Egy kis statisztika – reagálunk, de mire?

Egy kis extra tudnivaló a Mágusok alkonya és a semlegesítés kapcsán.

quwarg_hangyabuvoloAhogyan az a Beholder előzeteséből már kiderült, az új kiegészítő, a Mágusok alkonya egy új kulcsszót hoz majd be a játékba a semlegesítés személyében. A semlegesítéses lapok sajátossága az lesz, hogy kijátszhatjuk őket reakcióként is, és ekkor megakadályozhatunk velük egy, a hatáskörbe tartozó lapot vagy képességet.

A 165 vadonatúj lap (melyben nincsenek benne az ultraritkák és az újrakiadott kártyák) között összesen 35 semlegesítéses lap lesz megtalálható. Ez első pillantásra soknak tűnhet, mindenképpen tudni érdemes azonban, hogy nem minden ilyen lapnak a counterelés lesz a fő funkciója (mint például a múlt héten bemutatott Quwarg hangyabűvölőnek). Nagyon sok olyan darab is lesz a semlegesítéses lapok között, melynek ezen képessége inkább “alternatív” felhasználási mód lesz (idézőjelben, hiszen a lapot ilyenkor is megkapjuk), mely egy kicsit sokrétűbbé teszi az adott kártyát.

Ezt bizonyítva – folytatván múlt heti cikksorozatunkat – készítettünk egy statisztikát a semlegesítéses lapokról, méghozzá aszerint, hogy milyen laptípusok ellen lesznek használhatóak.

  • azonnali – 8
  • varázslat – 6+1
  • lap – 5+1
  • aktiválást kívánó hatás – 5
  • lény – 4+1
  • egyéb – 4

A +1 minden esetben azokat a lapokat jelöli, melyek valamilyen korlátozó feltételt tartalmaznak (például max 2-es lény, nem Fairlight lap stb.), az egyéb alá pedig a speciálisabb, illetve több különböző típus ellen is bevethető semlegesítéseket soroltuk.

Mind közül a legérdekesebbek egyértelműen az aktiválást kívánó hatásokat megakadályozó lapok lesznek, hiszen ezek teljesen új dimenziót nyitnak majd – a hasonló képességgel bíró A sors fintora már rég kikopott a játékból, így ezek igazi hiánypótló kártyák lesznek, melyek teljesen új válaszlehetőségeket biztosítanak majd bizonyos szituációkra. A Beholder előzetesének keddi felvonásában egyébként éppen egy ilyen lapot mutatunk majd be.

idolassitoFelmerült még sokakban, hogy mégis mi ez a rengeteg nem lehet rá reagálni szöveg a lapokon – a múlt heti 6-ból 3-on is szerepel. Aggodalomra azonban semmi ok: ez nem lesz új trend, hiszen a bemutatott védekező lapokkal együtt mindössze 6 darab counterelhetetlen kártya lesz az új kiegészítőben. Ez egyfajta válasz lesz a durván elszaporodó lény alapú, illetve asztalról működő reakciók ellen, melyek miatt az anti-mágia: 0 képesség egyre inkább értelmét veszítette. (Gondoljunk csak bele: amíg nem terjedtek el a lény alapú counterek a játékban egy-két évvel ezelőtt, addig az anti-mágiás lapok mindegyike szinte counterelhetetlen volt, így nem kell attól tartani, hogy a játékegyensúly felborul majd).

Összességében azt reméljük, hogy a semlegesítés révén a counterek tekintetében is változatossabbá válik majd a játék, balanszolva némileg az aktuális sztárcountereket (Az erős ereje, Földanya ereje, Solisar aurája, Térszaggatás, Techiánaflux, Kasztroplanáris stigma, Zseniális teknős, Tl’urlang tojás, Őrült Montrix stb.)

Csető Zsolt

17 thoughts on “Egy kis statisztika – reagálunk, de mire?

  1. Egy kérdés: van egy asztalon maradó, aktivizálást igénylő képességgel rendelkező lapom, amire nem lehet reagálni. Ha akarom használni az aktivizálást igénylő képességét, azt lehet sors fintorozni?

  2. Sztem a nem lehet reagálni csak a kijátszását érinti,tehát annak az aktivizálást igénylő képességét már sztem tudod fintorozni.

  3. szerintem ha egy lapon az szerepel, hogy nem lehet rá reagálni, akkor azt jelenti, hogy a kijátszására nem lehet. ha kánterelhetetlen képessége lenne egy lapnak, ami aktivizálást igényel, akkor azt úgy kéne feltüntetni, hogy egyértelműen a képességre legyen vonatkoztatva.

