Hogyan tovább?

Ti mit vártok a következő nagykiegészítőtől?

Alig egy hónapja csupán, hogy megjelent a Mágusok alkonya, így a játékosok még bőven az új lapokkal vannak elfoglalva. Érdemes azonban már most a jövőbe pillantani, így ma arról kérdezünk benneteket, hogy milyen játéktechnikai változásokat és újításokat vártok a következő esztendőtől?

Leginkább az alábbi dolgokra lennénk kíváncsiak:

  • Mi legyen a következő nagykiegészítő koncepciója?
  • Mely színek kapjanak komolyabb erősítést, és melyek ne?
  • Mely paklik és etnikumok szorulnak további erősítésre?
  • Legyen valamilyen új szabály?
  • Van olyan játékelem, ami szerinted hiányzik vagy nagyon háttérbe szorult?

Véleményeiteket a kommentek között oszthatjátok meg velünk!

Csető Zsolt

64 thoughts on “Hogyan tovább?

  1. Bár én el tudom mondani máshol is, azért leírom, yetik kapjanak lapokat, csapjunk oda az ősmágiának, rox, plusz ami teljesen egyértelmű, de engem nem izgat, hogy a Rhatt kapjon pár lapot, amivel visszatérhet (mondjuk Jufe így is elintézi, bogyika :))

    Tehát, amiért én küzdeni fogok, az elsős sorban ez.

  2. pár hónap múlva, több tapasztalat alapján szerintem jobban lehetne véleményt mondani, de általánosságban, a játék sokszínűségét, a hagyományos versenyeknél a rengeteg összeállítható koncepció lehetőségét valahogy át kéne vinni a többi formátumra is.

    egyszínűn vannak nagyon domináns paklik, amik hagyományoson is erősek, pl angyal deck. ezeknél lehetne valamit tenni a balansz érdekében, persze a tokentermelős koncepciók ellen jöttek ki lapok, de azok csak a saját színűknél használhatóak. de amúgy most egy verseny előtt nagyon szép kínálatból elhet váalsztani, hogy mivel elhessen menni érdemes lehessen elmenni egy versenyre.😀 szóval e téren elégedettek lehetünk.

    lehetne tenni egy próbát arra is, hogy a kincsezés működjön az első korben is, ha az ellenfél kezdett, és kellenének kézből kánterlős tárgyak, mert hiába lehet többféle izgalmas koncepciót csinálni belőlük, ha egyszerűen ne mjönnek létre a lapjaim, amikbe még egy másikat is bele kellett kincsezni, akkor kikapok. ha meg antimágiás tárgyakat használok, akkor azonnalik hiányában nem tudo kaz ellenfél körébe beleszólni, csak aztalról, de ez nem az igazi…

    elég nehézkes lesz a helyzetük a sok háló és lapkánter meg aktivizálást igénylő képesség semlegesítés között így is.

    a szirének kapjanak utánpótlst, ne haljanak meg egyből, mint a sziránuszok, ami amúgy egy tök jó kis faj volt. viszont további új fajokra szerintem nincs szükség, a meglévőket tartsuk meg játszható erősségűre, értelmes koncepciókban. szerencsére most ebből is van rengeteg (faj verseny szinten)

    szerintem a morfokból elég, ennyi se kellett volna.

  3. Szerintem új szabályra különösebben nincs szükség. Ha etnikum akkor a goblinokat mondanám, ha színt kéne erősíteni akkor tharr esetleg rhatt. Némiképpen több tárgyat is elbírna a játék, de könyörgöm ne fókiszkristályt. Hirtelen ez jutott eszembe.

  4. Szeretném, ha a járj-erdő és egyéb drágítós koncepciók újból versenyerősek legyenek, tehát valami univerzális megoldás az ősmágiára:). Elnéznék egy erősítést Rhatt és a Tharr lapok között is. goblin újraélesztésnek örülnék a legjobban, mondjuk egy vagány goblin termelő követőnek😀.
    Szerintem a játék nagyon próbálkozik a fókuszkristályokkal, nem feltétlen nagy kiegbe (amúgy sem tetszik ez a taktika, hogy nagy kiegbe követőket, szabálylapokat, őslicheket tegyenek) egy erős követőt nekik, mert már talán az hiányzik csak nekik.

  5. Túl sokat még nem volt lehetőségem forgatni az új lapokat kellő számú verseny híján (1 hónap azért csak kevés idő, még akkor is ha minden lehetséges versenyen ott voltam), így csak a megjelent lapkészlet alapján tudok javaslatokat tenni.

    A nagykieg koncepciója:
    -Ezt úgysem mi döntjük el, ez túl nagy volumenű dolog ahhoz, hogy az aprócska javaslataink hatással legyenek rá. Szerintem ezt felesleges volt megkérdeznetek.🙂

    Erősítendő színek:
    -A dornodon (áldozós, ZSZ hoki, ork, tűz, stb.), tharr (goblin, óriás, tárgyak stb.) és rhatt (bloki-hoki, köd, ganék, stb.) színek az említett koncepciókon keresztül kapjanak további erősítést! Kaptak most is sok lapot, de azt jósolom, hogy ennke ellenére is ők lesznek most a leggyengébb színei az év metájának. Az említett koncepciókon kívüli erősítésük nem tudom mennyire lenne értelmes, de kétlem, hogy működne.

    Erősítendő paklik, etinkumok:
    -Az épületeket jó lenne tovább erősíteni. Akár általánosan, akár a mágus iskolákon keresztül. Utóbbiaknak a koncepciójuk a ritkaságukat nézve így nézhetne ki: 4. szint zénes, 5. szint alacsony árkategóriás ritka, 6. szint drágább ritka, 7. szint UR. A képességeket a tesztelőkre bízom, de igény szerint segítek szívesen lapötlettel.
    -A blokkolás legyen rajta minden rhatt lapon. Aki kitalálta ennek az eltörlését, azt el kell égetni máglyán! Önálló etnikumként halott a képesség, akármilyen erős lapokat adtok ki hozzá.
    -Jöjjön ki több ködös lap!
    -A repülő fattyhoz hasonló, végtelen példányszámban használható, de a saját paklijában mégis értelmes lapokból jó lenne, ha 1-1 darab minden jövőbeli nagykiegészítőben megjelenne. Ennél több azért sok lenne.

    Új szabály:
    -A villám lapok kapjanak külön ikont, úgy mint a tűz lapok!
    -A védekezést vissza lehetne állítani végtelen kijátszott lapra egy szabálylappal vagy követővel szerintem. Úgy már nem lenne durva a dolog.

    Erősítendő játékelem:
    -Kapjon minden szín token termelős követőt! Unom már, hogy csak a fehér és a lila szín rendelkezik ilyen paklikkal.
    -Nem ártana néhány, a hálót megoldó lap (komoly feltételek mellett persze). Nem csak a végtelen hokit zavarja a sok háló, jó néhány közepesen kiterülős paklit is ellehetetlenít.
    -Az ősmágiát ki kell küszöbölni valahogyan, hogy legyen értelme játszani drágító paklikkal. Adtam már be megszüntethettlen követőből, illetve a Szökőkúthoz hasonlóan kézből mutogatással egy forrásimmunis lényt az ellenfél oldalára termelő papírral, ami olcsóbbít minden szakértelmet 2 SZK-val.🙂 De feltételezem, hogy nem fognak kiadásra kerülni, mert hát ugye a lapötletes fórum büdös a tesztelőknek. Akár a hóba is hugyozhatnánk a lapötleteket, kb annyit érnek.

    Egyéb:
    -Jó lenne megszüntetni a bontott/draft exkluzív gyngyk kiadását (gitt leszedések, plz), azokat jobban utálom kibontani, mint Zsolt atya az Őslicheket.🙂
    -A réges régen kitiltott, ill. lekorlátozott lapokat lektoráljátok! A többségük mára már használhatatlanul gyenge lett.

  6. Sziasztok.
    Ami az én szívem csücske, az ellenfél paklijából dobatás persze a semmibe… Motyogóra is gondoltam, de főként Morganos lapok felújítása, kiegészítése által.
    Üdv. István

  7. Koncepció: fajokhoz több fajta követő vagyvmi más megoldás, amivel kicsit ki lehet mozgatni a koncepcionális paklikat az unalomból. gondolok itt arra ha farkas pakli-> lassan járj! , kicsit színesebbek lennének a fajok ha egy altípust nem csak egyféleképpen lehetne összetenni.

    Mind emellett több fajnak is elférne követő: Goblin, Vérfarkas, Yeti stb.

    Törpéből még mindig kevés lap van. kicsit erősödhetnének.
    egy két erősebb ork is elférne
    villám ikonosítása szerintem is jó ötlet

  8. @lartem: szerintem egy kullancs jelentené a jó megoldást, ami valahogy így nézne ki:
    0vp-2nekron közti IK
    drágíthatatlan
    0/2, hogy ne vigye a domi morf és az óriássík
    kijátszásakor átkerül ellenfeledhez
    hátrányok: nem mehet fel az őrposztba, nem építkezhet, nem lehet feláldozni, gazdájának minden lapja olcsóbb egy nekronnal (de nem mehet így egy alá)

  9. Talán kissé korai még erről beszélni, de örülök, hogy szóba került a téma. A Mágusok Alkonyával kiváló munkát végzett a kiadó és a tesztelők, bízom benne, hogy visszajön az Ébredés idején tapasztalt érdeklődés és vásárlási kedv a HKK iránt. Az évi két nagykiegészítőnek is örülnék.🙂 Kezdjünk bele a válaszomba, bocsánat, hosszú leszek.

