Olcsópakli – Ork deck

Fillérekből összeállítható és villámgyors hordát építhetünk az ork-seregre alapozva.


Olcsópakli rovatunkban mindenki számára könnyen összeállítható, ugyanakkor ütőképes deckeket mutatunk be. A gyakori és nem gyakori lapokon túl maximum 10 Zénes lap, illetve nehezebben beszerezhető gyak-nemgyak kerülhet a pakliba,  nagykiegészítős ritkák pedig egyáltalán nem.


Bár az orkos koncepció már az Örökkévalóság kiegészítő ott van a játszható deckek között, az igazán komoly erősítést az elmúlt egy-két évben, az Istenek viadalát követően kaptak Dornodon eszetlen seregei. Miután a Mágusok alkonyában újabb kiváló orkok jelentek meg, ezért úgy döntöttünk, szánunk egy paklileírásnyi időt sokak kedvenc hordájára, méghozzá az Olcsópakli rovat keretein belül, a deck ugyanis könnyen összeállítható nagyrészt gyakori és nem gyakori lapokra építve is, ami óriási segítség a kezdőbb játékosok számára. Lássuk hát!

sotet_manifesztacioA követőt és a szabálylapot illetően van bőséggel variációs lehetőség, hiszen előbbiek közül a Sötét manifesztáció, a Dornodon követője és a Beldian is szóba jöhetne, míg utóbbiak esetében a Lépéselőny, a Manaáramlás és a Villámháború is reális opciónak mondható. Mi azonban most maradunk a legnyilvánvalóbb választásnál, vagyis az etnikum saját követőjénél, a Sötét manifesztációnál, melynek legfőbb előnye a laphúzás, amely biztosítja, hogy hordánk a szokásosnál nehezebben fulladjon ki. Ami különösen jó, hogy ezt (a manatermeléssel ellentétben, amely amúgy kevésbé fontos) már az első körben használhatjuk, ami azt jelenti, hogy valójában nem is 4 lappal indítjuk a játékot, hanem 4 lappal + 1 minőségi lapelőnnyel, ami egy olyan paklinál, ahol az első körnek akkora jelentősége van, mint itt, hatalmas segítség.

Utóbbi kijelentést magyarázva, már most érdemes leszögezni: ez egy all-in pakli, mely az esetek 90 százalékában a második (extrém jó húzás esetén az első) körben pontot szeretne tenni a játék végére. Ennek megfelelően mindent a villámgyors hordázásra fogunk feltenni, a pakli stabilizálásával külön nem fogunk foglalkozni – ha megtennénk, két szék között a padlóra esnénk. Szerencsére nem kell kétségbe esni: a követőnk laphúzása – ahogy azt említettem – nagy segítség, ráadásul a cantrip (“Húzz egy lapot!”) képességű orkok száma is jócskán megnőtt, ami azt jelenti, hogy kevésbé jó állásból is vissza tudunk azért jönni.

ork_hajitobardRendhagyó módon nem a lényekkel, hanem a tárgyakkal fogom kezdeni a kártyák ismertetését, ezek ugyanis azok a lapok, melyek igazán ütőképessé teszik az ork paklit, köszönhető annak, hogy a piros népségre ingyen tehetjük őket. Mind közül a legjobb egyértelműen az Ork hajítóbárd, amely eszeveszettül erős kivégző lap, ráadásul még sebzést és büntetést is ad a lénynek. Nyilvánvalóan van abban némi kockázat, hogy be kell dobálni neki a lényeinket, de vegyük észre, hogy ha van kint 3 orkunk az asztalon, akkor a hajítóbárddal összesen 12-t sebezhetünk – mindezt teljesen ingyen! Ennek tükrében az Ork lángvető már-már nevetségesen hat, hiszen az csak 6-ot sebez ingyen, ráadásul nekünk is áldoznunk kell, de ez ne tévesszen meg bennünket, így is erős lap, ráadásul az első körben általában még jobb is lesz, mint a hajítóbárd, hiszen neki nem kell beáldozni a lényt, ha nagyobbat akarunk sebezni. Lénytápolásaink közül a Varkaudar pálinka a “legkisebb”, ezt azonban azzal kompenzálja, hogy cantrip, vagyis teljesen ingyen adhatunk egy lényünknek +3 sebzést és egy kis büntetést (vegyük észre, hogy eddig minden tárgyunk büntet!). Ügyeljünk, hogy olyan lénynek adjuk, aki “meg tudja inni”, vagyis nem hal bele a -1 ÉP-be – ha van csontunk, és nagyon muszáj, akkor az ellenfél lényére is rakhatjuk, de ekkor valószínűleg már nem állunk annyira jól. Utolsó orkos tárgyunk az Ork amulett, amely már nem sebzést ad, hanem egy kis laputánpótlást – ennek megfelelően az első körben akarjuk felhúzni, hiszen kettőnél több kört nem szeretnénk a játékban tölteni. Később inkább pörgessük el egy azonnali lapra a követőnek, azzal valószínűleg jobban járjunk. Néha az aktivizálós képessége is jól fog jönni.

