D(a)raft – beszámoló Juhász Ferenctől

A Beholder múlt heti versenyének történései a 4. helyezett szemszögéből.

Sziasztok! Mivel volt némi lelki erőm, így írok pár sort a múlt szombati d(a)raftról, hátha egy fokkal érdekfeszítőbbre sikeredik, mint az esti híradó vagy esti mese (kinek belátása szerint), és szívesen szántok inkább erre némi időt.

misztikus_erokSokszor említettük már, de vitathatatlan, hogy a draft a HKK Rolls-Royce-a, így ennek megfelelően mindig igyekszek is rá sokat készülni. Nálam ez elsősorban abban merül ki, hogy minden lapot kigyűjtök egy Excelbe, színeknek és gyakoriságnak megfelelően, majd ezt használva kialakítok magamnak 2-3 vállalható koncepciót, és ezek egymás, vagy a metában várható egyéb deckek elleni erejét felmérem, továbbá ekkor már kristályosodik, mely színek lehetnek, amiket kevesebben fognak várhatóan gyűjteni, és esetleg e színekben is lehet kutakodni rejtett tartalékok nyomában. Mivel csak Dave cikkéből tudtam meg, hogy felcserélődött a két deck mennyisége, amikből draftolunk, így máris dobhattam ki egy-két kész tervemet a kukába, de sok esetben azért így is találtam átfedést, így nem volt teljesen felesleges az ezekbe belefeccölt energia. Igyekszem mindig egy kiemelt koncepcióra leszűkíteni a halmazt, és a többit csak mint B tervnek tartom meg (mert sosem lehet tudni ugye, mit hoz az asztal). A kiválasztott koncepciónak mindig van természetesen egy-két vezérszíne, ezt mondhatjuk fixnek, de fontos, hogy legyen egy-két olyan szín, amit könnyedén lecserélhetünk, ha érkezik egy-két gigaspoiler egyéb színekből. Nálam végül kiemelt koncepciónak a deckégetős vonal maradt meg, és B, valamint C tervnek a horda és a fóki pakli.

enyeszetViszonylag sokan jelentünk meg a verseny napján, és végül két 9 fős, valamint egy 8 fős draft asztalon kezdődött el a happening. Ami meglepő, de egyben örvendetes volt, hogy sok amatőr vállalta a „nagyobb” megmérettetést a frissen bontott ellenében, ami azt mutatta, jól sikerül a blogon a draftot népszerűsítő kis minikampány. Én – nem túl nagy örömömre – Digi Dave és Csernus Dávid közé kerültem (ühüm, 2 nemzeti bajnok, no problem), ami nem mondható túl jó előjelnek (vagyis szűrve leszek rendesen :S), de ezt leszámítva vállalható asztalnak tűnt. Szerencsémre az egyik 9 fős asztalhoz kerültem, ami Miklós szerint nem számít semmit, mert ugyanannyi lapom lesz, mint a 8 fős brigádnak, de azért én örültem ennek.😀 Az első deckben túl sok spoiler nem akadt, de igazából egy bármely tervben lévő koncepcióba beleillő Manifez, a negyedik került kivételre, így ezzel nem kötelezvén el magam semmilyen irányba. Kétszer adtam én Davnek a paklit, de az elején épp ő szűrt engem, és azért az első kör eléggé meghatározó a kitűzött cél tekintetében,így kíváncsi voltam, mi érkezik tőle. Első spoilerként egy Élőholt kémek jött, ami valljuk, be elég komoly erőforráselőnyt tud adni, így sokáig nem gondolkodtam, és kivettem. Második lapként egy Enyészetet adott tovább, amit nemigen tudtam mire vélni,de később megmutatta, talán 4-5 lapnál járva, hogy 2 Az aratás idejét és 2 Misztikus erőket sikerült kiszednie (wtf???),így érthető volt a dolog. Innentől eldőltnek látszott, hogy akkor megpróbálok rámenni az eredeti elképzelésemre, de az ezt követő pár körben nemigen jött semmi vállalható (ahogy az lenni szokott), így kivettem egy Topáz fókuszkristályt B terv gyanánt, ha úgy alakul, hogy át kell álljak. A továbbiakban még egy Sellőszellemet – ami erős lapnak tűnt az esetleges hordák ellenében – és egy Jeanstont sikerült kivennem, ami pedig a leszedés vonalat erősítette a deckemben. Ezek mellett még kiszedtem 3 Ében hammogót is, hogy épüljön a deckégetős vonal is, majd ezek után több alkalommal már kénytelen voltam „kamu” lapokat is kiszedni, mint pl. 3 Aranysárkány csemete, akik végül – mint horda elleni side-lap – gyakran bekerültek a pakliba.