    Koncepció: eléggé képlékeny még, viszont biztosan megtartanám a minőségi felújításokat. Ebből a szempontból az Újjászületés és az Örökkévalóság kiegészítők az iránymutatóak: szép illusztrációjú hangulatos lapokat, melyeket régebbről is ismerhetek, szívesen bontok.
    Néhány lap, amit szívesen látnék felújítva (a teljesség igénye nélkül): A hatalom szava, Emléktolvaj, Morgan szelleme, Lymona, Megtestesülés, Lélekharang, Raptor szablya, Urgod ajándéka, Halálelementál, A mágusok átka, Pszichikai csapás, Tűzhurrikán, Véreső, Tűzfal, Nagyobb tűzféreg, Időkapu, Kleptománia, Ra’Ronn, Célpontválasztás, Gran’Darr, Varázsszél, Exhumálás, Gyorsaságpróba, Kenbug, Shuan’Darr, A nagytanács ítélete, A Fenevad üvöltése, Időrabló, Pyrk vipera, Halállista, Szellemkalapács, Orrfricskázás, Tudós szilmill, Zöld nyálka, Ében thargodan, A tűz oltára, Denerissa, Morzdomigron, Villámkorbács, Halálaura, Dzsungel, Sziklaskorpió, Kicsi a rakás, Meteorhullás, Fürkésző, Detonáló amulett, A káprázat ereje, Lelkek börtöne, Tükördémon, Hihető illúzió, A próféta parancsa, Owooti aligátor, Por és homok, Cheotox, Dezintegráció, Tirranda, Tirranda üstje, Pszi csáp, Fókuszgömb, Az egyesült entitás döntése, A tisztesség manifesztációja, Harcos hárpia, Pulzáló manazár, Angyali bűbáj, Isteni parancs, Az élettelenség megcsúfolása, Sziklaóriás, Sziklaóriás sámán, Bíbor mösze, Fókuszált mágia, Fekete főnix, Clod Onar, Szárnyaló halál, Lyx-daik-i boszorkánykódex, A gyík lesújt, Bo’adhun csapás, Márvány apostol, Halálos litánia, Holtak serege, Melkon titka, Törpetárna, Fürge Rhemedyl, Kozmikus csodabogár, Xevlar, Ma’yia dala, Nagy Limbó, Élőholt pegazus, Alvás, Nugman gyümölcs, Párbajtőr, Fájdalmas búcsú, Timera szolgálólánya, Ősi létezés, Morgan mágiája, Mokku, Villámgyors tanulás, Goblin harcos, Éjpók, Káoszurna, Mithinor, Kyorg szolgasárkány, Pozitív robbanás, Idéző teknős, Sárkányfióka, Motyogórém, Furmányos pegazus, Impulzus, Purifikáció, Rhatt forgószele, Hajdani hős, Az ősmágus, Kisebb kincsfutár, Gigantikus lovas, Lestinoh, a teknős legenda, Nerub csendvarázs, Kozmikus örvény, Tündérsárkány, Plazmacsóva, Béklyóba verve, A gazdagok választása, Morgan torzítása, Bazmaon gyilkosa, Kinetikus morf, Matilda, Átokosztó, Diz-ruptor, A kör bezárul, Élőáldozat, Albínó küklopsz, Visszalépés, A sellők csábítása, A bűbájosság rúnája, Tiszta játék, Nekromanta lord, Káoszkígyó, Fényelementál, Quwarg kincstáros, A szelek ura, Morgan születése, Szemet szemért, Ártatlan Ártalom, Loachlan, A tizenhármak tanácsa, stb.
    Változatlan formában kiadható lapok: Majd legközelebb, Esszenciakapocs, Kisebb Zan.
    És megtartanám a galetkiket, testrészeket, szakértelmeket is.

    Színek erősítése: Rhattot mindenképpen erősíteném, néhány lapon visszahoznám a blokkolást is. Fairlight, Raia, Chara-din kaphatna most egy kicsit kevesbb tápot. A többi színt okénak érzem.

    Paklik, etnikumok erősítése: burástyákat a népnek! (csak viccelek). A drágítós szabálylapok jobban visszajöhetnének, a kombópaklikat sajnos kiherélték, itt lehetne valamilyen újabb koncepcióteremtő lapot behozni, hadd agyaljanak a HKK-sok (vagy újat kitalálni, erre jó példa A hét törzs főnöke). A tárgyak is kaphatnának további lapokat (nem fókuszkristályokat). Ha pedig komolyan gondoljátok ezt a Behemótok nagymesterés dolgot, akkor 10+ ÉP-s lények is jöhetnek. Néhány etnikum, melyekből többet látnék: klasszikus kalandozók, galetki, szakértelem, avatár, elementál, orgling, pegazus, pók, szirén, yeti (helló, Barti!🙂 ).

    Új szabály: NE legyen. Vagy ha mégis, max. 1-2. Ehhez mások jobban értenek, ha rajtam múlna, minden maradna a jelenlegi állapotában. Viszont fontos, hogy a lapok összhangban legyenek a HKK kódexszel, ehhez János tud iránymutatást adni.

    Játékelemek: az az új trend, hogy legyen min. 3 jel az illusztráció és a kártya képessége között (ősmágia, háló, stb.). Ezt egy kicsit visszafognám. Morfokból van elég, nem is igazán lehetne újabbakat behozni. Jó lenne több: blokkolás, dermesztésjelzők, őrző lények, meleg kézfogás. Azt pedig felejtsük el, hogy valamire nem lehet reagálni vagy ködös és cantrip lap egyszerre.

    Nagyon nehéz összehozni egy nagykiegészítőt, itt nem az van, mint a Zéneknél, hogy legyen 5 koncepciótápoló lap meg 5 másik, hanem minden paklit erősítenie kell, illetve egy évig meghatározza a metát. Hálistennek most eléggé változatos képet mutat a játék, remélem, hogy a következő kiegészítő is tovább viszi a jelenlegi állapotot.🙂

  10. Mi legyen a következő nagykiegészítő koncepciója?
    Ez sajnos nem rajtunk múlik,de én örülnék neki,ha pár régebbi spoiler,most már bonthatatlan ritka helyet kapna benne.

    Mely színek kapjanak komolyabb erősítést, és melyek ne?
    Raia,Chara-din és Fairlight elég erősítést kapott szerintem,kicsit lehetne őket hanyagolni. Dornodon kezd talán feljönni,de az ork-varka koncepció kaphatna pár tápot. Tharrból a goblinos vonalat lehetne újjáéleszteni és esetleg a törpékhez pár hiánypótló lapot ki kéne adni(a laptervezős fórumon több ötletet is írtam már,és egy részét Bubu tovább is küldte,ha nem is ritka,de ngy-szintűek és elég jól illeszkednének a TGG-Lépéselőny koncepcióba,meg am blokk a barna-csonttermelősbe is). A sziréneket tovább kéne vinni,kaphatnának egy követőt,ami teszem azt Szirén lánykát termelne körönként vagy ilyesmi.

    Mely paklik és etnikumok szorulnak további erősítésre?
    A fentebb leírt etnikumok,az épület és a tárgy pakli. A tárgy paklinak,mint írták is,sajnos nincs “kézből beleszóló” lapja,ezt lehetne orvosolni.

    Legyen valamilyen új szabály?
    Szerintem nincs rá szükség.

    Van olyan játékelem, ami szerinted hiányzik vagy nagyon háttérbe szorult?
    A Blokkolás nekem nagyon hiányzik a Rhatt lapokról.

  11. @Mr Punk
    A Raptor szablya még mindig jó az Ősi bölcsi + Fantomlányos KF móka pakliba.😀

    A galetkiknek én is örülnék, ha valahogyan meg lehetne oldani, hogy a testrészek olcsóbbak legyenek 1 VP-nél vagy visszaadják az árukat azonnal. Ezért lett halott a koncepció a játékosok oldaláról. A lényeknek a képessége a közepes és az erős között mozgott, de az őket tápoló lapok kijátszása túl költségessé vált a modern metákban, akármilyen jók voltak, még az übertáp olcsóbbító követő mellett is. A KF pakli még mindig jobb helyzetben van, ott legalább VP-t nem kell költeni a rárakható lapokra, csak könnyen megtermelhető alternatívát. Nem örülök az eltűnésüknek, de érthető, mert tényleg reménytelen koncepcióvá váltak.
    Kár, hogy a behó nem ezzel, hanem a háttérvilág megosztásával magyarázta az eltakarításukat, pedig ennek az érvnek több értelme lett volna.
    Ha a legutolsó kiadott széria mintájára adnának ki az újabb példányokat, azokkal ugyanúgy nem játszana senki, előbb ezt a nehézséget kell náluk leküzdeni.

  12. Nah akkor szépen sorban én is leírom a véleményemet🙂

    Mi legyen a következő nagykiegészítő koncepciója?

    – A koncepciót mindig a fejesek döntik el, de szívesen látnék egy olyan koncepciójú kiegészítőt, ami mondjuk újra előhozná Rhattot, például Rhatt felemelkedése, vagy Rhatt visszatérése címmel🙂

    Mely színek kapjanak komolyabb erősítést, és melyek ne?

    – A előző válaszomból adódóan Rhatt kapjon sokkal több és MINŐSÉGI lapot, esetleges régi spoilereket felújítva, de ne úgy mint A rend ereje, ami egy gitt lett😦
    – Chara-din az utóbbi időben túl lett tápolva, hanyagoljuk, mint ahogyan a mérgező dekk további erősítését is.

    Mely paklik és etnikumok szorulnak további erősítésre?

    – A lassítós vonulat nekem nagyon tetszik, szerintem még lehet hozzá lapokat kiadni.
    – A szirének ne haljanak ki, hanem kapjanak utánpótlást.
    – A régebbi ganüideket újra vissza kéne csempészni a játékasztalokra, és egy olyan koncepciót is kitalálni nekik, amivel újra működnének a követőjükkel együtt.
    – A klasszikus kalandozókat éleszteném fel, valami olyasmi próbálkozással, mint az Ezüsthajnalban. Értem úgy, hogy legyen minden kaller altípusnak követője (ezek lehetnének az ÚJ KÖZÖS TUDATOK – esetleg új laptípus????), faluja, lényre tehető lapja, SZAKÉRTELME (kicsit szerepjátékosabb lenne, és nagykiegenként elég lenne 2-3 altípust tápolni 6-7 lappal) – Lapötletek topikba írok is ötleteket🙂
    – Legyen a kieg nagy visszatérője az elementál altípus, egy használható pakli formájában és valami speckó altípushoz kapcsolódó képességgel (Gáspár Tomi majd kiötöl nekik valami jót🙂 ), vagy a kísértetek (szintén GT ötlete alapján)
    – Ezek mellett erősödjön: Blokkoló dekk, pegazusok, yetik és legyen végre JÉG (hideg) pakli is.