  4. A “nem lehet rá reagálni” szöveg csak a kijátszásra vonatkozik, ez talán le is van FAQ-zva valahol.

  5. A reagálhatlanság korrekt védekező képesség lett volna a már kiadott lény alapú vagy asztalról/gyűjtőből reagáló dolgok ellen, de hogy kiadjatok még többet, hogy majd az a néhány lap felfogja őket? Ebben nem látok sok értelmet, ha ezt a jelenséget akarjátok korlátozni. Elég lett volna a reagálhatatlan lapokat kiadni (de azokból se túl sokat), és beszüntetni ezt a bármivel reagálok bármire marhaságot mindörökre. Nekem nem tetszett eddig sem ez a tendencia, és eddig nem úgy néz ki, hogy jó irányba vittétek ennek a kezelését.
    Nem a counterek variációját kéne növelni, hogy majd az kiegyensúlyozza a játékot, hanem kidolgozni egy megoldást, amivel el lehet takarítani őket végleg a halál faszára a játék közeléből. Számomra a countercsaták a játék legutálatosabb és legidegörlőbb részei. Kontroll játékot csinálnak az egész kártyázásból, pedig más irányba is el lehetne vinni. Nem tudom, hogy lesz-e majd kedvem egy olyan játékkal játszani, amiben minden a counterek behúzásáról, megfelelő időzítéséről és kivitelezéséről szól, még a hordás vagy kombós paklikban is. Hiába lesz lassabb a játék, ha cserébe retardált kontroll vs. kontrollá fajul az egész, pár reagálhatatlan lap nem fog ezen javítani semmit.

  6. @Balukaaaa: az, hogy kontroll játékot csinálnak az egészből az elmúlt évet tekintve egyáltalán nem igaz. Számtalan, nem kontroll-jellegű pakli van a metában, mellesleg többségük nobrainer, szinte játéktudást nem igénylő (pl. lila horda). Én a magam részéről a hordát és a kontrollt is szeretem, de a tökéletes egyensúly igazán nehezen kivitelezhető. Mellesleg elég furcsa, hogy a kontrollt tartod retardáltnak, hiszen az ilyen jellegű paklikkal kell a legtöbbet gondolkodni. Ja, és olyan, hogy KONTROLL PAKLI nincs, kontroll-jellegű van.

  7. “Retardált kontroll vs kontroll”😀😀
    Ezen de jót röhögtem…😀 Mindjárt jön Galamb úr is hogy a kontrollhoz nem kell ész😀😀

    De most komolyan… a kontrollal azért jóval nehezebb és gondolkodtatóbb játszani, mint egy “kirakom a dalnokot és le van írva a cetlire mit csinálok” dekkel (“kombó”) vagy egy megyek-ütök hordával. Nem tudom szeretnél-e egy olyan játékkal játszani, ahol aki nagyobbat dob az reagálhatatlanul rápörgeti az ellenre a végtelent/kirak 2 lényt és agyoncsapja vele mielőtt megmozdulna, mert én nem. Ez a 35 ez nagyon durva számnak tűnik nekem is, de hogy ebből mennyi fog visszaköszönni az asztalokon és milyen gyakorisággal azt majd az idő eldönti…🙂

    A solit és társait a “klasszikus” kontrollban csak nem fogják leváltani még egy ideig (vagy igen? )

  8. @bramwell95: nincs is leírva cetlire, hogy mit kell csinálni, én már fejből tudom!😛

  9. Úgy értettem, hogy azt tartom retardáltnak, amikor a kontroll vs. kontrollról szól a játék, nem a kontrollt tartom annak, csak hülyén fogalmaztam.

  10. @bramwell: “0-ért lapcounter” kategóriának még csak közelében sem lesz semmi az új lapok közül (talán a quwarg a legközelebb), úgyhogy a Soli-Erős-Térszagi vonal egy darabig nem fog még leváltódni.🙂

  11. Szájhúzogatva olvastam ezt most. Volt eddig összesen 7 db olyan lap(ha jól számoltam),amire egyáltalán nem lehetett reagálni(+8 amikre csak bizonyos feltételek mellett nem). Erre most kiadtok majdnem annyit,ami megjelent a 19 év alatt. NA EZ AZ,AMI IGAZÁN VÉSZJÓSLÓ: Hiszen innen ez lesz az új trend és ez hiányzik legkevésbé.