ork_akrobataMiután már az első körben jókorát oda akarunk sózni brutál tárgyainkkal, ezért szükségünk lesz minden épkézláb 0-1 VP-s repülő orkra. Közülük a legjobb, a Baar-ork a Mágusok alkonyában jelent meg: méretei nem a legjobbak ugyan, de cantrip és anti-mágiázik (mindezt ősmágiásan), aminél többre aligha vágyhat egy efféle pakli. A Rohamozó ork szintén ideális kezdés, hiszen ő még hátráltatja is az ellenfelet, remekül elcsíphetjük vele ugyanis a korai próbálkozásokat, így az ellenfél kénytelen lesz először vele foglalkozni. Az Ork akrobata és az Ork alkoholista jelentőségét leginkább a már említett tárgyak tükrében fogjuk megérteni – előbbi általában ingyen repülő lény lesz (ki kell rakni előtte egy másik orkot, és arra egy tárgyat), utóbbi pedig legtöbbször Varkaudar pálinkává, Ork hajítóbárddá vagy Ork lángvetővé fog változni, hogy aztán már pörgethessük is ki a gyűjtőből a követőnknek (az első körben persze ütni sem rossz). “Legegyszerűbb” elsőkörös orkunk a Brutális ork, aki ugyan nem él sokáig, de ugye mi ezt az ellenféltől sem várjuk el, így ütőereje fényében ez nem túl nagy hátrány – már csak azért sem, mert halála körében már pörgethetjük is ki a követőnek őt is, vagyis hosszú távon ő sem kerül nekünk lapba (vagy manába). Ez a lap igazából önmagában testesíti meg azt, miről is szól a deckünk.🙂

vasmarokA fenti orkjaink lesznek tehát a legfontosabbak, ám a 2 VP-s legénységből is befér néhány, hiszen a második körben azért – a követő aktiválódó manaadós képességével együtt – már jócskán lesz miből gazdálkodni. Itt van például a Baar-ork “nagytesója”, a Duer-ork, aki ugyanazt tudja, csak nagyobbat üt eggyel drágábban. Az Ork mesemondó pedig ügyesen folytatja ezt a sort, hiszen lényegében ekvivalens a Duer-orkkal – oké, kell hozzá a kötelék (ezt azért ennyi orkkal nem lesz nehéz teljesíteni), cserébe viszont van alternatív képessége is, ami olykor jól jöhet. A legújabb szettből a Vasmarok is beszáll a buliba, aki nem elég, hogy tovább erősíti az anti-mágiás osztagot, de alaposan bevédi és feltápolja a már asztalon lévő társakat. Ha van már kint egy-két orkunk egy második körös Vasmarok mellett, akkor kis túlzással biztos a győzelem.

