BotW #2 – Dornodon horda

 A múlt heti startot követően el is érkezett a második Battle of the Week ideje. Ezen a héten Dornodon seregei csapnak össze a szórakoztatásunkért.

Az e heti decképítés szabályai meglehetősen egyszerűek, hiszen a színtelen és a Bufa lapokon kívül egyedül Dornodon (és természetesen Tolvaj) lapjait használhatjuk. Vezető színként szegény kikopott a metából, így leginkább csak egy-két erős lapja miatt fordul elő kiegészítő színként a versenyeken. Rögtön kquwarg_likantropét lapot ki is tiltottunk a viadalról: A tűz síkja az első papíros. A tűz erdő ellen túl időigényes a játék, ráadásul saját színből egészen rossz matchup a többi koncepciónak általában (néhány kivételtől eltekintve), így a pénteki események filozófiájára való tekintettel könnyes búcsút intünk most neki. A másik papírt csak a múlt hét végén vettük be a nem kívánatosak táborába, ő nem más, mint a Quwarg likantróp. Bár a deck a mai napig a kedvenceim közé tartozik, ebben a környezetben túlságosan durva a szinte fixen kereshető végtelen. A liki hiányában egész nyakatekert módon lehet csak végtelent kihozni a Q srácokból, aminek megvalósulása jóval körülményesebb, így közel sem annyira kegyetlen.

A múlt héten az egyszínű verseny kapcsán már olvashattatok egy kizárólag Dornodon lapokból álló „újhullámos” ork pakliról, így kézenfekvő lenne bevetni őket, az eheti BotW keretein belül. Végül a móka kedvéért inkább egy teljesen (?) új koncepciót küldenék a piros (mi más?) sarokból a szorító közepére. Egy hamisítatlan horda deckkel kell majd esetlegesen megküzdenetek péntek délután.

Ha az ember sikeres hordát akar összerakni, akkor ma már érdemes Lépéselőnnyel kezdenie az összeállítást. Az első körös +1 mana +1 csont nagy átlagban egy teljes körrel előrébb hozza az agresszió kezdetét. Minél nagyobb a nyomás, annál égetőbb, hogy valami megoldást tudjunk felmutatni, és egyszerűen belátható, hogy 1 kör alatt nehezebb behúzni az áhított papírt, mint 2 alatt. Mivel horda vagyunk, így az 1-2 VP-s papírosokra fogunk ráfeküdni, hogy lehetőleg a 3. körre legkésőbb befejezzük a dolgot. Kezdjük is a sort az IV-ből a kedvenc riktka kártyámmal (nem a Kyorg) 3 Hydronnal. Ez a papíros mindent tud, amit egy jó horda lénynek tudnia kell. A cantrip, alapból 4-et ütő csoda az egyik kedvenc kártyánk lesz. Az a mellékes apróság, hogy 2 körön belül elveszíti nekünk a játékot, az nem fog zavarni bennünket, ugyanis addigra már bőven diadalmaskodni szeretnénk, mire a baj megtörténhet. A galetki után pattintsunk is be 3 Szemtelen ördögfiókát, ami a direkt sebzésektől való védelmével (Dornodonnak meglehetősen széles repertoárja van belőlük), valamint a láthatatlanságával szintén kedvelt barátunk lesz. Ráadásul remekül tölti az őrposztunkat, megakadályozva ezzel, hogy egy hasonló koncepció legyorsuljon minket. Ha már az első körös játékoknál tartunk, akkor a soha nem használt 3 Bikacsök is jól fog jönni nekünk. A kvázi ingyen 4 lövés jó lesz nekünk. Szintén nem lény mantikorlap a Végső visszaszámlálás, ami minden egyes kijátszott papír után potenciálisan 1 sebzést is jelent az ellenfélbe. Ha elfogadjuk azt a tényt, hogy egy horda vs nem horda párharcnál általában 4-6 lap kijátszása történik meg oldalanként, akkor láthatjuk, hogy ez pontosan lefelezi az elfogyasztani szánt életpontot. Mivel nem csak sikeres kijátszást néz, így a megcounterelt papírjaink (amiből nem lesz sok), valamint a visszaszámlálásra esetlegesen ellőt leszedés is növeli a sebzést. Bár múltkor kimaradt Mr. Faék a buliból, itt nem tehetjük meg, hogy megtagadjuk a szolgálatait. Pattintsunk is be gyorsan 3 Brutális orkot. Ha már bizalmat szavaztunk egy ork fiúnak (valamint a továbbiakban is számítunk rájuk), akkor az Ork zászlós is követeli a helyét. AM-val bevéd, tápol, esetlegesen csinál valami hasznosat. Át is térhetünk a 2 manás fiúkra, akik a Lépéselőnynek hála szintén jöhetnek már az első körben. 3 Hordauduk az orkos vonalat képviselve így vagy úgy leharap az ellenfelünk életéből. 3 Szárnyas szuszi a kövi jelentkező, aki jó esetben körönként 5-öt tud tenni a jó ügyért, egy kis wombó-kombóval még ennél is többet. A sok KF-es valamint ork fiú miatt 3 Ork lángvető is bekerül a csapatba. Az első körös suszi féle 2+6+3(a lángvetőre)+3(szuszi ütése) egész kellemesen hangzik. Korábbi nagy bukásként aposztrofált Mantikór barátunknak is adunk egy esélyt. Egészen sok lappal fogjuk tudni bekapcsolni a képességét, így egy laza 7-sel megkínálva az ellenfelet. Félig kettes Ik-jú a Quwarg széltáncos, ami visszapattan az asztalra, ha éppen úgy van (mondjuk tárgyat húztunk, de nincs már csontunk; külön jó, ha egy már ránk is veszélyessé váló Hydront tudunk bedobni neki az asztalról ZSZ gyanánt). 3 Ork mesemondót is tegyünk be, mivel használunk orkokat is, így kvázi ingyen is vissza fog tudni venni valakit a mellett, hogy üt és AMezik. Őt jellemzően nem az első-két körben akarjuk behúzni, hanem akkor lesz rá nagy szükségünk, amikor éppen kezdenénk kimerülni és a Lépéselőnynek még szüksége van 1 körre, hogy „visszaadja magát”. Végül egy hangyányit stabilizáljuk a paklit. A 3 Zajos lépteket gondolszarnyas_szuszikodás nélkül betenném, bekapcsolja a Mantikórt, bevéd minket az ellenfél első körétől (vagy a várható spec özön minden lapjától)… Közel sem top kártya már a Víziósólyom, de 1db pont jól fog jönni egy elhúzódóbb küzdelemnél, ahol segítségével körönként 8 sebzést fogunk tudni az asztalra pakolni (egy széltáncos mindig feltámad a húzott lapból, valamint hozunk egy sólymot). A kezünk újratöltéséről pedig 3 Vortexrubin (mindig először tegyük le a Bikacsököt, lőjünk, majd ez után jöhet is a rubin) fog gondoskodni. Az Épnk nem számít, kirakásának a körében még nem okoz lapelőnyt, de mivel eléggé beosztott a tempónk, úgyis csak a következő kör(ök)től fogjuk tudni hasznosítani ténylegesen az általa felhúzott papírokat. A sort 2 A férgek védelmezője zárja, aki képes megpumpálni a fiúkat, amikor nagyon kell, valamint az izmozás után már nem szomorkodunk annyira, ha elpusztulnak a lényeink.

