csak nem lesz olyan balga, hogy inkább hagyja leszedetni), lesemmizünk egy komplett kombót (ha okosan csináljuk 3 lap több, mint elég szokott lenne általában), valamint begerjeszti kicsit az oldalán harcoló fiúkat.

3 Zajos léptek: Hiába játszunk jó pár AM-es kártyával a léptek remekül illeszkedik a várható metába. A stressz barna tárgyak közül mindegyiket megfogja, a szánalmas tekit a nevéhez méltóvá teszi, a flux miatt átadott kezdést köszönni fogjuk szépen, és ha egy kétségbeesés szalad bele, akkor se fogunk nagyon duzzogni. Amennyiben a helyzet úgy hozza, hogy nem jó vele kezdeni a játékot, akkor nyugodt szívvel dobatjuk el magunktól a lapot, ugyanis a továbbiakban még akkora esélyünk se lesz rá, hogy kitegyük, akkor meg lényegében mindegy, hogy a semminkben vagy a kezünkben csücsül.

3 Vadász varkaudar: Szinte mindent, amit az előbb olvashattatok az előző két lapnál, azt nyugodtan átültethetitek vadász urunkhoz. Ami 2-nél többért jön, azzal vagy nem játszanak az emberek, vagy lesz időnk a követőnk miatt legyűrni valahogy.

3 Manakorong: Kicsit most össze lehettek zavarodva ennek olvasatán, hiszen eddig arról volt szó, hogy nem kell annyira a tempó, meg nem is akarunk annyira sietni, meg a követőnk úgyis ad manát. Olyan, hogy túl sok mana nem lesz ennél a decknél, ugyanis mindig lehet majd hova tenni a jó matériát. Másod sorban a 2, 3 IK-s helyek lesznek túltelítve a pakliban (egyszerűen ott vannak ide prémium kártyák), ez pedig magával vonja azt, hogy egy korong mellett az első körben 1 ilyet, míg a másodikban a követőnk használatával még 2-t fogunk tudni az asztalra varázsolni, ami jelentősen javítja az esélyeinket. Ráadásul a Zajos léptek-Manakorong-Rohamozó ork kezdésre sokszor fognak melegebb égtájakra kívánni minket.

3 Akmal: Manakorong advancednek is elnevezhetnénk ezt a papírt, ugyanis ő adja meg nekünk az igazi nagy bummot a második körben. Külön jó, hogy varkaudar a szentem, ami hamarosan kiderül, hogy miért is olyan fontos. Olyan mintha egy Varázsködöt tolnánk meg a második körünkben, de ha meg is fogják a galádok, akkor is lesz még 2 manánk garázdálkodni, míg a Rhatt varázslatnál ezt nem varkaudar_merenylomondhatjuk el.

3 Varkaudar merénylő: Kicsit megkopott már a fénye a fiúnak, a körszakítás azonban rendkívül hasznos lehet mind egy kegyetlen végtelent megszakítani, mind a biztos halált jelentő lényözön őrposztba kerülésének elébe menni. Ő is varka, ne felejtsük el, ráadásul az első előkészítő fázisunkban dobhatjuk is be csontnak, ha egyből vissza akarjuk kapni az árának valamelyik részét.

3 Varkaudar preventor: Ez a kártya pont megadja nekünk azt, amire szükségünk van a második körben. Nagy valószínűséggel el fogjuk tudni venni az ellenfél második körét. Vagy nem rak ki kártyát, vagy megfogjuk, amit kirak. Hogyan is? Ha nem jön első körös játék, akkor a másodikban kijátszva, majd a kezünkből egy ork/varka (inkább ork) dobásával 3 manán fogunk csücsülni, ami azt jelenti, hogy ha az eddig említett 12 varkából egy se esett be a gyűjtőbe/van a kezünkben, akkor is meg tudjuk fogni az ellenfél egyik max 2 manás stresszfaktorát, ami lehet egy Lidércszellem, Őshangya here is akár.

3 Ork mesemondó: A másik VÉ-s srác klasszikus lapelőny termelő papír, aki miatt akkor se fogunk nagyon szomorkodni, ha egyetlen varázslatot se tudtunk dobatni vele.