moa_homokfutoVan még 9 hely a pakliban, és miután az Olcsópakli-korlátokat eddig csak az Ork lángvetővel léptük át (mely a nehezebben beszerezhető gyakori lapok közé tartozik, de azért 100-200 forintnál többet ő sem ér szerencsére), ezért ezt arra használjuk fel, hogy kicsit értékesebb (és ezáltal komolyabb játékerőt képviselő) lapokkal turbózzuk fel paklinkat. Van még itt például egy 1 VP-s Zénes ork a Korgó Szikra személyében, aki olyan szempontból kakukktojás, hogy passzívan jön, méretei és láthatatlansága azonban kárpótolnak mindezért – Ork amulettel ráadásul akár fel is tudjuk állítani. Gyönyörűen megoldja emellett a nagy ellenségnek számító Chara-din követőjés és Molluszkos paklikat, így sok veszítenivalónk nincs a használatával – legrosszabb esetben eldobjuk a követőnek, és lecseréljük valami másra. Másik Zénes lapunk a Moa homokfutó lesz, amely jól illeszkedik ingyen kirakható KF-es tárgyaink közé. A 2 nekron nem nagy ár a +3/+3-ért cserébe, főleg úgy, hogy egy életjelző is társul mellé.

Az utolsó helyre egy manatermelést tettem, hogy már az első körben meglegyen az esélyünk akár 2-3 lény kipakolására. A Manakorong sokszor elő szokott kerülni ebben a pakliban, most azonban már szívesebben használok helyette Mágusiskola, 1. szintet, amely ugyanúgy 1 VP-t ad körönként, viszont mindezt ősmágiásan teszi, ami egy hasonló lap esetében óriási előny. Oké, le lehet ütni, de általában lesz lény az őrposztunkban, így ennek nincs sok realitása, ráadásul a második körtől már nem is lesz rá nagy szükségünk. Előnye még, hogy önmagában “aktivizálja” az Ork akrobatát.


követő: Sötét manifesztáció

brutalis_ork3 Ork hajítóbárd
3 Ork lángvető
3 Varkaudar pálinka
3 Ork amulett
3 Baar-ork
3 Rohamozó ork
3 Ork akrobata
3 Ork alkoholista
3 Brutális ork
3 Duer-ork
3 Ork mesemondó
3 Vasmarok
3 Moa homokfutó
3 Korgó Szikra
3 Mágusiskola, 1. szint

45 lap


Bár a fenti összeállításon nem sokat variálnék, azért nézzük át azokat az orkos lapokat, melyek még szóba jöhetnek. Az Ork megszállott például szintén jó elsőkörös lap, de miután kicsit lassan “indul be”, ezért vannak nála jobbak – legfeljebb a Korgó Szikrára cserélném le. Szende Ughal leginkább az ára miatt problémás, nagy előnye viszont, hogy jókora stabilitást ad a paklinak, így ha más nem, a kiegészítő pakliban legyen ott a zavaró szabálylapok ellen. Ugyanez igaz a Togya-orkra, akire 12 anti-mágiás ork mellett nem feltétlenül lesz szükség alapból, egy varázslatos-kontrollos összeállítás ellen azonban jól jöhet az extra dobatás.

Ha kicsit bővebbek a lehetőségeink, akkor az Ork zászlós mindenképpen kihagyhatatlan (anti-mágiás lénytápolás, nyami!), de az Ork korbács is ízletes kártya, igaz, neki már nem biztos, hogy lesz hely a deckben. Ha pedig a tempót szeretnénk növelni, akkor játszhatunk A pokol szemével, mely ugyan nagyobb kockázatot jelent, mint az ingyenes manatermelések, de a jutalom is nagyobb, ráadásul jók az alternatív képességei is. Reális opció emellett a sok lényes pakliba jól illeszkedő Szörnyidomítás – igaz, ez a szakértelem inkább a Lépéselőnyös verzióba lesz durva, ott viszont mindig be akarjuk majd húzni.

Kezdőbb játékosoknak kifejezetten ajánlom a paklit, hiszen nem elég, hogy nagyon egyszerűen összegyűjthető, de elég gyorsan meg lehet tanulni vele játszani is, így a kezdeti sikerélmény garantált. Jó hordázást – aztán csak óvatosan azzal a pálinkával!