    Legyen valamilyen új szabály?

    – Új szabályt nem vezetnék be, de lenne pár amit visszahoznék, mint például a jobbra, balra nyíl volt. Jópofa kis dolgokat lehetne velük csinálni. Nekem személy szerint tetszett az Árnyék is, szívesen látnám újra.
    – Jöjjön létre egy teljesen új koncepció a vízvarázslatokkal (melyeket külön ikon jelölne). Személy szerint örülnék, ha minden őselem kapna használható “Mágusiskolát” is, azaz létrejönne víz, föld, levegő dekk is🙂
    – Új lény képességet viszont bevezetnék. Valami ilyesmire gondolok elsősorban:

    “Halhatatlan: Ha a lény a gyűjtőbe kerül, és nem volt rajta -1/-1-es jelző, tedd vissza a játékba és tégy rá egy -1/-1-et jelentő jelzőt.”

    – Ikonosítani kell a villám és a jég/hideg altípust.

    Van olyan játékelem, ami szerinted hiányzik vagy nagyon háttérbe szorult?

    – A szerepjátékos feeling eltűnése engem zavar, amin a szakértelmek állítólagos eltűnése nem javít. Ezt próbálnám erősíteni.

    Most így hirtelen ennyi jutott az eszembe.

  13. Ha már ennyi építő jellegű komment van,én leírom:
    Ne már…elfogyott az ötlet? Mi írjuk meg mi kell? Vagy már nem hajlandó a Beholder ezzel foglalkozni? És amúgy is,hol van még az új kiegészítő…

  14. Mi legyen a következő nagykiegészítő koncepciója?
    Passz, ezt a készítőkre bízom.

    Mely színek kapjanak komolyabb erősítést, és melyek ne?
    Rhattra bőven ráfér az erősítés, és időközben ki is lehetne találni a ganüideknek valami pakliformáló közös stragtégiát, ne csak random képességek legyenek rájukdobálva mint a MA-ban is. A fattyakból illetve a lila színből meg vissza lehetne venni, CHD nem csak a nagykiegben kapott komoly tápokat, de a zénekben is rendszeresen jobb lapokat kap, mint a többi szín szerintem, és ezen is lehetne változtatni. A kék spoilerek tervezésével is óvatosabbnak kéne lenni a kövi kiegnél.

    Mely paklik és etnikumok szorulnak további erősítésre?
    Erre nem könnyű a válasz, nem telt még el elég idő, hogy pontosan be lehessen lőni az etnikumok és különböző koncepciók közötti erősorrendet (értem ezalatt azokat a koncepciókat, amik erősítést kaptak a MA-ban). Új ködös lapokat szívesen látnék, de elvileg erre nem is kell sokat várnom ha érkezik a beígért ködös zén. A “tradícionális” tárgyas illetve épület paklik szintén kaphatnának pár tápot. Mindenképpen kellenének ősmágia-ellenes lapok, nem feltétlenül Mahomi-gólem stílusban, és ha már itt tartunk akkor jöhetne háló-ellenes lap is. Ezek lehetnének VH-ellenes lapok, amik akár VH-ban is jók, mint a Kinetikus féreg. Reagálhatatlan lapok nem nagyon kellenének, főleg NE támadó/erőforrás lapra kerüljön rá ilyesmi.

    Legyen valamilyen új szabály?
    “A játék során maximum 1 olyan lapot játszhatsz ki, amire nem lehet reagálni.”🙂 Oké, komolyra fordítva a szót nem hiszem, hogy kell új szabály.

    Van olyan játékelem, ami szerinted hiányzik vagy nagyon háttérbe szorult?
    Blokkolás, testrészek (ne csak a kallerek vonatozzanak már), áldozós koncepciók jutnak most hirtelen eszembe.

    Végül még egy dolgot tennék hozzá. Az áramlás és a párbaj (esetleg a kincs) kaphatnának valamilyen pakliformáló szabálylapot/követőt. Lehessen ezzel már az első körben is használni az adott képességet, az ellenfél körében úgyse lehet, szóval ez belefér szerintem. Ki lehetne találni valami lap-utánpótlást is, hogy több lapot lehessen eltekerni, jöhetne ki egy rakás új párbajos lap, párbajt erősítő lap, “ha ebben a körben párbajoztál/áramlást használtál….” lap, stb. Szóval szerintem ezekben a másodlagos bónusz-képességekben több fantázia is lehetne.

  15. Az én kérésemre tették fel a kérdést a srácok, és lehet beleszólásotok akár a koncepcióba is.
    Pl. szeretnénk-e, hogy az olcsó lapok (0-s, 1 VP-s visszaszoruljanak)? (gondljuk át a következményeket is persze)

  16. Egy új szabály: (tudom hogy nem lesz ilyen)🙂
    egy körben mindenki csak 1 varázslatot és 1 tárgyat játszhat ki + annyit ,ahány lénye van játékban.
    ez megszüntetné a csak tárgyas(Fókuszkristály) csak varázslatos paklikat és kicsit jobban előtérbe kerülnének a lények:) szerepjátékosabb lenne picit!

  17. @Balage
    Rhatt bosszúja
    “Mi csináltatok a blokkoló lapjaimmal, becstelen halandók?!”

  18. Rhatt szín erősítését, jó ködőzős és/vagy zanszílánk lapok. Az erdő kapjon egy pár jó erő forrást ami nem zavarja saját maga drágítása (már a ködmangó túl lassú és sebezhető+ lapot is kéne valahogy termelni). Körülbelül ennyi, szerintem nagyon balanszos most a játék. Nem szabad túl permanensen több dolgot művelő lapokat kiadni. Pl: kapok egy lényt körönként leszedek és még esetleg kánterelek is vele típusú lapokat.

  19. Az ősmágiát szerintem meg nem kell piszkálni, a nekron járj és a keltető is rendelkezik jó tempójú lapokkal amikkel letud gyorsulni egy csak ősmágiás decket (az ősmágia nem használhat olcsóbbítást stb…), ezekre a szabálylapokra specifikus erőforrást kell kitalálni

  20. Mi legyen a következő nagykiegészítő koncepciója?

    – Passz.

    Mely színek kapjanak komolyabb erősítést, és melyek ne?

    – Rhatt kapjon erősítést, támogatom azt, hogy minden Rhatt lap blokkoljon. A Chara-din most egy jó időre fel lett erősítve és a Raiának sem kellenek spoilerek, az említett 2 szín a követőik miatt amúgy is erősebbek az átlagnál.

    Mely paklik és etnikumok szorulnak további erősítésre?

    – Új etnikum behozatalát semmiképpen sem támogatnám és a régebbi etnikumokat sem kell visszaerőltetni.
    Szerintem akkor lesz egy etnikum jó és erős, ha van valamilyen hasznos tulajdonság, amivel minden lap rendelkezik (pl. szirének csábítása, chd fattyak és quwargok lénytermelése, xenók dobatása, éjfattyak egymást olcsóbbítása). Továbbá egy etnikumot ha erősítetek, kapjon min. 5-6 lapot, ha csak szinten tartotok egy erőset (pl. éjfatty), akkor 2-3 jó! lap is elég lehet (persze most ritkákról beszélek)
    Az épületes pakli tényleg megérdemelne egy kis tápot, az új kiegben semmilyen ritkát nem kapott (Abarrunról ne beszéljünk, mert az még gyakorinak is éppen elégséges)
    Ami még fontos szerintem, hogy egy paklinál figyeljetek oda a színegyensúlyra, mert pl. a sárkányoknál jelenleg 8 színből vannak lapok. Persze nem lenne baj önmagában, azonban minden színből max. 3 használható lap van, így igencsak nehéz összerakni egy épkézláb paklit.

    Néhány követő és szabálylap nem ártana, ha nem is nagykiegbe, de zénekben, mert nagyon jól lehet új koncepciókat megvalósítani nagyon egyszerű képességek által (specializáció, birtoklás, stb.)

    És őslich is jöjjön ki valamilyen formában!

    Legyen valamilyen új szabály?

    – Én személyszerint szeretem, ha minden kiegben van valami újdonság, még ha apró is (pl. rezisztencia, háló)

    Van olyan játékelem, ami szerinted hiányzik vagy nagyon háttérbe szorult?

    – A drágító szabálylapokat szerintem is vissza kéne hozni valahogyan.
    Továbbá figyelni kell arra, hogy a gyakori-nemgyakori lapok sem olyanok legyenek, amik max. drafton kerülnek elő, hanem igenis betehessem őket egy versenypakliba (ne csak 30-40 ezer forintos paklival lehessen versenyt nyerni😛 )

  21. Megjelent az utóbbi időben egy csomó erős mentális varázslat, örülnék, ha játszató koncepció lenne egy-két új lappal (pl új Mentát, v hasonló).
    Ezen kívül én is a drágítós koncepciók versenyerőssé válásában bízom, valami Mahomi gólem szerű lap(ok) segítségével

  22. ((( Kedves, aki ebbe is bele tudott kötni barátom:
    kritikaként és kérésként merült fel, hogy többet kommunikáljunk a játékosokkal már a kieg. tervezése során is. Most ezt tesszük. Nem, nem fogyott el az ötlet (lapötleteket amúgy is rengeteget kapunk), és nem is szeretném, ha konkrét lapötletek felé mennétek el itt, csak beszélgetünk a HKK céljairól )))

    Ilyenkor kezdődik az új kieg. készítése, tehát most van értelme erről beszélni.