3 Alattomos ork: Szintén egy alapból meglepő fiú, aki azonban a formátumra és a paklink „gyengeségére” való tekintettel helyet követel magának. Az, hogy mindenkit hátrazavar és letappel (az őrposztból is), valamint ott is tart egy körre pont ideális számunkra. Eddig ugyanis az orkok (és varkák) a nyers erőt használva próbáltak fokozatosan végezni az ellenféllel. Gyorsabban próbáltunk hordázni velük, mint hogy az ellenfél tudott volna erre reagálni. Általában nem készítettük elő az utat nekik. Most viszont a kezdeti kontroll miatt általában egyszerre/ közel egyszerre próbáljuk majd lenullázni ellenfelünket, amire remek eszköz alattomos barátunk. Raia deckek ellen különösen jó, amikor az első körben kiürített keze után (a klasszik mese kezdés: a fény oltár, baltazár, kristálytünder) 1 angyalokra bohóckodhat majd 2 körig, ami bőven elég arra, hogy diadalmaskodjunk. A lila deck hasonló dolgok miatt fog szomorkodni.

2 Ork hadisámán: Ő is tipikus befejező ember. Ha egyszer beindul, remekül feltölti a sorainkat kis ork fiúkkal. Eleinte biztosan tudunk majd keríteni valami áldozhatót, míg a 3. körtől kezdve manából is nyugodtan nyomhatjuk a gyártást. Külön öröm lesz őket használni a morfjainknak. Na de milyen morfoknak?

2 Halálos morf, 1 Domináns morf: A pakli kicsi lassítása hozhat minket „leszedés hiányos”helyzetbe, így ezek a fickók soha nem jönnek majd rosszul. Amennyiben nincs rá szükségünk egyszerűen elhúzzuk őket a követővel. (3-3 azért nem kell belőlük, mert nem az első-második körben szeretnénk őket a kezünkben látni)

3 Trok Rakon: Lemanakorong Big Daddy, Mr. 9. Remek kivégző ember, ráadásul a keresés letiltása sokaknak okoz majd kellemetlenséget.

Ez így eddig 38 kártya, ami egész jó fazont adott a paklinknak. A maradék 7 helyen inkább csak stabilizáljuk egy-két aspektusát a paklinak. Mint láthatjátok se Hordauduk, se Ork akrobata, se Varkaudar pálinka nem került a deckünk közelébe. Az első kettő egyszerűen a szemléletváltásunk miatt nem fér hozzá az összeállításhoz, míg a pálinkának egyszerűen elfogytak a legális célpontjai. Túl nagy százaléka él 1-ben a lényeinknek ahhoz, hogy megkockáztassunk egy olyan esetet, amikor nem fogjuk tudni kirakni a kezünkből.

2 Togya ork: Az AM-et mindig szeretjük, pláne ha konfigurálható. Egy kontrollt egyedül is ki tud herélni a fiú. A 3-at kicsit túlzásnak érezném, ugyanis a deckek egy jelentős százaléka egyáltalán nem fog (vagy alig) varázslatokat használni. Akkor meg minek szorongassunk 2-t akár kezdő kézben ellenük. Ha szükségünk lesz a 3. darabra majd szépen besideoljuk.

2 Ork hajítóbárd. Mivel különböző módokon tápoljuk a lényeinket, így a kis tárgy még nagyobbat fog tudni szólni. A hadisámán tokenjeit szintén szívesen hajigáljuk bele az ellenfelünkbe.

2 Szörnyidomítás: Mindenképpen szerettem volna még valahogy „előrébb hozni” a 2 manás fickóinkat, így 3 lehetséges alternatíva között kellett választanom. Az idéző morfokat végül elvetettem, ugyanis az olcsóbbításon kívül lényegében semmi hasznosat nem csinál nekünk, ráadásul egészen sok varkával is játszunk, így egyik szemünk mindig sírni fog. A Hívó kürt remek papír, ám a fentiek miatt szintén nem egyértelmű, hogy mit kell megnevezni egy első körös kürtnek. Így jutottam el a szörnyidomításhoz, ami zszből is tud jönni (zászlós, rohamozó…), meg is pumpálja kicsit a fiúkat, ráadásul a kulcslapjaink után kapunk is egy kis ellenszolgáltatást.

1 Szende Ughal: Szeretek meccsfordító kártyákkal játszani, márpedig ughi bácsi abszolút annak számít. Nem kell több belőle, mivel kicsit drágácska a fiú.