Az első deck után valahogy így nézett ki a későbbi versenydeck váza:

eben_hammogo1 Enyészet
3 Ében hammogó
1 Élőholt kémek
1 Manifez, a negyedik
1 Sellőszellem
1 Jeanston, a hatodik
1 Zu’lit villáma
1 Karimon sírja
1 Ambassadar

Side:

3 Aranysárkány csemete
1 Topáz fókuszkristály

Hát igen, nekem sem volt őszinte a mosolyom. Ezek mellett volt még 1 Ilgarathi védőháló (legalább cantrip…) meg pár testrés és gáletki… ami hát ugye nem sok. Amint látható, az első körben 11 lapot sikerült kiszedni a későbbi alap decket illetően,így eléggé fel kellett kötnöm a gatyát.

A Sárkánymágiát kibontva kissé megállt bennem az ütő, mert valami szörnyen gyenge volt a felhozatal. Végül azt hiszem egy Fekete patkányt vettem ki, hogy épüljön a deck égető vonala, de azért messze nem egy tipikus first pick. A második deckben kaptam CsD-től egy spoilert A gazdagok választása „személyében”. Az ilyen leszedésszegény környezetben (mint ez a két kieg) egy lopás különösen nagy fegyvertényt tud jelenteni, így nem kellett sokat gondolkodnom, hogy mit vegyek ki. Ezt követően még sikerült pár spoiler-közeli lapot kivennem, de csak 1-1 darabokat (pl. Egyet mondok, Megfelelő alkalom, Posh tekercse, Hatalomkristály), valamint még 2 patkányt, és mivel láttam, hogy sok fókiknak menő lapot kap Dave, és szedte is őket, így részben ellendraftként, részben mert korrekt permanens para a hordáknak, kiszedtem 1 Smaragd fókuszkristályt is. Mint később kiderül, Dave-nek nagyon hiányzott, mert csak 1 darabot tudott ebből kiszedni (sorry :P). Ezek mellett kiszedtem 3 Lukrativ pragloncot és egy Izompacsirtát side-papírok gyanánt.

Tehát a deck ekképp fejlődött a második kieg után:

a_gazdagok_valasztasa1 A gazdagok választása
3 Fekete patkány
1 Posh tekercse
1 Egyet mondok
1 Hatatalomkristály
1 Megfelelő alkalom
1 Smaragd fókuszkristály

Side:

3 Lukratív preglonc
1 Izompacsirta

Mint látható, itt még az előző kört is sikerült darabszámot tekintve alulmúlnom, így össze kellett magam kapnom az utolsó körre.

A kibontott deckben nem volt spoiler ritka, volt viszont Préselés, amit ki akartam szedni, nehogy ne érjen körbe, így ő lett a first pickem. Ez után egy Az aratás idejét kaptam, amiből nem akartam, hogy Dave-nek már 3 is legyen, másrészt jól illeszkedett a koncepcióba, így behúztam örömmel. E után újfent egy ritka lapot (Leinahtant) kaptam CsD-től, amin igen sokat gondolkodtam, mert voltak erős gyakori papírok is a deckben, de végül a benne rejlő potenciál (végtelen leszedéshatalom) miatt kiszedtem. Ezek után folyamatosan érkeztek a koncepcióba illő lapok (nem sorrendben): 2 Energiamotyogó,1 Kronoszaurusz, 1 Vidám Gorka, még 1 Préselés, 1 Áldozatkész ganüid, 1 Nyomi G, 1 Sellőszellem, 3 Ében hammogó. A nekem érkező spoilerek viszont azt is jelentették, hogy Dave-nek kénytelen voltam folyamatosan tovább engedni a fókikhoz passzoló spoiler papírokat. Kicsit féltem is, hogy nehogy ez megbosszulja magát még a verseny folyamán, de nem volt mit tennem, eléggé el voltam csúszva pakliépítés terén, így nem hagyhattam ki egy picket sem.