Csető Zsolt

24 thoughts on “Olcsópakli – Ork deck

  1. “Másik Zénes lapunk a Moa homokfutó lesz, amely jól illeszkedik ingyen kirakható KF-es tárgyaink közé. Az 1 nekron nem nagy ár a +3/+3-ért cserébe, főleg úgy, hogy egy életjelző is társul mellé.”

    Ezt most nem egészen értem. A lap 2 nekront ír helyettesítésként.
    Amúgy jó kis cikk, ami hirtelen eszembe jutott az Ősmágikus térfixáló. Ha nem is cantrip, de laphátrányt nem csinál és a 2 manás orkokat is olcsóbbítja, hogy 2 körben biztos tudjunk tempót menni.

  2. Igazad van Zsolti, elsiklottam felette, akkor esetleg 3 Hívó kürt vagy az már túl drága lenen ide?

  3. 9 kettes ork van csak, felesleges külön az olcsóbbításukkal foglalkozni.🙂

  4. A.Á.: És valóban, nem is tudom, miért emlékeztem másképp. Javítom, köszi!

  5. Sőt,az ork zászlós még nem is drága kártya,az értéke kb. 250-300 Ft🙂 Nekem nagyon tetszik ez a dekk,kb. ilyesmire gondoltam anno,amikor a prekoncept ötletet szajkóztam🙂 Gondolom a dekk “drágább verziójába” Troki is beférhetne,nem? Mert ha így nézzük,effektíve 1ért jönne asztalra(mert ha kap pálinkát,a húzott lapot be lehetne dobni VP-nek akár)🙂

  6. Akkor nem csak nekem jutott eszembe az ork koncepció, amikor bontottam az új lapokat.😀

  7. Az amulettet nem lehet eltekerni a követőnek. De még szerintem olyan tágyat se, aminek ork az altípusa.
    Vagy ez is változott?

  8. Mobilról nem megyek a behó oldalára. Ide nehéz lett volna leírni a választ? Ezekszerint eltekerhető a követőnek. Valaki azért leírná nekem, hogy is van ez pontosan?

  9. János válasz az adott kérdésre:
    “Ha egy lap altípussal hivatkozik egy másik lapra, akkor ezen az összes ilyen altípusú lapot érteni kell típustól függetlenül. Lásd teknős, csapda, vízió.” Tehát igen dobható olyan tárgy is amin mint altípus fel van tüntetve.

  10. Értem. Ez jó, mert valamelyest erősíti az orkokat. Viszont az amulettnek nincs altípusa, ahogy a lángvetőnek se pl. Ezekkel a lapokkal mi van?

  11. Van ork altípusa = ork. Nincs ork altípusa = nem ork. Nem kell bonyolítani. Értem én, hogy a lángvető és az amulett is lehetne az, de nem írták rá, és utólag sem minősítették ork altípusúnak őket. Ennyi. Ez a kiadó döntése.

  12. Ok. Így tiszta. Az kavart meg, hogy ebben a cikkben az van, hogy el lehet tekerni a követőnek az amulettet. Azt meg nem én írtam. Köszönöm a válaszokat.

    Egyébként jól hangzana, hogy első körben jön egy passzív ork – akár egy akrobata – azt aktivizálom amulettel, majd az amulettet pörgetem gyűjtőből lapra –> gyakorlatilag cantrip és kör végén két lap. Fincsi mi?!🙂

  13. Vicces dekk unoköcsémnek csináltam 1 hasonlot legjobb kezdés: Brutális ork 3 ork lángvető vége 3mp-es mecs.

  14. Én a 3-3 Ork alkoholista, Moa homokfutó, Korgó Szikra helyett Ork zászlóst, kivégzést és aranyforrást (MA) tennék be, illetve bele passzíroznám az ork zászlóst, hogy az antimágiás vonalat erősítsük. Igaz már nem az olcsó pakli vonal, viszont nincs szüksége a követőre. A követőt cserélni lehet Ősi rúnára és akkor a bilincsek, bűvös erdők és lassan járjak is meg vannak fogva.
    Az orkokat innentől kezdve már csak a háló töri meg teljesen, azaz a pörgésüket.

