Csóró DM ismét próbálkozott

A hétvégén tartottuk a Blog szokásos havi versenyét, ami az utolsó Világégéses verseny lévén nem lett túlbonyolítva. Sima pörgős verseny volt az ultrák kitiltásával, ahol jó néhány eddig nem engedélyezett kártya kerülhetett volna elő az asztalokon. Remek alkalom volt számomra, hogy tovább próbálkozzak a Csóró DM projekt kiteljesítésével.

lepeselonyA pörgős versenyeken sokkal inkább a valamilyen szempontból végletes paklik szoktak nagyot alkotni, mintsem a mindig stabil kontroll összeállítások. Ennek jegyében kezdtem el módszeresen átnézni a teljes gy-ngy készletet. Első ötletem a sokszor megpengetett Lépéselőny + A kalandozók védőszentje volt, amit el is kezdtem összepakolni. A magamnak tett szűrő igen egyszerűen volt beállítva: aki képes az 1 manánkért legalább 4 sebzést felmutatni, az jöhet a buliba. Gyors fejszámolás után belátható, hogy ez fix 2. körös győzelmet jelent, ha egy lámpa ellen játszunk. Majd miután elkezdtem összerakni a decket, akkor szembesültem vele, hogy bizony abszolút minőségi lapból csak 24 lény körüli található a koncepcióhoz (magam se hittem volna először, de sajnos ez a keserű igazság). Gyorsan kiegészítettem kis KF-es vonallal ,plusz néhány nem kaller hordalénnyel. Aztán ki is dobtam az egész ötletet, mert a 3 lapos kezdés mellett nem szívesen játszom olyan lappal, amit nem tudok egyből kirakni. Illetve a nem kaller hordalények esetén semmilyen biztosíték nincs arra, hogy létre is fognak jönni.

buvos_erdoAz extrém gyors nem jött össze, úgyhogy gondoltam átváltok az extrém lassúra, és egy hamisítatlan 3 Bűvös erdő + Átkozott követős tűz deckre nyergeltem át. Azt hiszem, hogy sikerült megtalálnom a legjobb összeállítását a paklinak (igen, nem túl bonyolult összerakni, de a sok lövés közül sem teljesen egyértelmű, hogy melyiket kell használni, valamint, hogy mennyi húzáspotenciál kell a deckbe), így le is vittem tesztelni péntek délután a D-be a csodát. Dave is lent tanyázott szokás szerint, aki Kakuk Robi deckjét kölcsönkérve rögtön kötélnek állt egy kis teszteléshez. Először a Robi által végül forgatott védekezős gané deck ellen játszottam, ami mondanom sem kell, hogy a kivédekezett lények miatt kivétel nélkül mindig kettétörték a paklimat. Gyors paklicsere után egy legendás paklival találtam szembe magam, ami ellen meglehetősen érdekes mérleget tudtam produkálni, olyan 55-60%-ban nyertem én a meccseket kezdéstől függetlenül. A pakli tehát azt tudja, amit az erdő tud: egy matchupban, ha elöl vagy, akkor jó eséllyel már a narancs lapjaid elteszik az ellenfelet, míg ugyanez igaz fordítva is. Ezzel még önmagában nem is lett volna nagy probléma, viszont ez alatt a cirka 6-7 meccs alatt kiderült számomra, hogy kevés unalmasabb dolog van, mint tűzerdővel játszani. Így úgy döntöttem, hogy bár hiába lehetnék eredményes(ebb) ezzel a koncepcióval, mint bármelyik másik gy-ngy összeállítással, mégis valami mással fogok játszani. A szórakozás egy versenyen már jó ideje többet ér számomra, mint az, hogy 1-2-15 kiegészítőt nyerek-e. El is kezdtünk egy picit közösen ötletelni, hogy mi az, ami jó lehet a fenti feltételek között. Csak hogy a legelvetemültebb ötletet említsem, az A háború szele + Oroszlánüvöltés kombináció használatára is épült. Végül rosszabbnál-rosszabb ötletekkel a fejemben mentem haza, hogy csinálhassak valamilyen decket másnapra. Otthon aztán kipattant a szikra és létrejött A torzak hercegés thargodan pakli. Lássuk!