Végül így nézett ki a deck a draft végére:

fekete_patkany1 Enyészet
6 Ében hammogó
2 Energiamotyogó
3 Fekete patkány
2 Préselés
1 Posh tekercse
1 Élőholt kémek
1 Az aratás ideje
1 Karimon sírja
1 Áldozatkész ganüid
1 Vidám Gorka
1 Nyomorult gyűjtögetés
1 Manifez, a negyedik
2 Sellőszellem
1 Zu’lit villáma
1 Smaragd fókuszkristály
1 A gazdagok választása
1 Jeanston, a hatodik
1 Egyet mondok
1 Leinathan
1 Hatatalomkristály
1 Megfelelő alkalom
1 Kronoszaurusz
2 Ambassadar

Mint látható, az utolsó körben Timera jobban kegyeibe fogadott, és jó pár erőskoncepció barát papírost sikerült kiszednem (igaz, sajna több enyészet nem jött :S) ,így ha nem is magabiztosan,de kíváncsian (vajh mit tudhat élesben a pakli?) vártam a sorsolást.

nekropoliszAz első körben Ádám Norbival kerültem össze, aki nagyon erős hordát szedett össze. Ő kezdett, az első körben kitett egy Jeanstont és passzolt. Én passzoltam, majd ő kitett azt hiszem egy Energiamotyit, majd felépített egy Nekropoliszt, ami aktivizálta a vámpírt, hízlalta is kicsit, majd ütött. Jöttem, és mint kiderült, elég sok blankot húztam ellene (2 Ambassadar 1 Nyomi G, 1 Karimon sírja,1 Kronoszaurusz), így nem sok mindent tudtam kezdeni, körülbelül végignéztem, ahogy Norbi 4. körében egy Bundás yeti végérvényesen pontot tesz a meccs végére. Ezután kiszedtem 2 Ambassadart meg a nyomit és 3 sárkányt betettem hátha sikerül velük némi tempót akasztanom. Most 2-3 Ében hammogót is húztam, így elkezdtem azokat kipakolni, hátha jók lesznek majd torlasznak, plusz ég ugye a deck. Norbi is egy picivel lassabban indult, de a 3. körére csak felépült egy A borzalmak terme, ami egy újfent érkező yetinek hála (szedi az őrposztom) megint csak pontot tett a meccs végére, hiába kerültem közel, hogy elégessem a pakliját, mindez kevésnek bizonyult. A harmadik meccsen Norbi kezdett, de sikerült egy Enyészettel nyitnom, ami kellően megfogta, így volt kb. 2 kör előnyöm, mire rászánta magát a hordára, és bár sikerült megint felhúznia egy A borzalmak termét, de az Enyészet gyógyításának hála (túlélve az adott kört) pont sikerül egy Préseléssel szépítenem. Később – mint kiderült – nem érdemtelen volt a győzelme, hisz a mezőnyön átgázolva végül veretlenül behúzta a győzelmet (grat neki!).

