Paklileírás – Sárkány deck

Felújított követő támogatásával térhetnek vissza a repülő szörnyetegek – lássuk, milyen paklit építhetünk rájuk.

Sárkány pakli, mint olyan már évek óta nem volt megtalálható a versenypaklik palettáján (kivéve persze a Veszélyes faj formátumot, ahol köd pakliban megbújva csaptak le a szárnyas veszedelmek), így éppen itt volt az ideje annak, hogy felélesszék a HKK talán legnépszerűbb etnikumát. A Mágusok alkonya szerencsére tesz is ezért: nem csak számos új sárkány jelent meg benne, hanem megérkezett az új Sárkány úrnő is, mely az eddigiek (olcsóbbítás és +1 ÉP) mellett immáron +1 sebzéssel és – ami igazán játszhatóvá teszi – rezisztenciával látja el szörnyeinket. Ez tehát egy olyan hordának ágyaz meg, amely nagy és stabil lényekkel operál, és akár a második körre agyoncsaphatja az ellenfelet. Ezen belül persze elég sok irányba el lehet indulni: én egy “egyenes és őszinte” vonal mellett tettem le ezúttal a voksomat, ahol counterekkel igyekszünk majd bevédeni rohamozó seregünket.

zafir_drakonLássuk az új példányokat. Közülük a legjobb egyértelműen a Zafír drakón, aki ugyan messze nem a legnagyobb, ám a kezdőkézben mégis őt szeretnénk látni, hiszen hihetetlenül felpörgeti a paklit. Ha létrejön, és az ellenfél nem tudja egyből leszedni (ez a rezisztencia miatt ugye igen nehéz mutatvány), akkor teljesen ingyen (mana- és lapköltség nélkül) kapunk egy 3/4-es repülő lényt, ami a következő körökben tovább adhatja nekünk a tápot – ha esetleg többet is ki tudunk rakni belőle az első körben, akkor van csak igazán nagy bajban az ellenfél. Hálója minket nem nagyon fog zavarni, a szemben ülőnek azonban nem kizárt, hogy kellemetlen lesz. Picivel drágább, második körös lapok Az Úrnő sárkánya és a Kémsárkány. Előbbi az ütőlény mintapéldánya, mely ugyan tőlünk is igényel egy kis ÉP-befektetést, ám ha kijött, onnantól az ellenfélnek általában egyetlen köre marad arra, hogy műveljen valamit (nyerjen, vagy megpróbálja leszedni), hiszen a körönkénti 8 sebzés meglehetősen brutális, az anti-mágia: 0 miatt pedig counterelni is nehéz a játék elején. A Kémsárkányt mágikus védelme teszi nehezen megoldhatóvá, ráadásul van egy igencsak jó képessége is a 6 sebzés mellé, hiszen elérhetjük vele, hogy az ellenfél rendre szuboptimális lapot húzzon – mi pedig éppen ellenkezőleg. Van még itt egy náluk is nagyobb sárkány a Lávasárkány személyében, akire ugyan már 3 VP-t kell költenünk (az esetek többségében), ám ezt Az Úrnő sárkányához hasonlóan anti-mágia: 0 képességgel kárpótolja, ráadásul 9-et oda tud csavarni az ellenfélnek. Van emellett egy remek áramlása is, mellyel lyukat lőhetünk az őrposztra, vagy éppen kivégezhetjük vele a néhány ÉP-n egyensúlyozó ellenfelet. Utolsó sárkányunk az Ébenfekete sárkány, aki a counter szekciót hivatott erősíteni – a játék előrehaladtával persze méretei is egyre szebbek lesznek, de odáig azért nem szeretnénk eljutni. Jó lap lehet emellett a lopások ellen is, ha esetleg az ellenfél mindenféle szirénekkel próbálná körbejátszani rezisztenciánkat.