követő: A torzak hercege

a_torzak_hercege3 Mhorg

3 Fekélyes thargodan

3 Thargodan szolga

3 Dúvad

3 A sötétség gyermeke

2 Zarknod pecsenyéje

3 Mágiamorfáló

3 Goblin kutató

3 Az aranysereg stratégája

3 Baghar korbácsa

3 Elmecsapda

3 Gyilkos pöröly

3 Okulüpaj robbanó gömbje

1 Ryuku harci szekér

3 Kiégett őskő

1 Ködamulett

3 Talpig vasban

45 lap

A deck nagyon hangulatosra sikeredett, ami alapvetően egy brutálisan gyors hordaként funkcionál, amibe több apró kombó is bekerült (főleg a Baghar korbáccsal nyilván). A lapcounterek ellen is védett egy meghatározó része, valamint az első körös Mhorg + Mágiamorfáló után nem állnak túl jól a kontroll jellegű összeállítások. A követő egyébként brutálisan erős, ha pedig még jó pár ZSZ költségű thargodan érkezik a következő kieggel, akkor egészen ígéretes kis csapat is összeállhat belőlük (Orkhan Thai egyik legnagyobb hibája, hogy kizárólag VP-ért érkezik).

techianafluxA 12 fordulóról részletes leírást most nem adnék, inkább csak érdekesebb vagy tanulságos momentumokat emelnék ki. Az első mindjárt a legelső fordulóban történt Tóth István, alias papa ellen, aki kedvenc Arochos pakliját forgatta. Ez a meccs ékes bizonyítéka volt annak, hogy miért van szüksége counterekre a játéknak. Egy első körörs Thargodan szolgás passzom után (én kezdtem) a második körömre el lettem zárva. Majd Papa a második körében el is vert egy Apró kívánság – Legfelsőbb pap – Kismassza – Rubin végzetúr – Goblin füstkergető move-val. Mivel a paklim nem az azonnali beleszólások mellett köteleződött el, így kb. 2 perc alatt voltam kénytelen gratulálni ellenfelemnek. Hasonló tapasztalat volt, amikor a bűbáj deck úgy tépte le az asztalomat és rakott rám 2(!) fluxot egy Bűvös forrással és egy Fezmin gépezettel a második körre, hogy eközben az én lapjaimat is használta. A nap külön adaléka volt, hogy sikerült kétszer is 5 KF tárgyat húznom az első 5 lapomból, amikor 7 van összesen a pakliban. Mondanom sem kell, hogy kikaptam ezekben a fordulókban. Vagy amikor Veszprémi Dániel ellen 2 fullos semmizés se volt elég a 4 manával felálló gyűjtőgenes paklija ellen Korlátozás mellett. Az eredmény az eddigiek alapján szokásosnak mondható, nem túl fényes kategória: 12/4. Egy ideális világban a deck 6-ra jónak kellett volna, hogy legyen, de ugye mint olyan sok dolognál, itt sincsen értelme beszélni a sok “ha”-ról. Eddig nagy tanulsága a projektnek, hogy a counterek iszonyatosan hiányoznak ebből a poolból, valamint az Életadó – Kétségbeesés – Flux típusú lapokkal egyszerűen nem képes tartani a tempót, legyen az kb. bármilyen összeállítás. Az eddigi két kísérlet alapján a Molluszkos ZSZ decket (pláne ha kevesebb megkötés van a pakliépítés terén) egy kategóriával erősebbnek érzem a thargiknál. Az új kiegészítőt már nagyon várom, hogy új dolgokkal lehessen próbálkozni. De sokakkal ellentétben én aranytól lefelé fogok gerjedni a dolgokra!

Dávid Máté

12 thoughts on “Csóró DM ismét próbálkozott

  1. Ez a deck egy általam “rohampakli”-nak titulált elképzelés. Azaz: a kezdőkézből kell kialakítani a győzelemhez szükséges (jellemzően: erőforrás, vagy Ép) fölényt. Ezt csak védelmet nyújtó narancs lap mellett lehet elérni, és még úgy sem garantált a siker.
    A nagyherceg nem nyújt védelmet. Ennyi. Sokszor próbálkoztam Thargodannal, többféle felállásban. Az ork rohampaklival tudnám párhuzamba állítani. A manifesztáció hasonlóan tehetetlen a védekezés terén… Bár mindkettő nagyszerűen gyorsítja a saját koncepcióját.
    Talán még 5 destabbal is hatásosabb lett volna ez a pakli…

  2. A tesztelesen furcsamod egesz jol mukodtek a ‘kipakolok, majd halo’ elkepzelesek (vegyitve a ‘sok antimagikus leny van a paklimban, amik letre is jonnek’ elkepzelessel). Persze azert egy lassito-spoiler-kontroll ellen nehez…

  3. Itt az is fontos dolog, hogy csak, gy-ngy lapok voltak, A legjobb thargi (Montrix) pl egy igen közkedvelt fegyvertény minden formátumon, nem is beszélve a böri őrről. Kíváncsi vagyok látok e hagyi környezetben thargodan paklit, remélem igen.