    Az olcsó lapokra vonatkozó kérdésemre nem nagyon válaszoltatok, ezt vegyem úgy, hogy annyire nem érzitek problémának a jelenlétüket?

    Egyébként az általam látott lehetséges következmények:
    Képzeljünk el egy versenyt, ahol a 0 bármilyen (vagy csak nekron) vagy 1 VP (beleértve Zanszilánk, ill bárhány nekron + 1 VP) költségű lapok tiltottak. Mi lenne itt:
    – VP termelés
    – olcsóbbítás
    – ingyen is kijátszható drágább lapok (pl. védekezés, zanszilánk, helyettesítés)
    – nem nagyon van counter 1 VP-ből, vagyis a 3 VP-ről pörgő (VP-termeléssel induló) játékos nyerő lehet

    Mindamellett érthető, ha valakit zavar, hogy egyre olcsóbbak a használt lapok. Kérdés, hogy megpróbáljuk-e ezeket valami nagyon erős eszközzel visszaszorítani?

    Szóval alapvetően ilyen, ill. háttér-koncepcióra vonatkozó kérdések lennének itt, nem a “kedvenc koncepcióim kapjanak tápot” verseny🙂 bár az sem haszontalan, mert látjuk, hogy pl. a Blokkolást tényleg a többség gyűlöli-e, mint ahogy az a tesztelőknél tűnt🙂

  23. Ja és még 1: páran írták, hogy nem kéne több etnikum.
    És ha a meglevő kalandozó altípusokról (kobudera, elf, troll, árnymanó, ember) beszélünk? (törpe ill. gnóm ugye majdnem van) Azok, mint etnikumok jöhetnek?

  24. Szerintem Balázs a normálisabb játékosok tovább látnak a saját koncepciójuknál.

    Ha valaki mégis a kedvencéről beszél, az valószínűleg azért van (saját magamból kiindulva), mert azt ismeri a legjobban és itt látja leginkább, mire van szüksége a koncepciónak.

    A kérdésedre válaszolva: Egy balansz biztosan kell. Legyenek drágább lapok, amiknek erősebbek a képességei és olcsóbb lapok, amiknek persze lehetnek jó képességeik, de hátránnyal!!!

    Ha ezt sikerülne megtartani és nem folyton olcsóbbítani és erősíteni a lapokat, az lehet, nagyon jó lenne.
    És szerintem nem igaz, hogy ez spontán folyamat, mert akkor a lapötleteket nézve hasonlítsátok össze a lapokat a néhány évvel régiebbekkel és látható a tendencia.
    Néhány évvel ezelőtt az Összeomlás egy sztár leszedés volt, elintézett egy lapot 3 (jobb esetben 2 vp-ért). Manapság pl. a Szépség dühe már fixen 2-ért teszi ezt és még 2 nagy előnyös képessége van.

    Abszolút fontosnak érzem, hogy csinálni kell ezzel valamit, különben néhány év múlva minden lap majd 0-ért jön és lesz 10 plusz pozitív képessége.

    Végül: Félreértés ne essen, a Mágusok alkonya ezt a helyzetet viszonylag jól kezelte, ha némi módosítással kijönne még néhány kiegészítő, lehet sikerülne megállítani (vagy visszafordítani) ezt a folyamatot.

  25. – Mi legyen a következő nagykiegészítő koncepciója?

    A háttérsztorihoz nem tudok mit mondani.

    – Mely színek kapjanak komolyabb erősítést, és melyek ne?

    Chara-din, Raia, Fairlight nem szorul erősítésre (sőt talán Sheran sem), Rhatt, Tharr, Elenios az amikre ráfér az erősítés. Leah és Dornodon meg középút.

    – Mely paklik és etnikumok szorulnak további erősítésre?

    Épület, tárgy. Ez a kettő olyan mértékben le van maradva a többitől, hogy hagyományos versenyre meg se fordul az ember fejében, hogy valamelyikkel elinduljon (pedig régebben a tárgy pakli nagyon erős volt). Semlegesítéses lapok kellenek mindegyikből. (Bár tárgyak a csapdák is, nem lenne baj, ha a követő nélkül is tudna nyerni a pakli.) A ködös lapokból pedig az év eleji zén után ne jelenjen meg több, vagy ha igen, akkor erősítsenek EGY koncepciót (mint a galetkiknél).

    Etnikumok közül nem kell több új éjfatty, teknős, quwarg, őshangya. A goblinok, sárkányok meg xenók is kapják folyamatosan a lapokat amik egyszerűen nem elég jók ahhoz hogy érvényesüljön az adott faj. Kapjanak kevesebb lapot, de azok legyenek a fajuk alaplapjai. A ganüideket pedig újra kell kezdeni az alapoktól, mert az új védekezés szabály megölte őket. Sziréneket pedig nem elfelejteni, de nem is agyontápolni.

    – Legyen valamilyen új szabály?

    Ne.

    – Van olyan játékelem, ami szerinted hiányzik vagy nagyon háttérbe szorult?

    A drágítás mint koncepció, ne legyenek elfelejtve. Jelenleg jobban kivan halva, mint anno az Elmerombolás idején (ezen érdemes azért elgondolkodni). Ez egyben talán válasz Balázs az olcsó lapok kérdésére is, mert ha eredményesen belehet őket drágítani, akkor nincs velük gond.

    Végül pedig: nem kell régi lapokat változatlan formában kiadni, jó ötletnek tűnt, de borzalmas lett az eredmény.

  26. A kaller altípusokról: Ha kapnának külön képességeket, szerintem jöhetnek.

    Ötletek:
    – Elfek tudnak támadni tartalékban lévő lényt is (ha passzív, nem üt vissza)
    – Troll: X-es regenerálódás, amit ép-ből is lehet erősíteni
    – Kobudera: rezisztencia
    – Ember: Ősmágia

    Stb.

    És persze ezeknek lehetnének saját követőik, mert követő nélkül kissé halottak az etnikumok (tudom, ott a hét törzs főnöke, de valami speciális követő talán jobb lehetne).

  27. Többen írtátok, hogy kihaltak a drágító koncepciók. Nos, én ezt túlzásnak tartom, hiszen a blogos versenyen 5 Lassan járj és 2 Hegymélyi keltető is szerepelt, és a 7. helyen volt 1 Járj.
    Ettől még persze figyelünk a drágítós paklik erősítésére is. (pl. szerintem most már tényleg csak azoknak a kocepcióknak kell ősmágiás lap, amiknek eddig 0 vagy 1 ilyenjük volt).

  28. 1 ne fogjon meg minden lény azonnalikat.
    2 Ha jelenik meg éjfatty legalább 5 vp ikju legyen ez a két 4-es kiábránditó volt.
    3 Vissza kéne szoritani az ősmágiás és drágidhatatlan lapokat túl sok van belölük.
    4. Kieg játszodhatna a végzetúras idökben így egy csomó a játékban nevesitatt de lapn tem létező tárgy vagy karakter megjelenhetni pl: A borzalom szíve, Drakin , Lady Alvariel. Illetve megint lehetne csinálni hogy létező végzetúras karakterek megjelenjenek kártyán mint 2009-ben. Így új történetet se kéne kiatalálni csak zanzásitani 1 meglévőt.

  29. “Mi legyen a következő nagykiegészítő koncepciója?”

    Hozzá lehetne nyúlni a 3 Brian Mcallister könyvhöz, például egy Rhatt-Bufa-egyéb lényes/varázslatos összefogás Chara-din ellen!

    “Mely színek kapjanak komolyabb erősítést, és melyek ne?”

    Az előbbiekből is kitűnik, a Rhatt, Bufa és még a Sheran, Tharr istenek erősödését várnám!

    “Mely paklik és etnikumok szorulnak további erősítésre?”

    A drágítással operáló paklik mindenféle képen erősítésért kiáltanak!!!
    (kicsit a ló túlsó oldala lett a sok ősmágia és a VH!)
    Az etnikumoknál azok, amik most magukban nem eléggé verseny-erősek pl. quwarg,goblin,yeti,pegazus,íjász és ide írható a tűzdeck,a zanszilánk, az épület és a hagyományos tárgy pakli is.

    Legyen valamilyen új szabály?

    Legyen! Az új kiegészítőknél mindig ez a “fűszer”, ez viszi új vizekre a metát!
    Bár lehet ez egy régi szabály felújított,a HKK-Kódex által aktualizált formája is.

    Van olyan játékelem, ami szerinted hiányzik vagy nagyon háttérbe szorult?

    A pakli-égetés illetve a mana lopás, eltörlés ami hiányzik, de ez már valószínűleg a múlt, hiszen a lapok 0-1 VP-ért már szinte mindent tudnak, így egy jókor elsütött Tudatrombolás már nem lesz a versenyasztalok réme.😦

  30. Vdü!
    -A köv kieg koncepciója lehetne, ha már a többség úgyis Rhatt erősítése mellett tette le a voksát, max VP csökkentés-növelés, blokkoló illetve antiblokkoló lapokkal.
    Esetleg az Energizációhoz hasonló lapok jöhetnének még, amik a köv körben is csinálnak valami fincsi dolgot.
    -Erősíteni való szineket és etnikumokat már a többiek leírták, nagyon nem tudok mást mondani én sem, talán csak annyit, hogy Őshangyákat is lehetne még egy kicsit tápolni.😀. A kaller etnikumok újra felvirágoztatását teljes vállszélességgel támogatom.
    -Új szabály: Blokkolás: …, ha ellenfeled max vp-je 0, választhatod azt is hogy a max Ép-je csökkenjen.

    Egyenlőre ennyi.