a_fold_sarkanyaCounterelő sárkányból van még egy darab, igaz, ő már nem az új szettből van: A föld sárkánya az illető, melyet eddig a kutya sem használt, most azonban 1 VP-s, rezisztens lapcounterként mutathatja meg a tudását, amely ráadásul 5-ösökkel is meg tudja kínálni az ellenfelet, ha eljut az őrposztig. Maximális mennyiséggel játszanék még a fentiek mellett a paklink legkorosabb sárkányával, a Sárkányidomárral is, aki már a második körtől igen jó biznisz lesz számunkra, hiszen a beleölt manát olcsóbbítás formájában adja vissza (jó esetben többszörösen), és a lapot is azonnal megkapjuk rá, amint kiteszünk mellé egy másik fenevadat. Leginkább a Zafír drakónra hasonlít, és bár az idomár kalandozóként a harcban kevésbé jeleskedik, kárpótolhat minket, hogy van egy nagyon jó gyűjtőből visszavevős képessége is, így a játék minden szakaszában jól fog jönni. Fun fact: ha van 3 Sárkányidomárunk, akkor bármennyiszer eljátszhatjuk, hogy 1 VP-ért húzunk egy lapot (mindig a “régebbit” kell beáldozni, visszavéve a harmadikat). Egy-egy darabot betennék még a Hegymélyi drakónból, valamint az Aranysárkányból is. Mindkettő arra jó, hogy a kissé elkanászodott ellenfelet helyretegye: előbbi leginkább a kis lényeket pusztíthatja el (és szinte leszedhetetlen, ha hagyunk rá manát), utóbbi pedig a komplett asztalt kikapcsolja kijátszásakor – zanszilánkos költségüknek hála az esetlegesen pottyanó komponenseket is tudjuk mire költeni.

Szemfüles olvasóknak feltűnhetett, hogy ez már öt szín, hiszen a kötelező Elenios mellett Raia, Leah, Dornodon és Tharr is bekerült a pakliba. Szerencsére van egy kártya, amivel ezt a problémát át tudjuk hidalni: ez nem más, mint a Mardakor misztikus – a fekete színt (vagyis a 3 Ébenfekete sárkányt) az ő segítségével fogjuk a pakliba applikálni. Ha nem tudunk (vagy simán csak nem szeretnénk) ultraritkázni, akkor a fekete vagy a barna szín egyikéről kénytelenek leszünk lemondani.

szornyidomitasLényeinkkel ezzel meg is volnánk, itt az ideje némi sebességet adni a paklinak. Követőnk olcsóbbítása persze jó dolog, ám nem árt arra is felkészülni, amikor esetleg nem lesz ott, hogy segítsen: a Hívó kürt például a mai napig az egyik legjobb erre a célra, ráadásul élő követő mellett sem lesz haszontalan, hiszen látható, hogy azért lapulnak itt drágább sárkányok is. Én azonban mégsem a színtelen tárgyat fogom használni, hanem a Szörnyidomítást, mert bár így kénytelenek leszünk lemondani az olyan huncutságokról, mint például az elsőkörös Az Úrnő sárkánya (kivéve persze, ha olyan ügyesek vagyunk, hogy fel tudjuk építeni egy Zafír drakónnal), a plusz sebzés és a kárpótlás azonban nagyon jó extráknak számítanak. A második körben egy ilyennel nyitva általában ki fogunk tudni tenni két sárkányt – ha ez éppenséggel két Az Úrnő sárkánya, akkor már el is csomagoltuk ellenfelünket. Persze egyszerűbb, ha olcsóbbítás helyett inkább a rendelkezésünkre álló varázspont mennyiségét növeljük meg: erre jelenleg az új kódos lap, a Sötét mágia az egyik legjobb opció, hiszen nem elég, hogy fixen létrejön, de az első kört sem kell miatta beáldoznunk, hiszen a második körös keretből könnyedén kifér (kivéve persze, ha drágít az ellenfél, hiszen ekkor a követőnk miatt nem működik az ősmágiája).

