„Csóró DM” kalandjai

Javában zajlik az uborkaszezon. Vége a Nemzeti Bajnokságnak, előttünk a következő kiegészítő. Hajlamosak vagyunk ilyenkor új kihívásokat keresni a játékban. Megosztom veletek, hogy én mit találtam ki.

Immár két blogszerkesztő is belekezdett a „kezdő” projectbe, melyek olyannyira sikeresek voltak, hogy Zsolti egy igazán pofás gyűjteményt hozott össze, míg Dave meg sem állt a Nemzeti Bajnokság megnyeréséig. Úgy gondoltam, hogy még egy ilyen vállalkozás nem járna túl sok újdonsággal (így olvasnivalóval sem). Ezekből láthattuk, mi mindent el lehet érni, ha kellően céltudatosak vagyunk, megfelelő játéktudással rendelkezünk és mellettünk áll a szerencse is. Miközben a héten mappázgattam a Nemzetire elővett kártyákat, akkor jött az ötlet, hogy bizony lehet még tovább fokozni az izgalmakat. Így döntöttem el, hogy elindítom a „Csóró DM” projectet. Lássuk, mit is takar ez pontosan!

Az októberi Dungeonös versenytől kezdődően (október 4. utántól; nem tartanám korrektnek, ha Krisztián remek kezdeményezése az én szárnypróbálgatásaimon csúszna el) január 31-ig kizárólag gy-ngy lapokat tartalmazó paklikkal fogok elindulni minden nem bontott/draft formátumon. Tervbe van véve, hogy egészen a Nemzetire való kvalifikációs időszakra is kiterjesztem a történetet (esetleges engedményekkel, mint max. 5 Zénes lap használata), azonban ennyire még nem szaladnék előre. Némi engedményt azért tettem magammal szemben, hogy a meta ismeretében mindig kicsivel tudjak javítani az esélyeimen:

  1. Szabálylapokra és követőkre nem vonatkozik a fenti kitétel, tehát lehet ritka, vagy akár ultra is.
  2. Az olyan gy-ngy lapok esetében, amik változatlan formában jelentek meg ritkaként (pl.: Manacsapda, A gyenge ereje), a ritka változat is használható.

Hogy mi értelme ennek az egésznek? Egyrészt kihívásnak tökéletes, mint ahogy fentebb írtam. Másrészt egyszerűen kíváncsi vagyok, hogy mit lehet kihozni extrém alacsony költségvetésből. Egy-egy pakli értéke side-dal együtt nem fogja elérni a nevezési költséget általában. Úgy gondolom, hogy talán ezek azok a keretek, amik között találja magát a játékot éppen csak elkezdő játékos. Az előzetesen kitűzött cél a versenyenkénti min. 6/4-es eredmény (66%). Minden lezajlott verseny után részletes élménybeszámoló, paklielemzés, pakliépítési leírás lesz majd olvasható „Csóró DM” kalandjairól. Már várom az első csóró versenyt. Remélem Ti is!

A cikkben a csóró jelző mindennemű pejoratív töltettől mentesen került felhasználásra. Az csupán a korlátozott anyagi források előállását hivatott illusztrálni.

Dávid Máté

17 thoughts on “„Csóró DM” kalandjai

  1. Uhh DM félek kicsit túlvállalod magad.Remélem nem lesz túl negatív a tapasztalat.Mindenesetre én drukkolok és bízok benne,hogy rám cáfolsz.Az tuti, hogy sikerült azt a bizonyos lécet magasabbra pakolni.

  2. Nocsak-nocsak, ez eléggé tetszetős még nekem is egykor volt aktív játékosként. Már csak azért is, mert egyre többet foglalkoztat a gondolat, hogy visszaszállok a játékba, és ha megtenném, akkor hasonló koncepcióval, mivel beszerezni a szükséges spoiler ritkákat félek kicsit többe kerülne, mint amennyit alapon tudnék foglalkozni a játékkal. Az egyik leginkább hátráltató tényező, amit az előttem szóló is említ: az esetleges negatív tapasztalat…
    De hajrá, nagyon kíváncsian várom a fejleményeket.

  3. @Tyberius, ha újra akarsz játszani, akkor nem kell feltétlen gyaknemgyakokkal játszani, szerinte nagyon sokan adnak kölcsön lapokat egy-egy versenyre, és be lehet apránként szerezni a a lapokat🙂 DM, neked meg sok sikert🙂

  4. Remek kezdeményezés, sok sikert kívánok hozzá!
    Annyit még hozzátennék, hogy a jelenleg is kapható Zéneket nem kéne korlátozni, beleférnek a “csóró” keretbe és a kezdők számára is könnyen beszerezhető lapok.

  5. A negatív tapasztalattól nem tartok. Lehet egyáltalán nem lehet (legalábbis számomra) tartósan jobb eredményt elérni ilyen deckekkel. Most kellően randomnak érzem a metát ahhoz, hogy akár még esélye is legyen az embernek egy jó narancs papír választás mellett. A kihalás kora után már okosabb leszek.

  6. Ha nyersz vmit, azt bevehetned a felhasználható keretbe, mivel azokért a lapokert nem fizetsz kulon.
    Tovabba sztem a nagyon kezdők örülnének neki, ha a csere-Bere stratégiáról írnál picit tobbet.

  7. Csinálj fészbúkon(ha jól tudom nagyon “trendi” dolog ott) egy postot hogy 10.000 like és eladod a gyűjtit:)

  8. Talán előbb adod el a gyűjtid DM, minthogy FeFe-nek egy kis világosság legyen a sötét fejében:)

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