  31. @Csavarkulcs: Ha a tesztelők már a Rhatt blokkoló lapok kiadásától idegenkednek, kizárt, hogy ilyen kieg kijöjjön.😉

  32. Mik kapjanak erősítést:

    Fókik, csapdák, quwargok, orkok, manók, óriások, tekik, varkák, viziók, spacializáció, tűz, villám, mentális, kézből dobatás és kontroll lapok minden mennyiségben, univerzális lény alapó counterek, erősforrások, leszedések formájában, és több olcsó körszakítás, szabálylapot/követőt visszakapcsoló lapok (mint zoárd ital).

    Rhatt tényleg erősítésre szorul, messze a leggyengébb szín. A blokkolást újra erőssé kellene tenni, jó alternativ nyerési mód. Ilyen lapkat is szertnék látni, mint a haller, vagy törzs főnök, amely valamilyen feltétel teljesítése esetén azonnal megnyeri a játékot, gyógyítós koncapció vagy mittudomén.

    Olyan lapkat is szeretnék látni, amelyek elég ha a pakliban vannak (meg kell mutatni) és csinálnak valami apró dolgot, viszont ha behúzod akkor egy gitt legyen)

  33. Zanszilánk pakli meg kaphatna univerzális lapokat és főleg olcsó zsz ikjú lény alapú countereket.

    És legyen végre olyan ködös lap ami értelmes dolgot tud és zsz az idézési költsége (ködmangó miatt)

  34. Szinekből én is a Rhatt és Tharr szín erősítését várom.
    Pl. Rhattból lehetnének olyan lapok, melyek az ellenfél max. VP-jétől függően lennének sokoldalúak.
    Tharrnak meg kellene pár ZSz-os lap…
    Fájlalom, hogy a kalandozókról eltüntek a szintlépéshez kötött képességek, így szörnyek lényegében, csak más a típusuk!

  35. Szerintem térjünk vissza a kérdésre 3 hónap múlva🙂

    Amit már látok:

    – Rhatt erősítése
    – Drágító koncepcióknak valami ellenszer a villámháború ellen.
    – Több fórumos lapötlet, ezzel ünnepelve a 10 éves jubileumomat a Beholder fórum lapötleteinél, ami szeptemberben jön el🙂

  36. Támogatnám Bubu,főleg ha ilyen pécsi dominancia marad a laptervezés terén🙂 (És ha bekerülnek a törpék😀❤ )😀

  37. Köszönöm mindenkinek, aki hozzászól, máris sok fontos véleményt ill. jó ötletet kaptam.
    Ha valaki “csak” egyetért korábbiakkal, azt is jó, ha beírja, mert így tudjuk, 1-1 elképzelésnek mennyi a támogatója ill. ellenzője.

  38. Koncepció ötlet: Jeges, fagyos, havas – pl: Jégkorszak, Fagymágia – Kiegnév: Hideg szelek,

    Sztori: Valamelyik mágus varázslata nyomán pl: Thuzad vagy Ozorath stb. (direkt vagy véletlen) fagyásnak indul a világ…

    Ha már annyi tűz meg égés meg atombomba volt eddig.

  39. @pontaco33: Sztori továbbgondolva:

    A Világégés miatt bekövetkezett globális felmelegedést egy jégkorszak követte a TF világán. A különböző fajok megpróbálnak alkalmazkodni az új körülményekhez, valamint ádáz harc folyik a megcsappant mennyiségű élelemért. A változások folyamán a mágusok újra felfedezik a régen elfeledett jégmágiát, amit szintén bevetnek a túlélésért folytatott küzdelemben. Vajon ki lesz az, aki meg tudja szilárdítani hatalmát a felbolydult világban?
    😀

    Egyébként az új kiegben én tápos Rhatt lapokat, valamint a gyengébb koncepciókat és etnikumokat erősítő lapokat várnék. Új szabályra nem hiszem, hogy nagy szükség van, talán minimális újítások elférnek.

  40. Tárgyak erősítése és felélesztése, további szirének, őslichek, rhatt lapok és a blokkolás visszatérése. A ritkák kiegeny súlyozottsága. Esetleg 1-2 új kreatív koncepció megalkotása vagy fél kezdeményezés (mint most a szirének esetében)

  41. Mi legyen a kieg koncepciója? :- Sztm az eddigi vonal egész jó volt ,hogy visszatértetek a Túlélők földje klasszikus történetéhez.Esetleg valamilyen kalandozós koncepcio jó lenne.Mégiscsak a kalandozók (játékosok) adják a TF alapját.
    Ez így kicsit általános fogalmazás ,de lehetne konkrétizálni jobban is.Például hogy amig nem volt pszi képesség és Közös tudatok addig a kalandozók csak tényleg a tulélésért küzdöttek de amikor felfedezték saját hatalmukat akkor meghódították az egész világot és más létsíkokat is.
    Másik lehetőség amit már más is írt ,hogy a régi istenek Rhatt -Bufa -Charadin és az ő bukásukról szóljon.És az uj istenek felemelkedéséről.

    Mi kapjon erősítést? -Sztm van néhány szín ami észrevétlenűl erősödk pl Sheran és van ami gyengül Pl Leah. De ezt a tesztelők jobban tudják.Régebben a Fairlgh egyeduralkodó volt a varázslatok terén,ma kicsit háttérbe szorult (ott van még azért…..) Ugyhogy sztm Fairlight-ot kellene erősíteni.

    Üdv
    És BUÉK !!!!!

    jozsi

  42. Lehetne egy olyan új szabály, illetve kulcsszó, mint a büntetés/kárpótlás, csak ez akkor sülne ki, ha megakadályozzák a lapot. Az ilyen lapok szerintem több stratégiát vinnének a kánter-interakciókba.

    @Balage:
    “Mindamellett érthető, ha valakit zavar, hogy egyre olcsóbbak a használt lapok. Kérdés, hogy megpróbáljuk-e ezeket valami nagyon erős eszközzel visszaszorítani?”

    Egyrészt az univerzális nullás lapok kiadása veszélyes dolog, inkább a Manifez-szerű kacifántosabb, de annál ötletesebb lapokat támogatnám. A másik dolog amivel vissza lehetne szorítani a sok olcsó lapot használó paklikat, ahogy már mások is írták, hogy a drágítós koncepciók kaphatnának több tápot.

    Az előző hozzászólásomból kimaradt, de ha már kritizálunk, akkor meg kell hogy említsem megint (immár egy hagyi után), hogy a Mágusok alkonya nagyon jól eltalált kieg lett, remélem a következő is legalább ennyi törődést fog kapni a tesztelőktől.

    BUÉK!

  43. – Mely színek kapjanak komolyabb erősítést, és melyek ne?
    Leah, Rhatt, Tharr. Chd ha egy nagykiegből teljesen kimaradna akkor is kihúzná versenyszínként, ahogy írták zénbe is rendszeresen kapja a tápokat…

    Mely paklik és etnikumok szorulnak további erősítésre?
    Goblin, moa, ork, varkaudar, őshangya, csapda, yeti, nekromanta, CSONTOS lapok (csak azért kiemelve, mert eddig ha jól láttam az nem került elő a hsz-ekben), gyógyítós koncepcióba is jöhetnének lapok, mert ha tartósan lassulna a játék akkor életképessé nőheti ki magát, épület, tárgy, féreg, thargodan (mert a most megjelentek csak pont az önálló etnikumukba nem jók, – kiv. fájdalom ura)

    Valaki említette a mentális varázslatokat mint önálló koncepció, nekem bejönne. +1

    Az, hogy a kalandozó altípusok külön-külön is önállóan életképes koncepciók legyenek szerintem pozitív kezdeményezés lenne, támogatom.

    Nagyobb IK is támogatva, meg lehetne próbálni úgy belőni a tesztlistát, hogy a nagykieg 60% legalább 3 IK-s (akár vegyes költséggel együtt) lapokból álljon amik tartós hatással vannak a játékra, míg az olcsóbb lapok védtelenebbek és csak azonnali kis hatást gyakoroljanak a meccsre

    Legyen valamilyen új szabály?
    Nem szükséges. Viszont a villám és a jég ikon jöhet.

    Van olyan játékelem, ami szerinted hiányzik vagy nagyon háttérbe szorult?
    A sokat említett drágítás mellett, meg lehetne próbálni az asztalra és főleg az őrposztra átterelni a hangsúlyt. Koncepciók amik : A már említett gyógyítós mellett a specializáció, a nagy lényes és a direkt sebző is kaphatna lapokat, valamint fel kéne támasztani az áldozós koncepciót (kezdetnek levenni a korlátozást a követőről és talán a tesztelésen még azt is be lehetne vállalni egy pár alkalom erejéig, hogy bekerülne egy olyan szabály, hogyha a zanszilánk IK-s lapokat kizárólag áldozás kifizetésével játszom ki, akkor az áldozásos lapnak számolódjon és kisüljön rá a követő kijátszásra vonatkozó képessége, a gyűjtőből persze már nem lehetne forgatni, hiszen ott már zsz IK-nak számítana, így biztosítva maradna, hogy nem érné meg a teljes koncepciót zsz lapokkal feltölteni, így nem születhetne valami nem tervezett broken koncepció)

    +1: Amik _nem kellenek_:
    reagálhatatlan lapok
    olcsó semlegesítéses lapok
    újabb ősmágiás lapok
    morfok
    őslich

    +2 Amik extrán nem kellenek a hsz-kből és nem is értem, hogy lehet akárcsak 1 ember is aki komolyan erre vágyik és leírja őket:
    token termelés minden istennek
    pakliból mutogatós képesség

  44. Pakliból mutogatós képesség alatt sztem olyan ötletes és használható lapokra gondoltak, mint a misztikus, vagy a bölcs.
    Én ehhez hasonló lapokat szívesen támogatnék🙂

  45. Hát szerintem semennyire se ötletes se nem kreatív (a használhatóságot viszont nem vitatom), ha pakliépítéskor már előre választhatsz X mutogatós lap képességéből, és ha pont olyan az ellenfél akkor csak felkiáltasz, hogy várj, van itt valami a pakliban, beletúrsz és bemutatod neki.. A mardakorokkal szemben -ha már felhozatd- extra ellenérzetem is van, mert a játék alapszabályai fölé helyezik magukat, amik egy TCG-be elég nonszenszül hatnak, hogy egy lappal felülírod a verseny szabályzatot és/vagy a játék alapmechanikáit (lásd még Villámháború) az ilyen lapokat is utálom, és azzal, hogy ráadásul a legtöbb még ráadásul UR besorolású is, kifejezetten azt az érzetet keltik, hogy “nekem ilyen is van, nekem ezt is lehet, tök mindegy mi a szabálya a játéknak”.
    De a kurtz és a szekerce is olyan szintű már, hogy kijátszhatod vele egy kártya lapdobás hátrányát, vagy amikor üres a kezed és hiányzik még 2-3 sebzés akkor előveszed ahelyett, hogy a paklid megtervezésekor kellett volna odafigyelned a használt lapok hátrányára vagy arra, hogy idő előtt kiürülhet a kezed ha nem használsz több erőforrást. Az egyetlen dolog ami miatt ez a két lap valamint a ködös lapok jobbak a szememben a misztikus és társaitól, hogy legalább van költségük, ráadásul a köd lapok eddig sikeresen olyan ár/érték határon lettek megtervezve, hogy önmagukban se jelentenek akkora előnyt mint a nem ködös konkurenciáik (kivétel talán Molgan aki köd nélkül is versenyképes lenne szvsz).