az_eros_erejePaklink utolsó harmada a védelemből fog állni, hiszen az eddigi két counter-sárkányra aligha bízhatunk rá mindent. Nagy segítségünkre lesznek a játék leguniverzálisabb ingyenes (vagy ahhoz közeli) lapfogásai, Az erős ereje, a Solisar aurája és a Térszaggatás. Valamelyik (leginkább a Térszaggatás) helyett használhatunk Majd legközelebbet is – az esetek többségében persze nem az ellenfél counterére, hanem a mi lapunkra kijátszva, hiszen ekkor valóban ingyenes lapcounterként működik, csak éppen egy másik sárkányt kell kijátszanunk a kezünkből, amire azért általában lesz lehetőség. Innen sem maradhat ki mindezek mellett a Világégés sztárja, a Techiánaflux, amely még jobban bevéd minket a különféle lényes pakliktól – okosan használjuk, csak arra lőjük el, ami valóban komoly mértékben hátráltatna bennünket, hiszen ne feledjük, nagyon gyors paklival játszunk. Ha kezdőkézre húztuk, általában megéri átadni a kezdést (már ha alapból mi kezdenénk), hiszen a tempóhátrányt általában gyorsan le tudjuk majd dolgozni, ráadásul countereket és Zafír drakónt is nagyobb eséllyel húzunk ekkor. Végezetül pedig egy azonnali leszedés is bekerült a pakliba, hogy még több opciónk legyen az ellenfél körére (főleg egy Zafír drakón után): egy A szépség dühével akár ingyen megakaszthatjuk a kiépülni készülő ellenfelet, ami költségét tekintve jól illeszkedik többi védekező lapunk közé.


A pakli

követő: Sárkány úrnő

sarkany_urno3 Zafír drakón
3 Az Úrnő sárkánya
3 Kémsárkány
3 Lávasárkány
Ébenfekete sárkány
3 A föld sárkánya
3 Sárkányidomár
1 Hegymélyi drakón
1 Aranysárkány
1 Mardakor misztikus
Szörnyidomítás
3 Sötét mágia
3 Az erős ereje
3 Solisar aurája
3 Térszaggatás
3 Techiánaflux
3 A szépség dühe

45 lap


naxrahn_a_kegyetlenAz egyes sárkányok mennyiségével variálhatunk valamelyest, és igaz ez a Mardakor misztikussal használt színre is, hiszen szóba jöhet még Fairlight is, leginkább a Tigrissárkány és a Kyorg tudás miatt. Nagy előnye emellett a paklinak, hogy a deck magját alkotó sárkányokat nem nagyon kell birizgálnunk, hiszen szinte minden környezetben megállják a helyüket (a Zafír drakón és a Sárkányidomár gyengülhetnek a legtöbbet, ha Zarknodos szabálylappal nézünk szembe). A Ködsárkányt és Nax’rahn, a kegyetlent azért ne hagyjuk ki, hiszen előbbi drágítások ellen, utóbbi pedig leginkább a tokentermelő követőkkel szemben tehet komoly szolgálatot.

Nem győzöm hangsúlyozni, hogy a pakli csupán egy variánsa a sárkányos koncepciónak, hiszen a színeken túl a szabálylapokkal (leginkább Lassan járj!-jal) is lehet játszadozni. Éppen ezért nem kizárt, hogy a későbbiekben visszatérünk még az etnikumhoz, hogy egy kicsit más szemszögből is megvizsgáljuk őket. Addig is jó játékot!

Csető Zsolt

4 thoughts on “Paklileírás – Sárkány deck

  1. Sárkányok előre!! Igencsak jó pakli,kíváncsi vagyok lesznek-e páran elég bátrak, hogy akár hagyin is kipróbálják!

  2. már csak a követő szépsége miatt megéri (ami kicsit Így neveld a sárkányod 2), de egyébként nem lesz rosszabb rush mint egy kaller, ami azért tavaly is volt top 10ben

  3. A Zafír drakón elég durva, de szerintem lesznek ettől sikeresebb etnikum paklik is hagyin. UR nélküli környezetben a járjas verzióban látok még fantáziát.

  4. Korrekt leírás. Persze kissé másképpen látom a dolgokat (Térszaggatás helyett fürge manót raktam be; szépség dühe helyett megsemmisítő csapást használtam)

    A zöld színen érdemes még elgondolkodni, Kagg iszonyatosan nagy előnyt tud termelni hosszú és rövid távon egyaránt.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s