smaragd_fokuszkristalyA második körben „padtársammal”, Dave-vel sorsolt össze a nagyszerű sorsolóprogi. Imádok Dave ellen játszani, mert vérprofi (na jó, ennyit a nyalásból, remélem ennyi elég lesz, hogy a kövi cikkemet is kitegyék :P), és többnyire fordulatos, jó partikat játszunk. Miután kikapott “nem mondjuk ki ki” ellen, kíváncsi voltam,hogy mennyire lett erős az általam szinte érintés nélkül továbbadott fóki deck. Én kezdtem az első menetet, és nyitottam is egy Az aratás idejével, amit Dave lemásolt, és ő is kipattintott egyet. Ezt követően én talán passzoltam, majd Dave – ha jól rémlik kincsezés után – egy kánter fókit tett ki. Én a körömben learattam a BÚZA mezőt, és elkezdtem kicsit pörgetni a decket, aminek igazából a vége az volt, hogy Posh tekercsével kikerestem egy Enyészetet, bízva abban, hogy ez komoly para lesz a számára. Dave „kissé” keresztülhúzta a számításaimat, miután nála is elérkezett Az aratás ideje, és nemhogy leszedése akadt az Enyészetre, hanem el is lopta egy Vérnásszal. Ez meg is pecsételte a meccs kimenetelét (nem volt leszedés a kezemben), és szép lassan bedobtam. Side-oltam egy kemény Topáz fókit, bízva abban, hogy tudom vele kellőképpen akadályozni (mert ugye a fókik a teljes asztalt nézik, nem csak az én oldalamat), és már pereghetett is a következő kör. A második meccsen nem indult Dave túl durván igazából, egymást akadályoztuk folyamatosan Topáz kristályokkal (az “amikor a side-lapok fel is jönnek” című műsorunkat láthatják),így elég tördelt játék alakult ki, de szépen lassan égett Dave paklija, valamint lassacskán fogyott az ÉP-je i,s míg végül egy nagyobbacska Ambassadar megérkezése meg is pecsételte a mérkőzést. A harmadik meccsen kicsit hordásabb vonalat húztam, és hiába volt újra odaát egy Topáz fóki, mindig ki tudtam úgy jönni a buliból, hogy ne okozzon óriási tempóhátrányt, és hiába volt a végén lent már 3 fóki is, ez igazából csak engem segített, mert egy Smaragd fóki ezzel tudta bevinni a hiányzó sebet az utolsó körben. Tehát mint végül kiderült, meglepetésre nem volt túl jó választás a fóki pakli (bizonyítván az is, hogy Dave droppolt 3 kör után), pedig volt olyan pillanat ugye számomra is a draft közben, amikor elgondolkodtam, hogy erre váltok.

goblin_kurtosA harmadik körben Magosin Márkkal kerültem össze, akivel szintén nagyon szeretek játszani, mert mindig jól elhülyéskedünk, és ilyenkor mindig a „régi idők focija” életérzés kerít hatalmába, amikor még egyáltalán nem érdekelt a versenyjáték, csak otthon játszogattunk barátokkal (versenyekről mit sem tudva), és egyszerűen csak élveztük a játékot minden „görcs” és tét nélkül. Valahogy mindezt Márk stílusa nekem abszolút visszaadja. Márk egy KF-jellegű vonalat szedett Goblin kürtösökre, Ezüstveretes pajzsra, valamint Aurgir tőrre kihegyezve. Ellene elég szerencsésen sikerül húznom, ugyanis az első két játszmában megérkezett mindkét esetben az első körömben az Enyészet, és mivel nem sok megoldása volt rá a pakliban (és azok is elég későn érkeztek), így mindig elégett a deckje, mire lett volna sansz a fordításra. A harmadik meccsre Márk bepakolt még vagy 15 lapot a deckbe, ezzel növelve az esélyt, hogy elkerülje a Préselést. Ennek meg is lett a hatása, kezdett is jól állni, de az idő lejárt, így x lett az utolsó meccs.

a_megtestesult_fenyA negyedik körben Pásztor Szabolccsal hozott össze a sors, aki egy “sose halunk meg” jellegű decket szedet ki Elf gyógyítókkal,Tüskés ktoraidokkal, A megtestesült fényekkel és némi xenós dobató vonallal. Az első partinkban eléggé defenzíven húzott, és gyorsan fel is ment az ÉP-je bőven 30 fölé, de semmi agresszív vonala nem volt emellé, így egy Leinathan, valamint egy Jeanston szép lassacskán, kéz a kézben leirtották az asztalát, majd lassan leaprítottam az ÉP-jét is. A második meccsen kezdett jól állni, ugyanis dobatta a kezem egy Kártékony élősködővel, valamint egy Karimon átkozott könyvvel, de a paklija eddigre már majdnem teljesen elégett.A kezemben volt 1 Préselés és még 5 egyéb lap. Adott körben nem tudtam kijátszani minden lapomat a győzelemhez, ugyanis egy RIP jelző lassította a játékomat, így kénytelen voltam kockáztatni, és passzoltam lapkijátszás nélkül. Szerencsémre nem dobatta ki a Préselést, így a gyűjtőből visszavéve egy Hammogót leégettem a maradék pakliját, és lepréseltem őt is a gyűjteményembe.😛 A harmadik meccsre nem maradt időnk az első elhúzódó partiból kifolyólag.