    Szerintem a hkk-ban már ígyis rengeteg felhasználási módja (túl sok is ha megnézzük a konkurens játékokat) van a paklinak, hiszen használhatod kétféleképpen erőforrásra IK kifizetésére(nekron) vagy a gyűjtődbe juttathatsz vele lapokat (ami egyes pakliknak ugyan olyan jó, mintha kézbe húznád), kereshetsz belőle célzottan, átrendezheted a sorrendjét, az ellenfeledét eldobathatod…stb Ezen felül én soknak tartom az olyan képességeket, hogy “ha X lap szerepel a paklilistádon + színt vagy +1 lapot használhatsz/leszedhetsz egy jelzőt/játékba hozhatsz X jelzőt/semlegesítés/gyógyulsz 3mat” lenne a pakliban, nincs olyan képesség amit ilyen lap kaphatna anélkül, hogy ne lenne hangulatromboló, az, hogy bármikor megmutatva költség nélkül X képesség mindig a rendelkezésedre álljon az egyszerűen imbalanced, amin nem segít az a hátrány, hogy “ha behúzod akkor gitt”.

  46. Először is köszi Balázs hogy figyelsz ránk.🙂
    Remélem hogy a jó lapötleteink is kapnak ekkora figyelmet.

    [b]Mi legyen a következő nagykiegészítő koncepciója?[/b]
    Előttem már sokan írták, hogy Rhatt felemelkedése.

    [b]Mely színek kapjanak komolyabb erősítést, és melyek ne?[/b]
    Első sorban erősítésre szorul szerintem a Rhatt, Dornodon, Tharr. (A sorrend is ez)
    Amik közepes erősítést érdemelnek: Leah, Raia, Sheran, Eleinos.
    Viszont a következő színek túl erősek: Fairlight, Chara-din.

    [b]Mely paklik és etnikumok szorulnak további erősítésre?[/b]
    A törpék, elfek, óriások, manók, goblinok, trollok, orkok, sárkányok, gólemek, lemenetálok, Pegazusok, főnixek. Ezek a fantasy vonalat is erősítenék.
    Valamint a tárgy és épület koncepciók erősödését is várnám.
    A kalandozókról tényleg elvesztek a szintlépéses képességek. De a tárgyakhoz hasonlóan ők se tudnak nagyon kézből cunterelni. ValaA VH és az ősmágiás olcsóbbítások teljesen megölik a Járjas, keltetős, erdős koncepciókat. Így tényleg illene valamilyen megoldást találni rá.int hiányzik a védekezés is róluk.
    Kaphatna a Fairlight is valami etnikum szörnyet. Persze csak finoman az erősségükkel.
    Szirénekből is jöhet 1-2, de itt is csínján kell bánni az erőkkel. A csábítás önmagában is brutál.

    [b]Legyen valamilyen új szabály?[/b]
    Szeretnék látni új szabályt. Pl: Átok(kikapcsolja az ősmágiát.)

    [b]Van olyan játékelem, ami szerinted hiányzik vagy nagyon háttérbe szorult?[/b]
    A blokkolás egyre inkább kiszorult. Köszönhetően a kevés megjelent Rhatt lapnak, amiken meg se jelenik ez a képesség. Ráadásul elég lassú nyerési mód a többihez képest. A blokkoló lapok többsége drága, és kevés az olcsóbbítása is. Nem ártana egy blokkoló etnikum szörny se.

    A tűz paklira is ráférne némi erősítés, a villámba se ártana 1-2papír. És ha már itt tartunk minden elemnek lehetne “ikonos” varázslata elementálja. (víz, hideg, föld, levegő)

    A VH és az ősmágiás olcsóbbítások teljesen megölik a Járjas, keltetős, erdős koncepciókat. Így tényleg illene valamilyen megoldást találni rá. Ezeknek a pakliknak idő kell.

    A galetkiket én nem hiányolom annyira. De a hívei biztos örülnének, ha zsz-ért jönnének a testrészek.

    [b]Egy másik kérdés a követő/szabálylap:[/b]
    Szerintem semmiképp se zénbe adjátok ki őket. Én legalább is frászt kaptam a 4Nikolausznál. (Zoárdot csak az 5.be találtam.) Inkább 1-2narancs papír jöhetne ngy gyakorisággal a nagykiegekbe.

  47. Ötletbörze kiegészítés:

    Ez a „jégkorzsakos” kieg szerintem nagy durranás lehetne. Nekem nagyon tetzsik a Tengermély kiegészítőben található összhang, ami talán az abban megjelent lapok ¾-nél megvan. Víz alatti szörnyek, épületek, bűbájok, varázslatok, búvár kalandozók stb.
    Nagyon megfogott a HKK vízi világos kieg hangulata.
    Szóval a Mágusok Alkonya után eljöhetne mondjuk a

    Tél kezdete és a Jég Korszaka dupla nagykieg!!

    Igen, mert ilyen még nem volt és mekkora királyság lenne ilyen duplakiegeket bontogatni, ahol a lapok 90%-a kötődne valamilyen formában az elnevezéshez. Vagy a képesség, vagy az illusztráció, vagy a színesítő szöveg. Nagyon jópofa kis keretsztorit lehetne hozzá rittyenteni egy kis novella formájában.

    — Ghalla világát az évszázadokon keresztül megtépázó mágikus viharok, világégések, istenek születése és távozása olyan kozmikus rezonanciát eredményezett, ami egy lassú, de hosszan tartó eljegesedés kezdetét jelentette. Ebben a változásban minden faj egy új kihívás elé nézett… —
    (jut eszembe szívesen megírom, ha van rá igény)

    Más. Szerintem nincsen semmi gond az ősmágiával, mivel ezzel az ikonnal rendelkező lapok nagyrésze használhatatlan egy hagyományos versenykörnyezetben. Régebben mondjuk egy hordával csak néztem, ahogy a járjas kontroll a második körben megtol egy szürkeállomány aktivizálását és időkerekekkel meg egy csomó hasonló lappal kinyír a második körében! A 3erdő kontroll meg az összes lassú szivatást bevetette és gyakorlatilag ősmágia nélkül semmi esélyem se volt. A játékban lévő ezernyi más drágításról már ne is beszéljek. Így is meg kell válogatni milyen ősmágiás lapokat használ az ember, és az ellenfél is side-olhat. Valamint létezik például már Mahomi gólem új is, tehát semmi sem egy életbiztosítás. Lehet, hogy kicsit kevesebb ősmágia kell, de igenis szükség van rá.

    Bár mindenki a rhatt erősítéséről beszél – ami kell is – , de szerintem a barnára akár még több is ráférne. Ez a blokkolósdi jó buli volt, meg is lehet hagyni rétegszinten, de egyáltalán nem kell minden rhatt lapra blokkolás. Időnként 1-2 és ennyi. Abból se lenne nagy fennakadás, ha esetleg más istenek lapjai is rendelkeznének ezzel, de valójában a játék túlhaladta ezt a képességet. A zanszilánkok óta 0 manából is lehet csinálni vicces dolgokat. A 200 aktív játékosból lesz 6-10 ember akinek hiányozni fog és slussz.

    Új szabályra biztos semmi szükség. Szerencsére ezzel sokan egyetértenek, ezért is merem biztosan állítani. Az nem elvetendő, hogy elfelejtődött képességet feltámasszunk, az újrahasznosítás is jól sült el.

    Az eddigi ikonosítással én teljesen elégedett vagyok, ez nem rossz irány. Valóban lehetne tűz, villám, hideg/jég, sav külön ikonnal jelölni, amit mindenki tudna, hogy a lap minden sebzésére vonatkozik, az ikonoknak megfelelően lehet keresni stb.

    Jó lett a Mágusok alkonya, jók az etnikumok is, de kérem a tesztelő brigádot, hogy ne essünk át a ló túloldalára! Ennél többféle etnikumra nincs szükség, és nem kell az összessel próbálkozni, hogy versenyerős legyen, mert úgysem lesz. Esetleg még kaller fajokból lehetne időnként beszúrogatni elfeledetteket (pl. mutáns). Részemről ELMONDHATATLAN ÖRÖM, hogy NEM LESZNEK GALETKIK, TORZSZÜLÖTTEK és remélem végzetúrak sem. Hála a beholderek istenének. (Ha egy egész zén nem segített rajtuk, akkor úgysem fog semmi. Kukába velük.)