  15. Ez vagy ehhez hasonló verzsön is elég erős tud lenni, én játszottam egyet ellene, szerintem rúna elég fölösleges. tény , hogy eléggé szívás tud lenni a laphúzás hiánya, de szerintem az összes többi esetben sokkal jobb a sötét manifesztáció. A lassan járj meg csak egy keveset zavarja, többek között azért , mert a követővel tudod termelni a manát, sok ork őm-es és a tárgyakat orkra ingyen rakhatod.
    Én valószínűleg az alkoholistát, és a moa homokfutót bent hagynám, az alkesz tök jól keres, főleg, hogy a pakli a tárgyai által leadott sebzésre épít, a homokfutó meg szerintem elég op tárgy, főleg, hogy ingyen tud jönni, felállít egy lényt élettel és +3/3-mal. A kivégzés szakértelmet én speciel nem érzem, de ez betudható annak, hogy kezdő játékos vagyok, viszont az aranyforrás egyszerűen nem ide való imo. Ez egy gyorsan ölő, horda-buta pakli ha jól vettem le, nagy szörnyekkel és a hajítóbárdok/lángvetők segítségével gyorsan leenni az ellenfél életét. Én nem igazán tudok elképzelni olyan szituációt, (az úristen 1 hp hiányzik és nyernék-en kívül), amiben szívesen behúznám azt a lapot, akkor inkább az alkoholista, csak , ha nem tetszik ugyanúgy húzhatok helyette mást, vagy kereshetek páleszt-hajítót-lángvetőt.

  16. Sajnos csak a Baar-ork és a Togya-ork ősmágiás, utóbbi gyenge és passzívan érkezik, ezért nem is használom. Az antimágiáját pedig szinte az összes többi új és használható ork tudja hozni. Hála a jó égnek a MA kieggel több ork is tudja a laphúzást ezért ez már nem hátrány, mert kijátszásakor a Duer ork, Ork mesemondó és a Baar-ork is huzat egy lapot. Ezeken felül a pálinka is huzat. Ezért laphátrányt nem érzem vészesnek.
    Ahogy forgatom a paklit azt látom hogy, ha az első körben nem tudok sebezni akkor a 2.-ra biztosan oda tudok csavarni akkorát, hogy az ellenfél elfeküdjön, vagy max 2-3 ÉP-ben álljon. Ekkor jól jön ha van lent egy kivégzés. és 50% eséllyel azonnal nyerek ha nagyobbat vagy ugyanakkorát dobok mint az ÉP-je. És nincs esélye gyógyulni az ellenfélnek. De ha nincs lent kivégzés hanem egy aranyforrás akkor az ellenfél a következő körét kb 3 ép-vel én pedig 24 ÉP-vel kezdem jó esetben (amellett hogy az aranyforrással húztam egy lapot).
    Egy kör alatt több mint 20 ÉP-t leverni mindig rosszabb, mint csak 20-at, de 1-1 aranyforrás és kivégzés helyett talán beférhet két moa homokfutó.

  17. Aranyforrás teljességgel felesleges egy horda jellegű pakliba.Helyette inkább tegyél be olyat ha már attól tartasz hogy nincs meg a pár seb ami azt leredukálja(akár valami fejbe lövést pl somori kínmágiát) minthogy elkezdj gyógyulgatni, hogy nem halj meg…

  18. Mondjuk ez nem egy rossz felvetés.🙂
    Akkor már egy Dornodon bűbája. Legalább az is antimágiás.🙂 Illeszkedik az ork deck új antimágiás formájába.

  19. Bűbáj sajnos kicsit sok mana, így nem hiszem, hogy elég jó tempója lenne a lapnak.

  20. Igaz kipróbáltam a lámpa ellen és sajnos el is dobtam az első Baar-orknak. Keresek valamit majd a tűzpaklimból. bár lehet hanyagolni kellene a varázslatokat az antimágiák miatt. Ki kell próbálni az új sárkánymágiát, az még talán jól jöhet.🙂

ÉN IS HOZZÁSZÓLOK!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s