fatty_nostenyAz utolsó fordulóban egy (sajnos) rég nem látott nagyszerű player, Varga Robi került velem szembe. Robi paklija az első meccs alapján egy hordának tűnt, ugyanis kb. a 4. körére – ugyanúgy, mint első fordulóban Norbi – egy A borzalmak termével megtámogatott rohammal keresztülhúzta a lassú játékot dédelgető terveimet. Side után itt is bekerültek az aranysárkányok, hátha most nagyobb sikerrel mentenek nekem némi tempót, mint a legutóbb. Az első pár passz után kiderült, mégsem volt annyira agresszív a paklija, mint Norbinak, és inkább tűnt valami hibrid kontroll-hordának, mint egyszerű rush decknek, így a lassabb tempó nekem kedvezett ebben a körben, és sikerült a kezdésemet megvédenem, leégetve időben a pakliját. A harmadik meccset Robi kezdte megint, aki első körét elpasszolta. Kezemben ekkor 2 Ében hammogó 1 Kronoszaurusz, 1 A gazdagok választása volt (többek között). Sokat gondolkodtam, hogy érdemes-e az első körömben a motyit kitenni, hogy kicsit feltartóztassa a várt rohamokat, de végül a kicsit kontrollosabb vonal mellett döntöttem, és spóroltam a manával. Robi Fatty nősténnyel próbálta elejét venni a hokizásomnak, de mivel nem maradt manája, így nem tudta megakadályozni a lopásom. Ez végül meg is határozta a partit. Egyszer volt még egy szitu, mikor lelőtte egy lényemet Figyelő szemekkel, amit bármennyire is csábító volt, nem fogtam meg a nősténnyel, mert szerettem volna manaelőnyből megnyerni a mecset, amit végül sikerült is egy Posh tekercsel kikeresett Préselésnek hála. Így végül 5/4-gyel a 4. helyre voltam elég a fantasztikus bucholzomnak hála (köszi Dave és Márk :P).

A verseny összességében – mint mindig – ISZONYAT volt! Javaslom mindenkinek, hogy ha teheti, a draftokat ne hagyja ki, mert sokat lehet fejlődni, és olyan szituációk kerülnek elő, amik a legtöbb versenyen ritkán, de ezen tapasztalatok hosszú távon jövedelmezőek lesznek (főleg, ha oly magasztos céljaink vannak, mint hogy jól szerepeljünk a Nemzeti 3. napján). Ennyi lett volna a rövid beszámolóm. Thx, hogy elolvastátok, és remélem, hogy találkozunk a bontotton! Addig is legyetek rosszak!

Juhász Ferenc

4 thoughts on “D(a)raft – beszámoló Juhász Ferenctől

  1. Egyszer draftoltam, annyira nem győzött meg, de most kedvet kaptam hozzá🙂 Köszi JuFe🙂

  2. Kratulálok, kecifei!

    Én az alábbi csodát draftoltam össze, egyedül Ádám Norbi vert meg a cikkben említett “Goblin kürtös-Teknős hínártorony” dekkjével, így a 3. helyig meneteltem:

    3 Ozohrat megoldása
    1 Legbelső félelem
    1 Tiszta lappal
    3 Kronoszaurusz
    1 Izompacsirta
    1 Nyomorult gyűjtögetés
    2 Máguskobold
    2 Vidám Gorka
    2 Zu’lit villáma
    1 Végső mentsvár
    1 Lávagólem
    1 Hatalomkristály
    3 Csúzlis manó
    3 A kiválasztott
    2 Tűzmanó sámán
    2 A fekete kos rituáléja
    2 Ozorindumi mágia
    1 Sárkánymágia
    1 Heves vérmérséklet
    1 Varkaudar kovács
    1 Quwarkaudar

    Jó draft volt, lehetne máskor 2 db 8. kiadásból. És köszönöm Dévnek, ill. a Csernus-fivéreknek a felajánlott lapjaikat!🙂

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