    Akik a kártyák külső megjelenése miatt fanyalognak, – újra és újra előjön ez a kinézet téma, vitaindítás, fórumozás meg hasonlók -, a következőket mondanám:
    Nem olyan régen a Beholder kft. terveztetett, 3 vagy 4 féle új kinézetet a lapoknak. LIPTÁK LÁSZLÓ grafikussal aki már 1994. óta készít minőségi illusztrációkat a HKK számára. Ezek az új kinézetekből, volt ami több jegyet tartott meg a régiből, volt ami kevesebbet, de mindegyik bitang jól nézett ki. Ezt a játékosok háromnegyede leszavazta (mélységes sajnálatomra). Ezek után engem aztán nem érdekel, hogy ki mit –bocsánat mindenkitől- rinyál, sírdogál, meg köpköd az illusztrációkra, szárnyakra, ikonokra stb. Akkor kellett volna nagylegénynek lenni és bátran meglépni az új dizájnt! Utána persze lehetett volna jobban odafigyelni az új illusztrációkra amik nagyobbak is lettek volna mint a régiek, esetleg új szebb ikonok, mondjuk más szárny.

    Az eddigi sikerek ellenére, a kiadó felé is lenne egy aprócska észrevételem. Mondhatni kritika, amivel nem vagyok egyedül. Ők szeretnék, ha sok csomagot vennénk ésatöbbi. Miért vegyenek meg az emberek olyan kártyákat? Amik:
    – matt papírra vannak nyomtatva / szemben a régi sokkal szebb fényes papírral
    – kibontva sérültek, néha gyűröttek a lapok / a fényes papíros korszakban és sohasem jártam így
    – túlságosan sötétek az illusztrációk / a lapkeresőben vagy ugyanolyan sötétek vagy teljesen jók érdekes
    – nem megfelelő a színmélység-kontraszt-szaturáció trióból valami és nevetségesen fest a kép / ha ez egy felújított lap, sokszor az eredetije egyszerűen szebb
    – összevannak cserélve az ilusztrációk
    – vagy egyáltalán nem illik az adott kártyához
    – egyes illusztrátornak minden képe ami nem lopott, az olyan egykaptafában készül két program segítségével, hogy mára igazi hányingerem van tőle -> sajnálom
    Most egyesével beleköthet bárki ebbe a dologba amit idevetettem, de idő hiányában nem írtam le teljes részletességgel mindent a képekkel kapcsolatban. Ha le akarnám egyszerűsíteni a fény és színek szempontjából szívesebben nézegetem/fogdosom bármelyik régi 95,96,97,98-as kiegészítő lapjait, mint a maiakat.

    Köszönöm annak, aki végigolvasta, boldog új évet!

  48. Hello,

    Végre én is eljutottam odáig, hogy válaszoljak ezekre a kérdésekre.

    -Mi legyen a következő nagykiegészítő koncepciója?

    Ez egy érdekes kérdés. Szerintem a HKK 20. szülinapja egy egyszeri és nagy lehetőségeket rejtő alkalom, amit mindenképp ki kellene használnia a kiadónak in és out game is. Lehetne az új kieg pl. “Jubileum” esetleg “Új kor” stb. és a többek által is említett hideg-jég-víz vonalon mozoghatna, a világégés és a mágusok alkonya utáni “nukleáris” tél korát elmesélve. Ebbe valahogy bele kéne keverni a régi nagy istenek (Rhartt és Bufa) újjáéledését/felemelkedését is, mert előbbi borzasztóan hanyagolt és gyenge.

    -Mely színek kapjanak komolyabb erősítést, és melyek ne?

    Ez teljesen egyértelmű: a kiegben legtöbb spoilert és erősítést Rhattnak kell kapnia.
    A többi színt sem szabad úgy elhanyagolni, mint pl. a MA-ban a Raia-t.
    Ezeket inkább úgy kellene erősíteni, hogy nem a már meglévő koncepciókba való tápokat adunk ki. Pl. a Raia-t nyugodtan el lehetne vinni az épületek, behemótok és kalandozók irányába. Egyszerűen nem szabad kiadni 0-1 IK-jú lapot hozzá 1 évig. A 3 vagy nagyobb IK-jú lények pl. nem férnek be a fehér hordába.
    Viszont az Abarrunhoz hasonló hasznavehetetlen, direkt túlgyengített lapok kiadása szerintem nagyon rossz megoldás.
    A CHD-t is nagyon óvatosan szabad csak erősíteni, mert már így is túl van tápolva.

    -Mely paklik és etnikumok szorulnak további erősítésre?

    A yetiket mindenképp fel kéne tápolni, mert egységesen szép illusztrációkkal bírnak és hangulatosak is, könnyen bevonzhatnák a kezdőket. El lehetne vinni egy részüket Rhatt-ba, eddig úgy is csak 2 színből (Raia, Leah) van yeti. továbbá tökéletesek a hó-jég-tél vonalra.

    Az óriások kaptak most ugyan 3 elég jó lapot, csak épp az IK-juk olyan borzasztóan lett meghatározva, hogy a 3 lapból 3 akad a Járjjal, és a legjobb akad a keltetővel is, 2 erdős verzió pedig már rég játszhatatlan. Az óriások önmagukban védtelenek és drágák, szóval a lépéselőny+követő se működik. Ezt a jövőben jó lenne elkerülni, egy kiadott etnikum lap, legalább _valamelyik_ meglévő saját koncepciójába legyen már akadálymentesen betehető.

    További erősítést igényelnek még: a triklem drakolderek, lovasok és szirének mert egyszerűen kevesen vannak. A klasszikus kalandozó fajok: ember, elf, törp, gnóm, kobudera és troll. A trollt nyugodtan el lehetne vinni a behemótkövetős dekkbe, megfejelve egy regeneráció:1 (zsz-ből vagy Ép-ből is használhatoddal), mint faji képesség. Ha már úgy is volt ez a nagy hype a behemótok körül a kieg előtt.

    Ami mindenképp erősítést igényel: bármilyen drágítós koncepció. Sajnos a Villámháború soha nem lesz betiltva, mert UR, pedig egy elrontott lap és tönkreteszi a játék összes drágítós koncepcióját önmagában is.
    Fontos lenne valami olyan segítség a drágítós szabálylapoknak ami megoldja a burjánzó ősmágiát. Javaslom, hogy az eztán kiadott drágító lapok inkább kijátszási feltételül szabják drágításukat.
    Esetleg ki lehetne adni ilyesmit:

    1Vp 1nekron Atsul, a kettős ügynök

    árnymanó, kalandozó, színtelen
    kéz, rezisztencia

    Ebből a lapból 5-öt használhatsz.
    Sikeres kijátszása után átkerül az ellenfeledhez és kapsz 1 Vp-t vagy húzz egy lapot.
    Egy általad választott szín vagy laptípus 1-el olcsóbb, de nem mehet így 1 alá.
    Hátrányok: nem aktivizálódhat, nem lehet feláldozni.

    0/3

    Ez befér keltetőbe és járjba is és prímán megoldja az ősmágia problémáját.

    Legyen valamilyen új szabály?

    Semmiképp. Inkább elfeledett régebbi szabályokat kéne feléleszteni. Semmi értelmét nem látom pl. annak, hogy meglévő jó és kedvelt játékelemeket (szakértelmek, galetkik, blokkolás) írunk ki a játékból és új dolgokat hozunk be. Az újrahasznosítás vonalán elindulva ki lehetne adni pl. Árnyék képességgel is lapokat.

    Van olyan játékelem, ami szerinted hiányzik vagy nagyon háttérbe szorult?
    A drágítás és a Rhatt szín.

    Persze ezeket 1 db újkieg utáni hagyi tapasztalataival írom, szóval van pár dolog ami változhat később. Ami nem: a Rhatt gyenge, erősíteni kell és szakértelmeket a népnek!

    Üdv: Kyb

  49. A játék fejlődése sokáig olyan volt, mint egy folyó, amit egyre szűkebb mederbe terelnek. A fizika persze működik Ghallán is, még ha ott nem is tudják, hogy mi az. Ahogy szűkült a meder, vált egyre gyorsabbá a játék, váltak egyre olcsóbbá a lapok, és szűkült be a versenygyőzelemre esélyes paklik/koncepciók készlete. Ez a tendencia a Zanszilánkkal, de még inkább az Istenek Viadalával (megelőlegezem: szándékosan) megváltozott. Mintha az a bizonyos folyó hirtelen egy tóba szaladt volna. Szétterült, a folyása meglassúbbodott, és az addig játszható három-négy erős koncepcióból hirtelen lett cca tizenöt.
    A Világégés és a Mágusok Alkonya igyekezett ezt a vonalat továbbvinni, még inkább szélesítve azt a területet, ahová a víz folyik (remélem érthető a hasonlat).
    Ahogy azonban az előző trend nem volt fenntartható a végtelenségig, úgy ez a mostani sem lesz az. Előbb-utóbb el kell jutni ahhoz a ponthoz, amikor a kiadó fel kell vállalja az útmutató szerepét, és meg kell mutassa azokat az új medreket, ahol tovább folyhat a játék folyama (uhh, kicsit kezd sok lenni a hasonlatból).
    A lényeg, hogy a korábbi 3-4 játszható koncepció helyett, tartsunk meg 10-12 dinamikusan fejleszthető, sokféle verzióval játszható koncepciót. Legyenek ezek az “új meder”, és irányítsuk arra a játékot! Semmiképp nem lesz jó, ha a mostaninál több koncepciót hozunk létre, vagy kezdünk el erősíteni.

    A drágítást ismét játszhatóvá kell tenni, mert a kontroll – horda – kombó/hoki trió ellensúlyai a játékban a korlátozó környezetű koncepciók, amelyeknek az egyik alappillére a drágítás. Ha kivesszük az egyenletből, a meta felbillen, és eltorzul.

    Mindezt az ősmágia reformjával kell elérni, de erről majd máskor.