 A pakli

szabálylap: Lépéselőny

3 Vortexrubin
1 Víziósólyom
3 Zajos léptek
3 Hydron
3 Szemtelen ördögfióka
3 Bikacsök
3 Ork lángvető
3 Végső visszaszámlálás
3 Brutális ork
3 Ork zászlós
3 Hordauduk
3 Szárnyas Szuszi
3 Mantikór
3 Ork mesemondó
2 A férgek védelmezője
3 Quwarg széltáncos

45 lap

 Mint láthatjuk, sok gondolkodást nem igényel a pakli, csak menni kell vele előre (aminek azért megvan a maga bája). Követőt ezúttal nem csaptam mellé, ugyanis a Dornodon követő remek megfogalmazása miatt kb. egyik aktiválást igénylő plussz sebzésünket sem növeli, a +1 sebzést a lényeknek pedig nem érzem elég jónak egy papírért cserébe (bezzeg a Leah követő 2-je!). Zárójelben megjegyezném, hogy a színnek egészen nevetséges lapkészlete van egy nem kizárólag orkokra építő horda összeállításához. Kíváncsian várom mennyire lesz működőképes ez a több ponton is hiányosságokkal küzdő koncepció. Pénteken minden kiderül! Harcra fel!

Dávid Máté

Battle of the Week #2

  • Mi ez? Mókás péntek délutáni játék, melynek keretein belül első körben a HKK Blog szerkesztői csapnak össze az általuk közzétett paklikkal. Ezt követően a győztes decket ki lehet hívni egy, a hét szabályainak megfelelő paklival.
  • Időpont: szeptember 26. (péntek), 14.30-18.00
  • Helyszín: Dungeon Szerepjáték Szaküzlet és Klub, Erzsébet körút 37.
  • A heti szabályok: A paklidban kizárólag Dornodon, színtelen és Bufa lapokat használhatsz. Tiltott A tűz síkja és a Quwarg likantróp.
  • A kihívás menete: A HKK Blog szerkesztőinek összecsapását követően bárki kihívhatja a heti Battle of the Week győztes pakliját. A mérkőzés két győzelemig tart, nincs kiegészítő pakli, a hiányzó lapok cinkelése engedélyezett.
  • A nyeremények: A kihívók között kisorsolunk egy tetszőlegesen kiválasztott nagykiegészítőt, melyet a Dungeon ajánlott fel. Emellett mindenki kap tőlünk egy szabadon választott Zén kiegészítőt, aki teljesíti a kihívást, vagyis legyőzi az adott hét győztes pakliját.

3 thoughts on “BotW #2 – Dornodon horda

  1. Sajna most a héten nem érek rá pedig valami marhaságot biztos beizzítottam volna én is.Várom a köv heti agymenést:)

  2. Visszajelzés: BotW #2 – Dornodon zanszilánk pakli | HKK Blog

  3. Visszajelzés: Villámbeszámoló a BotW #2-ről | HKK Blog

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s