  12. @ Zsolti: Akkor én megnyugodtam😀

    (@Klujbi: Jó, te már szintet léptél a dalolásban😛😀 )

  13. A counterek kivezetéséről:
    Amennyiben nem lenne meg a counter, mint intézmény, már rég lehetne elfelejteni az egész játékot, kidobva a kukába az összes papírt. Simán össze lehet már rakni 1.-2. körben a lámpa ellen nyerő koncepciókat. Az aztán k….ott izgalmas lenne, hogy 1. körben mutatok egy lapot a kezemből: nyertem. (valami hasonló a 2. kör dalnok most sokszor, csak ott ugye fel kell tenni a kérdést, hogy van-e counter)
    Ha valaki átböngészi a beszűkült látókörös eredményeket, akkor nem véletlenül találja ott JuFe gyűjtőgenjét szinte valamennyi kiírásnál a 2 vagy 3. fordulóban. Egyszerűen akkor dobott be mindig egy brutálisan erős kombót, amikor nem volt már counter, ami elkaphatta volna a kulcslapjait. (Ezzel együtt továbbra is emelem kalapom a játéktudása előtt) Ugyanezért nyertek az előholtak faj versenyt behós fajon, amíg ki nem lettek tiltva, egyszerűen counterhiányos környezetben túl brookenek.
    A counterelhetetlenségről:
    Az eddig látott ilyen kártyák védekező szerepet töltenek be (azt hogy hogyan lehet előnyt kovácsolni majd belőlük, annak felfedezését meghagyjuk nektek), ezért kifejezetten hasznos, hogy nem lehet lecounterelni őket, ugyanis sok koncepció hiába tett be eddig ellen lapokat egy dal/univ-haller ellen, egyszerűen ha nem jönnek létre, mert te önmagában nem játszol ellen varázslatokkal, akkor nem sok értelme erőltetni őket. Várjuk meg a teljes listát, utána kezdjünk el vészmadárkodni.
    Kontroll vs kontroll:
    Hogy kinek mi retardált az egy szubjektív dolog. A játék egészét nézve a fentiek figyelembe vételével jó, hogy van ilyen pakli típus. Ma már közel se az van, hogy meccseket vagy kénytelen úgy lejátszani, hogy nem jön létre semmid egy jól felépített paklival. Ha két ilyen deck játszik egymással, az egyeseknek kretén, míg mások (jómagam is) megőrülnek érte.

  14. Mai nap végre elértem oda, hogy átnézzem a blogot illetve a fórumot. És mit taláok?:) Igen egy ügyeletes habzószájú, kontroll-ellenes egyént.
    Csakhogy én is beszálljak az oltásba: nem tűnt fel, hogy kb minden pakli vmilyen szinten kontroll lett? Zsantiger is leírta már, jó védekezés és halál. Nálam, majdnem minden dekk alapja, hogy a védelmet kiépítem. A meccset az OFFENSE nyeri, de a bajnokságot mindig a DEFENSE.
    Az egy másik, dolog, hogy vki utálja a varázslat alapú countereket (ők úgyse lesznek sohase hercegek), de manapság azért elég kemény lapok vannak, amelyek lény vagy más, nem-varázslat alapúan akadályoz meg lapot/vagy bármi más hatást.
    Lehet hőbörögni, hogy ingyen megfogok vmit, de teszem fel a költői kérdést, amikor az átlag IK 0-1-2, akkor az átlagosan első körben 0ért jövő counter miért is fáj? Régebben nem volt ez annyira probléma, mivel nem nyertek a dekkek akár első körben is. DM leírta előttem, hogy a játékot kukába lehet dobni, ha nem lenne counter alapú interakció, amellyel maximálisan egyet kell értenem. A legszebb a dologban, hogy tudomásom szerint (javítsatok ki) a HKK az egyik, hanem az egyetlenm, ahol van ilyen színes compániája az ellenfél körébe való beleszólásnak. Személy szerint nem is játszanék, ha ez nem lenne meg.
    Illetve az időzítés teszi a játékot, azzá ami. Kezdőbb játékosoknak mindig ezt tanácsolom, hogy az időzítés izére kell rájönni, és onnantól a játék nagyon leegyszerűsödik és élvezetes lesz. És a kontroll vs. kontroll, mint sztem sokaknak rajtam kívül is az egyik angy kedvence. Rengeteg gondolkozást igényel és eldönteni, hogy mi a blitz, már ha van. Ha nem szeretsz gondokodni, sztem a pokemón megfelelőbb lesz a számodra.

    KÉRDÉS:

    valszeg úgysem jön most ki hasonló lap, de teszem azt egy Solisart hogy szövegeznétek meg? (Semlegesítés :lap)?

  15. kontroll vs kontroll-nál már csak a mező vs mező, vagy sokszín vs sokszín (nem a ködös, hanem a sima) tud élvezetesebb lenni, amikor szinte minden top lapra számítani kell a játékban de nagy meglepetések is előkerülhetnek. na ahhoz kell az évek rutinja, nem a beépített laptermeléshez meg dalolászáshoz..

  16. A mai nap végre elértem oda, hogy átnézzem a blogot illetve a fórumot. És mit találok? Pár ügyeletes habzószájú kontrollbuzit.
    “És a kontroll vs. kontroll, mint sztem sokaknak rajtam kívül is az egyik angy kedvence”
    Másoknak meg nem. Szerintem pl. semmi élvezetes nincs benne. Kontroll ellen játszani pedig még kevesebb játékélmény, mint a dal ellen.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s