    Koncepció: Treem meséi.
    20 éves jubileuma lesz a játéknak. A háttérvilágok a 20 év alatt ezerszám ontották a jobbnál-jobb témákat. A TF-en az első túlélők megérkezésétől eljutottunk oda, hogy félistenek szaladgálnak a Kiégett Világban, és olyan életformákat ölnek naponta tucatszám, amelyekből egyetlen példány is elegendő lenne tyúkszaros Földünk eltaposásához… Az Ősök Városa és a Végzetúr egy-egy epizód volt a HKK életében. A Kalandok Földje, a Mágia Mesterei és a Kalandok Földje nem kapott ekkora figyelmet, de talán nem is kell.

    Ami azonban a legnagyobb háttérvilág, a Túlélők Földje történelmében lezajlott, az elmesélésre érdemes.

    Szóval koncepció: akár új lapok, akár egykori lapok felújításáról van szó, nagyon-nagyon fontos lenne, hogy szánjunk egy-két sornyi helyet a lapok alján a színesítő szövegnek. Menjünk végig lépésről-lépésre a TF világának nagyobb eseményein, az ezekhez illő (illusztrációjában, vagy nevében, vagy mindkettőben) lapokat lássuk el egy hozzájuk passzol flavourral.

    A fentebb többek által kért jégkorszak megtörtént a TF-en. Hóviharnak hívtuk, és elhozta a yetik, és más jéglények korszakát. Érdekes volt, ahogyan a quwargok és varkaudarok 2-2 inváziója, a ryuku partraszállás, vagy pl. legutóbb az elementálok rajzása vagy a Fürkészek és Halálkúpok megjelenése… szinte megszámolhatatlan mennyiségű játékelem vár arra, hogy a kártyalapokon is megjelenhessen.

    Új szabály: nem kell. Pont elég lesz a régieket újragondolni, és megtanulni.😛

    A végére pedig egy giga like a csapatnak, mert a Mágusok Alkonyával hatalmasat alkottatok. Ezzel pedig rohadt magasra tettétek a lécet saját magatoknak.

    J.

  50. Sziasztok!

    Ahogy ln látom a dolgokat:

    Etnikumok tekintetetében jó lenne egy nagyszabású szavazás vagy fórum, ahol a játékosokkal átbeszélnétek, hogy mely etnikumokat tekintse a játék halottnak. Szerintem istenenként két etnikum megléáte és szintentartása sem könnyű, főleg, hogy ehhez még jön pár unigood etnikum is. Viszont ez szerintem mindenképp fontos, mert segít nektek a hosszú és a rövidtávú tervezésben is. Nem forgácsoljátok szét a lapkapacitásotokat. A játékosoknak is egyértelmű lesz, hogy mihez lehet segtséget várni, mire lehet építeni. Szerintem jobb két olyan etnikum, amit tényleg erősítetek, mint hat használhatatlan. PErsze a keretszámok rajtatok állnak, de a kirakatetnikumokra nincs szükség csak azért, hogy legyenek

    Ezen kívül fontos lenne, hogy a kiválasztott etnikumok bírjanak valami egyedi tulajdonsággal. Ha nincs nekik, de a játékosok szeretik, akkor meg meg lehet őket reformálni úgy, hogy a jelenlegi szinten is versenyerős legyen.. Szerintem nem szégyen, ha egy kedvelt,de kevésbé kreatív vagy kiöregedett etnikum új irányvonalat kap.

    Persze rengeteg jó etnikum van, és igazából nincs szükség újakra, de itt is lehet még kreatívkodni. Lehetnének vízköpők, amiket építeni kell és bizonyos szinten épületek is, vagy lehet őket váltani épület és lény alak között. Ez lehet már erősítene az épületes koncepción is.

    A koncepció követhetné az elmúlt kiegészítők vonalát. Az istenek megküzdtek egymással, amit követett egy hatalmas világégés, ami után a mágusok elbuktak. Itt egy új kor, amely megváltozott. Lehetne felemelkedés, vagy új világ, esetleg újrakezdés. Ez jól menne a lapok és koncepciók újragondolásához is. Az etnikumok mellett érdemes lenne a többi kevésbé használt laptípus átbeszélése is a játékosokkal. Mik menjenek, mik maradjanak, mit tekintsünk ténylegesen halottnak (szabályok tekintetében is). Tudom, soha nem lesz teljes egyetértés, de egy stabil jövőbeli építkezés miatt ezeket meg kell lépni. Az új kódex mellé jó lenne egy előrelátó tervezőmunka is, amely nem csak egy kiegészítőig tekint előre még akkor sem, ha menetközben változtatni kell majd a tapasztalatok alapján.

    A 0 és egy vp-s lapok tekintetében én azon a véleményen vagyok, hogy kellenek, de ne ők legyenek túlsújban, ne ez legyen az egyetlen járható út. Tehát szerintem szükséges a kellő mértékű visszaszorításuk, ami ne essen át ellehetetlenítésbe. Sokszor írták, bár kevesebb körből áll egy játék, de sok az interakció. Ezi igaz, és ez jó is. Az sem volt jó, amikor 5-6 körig csak paszolgatott az emebr, de szerintem az interakciók mellett is kevés az, amikor a nulladik és az első körben eldől minden. Jó lenne ezt kitolni a harmadik negyedik körre átlagosan.Szerintem színesebb lenne a játék, mert alassabban felálló koncepciók is erőre kaphatnának.

  51. @Ohyner: magam sem hittem volna, de a Mágusok Alkonyával eljutottunk oda, hogy előfordul, hogy mindkét játékos ELPASSZOLJA az első 5-6 körét (erre azért a semlegesítéses lények is rátesznek egy lapáttal).

  52. Szerintem a Behó helyében nem csak a következő kieghez, hanem a még kapható nagy kiegészítőkhöz is kitalálnék egy egy történetet, amit valamilyen formában publikálnék, majd egy hosszabb háttér történetet is megalkotnék. Persze ez az én vessző paripám , szerintem egy szerepjáték/kalandjáték/tcg-hez illene egy sztori, és lehet hogy könnyebben lehetne így magyarázni szabályokat,vagy több embert bevonni a játékba.

  53. Átolvasva a rengeteg hozzászólást kissé már belefáradtam pár dologba.

    Ez a legyen vmi háttérsztori… Sztem a nagy többség tökéletesen megvan ezek nélkül. Aki erőlteti, az pedig sztem olvasson többet. A játék már régen túllépett ezen a fantasy háttérsztorit minden lap mögé című beidegződésen.

    Jeges, fagyós háttérsztoriról meg csak ez jut eszembe:

    A sok komment azért abban nagyjából egyetértett, hogy Rhatton erősíteni kell. A 20 éves HKK történelmére visszagondolva, lassan itt lenne az ideje, hogy erre az alakalomra alappakli jelenjen meg Chara-din visszatér mintájára, mondjuk Fel-támad Rhatt. Sok lapot ki lehetne adni újra, és olyan terméket kellene megalkotni, amely nem kiegészítő. Az új játékosokra is kell gondolni, mert sajnos nem lesz még 20 éve a HKK-nak(ne legyen igazam ezzel kapcsolatban). Talán Viktor írta, hogy a bennmaradt régi alappaklikat jó lenne nyomott áron eldraftolni, ezzel zöld utat teremteni az új alappaklinak.

    Akik a drágítós dekkek miatt sírnak, azt nem nagyon értem. A drágításoknál pl. Járj olyan tempó lapok vannak, hogy kb 2. körre agyonvernek. Az ősmágia pont jó, ahogy van. És határozottan nem szeretnék többé Erdőt látni. Számomra sokkal inkább játékromboló hatása van egy drágító dekknek, mint egy kontrollnak, abból kifolyólag, hogy ülök a lapjaimon, majd vagy elpusztítják a manámat, vagy egy Molgan 1 vpből megoldja, amit kemény erőforrásbefektetéssel leizzadtam. A VH el kell ismerni túl erős, de még mindig nincs annyi belőle, hogy annyira félni kelljen tőle.
    Illetve még egy érv az ősmágia mellett, hogy ennek köszönhető, hogy változatosabb is a követő/szabálylap felhozatal és nem ennyire gyakoriak a rúnák vagy a mezők.

    Amit jó lenne, ha nem erősítenénk esetleg elfelejtetnénk: tokentermelés. Nagyon idegesítő, hogy pl egy Bilinccsel, csak nézek az ilyen dekkek ellen és az, hogy 1 lapból csinálok kettőt, úgy hogy a kijátszott lapom is durva. Más kártyajátékok sajátja volt ez a tokenes dolog, nem értem miért kell ez ide. Tipikus példa erre, ami sztem már bőven túl megy a határon: Italkeverés (4 token lap… ne szórakozzunk már).

    Másik negatív dolog, hogy ne úgy egyszerűsítsük a játékot, hogy laptípusokat törlünk el. ld szakértelmek.

    Ikonosítást jó dolognak tartom, de túlzásba ne vigyük (ld. “öld emg anyád szárnyacskák”).

    A Blokkolás képességgel kapcsolatban pedig a Beho álláspontját támogatom. Nem szabad minden rhatt lapra rátenni, inkább egyfajta “etnikumként” legyen bizonyos lapokon.

    Új etnikumokra semmi szükség, a meglévők szinten tartása és erősítése épp elég, szükséges.

    A metában jelenleg erős színeknél pl Chd, Fairlight pedig ne a mostani erős dekkekhez adjunk lapokat. Nem kell több fattydekkbe tökéletesen illeszkedő lap. Inkább a Tudatfagyasztás vonal, egyfajta klassic kontroll lenne a legjobb, azok úgyse annyira erősek. Jó felújítás lenne egy Hatalom szava, akár URként is.

    Fontos lenne a tiltólistát ismételten átnézni és lapokat esetlegesen visszaengedni.

    Új szabály: nem hinném, hogy kellene, inkább a Kódex jöhetne már és ezzel koherens lapok megalkotása az elsődleges.

    A lapok IK-ja pedig a mostani szinten teljesen jó, sztem azon a mezsgyén mozgunk már, amit nem szabad véletlenül sem átlépni.

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s