Össze is állt a 45 lapos brigád, akik közül még egy már-már szentségtörésnek számító papíros hiányzik, nem más, mint az Ork lángvető. Mivel az első körös játékunkkal az esetek nagy részében nem beütni szeretnénk, így a nagy klasszikusra se lesz annyira szükségünk. A játék jóval nehezebb ezzel a verzióval, mint az őszintébb testvérével. Valamint a sideunk is nagy szerepet kap majd egy-egy összeállítás ellen:

3 Korgó szikra: nem szeretjük a Chd követőt. Barátunk után ő nem fog szeretni minket.

3 Trükkös csapda: A szökőkút óta kiszorult az emberek látóköréből, ám én őt is becsempészném a buliba, ugyanis a fekete gyűjtőgen túl erős koncepció ahhoz, hogy ne maximális fegyverzettel vonuljunk ellene.

3 Szökőkút: lásd az előző strófát.

3 Szárnyaszegett, 3 Ork lángvető: Bár a drágítások halottak, itt mégis csak felbukkanhat 1-1, így nem árt sideból készülni ellenük. A lángvető egyszerűen túl jó ingyenesen egy drágító szablap ellen (ami ellen ugye tempót akarunk menni és nem a lapelőnyre törekszünk), míg a szárnyaszegett könnyedén képes felcsapni favágónak is, ha úgy van. (mindkettő kipróbált papíros fekete erdő ellen)

2 Szende Ughal: Ha valaki bilincs/börtönzésre adná a fejét

3 Csodatevő fenyő zoárd: Ez a lap sok ideig kérdőjelként szerepelt nálam, azonban 2. körben be-/visszakapcsolva a követőnk bőven visszaadja zoárd árát, ha pedig ott is tud maradni, akkor már tiszta haszon a szentem.

3 Quwarg forradalmár: Arochos? Korong-Ork zászlós- Quwarg forradalmár. Problem?

1 Togya ork: Ha rakoncátlankodnának a kontrollok.

1 Domináns morf: Egyszerűen túl jó a fehér deck, így muszáj lebutítani az angyalkákat. Remélem senkinek nem kell mondani, hogy bizony fehér orkként/varkaként fogjuk kijátszani mindig a szentemet.

A paklival nagyon élvezetes a játék, ráadásul ebben a verzióban már az agyunkat is relatíve sokszor kell majd használnunk. Az elmúlt évben csupán a fehér deckeket nem bírta az 1.0-ás verzió, azonban a mostani változat jobb esélyekkel indul ellene. Kezdő kategóriában bármire képes lehet (vajon miért nem lehet kiegészítő paklit használni?), míg feljebb a meta változatossága miatt a piros fiúknak is van keresni valójuk, akár egy jobb eredmény is beficcenhet nekik.

Dávid Máté

8 thoughts on “Egy szín mind felett

  1. Én is agyaltam a VÉ kijövetelekor egy “kontrolos” ork-varka deck összerakásán.Valóban talán az 1 szín lehet az a szitu ahol érdemes lehet őket bevállalni.Drukkolok!

  2. Kis segítség a készülőknek: nem indulok holnap, am minden formátumról ki lett írtva az erdő, ahol lehet UR-t használni

  3. Ez egy zseniális cikk! Az idők kezdete óta megvan nekem az ork deck (miután abba hagytam a játékot, csak őket hagytam meg). Mindig is szerettem volna egy olyan decket kipróbálni ami ork+varkákból áll. Nagyon remélem, h fogsz írni beszámolót minél hamarabb, helyezéstől függetlenül. Hajrá Máté!

    ui.: Gyakjad le mindet😉

  4. Sajnos egyéb elfoglaltság valamint sérülés miatt nem fogok tudni holnap elindulni. Remélem valaki elviszi a fiúkat egy körre.

  5. Érdekes deck. Én csupán egy-két helyen finomítanék az arányokon, beraknék még 1-2 Szende Ughalt, varkaudar tűzmágust alapból illetve hol marad a Varkaudar nekromanta?😛

    Amúgy a kontrollos etnikum deckekről jut eszembe, az utolsó tesztre egy quwarg követős egyszínű kontrollt viszek :DDD Biztos jól fog működni😛

  6. Jól átgondolt, korrekt deck, bár én a hajítóbárdot annyira nem érzem. Drafton is jót mókáztam az orkokkal, volt, hogy kijött egy Ughal suicide, visszahoz 1 zászlóst + 2 mesemondót: semmizek 3-at, visszaveszem Ughalt, meg egy másik lapot. Persze, tudom a draft azért más, de Ughal elég meggyőzően muzsikált.

  7. Ja amúgy profiban tudomásom szerint nem volt villámháború, és talán 1 Változó
    Az erdő bevert volna mindent🙂 legalábbis az UR-ek nem zavartak. János mindenesetre 2,5 / 5-öt hozott tűzerdővel😮

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s