  4. Ez a projekt kissé hasonlít a kőleves meséjére. Hagyományos környezetben ilyen megkötésekkel nem nagyon lehet eléreni jó eredményt. Anno Zsolti végzeturas dekkje volt talán a kivétel, lehet azzal kellene próbálkozni.

    Amúgy jobb lenne, ha annyi könnyítést engedélyeznél amgadnak, hogy legalább Zéneket használj, mert így nagyon nehéz lesz maradandót alkotni.

  5. Támogatom a challenge gyengítését zén&gyngy megszorításra. A zén még az egyszerű beszerzés mezsgyéjén volt és marad, tehát a “csóró”sághoz igazán illeszkedik. Bár Dév etnikum challenge se lesz az a habzsi-dőzsi, hisz az etnikummá specifikált lapok általában filléresek, innentől kezdve meg elég hasonló a két challenge.

  6. Igen sajnos már a kezdetekkor érezhető volt, hogy ez kissé nagy falat lesz.Mindenesetre ameddig ez örömet okoz azt javaslom csináld bátran DM,de ne menjen az élvezet rovására a cselendzs,akkor inkább offoljuk vagy módosítsunk rajta.

  7. Ha az eredményesség számított volna, akkor jöhetett volna a teki-hangya-magzat-oltár-győzelem ár csoda.

  8. Lehet kellett volna egy lépéselőny is a követő mellé. Én úgy tesztelgettem ezt a paklit az utóbbi időben és igen brutális dolgokra képes. Persze ritkák nélkül gyengébb lesz, de még úgy is lenne 3 stabil induló lényed ami csontot fial (mhorg, dúvad, mágiamorfáló) + be lehet próbálni az antimágiázó törpöket, befér a 3 elmecsapda stb.
    Szerintem is érdemes lenne a kihívásodat “kezdő-DM”-ra módosítani, aki használhat zént és gyngy-t, a csak gyngy sajnos nagyon bekorlátozza a lehetőséget és még inkább az “aki kétszer kezd nyer”-felé tolja el a játékot.

    Üdv: Kyb

  9. Én is támogatom a bővítést a (jelenleg is kapható, tehát könnyen beszerezhető) Zénekkel, beleférne a csóró kategóriába és a folyamatosan megjelenő új lapok is adhatnának egy kis plusz a gyngy-pakliknak.

  10. Esküszöm annyira megszokom mindig, hogy ott van, hogy sosem tűnik fel, csak pár nap múlva.🙂

  11. Utána néztem annak amit írtál. És nem hiszem el, hogy nem tudtad volna össze rakni a kaller decket. Csak nem dolgoztál vele eleget😀 Itt az én változatom (ebben a kezdő kézre a harcostárs és 2 ork lángvető a legrosszab😉 ) :
    Lépéselőny
    A kalandozók védőszentje
    3 Aquan új
    3 Dharosz
    3 Tyeoral
    3 Királyi fegyvernök új
    3 Páncélos lovag új
    3 Szinati szerzetes új
    3 Delga
    3 Szárnyas Szuszi új
    3 Szapora törpe
    3 Cyron
    3 Józan
    3 Harq al-Ada
    2 Rubin végzetúr
    2 Harcostárs
    2 Ork lángvető

    Ha jól megnézed a te kritériumaidnak csak két lap (Harq al-Ada, Szinati szerzetes( nem felel meg de azokra is lehet alternatívát találni. Illetve a 2 problémásabb kezdő lapra(Rubin végezúr, Harcostárs) is. Íma pár alternatíva: Zokneenho, Ősharcos, Mantrion, Kóspalaki sajtolvasó, Hozsi, Kalandozók városa(Barrakis, Megtestesült sötétség új)

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

