Csóró DM első versenye

 A tegnapi nap lezajlott az első Kihalás kora a Blog szervezésében, aminek immár Csóró DM-ként veselkedtem neki. Lássuk, hogyan sikerült a megmérettetés!

 Ha ragaszkodni akarok a kitűzött célokhoz, akkor a 6/2 nem az az eredmény, ami a szemeim előtt lebegett, mint megugrandó akadály. A pakli önmagában jól működött, hibáznom szerencsére nem sikerült a nap folyamán, viszont a topdeckek istene nem állt az oldalamon (be is fizettem a Bíró Tamás féle táborba). De ne szaladjunk ennyire előre, hanem kezdjük mindjárt az elején! Maga a formátum nagyon nem kedvezett a projektnek, ugyanis a lapok közötti szinergia (amire többször is szándékozom majd alapozni az elkövetkező hónapokban) a gy-ngyknél inkább a lényeknél áll fent. Mivel a pakli harmada lehetett csak lény, így az elsőre csábító kalandozókat, mérgező lényeket ki kellett hagynom a buliból. molluszk_az_ocskasAhogy fejben átpörgettem azokat a paklikat, amikkel megkötések nélkül elindulnék két fő vonal rajzolódott ki előttem. Az egyik a kontrollos vonal, ami még akkor is suboptimális, ha csak prémium 15 lényt használunk (túlságosan leromlik az esélyünk ideális kezdő húzáshoz). A másik az újonnan rehabilitált víziók voltak, ahol ügyes pakli építéssel egyáltalán nem zavaró az a 15 jószág. Az első eshetőségből a Rox tűnt megoldhatónak pakliépítési szempontból, míg a vízióknál a narancs papír kiválasztásával lehetett sokat játszani. E mellett nálam titkos favorit volt egy jól összerakott drágító szabálylap, ami annyira kiesett a hagyományos metából, hogy az emberek meg is feledkezhettek az erejéről. Ilyen környezetre számítva nagyon gyors akartam lenni, hiszen a fentiekből kitűnik, hogy reálisan 4-5 köröm biztos lesz alkotni valamit még gyengébb papírokkal is. Ekkor döntöttem úgy, hogy bizony itt ZSZ deckkel kell játszani, aminek sok egészen kiváló kártyája van ebből a poolból. Az ötlet már megvolt, már csak valahogy optimalizálni kellett a fenti játékkörnyezethez. Ekkor döntöttem úgy, hogy itt bizony Csóró DM máris hozzányúl az első záradékhoz, és egy Molluszkot fog bepattintani a deck mellé. Mivel nincsenek countereim, így a dobótőr jó megoldásnak tűnt az idegesítő fenyegetések kezelésére, valamint a kezdeti fatty kellő nyomás alá tud helyezni egy kontroll típusú összeállítást még akkor is, ha ellenfelünk 4 countert húz be kezdő kézre (spoiler allert). A korlátozó szabálylapok mellett is nagy szolgálatot tesznek a kis ócskaságaink, amik ráadásul az egyenként gyengébb védelemmel ellátott lényeinknek is adnak esélyt, hogy beüssenek ellenfelünknek. A történet másik oldala, hogy mindenképpen játszani akartam Sötét földdel, ugyanis a körönként egyszeri ingyen fattyat nagyon erősnek tartom egy ilyen környezetben, ráadásul Molluszk mellett a torpedók pillanatok alatt oda tudnak nézni az ellenfél ÉP-jére. Részletes elemzéstől eltekintek, csupán egy paklilistával és néhány kiemelt papírral foglalkozom most.

Követő: Molluszk, az ócskás

3 Nadine

3 Halafir

3 Irtóztató fatty

3 Quwarg széltáncos

3 Xenomorf harcos

3 Kristálypalotafortyogo_zancsepp

3 Fertőzött szentély

3 Vörös villám

3 Kegyetlen nap

3 Fortyogó zancsepp

3 Sugárzó ősanyag

3 Íjászképző

3 Kasztoplanáris stigma

3 Cselvetés

2 A pillanat emlékműve

1 Sötét föld

Side:

3 Rhatt papja

3 Szökőkút

3 Trükkös csapda

3 Ametiszt fókuszkristály

3 Okkulüpaj robbanó gömbje

2 Sötét föld

1 Óriások földje

2 Hamis arany

1 Vízióhalál

1 Bufa küldetése

3 Dúvad

 Az első meglepő versenyző Nadine lehet, aki viszont remekül teljesített a nap folyamán. Ha egyszer összegyűlik a 3 manánk mindig őt akarjuk majd kijátszani, hiszen nehezen counterelhető, ráadásul visszaad 2 ZSZ-t egyből, ha nagyon szükségünk van rá, akkor +1 ZSZ-t is ki tudunk nyerni, bár egy lapért ez nem túl optimális. Utólag talán a Fortyogó zancsepptől és a Cselvetéstől szabadulnék meg. A Zancsepp iszonyat tempot tud adni nekünk (pontosabban hátráltatja ellenfelünket), azonban topdeckelni borzalmas, mivel csak feltétellel húzatja vissza magát. Ráadásul a ZSZ drágítás sok esetben VP-t jelent, de jellemzően a középjáték elején már akad egy kósza SZK az ellenfélnél, míg ekkor még a VP-t azért be kell osztani. Nem véletlenül őt sideoltam ki a legtöbbször. A Cselvetéssel kicsit mellé lőttem a deck filozófiájánál. Jobb lett volna még aktív kegyetlennaplapokkal játszani inkább, ugyanis a vetület vagy kevés volt arra, hogy megvédje a papírjaimat, vagy az amúgy is lassú játékra berendezkedett deckek ellen nem számított annyit az az egy kör. Ráadásul a paklim rengeteg módon be tudott indulni, mindezt a fatty miatt sokszor mana nélkül is, így az hogy lecountereltek, nem érintett túl érzékenyen sokszor. A sideból az egyértelmű sztárok mellett a Rhatt papot érdemes megjegyezni, aki igazán vízió pakli ellen mutatta meg az igazi erejét, hiszen egy Felejtés árát beledurrantani az ellenfélbe, majd ezzel kisemmizni elég jónak mondható, megkerülve ezzel a vízió követő nyújtotta védelmet.

 Maguk a fordulók rendkívül szorosra és izgalmasra sikeredtek. Az első körben Marcika vízióit sikerült legázolnom 3-0-ra. Itt egyszerűen túl gyors voltam ahhoz, ha nincs ott kezdő kézre nála a Víziók/masszív gyűjtőgen. Side után pedig a sok semmizés mellett még drágán is kontrollálni tudtam a gyűjtőjét. Következő ellenfelem Gáspár Tomi 4lapos Kyorgja volt. Ahogy az élő szöveges közvetítésben is olvashattátok elég nagyot néztem a megcounterelt papírjaim után. Végül bejött az előzetes számításom és ő sorra húzta a használhatatlan countereit, míg én egy Sötét földet keresve hamar megcsócsáltam az ÉP-jét. A második meccsen 5 Épig sikerült levernem, amíg megérkezett a Világégés. Sajnos ezt követően két körön keresztül A pillanat emlékművét és Cselvetést húztam nulla asztalra, így szomorúan megégtem, mivel Tominál bejött egy Hegymélyi drakón. A harmadikban szintén a Drakón lett a végzetem, amit sajnos nagyon rosszul tud kezelni a paklim (Azzal a papírral pont az a baj, hogy ha 5 manád kap egy countert akkor kb kikaptál; viszont ugye ez most nem állhatott elő). A harmadik fordulóban Nagy Balázs ZSZ-es Molluszk deckje volt az ellenfél. Az első körben simán lepörgött az első kör Batyu után. A másodikban sokat dobott rajtam, hogy behúztam a síkomat, így egyből lecseréltem az ócskaságainkat (Tőr hívja Fattyat, vétel!). A harmadik kanyarban a szívroham kerülgetett, amikor a 3. körre egy léptek a gyűjtőben egy batyu, egy Türelem rózsa és egy Sírásó figyelt ellenfelemnél az asztalon. Aztán gyors matek után egy Vörös villám és egy Kegyetlen nap megoldotta a szitut. Hamar fölénybe kerültem ezek után, azonban sajnos egy Fürkészt fent kellett hagynom az egyik kör végén. Ez végzetesnek bizonyult, ugyanis jött a jó öreg topdeck batyu. innen egy visszavett rózsa és Sírásó visszahozta a partyba. Külön örültem neki, hogy ezt követően dupla Stigmát húztam, amiből az elsőt még nem mertem elhúzni, a második pedig már késő volt, mert addigra berobbant rózsi… Negyedikre druszámmal, Fülöp Mátéval sorsolt össze a nevezetes program, aki egy egészen érdekes Keltető+Átkozott követős összeállítással tolta, amiben nagyban épített az SZK-kra. Az elsőben kiélezett küzdelem folyt, amit végül egy Torquan felbukkanása után dobtam be egyből (a decklistából láthatjátok, hogy teljesen felesleges lett volna a szenvedés). Side után betettem a Dúvadokat, robbanó gömböket, Szökőkutakat. Elég jól sikerült megindulnom, egy Dúvaddal és egy Irtóztatóval. Sajnos egy Tak+Ryukuval ledarálta az asztalomat, de azért a 2 fatty a tartalékban bizakodásra adott okot. Köv körben stabilizáltam egy kicsit az asztalomat egy Kristálypalota, Pillanat emlékműve, sík csodával. A pillanat emlékművém a Kristálypalotámmal együtt egy Kegyetlen nap áldozatává vált, azonban a kövi körben már 2 fatty le tudta ütni „Tak barátot”. Mivel ellenfelemnél volt egy Goblin szurkáló is az asztalon, amihez csontja is volt, így első cselekvésből 1 lapra volt csak keretem. Végül egy Sugárzó ősanyag dobatása mellett döntöttem, inkább, mint egy robbanó gömb áramlás+ősanyag dobatás mellett. Szerencsére egy Kegyetlen nappal sikerült megrövidítenem ellenfelem. A gömböt pedig valami igazi fenyegetésre tartogattam bent, pl egy Goblin kutatóra, aki kvázi kikapcsolja a helyszínemet, amivel szándékoztam megnyerni a mérkőzést. Ezt követően egy Stigma is érkezett nálam, ezzel bebiztosítva a győzelmet. 1-1 ismét szoros játék. A kezem elég jónak volt mondható, azonban a Kharas-narok megfigurázták kétszer is a körömet, így ahelyett, hogy simán dominálni tudtam volna a kezem alapján a játékot csak futottam ellenfelem után. Ez olyannyira futásnak bizonyult, hogy az idő lejárásáig hokiztam hosszú percekig egy-egy körömön. Végül mire már úgy éreztem sikerül hosszú távon stabilizálni magamat, akkor egy kegyetlen nap megalázta a Quwarg széltáncosomat, aki ígyquwarg_szeltancos nem ütött le senkit, ez pedig az életembe került. Ötödikre Schumi 2 erdő+ glion épület deckje jött szembe. Az elsőben egy behúzott Alanori katapultállomás szerette meg a Quwargjaimat, ami egyben a halálomat is elhozta. A második elég kétségbeejtő kezdő kéznek tűnt (2 Quwarg kezdésre). Majd a második körre Fortuna megfogta a kezemet és adott egy Kristálypalotát. Ez pedig a 2. kör Quwarg 3. kör Quwarg játékot eredményezte. Harmadikban egy felizmozott Melkon és egy Manóodú nézett szembe a Quwargjaimmal és az ócskasággal. Sikerült húznom egy Xenót, aki letakaríthatta az odút. Sikerült 2 (+6; két szilmill spóra)-be levernem, ami következő körös nyerést jelentett. Pontosabban csak volna, mert a szorongatott A furfang temploma mellé egy Kutatólabor érkezett 12 manánál. Végül Schumi a legkomplikáltabb módot választva pont 17et sebzett belém, így rontva el az örömömet. Utolsóban a mezőny legfiatalabb játékosa ellen játszottam, Péli Tamás ellen (kicsit furcsa érzés volt, amikor realizáltam, hogy a D20 kockáim is idősebbek nála), akinek egészen kezdetleges paklija volt. A szabályokkal viszont remekül tisztában volt.

 Visszakanyarodva a felütéshez az első próbálkozás nem hozta meg az áhított 6/4-et, azonban 3x is reális esélyem volt a győzelemre 1-1nél. Sajnos a szerencse nem mellettem állt (illetve ellenfeleim alapból jobb lapokat húzhattak be a topdeck fázisban, mint én). Elkeseredés nincs, tanultam pakli építésben is sokat a hétvégén. A végeredménytől függetlenül remekül éreztem magam, és egy fordulóban sem éreztem értelmetlennek belekezdeni a játékba (ez hagyi versenyen full spoiler deckkel egészen sokszor megtörtént az utóbbi időben). A legközelebbi megcélzott verseny a novemberi D-s. Itt kicsit komplexebb metára lehet számítani, azonban nekem is nagyobb mozgásterem van. Egy biztos, Csóró DM megint megpróbál odacsapni!

Dávid Máté

3 thoughts on “Csóró DM első versenye

  1. Minden héten tudnám olvasni, h mit érsz el a gy-ngy dekkjeiddel. Hajrá DM! BOTW beszámoló lesz? Érdekelne mi sült ki abból

  2. Egy lapot azért lehet kölcsön kérni, meg ugye a kihívás a követőre és szabálylapra nem vonatkozik🙂 Amúgy jó kis beszámoló.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

